0 registrerede () og
9
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#58062 - 24/01/2006 09:26
Nej tak
[Re: Carlo]
|
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
|
Hej Carlo At sætte en anden trosretning eller religion til debat falder uden for rammerne for Cafe Thomas Debatten. I vores vejledning skriver vi: Diskuter ikke andre religioner eller personerLad være med at bruge Café Thomas til at diskutere andre religioner eller personer. Debatten er et forum for debat om kristendom og alt som har direkte relation til troen på Bibelens Gud. Ikke et sted hvor vi nedgør eller hænger andre trosretninger ud. Der findes en del andre debatforummer på nettet, som netop er beregnet på diskussion af JV's lære. Fx http://www.jv-dialog.dk/ og dem vil jeg gerne henvise dig til i stedet.
Ændret af Netmissionæren (24/01/2006 09:28)
venlig hilsen Asbjørn Asmussen (Netmissionær)
|
|
Til toppen
|
|
|
#58063 - 26/01/2006 10:07
Re: Nej tak
[Re: asas]
|
Anonym
Anonym
|
Hvis man ønsker korrekt information om JV, bør man ikke søge oplysninger hos tidligere JV, som er blevet ekskluderet af fællesskabet for handlinger i modstrid med JV's kristne lære. Det er imidlertid disse folk man møder på det link, du har givet.
Det svarer lidt til at viderestille en, der ønsker oplysninger om jødedommen til D.N.S.B.
Det er meget bedre at gå til kilden. Så derfor, Carlo, ønsker du information om JV, så tag fat i dem. Og hvis du foretrækker en skriftlig dialog, fx via mail, så kan dette også lade sig gøre.
|
|
Til toppen
|
|
|
#58065 - 06/02/2006 20:40
[Re: ]
|
Bruger
Reg.: 29/04/2002
Sted: Hvidovre
|
Citat: Hvis man ønsker korrekt information om JV, bør man ikke søge oplysninger hos tidligere JV, som er blevet ekskluderet af fællesskabet for handlinger i modstrid med JV's kristne lære. Det er imidlertid disse folk man møder på det link, du har givet.
Det svarer lidt til at viderestille en, der ønsker oplysninger om jødedommen til D.N.S.B.
Det kunne være at nævnte personer gerne vil tale om det som JV ikke er så glade for at tale om.
Citat: Det er meget bedre at gå til kilden.
Det var derfor jeg åbnede denne tråd. Debat med JV selv.
Citat: Så derfor, Carlo, ønsker du information om JV, så tag fat i dem. Og hvis du foretrækker en skriftlig dialog, fx via mail, så kan dette også lade sig gøre.
Det går ikke at debatere på Jeusnet. Hvis du har lyst, og kender andre der har lyst, foreslår jeg at vi opretter en tråd under religion på Din Debat. Jeg debaterer en del der og ved at der ikke vil være nogen problemer med at debatere JV
http://www.din-debat.dk/phpBB2/viewforum.php?f=3
Håber vi kan få en god debat og gå i dybden med JV-læren.
Jeg foretrækker skriftlig debat, fordi man kan fastholde det skrevne og debatere videre ud fra det.
Carlo
Militant forkyndende og missionerende ateist.
|
|
Til toppen
|
|
|
#58066 - 06/02/2006 21:57
[Re: Carlo]
|
Bruger
Reg.: 05/09/2003
Sted: København
|
Citat: Hvis du har lyst, og kender andre der har lyst, foreslår jeg at vi opretter en tråd under religion på Din Debat. Jeg debaterer en del der og ved at der ikke vil være nogen problemer med at debatere JV
I er også meget velkomne til at tage debatten på Ateistisk Forum. Derovre er der intet krav om at begrænse sig til den rette lære - alle religioner kan frit debatteres.
|
|
Til toppen
|
|
|
|