Menu
Hvem er online
2 registrerede (Kefas, 1 usynlig) og 8 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7054 Tråde
115517 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#59195 - 28/02/2006 23:09 Ej, ham her SKAL i høre...
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Altså jeg har lige været til temauge eller sådan noget i vores missionshus, hvor Leif Andersen talte denne aften om korset og dets betydning.

Jeg ved ikke hvad det er med Leif Andersen, men normalt sover jeg efter 10 min ved alle andre talere. Ved Leif Andersen tror man kun lige der er gået 10 minutter, når han runder af efter 45 min.

Jeg er bare nød til at skrive det her: Leif Andersen er simpelthen en indremissionsk GURU. Fri og ligefrem. Ikke noget med at lægge fingre imellem. Bare kontant or ærligt. Træls man ikke hører det lidt mere...

Ej ok, det var sådan set bare det. Man skal huske at tanke sit kristenliv op engang imellem, og Leif A. er nærmest en Quik-tank.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#59196 - 01/03/2006 22:29 Re: Ej, ham her SKAL i høre... [Re: Machine_A]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Machine_A

jeg er helt enig. Jeg har engang været til noget hyggeaften i Luthersk Mission, hvor Leif Andersen var med. Min mand var så heldig (heh) at komme i gruppe med Leif, og han fandt også ud af, hvor genial manden er. (Det var nogle grupper, hvor man skulle lege og diskutere forskellige ting..)

Jeg lånte engang Leif Andersens mesterværk "Gud, hvorfor sover du?", som handler om lidelsens problem. Jeg læste den i et stræk, og jeg ænsede intet omkring mig imens. Da jeg var færdig med at læse den, var den FYLDT MED NOTER overalt og på hver side næsten. Først da slog det mig, at det faktisk var en lånt bog...............øhhhhhhhhhhhhhh...godt man skrev med blyant. Jeg måtte igang med viskelæderet, kan jeg godt sige dig. Men ...den bog...den satte bare alt på plads for mig, og jeg husker stadig mange af guldkornene..ja guldkorn er egentlig forkert at sige, for HELE bogen er et stort guldkorn. Manden er intet mindre end genial. Det mener jeg helt ærligt. Og nu er jeg jo altså katolik, så det siger vist ikke så lidt..

Det var bare det, jeg lige ville fortælle.

Mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#59197 - 02/03/2006 00:00 Re: Ej, ham her SKAL i høre... [Re: Machine_A]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Altså puha for en gang persondyrkelse... Det tror jeg ikke hovedpersonen hamselv ville værdsætte...
Men bare meld mig ind i fanklubben alligevel! Kan også varmt anbefale hans "Ateistisk Andagtsbog" Men måske åbner det her alligevel op for en diskussion om det er ok at have sådan en "hot og not" liste over prædikanter? På min står i hvert fald Leif, Bent Ryborg, Christian Maymann, Poul Hoffmann plus en hel del flere. Et eller andet sted tror jeg også det er vigtigt at huske at Gud bruger mennesker på mange forskellige måder, nogle har bare mere åbenlyse nådegaver end andre, men alle står der med samme budskab, dejligt!
Jeg ved ikke om I også kender det der med at diskvalificere en taler på forhånd, fordi han ser kedelig ud eller har en monotom stemme eller noget grimt hår? Og jeg tror egentlig jeg går glip af en hel del på den konto... Så hvordan bryder man det trælse mønster?

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#59198 - 15/06/2006 23:41 Re: Ej, ham her SKAL i høre... [Re: Machine_A]
PåskeLilje
Bruger

Reg.: 15/06/2006
jeg har ikke hørt ham men håber jeg kan kom til det en gang...

Til toppen 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær