Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#58191 - 30/01/2006 11:16 Åbenbaringsbogen
Anonym
Anonym

Jeg har læst Åbenbaringsbogen. Den er meget tankevækkende at læse, der er bare ikke så mange der kan give en tilfredsstillende forklaring på alle de mærkelige syn og tegn, der findes i denne del af Bibelen. Når man har Guds ånd skulle det ikke være så svært at forklare, skulle man mene. Jeg har hæftet mig lidt ved Johannes´ Åbenbaring 17:16, 17. Vedr. vers 16 har jeg engang læst at dyret skulle være kejser Nero, men det tror jeg slet ikke på, idet Johannes levede lang tid før Johannes skrev Åbenbaringsbogen. Skøgen der skal tilintetgøres, hvem er denne skøge ? Det må sigte til noget nutidigt. Kan vi forvente at religionen kommer under pres eller ligefrem under forbud ? Endelig kan jeg heller ikke forstå Johannes´ Åbenbaring 14:3, 4, der taller om nogle der er løskøbt ud af menneskeslægten. Hvem er det, der er blevet løskøbt fra fra jorden og udgør førstegrøden for Gud og lammet ? Endelig hvem er det at der skal være konger og præster sammen med Kristus i tusind år. (Johannes´ Åbenbaring 20:6)

Til toppen 
#58192 - 07/02/2006 14:13 Re: Åbenbaringsbogen
Benna
Moderator
Bruger

Reg.: 12/11/2002
Tak for dit spørgsmål om Johannes Åbenbaring, som er en bog mange har svært ved at forholde sig til, og den er heller ikke så nem at forstå - sådan umiddelbart. Du har en række spørgsmål, og de kræver et meget omfattende svar. Derfor vil jeg helst vise dig over til vores svarpanel i "Hvad siger Bibelen?" - der hører det bedst hjemme, og der har vi folk med langt bedre kompetence til det spørgsmål, end jeg her har.

Men allerførst vil jeg henvise dig til en artikel som vi allerede har liggende, netop om Johannes Åbenbaring. Den vil jeg foreslå dig at studere først, og hvis du har yderligere spørgsmål så skriv endelig ind til: "Hvad siger Bibelen?"

Hvordan forstå Johannes Åbenbaring?

Med ønsket om god studielyst

Benna Asmussen Hørlück
Netmissionær
Benna@Jesusnet.dk

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær