Kære Shakir - du skriver {til Kefas}...
Ref. Kefas: "
Shalom kære bror: Jeg kom til at tænke på noget jeg har hørt om Satan og Herren (bH) i henhold til kristen tro.. At Herren ikke tolererer synd i sin nærhed... Og hvis jeg ikke husker forkert, så skulle Satan være en falden engel?.. Hvis det sandt, hvad søren laver Satan så hos Herren i Jobs Bog?" Citat, Shakir: "
Jeg har tidligere skrevet et indlæg om Satan set i lyset af et islamisk perspektiv. Jeg tror det svarer på dit spørgsmål." Og du medgiver et
link, som der vel er stof nok i til en længere snak.
-Jeg vil endog sige, 1: For at skaffe sig nær så detaljerede oplysninger om Satans magt, rænkespil og ufine metoder, må de kristne )som læser bøger forfra( 'forvilde' sig ikke så lidt ud i mytologien - hvad næppe gør 'præstestanden' mildere stemt... -Og 2, et lille problem: Shakir synes ikke at være hjemme, når jeg henvender mig til ham. Kanske fordi jeg stavede navnet forkert; eller sagde noget andet forkasteligt - hvem véd?..
-3: Lad os nu tage chancen og komme ud af busken her, før den går helt op i luer: De rygende stjerners tid er kort!.. -Sluttelig, 4: Satan tropper op hos Gud mange steder undervejs, hvilket man ved en smule research kan udlede hans dagsorden af; men siden 'udsmidningen' {Johs.Åb.} er denne verden sandt at sige {& jfr Paulus} prisgivet hans vold.