Kære ulykkelig
Det er meget svært at vide, hvad jeg skal sige. Jeg kan svare på dit sidste spørgsmål: Det er et ”nej”, jeg er fuldstændig overbevist om, at Gud ikke ønsker, dit liv skal være ulykkeligt. Han ønsker for dig, at du skal opleve glæde og frihed og mest af alt kærlighed.
Men hvordan hænger det sammen i din situation?
På den ene side ved jeg, at der er mange mennesker, der må lære at leve med et livsvilkår, som umiddelbart ikke harmonerer med det at være lykkelig. På det plan har kristne homoseksuelle mange lidelsesfælder, og der er mange vidnesbyrd om, hvordan Gud på trods af de helt forskellige livssituationer formår at skabe et livsmod og en glæde i livet, der hvor det ellers for udenforstående kan se meget ulykkeligt og håbløst ud. På den anden side ved jeg godt, at det ikke hjælper dig at høre det, men det kan måske godt være med til at give dig håb. Jeg ved en lille smule om, at for den kristne homoseksuelle drejer det sig om nogle grundlæggende følelser om ens egen identitet og værd og ikke bare om, at det at leve seksuelt afholdende. Det sidste er måske ikke det største problem, når det kommer til stykket. Det er i hvert fald et livsvilkår rigtig rigtig mange heteroseksuelle også må leve med, ad forskellige grunde. Men jeg føler mig for usikker i forhold til de homoseksuelle følelser, og jeg vil derfor lede dig videre til nogle mennesker, der ved hvad de snakker om. For det at lære at leve med et livsvilkår, der går mod ens egne håb og drømme, det er en proces, der bliver noget mere realistisk, hvis man har et andet menneske at gøre den ”vandring” sammen med. Der er desværre ikke nogen nem vej – eller genveje. Men der er en vej, hvor Jesus vil gå foran og bane en vej for dig. Det er store fine ord, men jeg håber, det kan give dig mod til at tage ”vandringen” op.
Her på JesusNet har vi et tema om homoseksualitet med en række artikler, der måske kan give dig lidt at komme videre med. Her er blandt andet denne artikel:
Jeg er ikke forkert Det er min anbefaling at du kontakter den hjælp, der henvises til i denne artikel.
Basis´ hjemmeside Det er Guds ønske at være med dig på din livsvandring, og vise dig, at dit liv har værdi for både andre og dig selv.
"Jeg ved hvilke planer, jeg har lagt for jer, siger Herren, planer om lykke, ikke om ulykke, om at give jer en fremtid og et håb"Jeramias kapitel 29 vers 11-12.
Med venlig hilsen
Netmissionær
Benna Asmussen HørlückBenna@JesusNet.dk