Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#58337 - 08/02/2006 23:34 Undskyldning for tegningerne?
Anonym
Anonym

Citat:
Hvis nu [ ..... ] statsministeren gav en uforbeholden undskyldning.

Undskyldning for hvad?
Skal den danske statsminister sige undskyld for de muslimske selvmordsbombere?

Ja ja, jeg ved godt at disse og lignende ekstremister slet ikke er repræsentative for islam og muslimer - heldigvis for det.

Men inden nogen danskere begynder at ville afkræve statsministeren undskyldninger for jeg ved ikke hvad, burde man måske nok lave en dybtgående selvransagelse for at se om der måske var noget man selv skulle se at få sagt undskyld for.

Til toppen 
#58338 - 09/02/2006 01:58 Re: Undskyldning for tegningerne?
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Halløjsa

Jeg har alle dage været imod tegninger fra JP, da jeg har set dem som et barnagtigt udbrud, uden omtanke..
Selve idéen med at vise billeder af Muhammad, er muligvis på sin plads, men hvorfor ikke bruge eksisterende billeder, tegnet af muslimer istedet, for at spørge hvorfor man bliver slået ihjel, når muslimer selv tegner billeder...

Eller starte en debat om hvorvidt, der overhovedet er et billedforbud for Muhammad, hvor meget det dækker og hvem det dækker..

Og så ellers prøve ikke at fornærme folk.. Fint nok at JJ Thorsen gjorde det med Jesus, men manden var original og det forventedes nærmest af ham.. Det gælder ikke helt det samme med JP..

Når det så er sagt, så mener jeg at mellemøsten skylder os en undskyldning i dag.. Det samme gør Abu Laban og Ahmed Akari (og hvem der nu var med dem), men jeg tror ikke det kan gøre det..
Der ser jeg mere løsningen som et dårligt arbejdsforhold: Tak for jeres indsats, men det skal nok ikke lige være os.. I har ikke vist engagement eller vilje til, at have et godt samarbejdsforhold, derfor bedes I forlade landet og ikke komme tilbage..

Det man ser i dag, har intet som helst med billeder at gøre.. Det er had og rænkespil fra de mellemøstlige diktaturer..
Desværre rammer det ikke de rigtige, men alle uskyldige mennesker, både muslimer og ikke-muslimer, der bare prøver at få det bedste ud af livet og ønsker fred, respekt og tolerance...

Det er ikke godt at vide, om der kommer noget positivt ud i sidste ende, men som et godt kristent citat lyder: Alt virker til det gode, for den der elsker Herren... Så der bør da være håb

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#58339 - 09/02/2006 02:18 Re: Undskyldning for tegningerne?
Watson
Bruger

Reg.: 13/12/2005
Sted: Langå
Citat, AF 1: "Skal den danske statsminister sige undskyld for de muslimske selvmordsbombere?"

Må det i saglighedens interesse være tilladt å spöre, hvem der gjorde sig følgende bemærket: "Hvis nu [ ..... ] statsministeren gav en uforbeholden undskyldning." Såfremt det i givet fald er et hypotetisk indslag i denne debat, kan vi måske gætte os til dertil.

AF 2: "Undskyldning for hvad?" Spör mig ikke... Men det var måsle heller ikke til mig, spörsmålet var stilet?

AF 3: "Skal den danske statsminister sige undskyld for de muslimske selvmordsbombere?" Skønt muligheden af et sådant initiativ fra AFR's ærværdige side forekommer en kende teoretisk, var det måske værd at overveje.

AF 4: "Men inden nogen danskere begynder at ville afkræve statsministeren undskyldninger for jeg ved ikke hvad, burde man måske nok lave en dybtgående selvransagelse for at se om der måske var noget man selv skulle se at få sagt undskyld for." Jamen, så gør du det!

Mvh, pMn
"Det jordiske er noget ydre;
det himmelske noget indre." Lao Tse

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær