Menu
Hvem er online
2 registrerede (kanne, 1 usynlig) og 9 gæster online.

Statistik
2507 Brugere
23 Fora
7055 Tråde
115518 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#58187 - 30/01/2006 11:04 Jeg vil forstå at bruge indlæg rigtigt!
Anonym
Anonym

Hej jeg er ved at prøve at forstå og bruge hvordan man gebeter sig her på NETTET Jeg tager gerne mod gode råd - og glæder mig til at få mange råd. Jeg er ikke nogen flittig kirkegænger men kommer der der af og til. Jeg bor tæt ved Heltborg KIRKE.

Jeg er 66 år gammel er gift med Jenny og vi har tre dejlige børn.

Med venlig hilsen

Erik Thomsen

Ændret af kristina (31/01/2006 09:21)

Til toppen 
#58188 - 30/01/2006 18:05 Re: Jeg vil forstå at bruge indlæg rigtigt! [Re: ]
Watson
Bruger

Reg.: 13/12/2005
Sted: Langå
Kære Erik Thomsen - velkommen til! Du skriver bl.a.:

"[farve:green]Hej jeg er ved at prøve at forstå og bruge hvordan man gebeter sig her på NETTET Jeg tager gerne mod gode råd - og glæder mig til at få mange råd.[/farve]"

Selv er jeg nok ikke fuldbefaren udi netanvendelse; men visse retningslinier har man vel fået opsnappet:

Min kommentar til dig vil for det første være advarslen imod at offentliggøre så mange personlige oplysninger som vel muligt... Der kan tænkes værre steder at anføre tlf.nr. mv. - men ingen kan vide sig sikker for omstrejfende trolde på denne planet.

For det andet må spørgsmål vedr. betjening af diverse tekniske faciliteter som hovedregel henvises til altmuligmanden, kaldet [i]Nardus[/i] {kursiv} - & klik på [farve:brown]hjælp[/farve] i menubælken øverst, hvor dit navn også optræder.

Ellers kan det jo se ud til at en go' begyndelse har fundet sted... :grin: {smiley}

En enkelt bemærkning til sproget, som jeg rent undtagelsesvis vil fremføre: Såvidt jeg véd, hedder det vel '[b]gebærder sig[/b]' {fed skrift} på godt, gammelt halvdansk - og ikke, som sætternissen i dit indlæg har skrevet, 'gebeter'... Stavefejl og tastefejl er iøvrigt ikke noget, man gør større væsen af i debatfora som dette.

[i]Ps[/i]: Du har øjensynlig fravalgt [b]kodning[/b] af indlæget, hvilket nok medfører at min benyttelse heraf ikke får sædvanlig effekt.

Mvh, pMn
"Det jordiske er noget ydre;
det himmelske noget indre." Lao Tse

Til toppen 
#58189 - 30/01/2006 22:33 Re: Jeg vil forstå at bruge indlæg rigtigt! [Re: ]
Vandrer
Bruger

Reg.: 18/11/2002
Sted: Susaalandet
Kære Erik

Café Thomas er et godt sted at begynde, når man skal lære mulighederne at kende på Internettet.

Som også Watson siger, så er Internettet et sted, hvor man undlader at offentliggøre personlige oplysninger, så som adresse, telefon nummer og e-mail. Grunden er, at alle har adgang til dét der skrives og man kan komme ud for at der er nogle, som misbruger hvad de kan finde.
Du kan formentlig komme til dit indlæg igen og redigere det; slet dit telefonnummer; det er unødvendigt at give fra sig i et debatforum.

Du kan altid vælge at give et telefonnummer via en PM(personlig meddelelse), hvis det er en modtager du har tillid til. Heldigvis kan man langt hen ad vejen møde mange på nettet, som man kan vise tillid. På den måde kan man få mange nye venner, som man kan dele sine interesser med.

Hvis man vælger at skrive sin e-mail adresse i et forum, er det en god idé at kamuflere det. Man kan skrive navn(at)domæne.dk, i stedet for at bruge @, fordi det er sværere at finde for programmer, der leder efter og opsamler de e-mail adresser der uforvarent skrives i diverse forums.

Som du ser, så er mit brugernavn - Vandrer. Brugernavne kan være et alias eller dæknavn, som man kender hinanden på i et Forum. Et godt alias, skal man passe lige så meget på, som sit personlige navn, fordi det nemt kommer til at repræsentere personen i et forum. Derfor er det en god idé at vælge det med omhu. Det er meget nemmere at følge med i debatter, hvis man skriver sine indlæg til alias navnet, i stedet for at bruge de personnavne, som kan optræde inde i indlæget.

Jeg vil ønske dig velkommen og håber du får en god start.

Fred og Alt Godt

Vandrer

Ændret af Vandrer (30/01/2006 22:35)

- Så stor en Glæde at finde i Stilheden Gud -
עבד יהוה

Til toppen 
#58190 - 31/01/2006 10:07 Re: Jeg vil forstå at bruge indlæg rigtigt! [Re: Watson]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Jeg har - efter telefonisk aftale - slettet telefonnummeret fra Erik Thomsens indlæg. kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær