Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#59541 - 07/03/2006 22:42 Folk som Mrilyn Manson
Muggel2222
Bruger

Reg.: 07/03/2006
Jeg vil bare spørge hvad meget troende kristne synes om folk som marilyn manson, jeg holder selv meget af hans musik. og er meget enig med for eksempel hans syn religion, hved synes i?

Til toppen 
#59542 - 09/03/2006 15:23 Re: Folk som Mrilyn Manson [Re: Muggel2222]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Muggel2222,

jeg kender ikke særlig meget til Marilyn Manson. Det eneste af hans numre, jeg kender er Tainted Love. Og den har han vist lånt fra en ældre og tidligere kunstner, mener jeg. Men den kan jeg godt lide. Synes det er en god melodi, dog er videoen lidt for anderledes til min smag. Men manden er da original, det må man sige, og respekt for det. Han ligner ikke alle de andre.

Hvad er hans syn på religion? Du skriver, at du er enig i det, men for at kunne sige noget om det, må jeg vide, hvad det går ud på.

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#59543 - 09/03/2006 18:13 Re: Folk som Mrilyn Manson [Re: Muggel2222]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
En jeg kender formulerede det noget i retning af dette: "Jeg har svært ved at tage ham seriøst når jeg forestiller mig ham uden sminken mens han sidder og udfylder selvangivelse eller noget andet papirarbejde."

Jeg er ret enig

Dermed ikke sagt han ikke laver god musik. Jeg kender det faktisk ikke. Tror dog ikke det er min genre...

Til toppen 
#59544 - 13/04/2006 23:45 Re: Folk som Mrilyn Manson [Re: Muggel2222]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
hvornår er man meget troende?

Jeg ved ikke om jeg kan leve op til begrepet, men svarer alligevel.

jeg synes Marilyn Manson er en fremragende musiker og skriver nogle gode og dybe tekster. Problemet er vel at mange, især hans fans, ikke går i dybden med tekterne og finder ud af budskabet i dem.

Mht. til hans syn på religion så er jeg enig i en hel del af det. Fx. synger han i "Rock is Dead": "I never hated a one true God, but the god of the people I hated" I mange tekster siger han at han ikke har noget imod religion som sådan, men er imod den måde mange troende (mis)bruger religionen.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær