Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#58778 - 20/02/2006 16:55 klokker i danmark
Palle
Bruger

Reg.: 19/02/2006
Jeg er ikke kristen, og syndes at det er hammer irraterende at blive vækket af. klokkerne i nykøbing falster.
jeg går ind for tolerance for andre og jeg syndes at det er helt fint at, i tror på at en dommedags gud, er den bedste i verden, ikke at jeg forstår jer. men jeg er jo heller ikke jer.

men det ville være rart at, klokkerne ikke ringede om morgende hvor jeg gerne vil have lov til at sove længe. fordi jeg har hygget mig i byen dagen før sammen med mine venner.
Der var engang hvor de ringede i 3 timer i træk, kun afbrudt i korte intervaller. jeg forstod ikke hvorfor folk gad at tage i kirke bag efter, for jeg havde forbandet den kirke så langt ned i helvede at der intet, helligt kunne være tilbage i den.

og i bund og grund så behøver i jo ikke at kirke klokkerne ringer, i har vel en kalender i kan kikke i, for hvornår der er kirke gang. og jeg kan leve mit liv. og ikke gå og være irreteret over jeg lever i et kristen land.

jeg håber at mit indlæg har lidt forståelse
ikke andet ha det rart alle sammen;)

Kærlig hilsen Palle

Til toppen 
#58779 - 21/02/2006 11:50 Re: klokker i danmark [Re: Palle]
Anonym
Anonym

Hej Palle!

Jeg kan egentlig godt forstå dig, for i disse moderne tider har vi jo både kalendere og ure, som fortæller os, hvornår det er kirketid.
Det er vel et levn fra den gang, man ikke havde den slags!

Jeg har ladet mig fortælle af andre, som lige som du ikke er kristne, at de dog synes, at det er så vigtig en del af Danmark og vores kultur, at det er umuligt at undvære - at der er en vis form for hygge og måske tryghed i det.

Hvis vi ikke skal have kirkeklokker, så skal vi i hvert fald heller ikke have imamaernes kalden til en eventuel moské i København!!

Til toppen 
#58780 - 22/02/2006 17:10 Re: klokker i danmark [Re: Palle]
Palle
Bruger

Reg.: 19/02/2006
jeg ville bestem ikke skifte kirkeklokker ud med en tumpet imam, der råbte ud over byen. selv om der nok ville være mere varition i lyden. end bare ding---dong.
he he.
men jeg sydes stadig at det er et iraterende eliment fra vores fortid af. som vi godt kunne undvære.

Til toppen 
#58781 - 21/10/2006 10:12 Re: væk med klokkerne i Danmark [Re: Palle]
museeye
Bruger

Reg.: 31/03/2006
Sted: Århus V
Fra mig er der forståelse for den sag, du lægger frem.

Egentlig er der i dette moderne samfund vel ingen grund til, at man anvender kirkeklokkerne til at gøre folk opmærksomme på, at nu begynder gudstjenesten?

Til toppen 
#58782 - 21/10/2006 10:18 hygge-klokkeri?
museeye
Bruger

Reg.: 31/03/2006
Sted: Århus V
Citat:
Jeg har ladet mig fortælle af andre, som lige som du ikke er kristne, at de dog synes, at det er så vigtig en del af Danmark og vores kultur, at det er umuligt at undvære - at der er en vis form for hygge og måske tryghed i det.

Jeg synes, det er en vag påstand, at fremsætte, at kirkeklokkeringning i danmark er "umulig" at undvære, blot fordi det er en del af den danske kultur! Og at du envidere skriver, at der er hygge ved det, får mig til at forarges endnu mere over dit argument.

Personligt mener jeg, at der er noget galt, hvis man bevarer kirkeringningen blot for hyggens og tryghedens skyld. Ammestuesnak og varm kakao er hygge - men gudstjeneste har ikke et krav om, at skulle være hyggelig eller tryg.

Citat:
Hvis vi ikke skal have kirkeklokker, så skal vi i hvert fald heller ikke have imamaernes kalden til en eventuel moské i København!!

Hvad er det for en måde at argumentere på?
Det lugter langt væk af jalousi og misundelse. Men alligevel kan jeg fatte en vis sympati for det du skriver; for jeg har hverken lyst til at blive vækket af kirkeklokker eller råbende imamer!

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær