Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#58340 - 09/02/2006 09:34 Faderskabs sag
Satoria
Bruger

Reg.: 07/02/2006
Jeg er sikker på at ham der Jesus virkelig har formået
at gøre en forskel, mens han endnu var at finde i sin fysiske krop, ingen tvivl derom!
Men guds søn?
Jeg kan ikke forstå at det er så vigtigt, jeg mener
at folk kan godt have forbilleder eller idoler, der
virkelig indspirerer til at følge en bestemt levevis,
religion og filosofi...
Men igen HVORFOR er netop denne gut
Jesus (med alt respekt) Guds søn?
Er det ikke fint nok at han som det specielle menneske/sjæl han var/er, gjorde en væsenlig forskel og har NOGET af
et efterdømme i 2 årtusinder år efter sin fysiske død?

De venligste hilsner Polly Rasmussen

Til toppen 
#58341 - 09/02/2006 16:24 Re: Faderskabs sag [Re: Satoria]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Satoria du skriver om Jesus
Citat:
Er det ikke fint nok at han som det specielle menneske/sjæl han var/er, gjorde en væsenlig forskel og har NOGET af

Men endnu større vel, at han tre dage efter opstod fra de døde!

Kristne tror på Jesu opstandelse! Og at vi, som tror på ham og vil følge ham også selv skal opstå til evigt liv hos Gud på den nyskabte jord.

Vi tror, at Jesus, Guds Søn, og selv Gud, og fuldt og helt menneske, overvandt døden og nu sidder ved Faderens højre hånd, hvorfra han skal komme igen og dømme levende og døde.

Der er lige kommet et nyt svar i vores svararkiv om netop det emne, så du kan læse nærmere her!

Du er meget velkommen til at skrive igen og spørge videre ..

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#58342 - 09/02/2006 21:44 Re: Faderskabs sag [Re: Satoria]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej Satoria – og velkommen

Du spørger: Er det ikke fint nok at han som det specielle menneske/sjæl han var/er, gjorde en væsenlig forskel og har NOGET af

Jeg er også en stor beundrer af Sokrates, så jo, det er da fint nok (hvis det altså var ham, du havde skrevet om). Men nu var det vist Jesus du skrev om, og så er sagen en anden. At Jesus var Guds søn er ikke bare noget, vi siger, det var også noget, han selv sagde. Hvis Jesus ikke var Guds søn, selv om han sagde, han var, så må han enten have løjet eller været vanvittig. Og i så fald fortjener han jo ikke at være et forbillede eller et idol. Jeg tror derimod, han talte sandt: at han faktisk var – og er – Guds søn.

mvh
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#58343 - 10/02/2006 01:55 Re: Faderskabs sag [Re: Satoria]
søgende
Bruger

Reg.: 24/09/2004
Hej Satoria.

Jeg tror mange har stillet sig det spørgsmål: Hvis der findes en god gud, hvorfor har han så ikke vist sig for os?

Jeg synes svaret er ligetil: Det har han også!

Endda på en meget håndribelig og jordnær måde. Det er faktisk lige til at tage og føle på - sådan som apostlen Thomas havde brug for i Johannesevangeliet kap 20 v.24-29.

Hvis man tror, at gud findes, så er det ikke så svært at forestille sig at han da selvføgelig også kan vise sig som et menneske. Hvorfor skulle han ikke kunne det, hvis han er Gud?

Det er afgørende vigtigt for kristendommen, at Jesus var mere end blot et inspireret menneske af flere grunde. Den ene er, at vi må have vished om, at det er den VIRKELIGE Gud vi møder i Jesus, ikke bare en eller anden som tror han kan agere og tale på Guds vegne. Ellers har vi jo ikke mødt den virkelige Gud og lært ham at kende. Så er Gud stadig fjern og langt borte.

Hvis gud er gud, så kan han også vise sig som et menneske.

Søren.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær