Halløjsa

Jeg har alle dage været imod tegninger fra JP, da jeg har set dem som et barnagtigt udbrud, uden omtanke..
Selve idéen med at vise billeder af Muhammad, er muligvis på sin plads, men hvorfor ikke bruge eksisterende billeder, tegnet af muslimer istedet, for at spørge hvorfor man bliver slået ihjel, når muslimer selv tegner billeder...
Eller starte en debat om hvorvidt, der overhovedet er et billedforbud for Muhammad, hvor meget det dækker og hvem det dækker..
Og så ellers prøve ikke at fornærme folk.. Fint nok at JJ Thorsen gjorde det med Jesus, men manden var original og det forventedes nærmest af ham.. Det gælder ikke helt det samme med JP..
Når det så er sagt, så mener jeg at mellemøsten skylder os en undskyldning i dag.. Det samme gør Abu Laban og Ahmed Akari (og hvem der nu var med dem), men jeg tror ikke det kan gøre det..
Der ser jeg mere løsningen som et dårligt arbejdsforhold: Tak for jeres indsats, men det skal nok ikke lige være os.. I har ikke vist engagement eller vilje til, at have et godt samarbejdsforhold, derfor bedes I forlade landet og ikke komme tilbage..
Det man ser i dag, har intet som helst med billeder at gøre.. Det er had og rænkespil fra de mellemøstlige diktaturer..
Desværre rammer det ikke de rigtige, men alle uskyldige mennesker, både muslimer og ikke-muslimer, der bare prøver at få det bedste ud af livet og ønsker fred, respekt og tolerance...
Det er ikke godt at vide, om der kommer noget positivt ud i sidste ende, men som et godt kristent citat lyder: Alt virker til det gode, for den der elsker Herren... Så der bør da være håb

Mvh