Tak for tippet - jeg ser så lidt fjernsyn, at jeg også glemmer at kigge i oversigten

Det var vældig spændende. Især det midterste afsnit, hvor vi fik noget at vide.
Set i lyset at evolutionsdebatterne er det også spændende at lægge mærke til, at kineserne, som ikke har nogen kristen kulturarv at gøre op med (eller nedbryde - ?!) kommer frem til resultater, der falder sammen med den vestlige videnskabs.
Så forestillingerne om, at evolutionsteorierne handler om at vippe Gud af pinden får et knæk. Hvem skulle kineserne i givet fald vælte af pinden? De har en helt anderledes form for religiøs tænkning, som gør teorier og undersøgelser om vores oprindelse værdineutrale i forhold til tro.
Det ville betyde, at hvis der i diverse fund, teorier osv var evidens for, at det er gået til på en anden måde, end Darwins efterfølgere tror, så ville kineserne triumferende komme på banen med det - mon ikke - -?
Blot en tanke omkring det med den videnskabelige troværdighed og de forskellige metoder, som jeg jo ikke har forstand på.
Så jeg må bruge mine øvrige muligheder, hvis jeg skal orientere mig i alt dette .........