Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#58196 - 01/02/2006 12:49 Guds fadersmil
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej folkens.

Lige en hilsen og et andagtsstykke:

Guds fadersmil

"Herren lade sit smil lyse over dig og være dig nådig" 4.Mos. 6,25

At være i Kristus betyder ikke alene, at vi er skyldfri på grund af vort samfund med Jesu sonende død
Og dog er der mange af os, som bliver stående ved dette "negative", at vore synder er udslettet. Gud har taget os til nåde, og nu bærer han over med os og tåler os fra dag til dag, trods al vor ulydighed og genstridighed mod hans nådige vilje og førelse. Ja, misforstå mig ikke!. Dette er jo så stort. Større end vi har fortjent og større, end vi kunne vove at vente. Men alligevel er det kun en del af den nåde, som møder os, når vi er i Kristus.

Nåden i Kristus indeholder ikke alene dette, at Gud forlader os alle vore synder, at han tåler og bærer over med os, men først og sidst dette, at han elsker os.
Også her er der noget nyt i Guds forhold til synderen. Sålænge denne er udenfor Kristus, er han under Guds vrede, Ef. 2,3 Rom. 1,18. Men ved samfundet med Kristus fjernes Guds vrede fra ham. Thi Kristus blev lagt under Guds vrede for vor skyld, han blev en forbandelse for os for at købe os fri fra Lovens forbandelse.

Retfærdig for Gud, det er synderens stilling, sålænge han er i Kristus. Men hvad vil det sige? Enklest kan det vist siges således: at være retfærdig for Gud det vil sige at eje Guds velbehag. Det var jo dette, englene sang om allerede ved Jesu fødsel: "Fred på jorden, i mennesker Guds velbehag".
Det var dette som lød allerede i den gamle pagts velsignelse: "Herren lade sit ansigt lyse over dig og være dig nådig!" At være i Kristus vil altså sige at eje Guds velbehag over sig, så at hans ansigt lyser af glæde, hver gang hans øje ser sit lille barn på jorden.
Hør dette, du Guds barn, som ofte tvivler på, at Gud elsker dig, du, som synes, at du kun gør ham sorg og besvær. Gud bliver glad, hver gang han ser dig. Ååh nej, siger du, han bliver nok ikke glad, når han ser på mig. Hvordan skulle han blive glad ved at se på mig i mit daglige liv?

Du misforstår dette lidt.

Herren elsker dig, ikke fordi du er elskværdig, men fordi han elsker syndere og i Kristus har skaffet sig adgang til at tage syndere ind til sit hjerte. Det er i Kristus, ikke i dig selv, at du ejer Guds velbehag. Og så længe du er i Kristus, ejer du dette Guds velbehag helt! Så længe du ser, at din egen synd og vanhellighed er så stor, at du må gemme dig i Jesu vunder og sår, sålænge hviler der over dig det samme velbehag, som hvilede over Sønnen: "Du er min søn, den elskelige, i hvem jeg har velbehag".

Har du lagt mærke til, at det væsentligste et barn bestiller, i alt fald i de fleste af sine barneår, det er at lade sig elske af mor og far. En herlig tid, en vidunderlig lykke! Dette er også Gudsbarnets lykke. Det væsentligste du og jeg skulle bestille i vort korte jordeliv, det var vel at lade os elske af Gud, at lade ham overøse os med sin grænseløse kærlighed og lade ham kærtegne sit lille barn. Dette er det kæreste for ham, og det vigtigste for os!

("Småstykker til daglig andagt af O. Hallesby")

Gud velsigne jer rigt.

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#58197 - 01/02/2006 14:28 Re: Guds fadersmil [Re: malli]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
Hej Malli

Rigtig mange tak for det meget opmuntrende andagtsstykke, må Gud rigt velsigne dig

Knus fra Maijannes

Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!

Til toppen 
#58198 - 01/02/2006 20:59 Re: Guds fadersmil [Re: Maijannes]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Maijannes

Mange tak for din hilsen. Også knus til dig

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#58199 - 02/02/2006 08:57 Re: Guds fadersmil [Re: malli]
Philip
Bruger

Reg.: 08/09/2003
Kære Malli

Tak for de opmuntrende ord. Gud velsigne dig med Hans fred, som overgår al forstand (Fil. 4,7).

KH

Philip

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær