0 registrerede () og
9
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#5869 - 28/11/2002 12:54
Hvori ligger styrken?
|
Bruger
Reg.: 15/06/2002
|
Hej!
Når man læser om mennesker, der f.eks. i Nordkorea bliver tortureret og forfulgt, er det lige før man ikke tror, at det kan være sandt.
Jeg har læst om kvinder, der bliver tvunget til at abortere. De får saltvandsskyldninger, så de aborterer og vrider sig i smerte på cementgulvet. Andre babyer overlevet, men fængselsofficeren brækker halsen på dem for øjnene af deres mødre.
Hvilken verden er det vi levet i? Hvorfor er vi så onde ved hinanden? Hvorfor ser vi ikke det skønne i hvert enkelt menneske? Jeg tror, at ofte er det fordi, der er steder, hvor jungleloven gælder i sin fulde udskrækning og menneskeretten er et fremmedord. Den stærkeste overlever og har magten.
Mange kristne siger ofte, at de fik styrken fra Gud. De blev båret igennem den svære tid. Gud var hos dem i deres dybeste nød. Hvori ligger forskellen – hvad var styrken? Jeg har spekuleret meget på, hvad det er, der gør forskellen.
I dag kom jeg i tanke om, at hvis Jesus ikke havde været der, da ville vi have mistet håbet. Håbet får os til at leve videre. Jesus rejser os op, når vi er faldet om af bare magtesløshed. Han griber os, før vi når afgrundens bund. Jesus leder os derhen, hvor vi kan være trygge igen og han lærer os at se opad. Håbet får os til at leve videre. Håbet om, at der vil komme en dag, hvor al ondskab forsvinder. En ny himmel og en ny jord vil blive skabt, hvor kun kærligheden bor.
Vi lever i håbets tid. Vi håber, at vi må blive bevaret endnu en dag, at vore kære må leve længe og at vi får vore ønsker opfyldt.
Hvad er meningen med ondskaben? Det er et ubesvaret spørgsmål, og jeg tror ikke, at der er noget menneske, der i hvert enkelt tilfælde vil kunne komme med et fornuftigt svar.
Det er meget vigtigt, at vi ikke går rundt og søger efter problemer, for der er så mange af dem i forvejen. Vigtigheden ligger i, at vi stiller os til rådighed for Jesus, og lader ham lede os hen til mennesker i nød. Da vil der bare være én dag for de nødlidende, som ikke ser så uoverskuelig ud.
M.v.h. MDA
|
|
Til toppen
|
|
|
#5870 - 28/11/2002 22:02
Re: Hvori ligger styrken?
[Re: MDA]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
MDA, jeg var glad for at læse dit indlæg her og deler helt dine tanker og følelser. Ja, hvorfor er vi så onde ved hinanden ?
Jeg har fundet trøst i bibelen, Matt. 24,6-13, hvor der bl.a. står, at "Kærligheden skal blive kold hos de fleste.".
Denne profeti er naturligvis i sig selv ikke spor trøsterig, men jeg synes alligevel det gør det hele mindre ubærligt, fordi vi som kristne har fået den gave at turde tro på, at Jesus er med os hele vejen igennem mørket. som åbenbart er uundgåeligt, men som vi alligevel hver især efter bedste evne skal forsøge at tænde lys i.
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#5871 - 29/11/2002 13:21
|
Bruger
Reg.: 12/11/2002
Sted: frederiksberg
|
kun en kommentar ud fra mit livssyn........
Jeg tror på, at det er gennem vores gode gerninger, det vi gør mod andre mennesker og andet levende, der i den sidste ende er afgørende om vi når frem til det Guddommelige........
Ja jeg tror på at Jesus lever.
Ja jeg tror på at Jesus hjælper os i dagligdagen, men jeg betrakter livet som en cirkel, alt det vi efterlader bag os i dag, møder vi igen i morgen, godt eller dårlig og de mennesker der møder ondt, har gjordt ondt, evt i et tidligere liv.......
Ja det er en væmmelig tanke, men det får mig til at gøre godt ved andre, så meget jeg kan, for igen at møde godt på min vej..........
"meningen med ondskaben" ??
Gud har givet os den frie vilje, vi er frie til at gøre godt, og frie til at gøre dårligt.....
Vi vælger, hvordan vi vil leve med vores medskabninger, i Lyset eller udenfor Lyset, de der vælger at leve udenfor Lyset, lever med sin indre Ondskab og skader derved sig selv og andre.........
"Meningen"......???
De der arbejder i Ondskabens Mørke, føler glæde ved at skade andre, glæde ved at undertrykke andre.
De lever af andres livs energier og den smerte de giver andre får dem til at føle sig som mægtige Overmennesker...........
De mener at meningen med deres liv er at trække andre ind i mørket...........
i Lyset. Dagnir Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset
|
|
Til toppen
|
|
|
#5872 - 29/11/2002 16:55
[Re: dagnir]
|
Bruger
|
Tror du også på, at Jesus er Guds søn og din frelser?
|
|
Til toppen
|
|
|
#5874 - 29/11/2002 17:58
|
Bruger
|
Vi er alle børn af Gud og frelsen kommer hvis vi lever i Guds ord........
i Lyset. Dagnir Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset
|
|
Til toppen
|
|
|
#5875 - 29/11/2002 19:00
|
Bruger
|
|
|
Til toppen
|
|
|
#5876 - 29/11/2002 21:06
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Dagnir, jeg har læst dit indlæg med stor interesse og ville være glad, hvis du kunne
uddybe det du skriver.
Mener du virkelig, at der findes mennesker, der bevidst ønsker at trække andre ind i mørket og mener, at det er det, der er meningen med deres liv ?
At mange mennesker trækker deres medmennesker med sig ind i mørket er desværre sandt. Men jeg har svært ved at tro at det er bevidst og "med vilje". Det er vel fortvivlede, skadede, ulykklige mennesker, som ikke selv magter at komme frem i lyset ?
Og at der findes mennesker, der føler glæde ved at skade/undertrykke andre ?
Nåja, selvfølgelig findes der jo sadister, men så er vi vel ude i psykiatrien ?
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#5877 - 02/12/2002 12:53
[Re: kristina]
|
Bruger
|
kristina spørger; ""Mener du virkelig, at der findes mennesker, der bevidst ønsker at trække andre ind i mørket og mener, at det er det, der er meningen med deres liv ?""
Ja desværre, jeg har mødt flere undervejs i min vej gennem livet og Lyset, de tilbeder det som mørket giver dem og de finder behag i at skade andre, som allerede sagt, så lever de af andres livsenergier og arbejder gennem andre for at skade dem de ikke kan nå ellers.
|
|
Til toppen
|
|
|
#5878 - 02/12/2002 12:55
|
Bruger
|
Nej, det gør jeg ikke, Jeg tror at Jesus er Guds Søn og hans ofrede sig for at frelse os...........
|
|
Til toppen
|
|
|
|