Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#5797 - 20/11/2002 12:55 Forringelse af debatten!
matthias
Bruger

Reg.: 23/10/2001
Sted: Nivå, gudhjælpemig
Til redaktionen

Beslutningen om at indskrænke debatindlæggenes længde til 3000 tegn vil efter min mening få en negativ effekt på kvaliteten af debatten.

Selvom jeg altid forsøger at begrænse længden af mine indlæg, kommer jeg let over de 3.000 tegn.

Og mere ordrige brugere, som underbygger deres argumentationer med citater kommer let over 10.000 tegn.

Hvad end jeres idé med indskrænkningen er (det er vel ikke prisen på bytes), så håber jeg, I vil genoverveje denne uheldige beslutning.

mvh Matthias

"[T]here is no sensible limit to what the human mind is capable of believing, against any amount of contrary evidence." - R. Dawkins

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#5798 - 20/11/2002 13:22 Re: lange inlæg [Re: matthias]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Jeg har det lidt sådan at hvis et inlæg bliver for langt er det svært at overskue hvis man ikke har været med helt fra starten.
Derud over kan man vel nøjes med at stille ét spørgsmål i hvert inlæg og så svare på ét spørgsmål pr inlæg (gerne med en overskrift der passer til)
Det vil blive mere overskueligt og man skal ikke sidde og lede febrilsk efter et emne i en enormt lang tråd med enormt mange emner med fuldstændigt enslydende overskrifter i.

Det med citaterne bliver heller ikke helt så nødvendigt for trådene vil være enklere og man kan selv orientere sig tilbage i tråden.

Jo længere inlæg des flere citater er påkrævet for at bevare overblikket.

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#5799 - 20/11/2002 14:20 Re: lange inlæg [Re: Esmaralda]
matthias
Bruger

Hej Esmaralda

Jeg har det lidt sådan at hvis et inlæg bliver for langt er det svært at overskue hvis man ikke har været med helt fra starten.

Det er jeg enig med dig i. Jeg mener bare ikke, at dette initiativ løser problemet.

Derud over kan man vel nøjes med at stille ét spørgsmål i hvert inlæg og så svare på ét spørgsmål pr inlæg (gerne med en overskrift der passer til)
Det vil blive mere overskueligt og man skal ikke sidde og lede febrilsk efter et emne i en enormt lang tråd med enormt mange emner med fuldstændigt enslydende overskrifter i.

Men til gengæld risikerer man, at antallet af indlæg i den enkelte tråd eksploderer. At komme indenfor i en tråd med 50 eller flere indlæg kan jo også virke umiddelbart afskrækkende.
Og overskrifterne bliver ikke nødvendigvis mere forklarende fordi længden af indlæggene begrænses.

Det med citaterne bliver heller ikke helt så nødvendigt for trådene vil være enklere og man kan selv orientere sig tilbage i tråden.

Jo længere inlæg des flere citater er påkrævet for at bevare overblikket.

Jeg mente citater "udefra", f.eks fra relevant litteratur.

Jeg mener, at et online debatforum som dette har nogle enstående kvaliteter.
At begrænse "taletiden" er at begrænse kvaliteten.

mvh Matthias (som nu allerede er oppe på 1120 tegn, ekskl. mellemrum)

"[T]here is no sensible limit to what the human mind is capable of believing, against any amount of contrary evidence." - R. Dawkins

Til toppen 
#5800 - 20/11/2002 16:25 Re: Forringelse af debatten! [Re: matthias]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Du har ret Matthias. Det vil være en forringelse af debatten ikke at kunne gå over 3000 tegn. Det er selvfølgelig en dyd at kunne udtrykke sig kort; men indviklede emner kræver ofte længere udredninger. Jeg mener selv, man skal begrænse citater mm mest muligt; men det er ofte nødvendigt, og så er 3000 tegn meget lidt. Hvis man deler et indlæg i to, bliver debatten uoverskuelig, da antallet af indlæg med svar o.sv. vil stige dramatisk.

Er der ikke en bedre løsning?

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#5801 - 20/11/2002 18:40 Re: lange inlæg [Re: matthias]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Nå ja citater udefra kan jo være nødvendige. Jeg tænkte på dem der altid citere hele det sidste inlæg. Det ville ikke være nødvendigt hvis inlægene blev kortere.

I svære emner kan 3000 tegn måske være forlidt.... jeg ved ikke hvor meget 3000 tegn fylder.

Men på nuværende tidspunkt synes jeg at de fleste inlæg har en passende længde. Lige med undtagelse af nogle flere sider lange med mange citater fra tidligere inlæg.

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#5802 - 21/11/2002 11:50 Re: lange inlæg [Re: matthias]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
ok - jeg kan godt forstå jeres argumenter for at der skal være plads til længere indlæg. Hensigten er bestemt ikke at forringe kvaliteten, tværtimod. Hensigten er blot at gøre Debatten så tilgængelig og overskuelig som muligt og jeg tænkte at een af måderne kunne være at undgå de store mega-indlæg, som meget få mennesker gider læse til ende.

Længere citater synes jeg er en uskik. Så hellere links til externe artikler og tekster.

Måske skal vi nøjes med at henstille til at man begrænser sig.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#5803 - 24/11/2002 22:59 Re: lange inlæg [Re: asas]
matthias
Bruger

Hej Asbjørn

Så bliver jeg en glad mand!

hilsen Matthias

Til toppen 

Ordstyrer:  Nardus 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær