Hej Watson
Hold da op! Nu forstår jeg faktisk en del af, hvad du skriver!

Om du har lagt stilen om, eller om jeg er friskere vil jeg ikke spekulere i.
Ja, jeg mener, at det generelt er en fordel at dele tingene op for at forstå helheden. Det mener din kære Lao Tse, men hvis man overhovedet anerkender frugten af 'min metode' (dvs. den videnskabelige metode, reduktionismen) bliver man nok nødt til at mene, LT tog fejl...
Jeg vil ikke påstå, at jeg søger en på forhånd nøje fastlagt tolkning, som du foreslår. Men jeg mener, at jo mindre staffage, og jo mere konkretisering, desto større udbytte for alle, i og med vi forstår hinanden bedre, hvis vi rent faktisk refererer til ting uden for os selv, og ikke ting inden i os selv.
Og forstå mig ret, det er ikke dit helhedsorienterede verdensbillede, jeg har et problem med. Det er din snirklede og uigennemskuelige måde at formulere dig på, om ting jeg tvivler på, eksisterer. Jeg foretrækker at tale om ting, alle ved eksisterer (=uden for os selv, jf. ovenfor) fremfor ting, nogle tror eksisterer (=inden i os selv).
At noget kræver energi, gør det ikke selv til energi. Når du bruger veldefinerede ord på en 'umulig' måde, forsvinder forståelsen. Du ville gøre mig en tjeneste hvis du blot udtrykte dig mere præcist. Så ville jeg også vide, om du talte bogstaveligt eller metaforisk, og om jeg blot skulle holde op med at læse, hvad du skriver

Angående dine symboler, hvad er da relevansen af tidligere tiders tolkning af nogle symboler for hele diskussionen om, hvad selvmodsigelser gør ved os?
Angående inerti; ja, selvfølgelig kan man bruge ordet om træghed. Men jeg kender ikke de ting, du beskriver. Jeg ved ikke hvad Den store Ånd eller verdenshjulet er. Det lyder som noget hokus-pokus.
Men i hvert fald er jeg da begyndt at forstå indholdet af dine ord. Det er vel et fremskridt?
Mvh
Zaphod.
P.S. Jeg vidste ikke, du var blevet smidt ud af ID. Hvorfor blev du det?