Jeg modtager hver dag en mail med dagens andagt. Andagten for i dag finder jeg selv meget betydningsfuld, hvorfor jeg gerne vil dele den med jer:

Jeg beder jer, brødre, at I for Herren Jesu Kristi skyld og ud af den kærlighed, som Helligånden har givet jer til mig, vil hjælpe mig ved at bede for mig. Rom 15,30.

Marconi, opfinderen af den trådløse telegrafi, udtalte engang i et interview: "Jeg er stolt over at kunne kalde mig en kristen, men også at være videnskabsmand. En radiosender på størrelse med en hånd kan udsende budskaber over verdenshavene, men den menneskelige hjerne er mere kompliceret end noget af det, menneskene har frembragt. Det trådløse apparat kan sende sine vibrationer lige til målet. Er det da ikke naturligt at tro, at det under, som hjernen er, vil være i stand til at udsende vibrationer i form af bøn, der også kan nå deres mål?"

Udtrykket 'stride sammen i bøn' betegner alvorlig, oprigtig, inderlig bøn. Om Jesu bøn i Getsemane står der, at han bad "mere og mere indtrængende." Luk 22,44. Endog Paulus, der havde modtaget den specielle gave som apostel, behøvede og ønskede sine trosfællers forbøn.

Forbønnens rige anledning står til rådighed for alle Guds børn. Den er ikke forbeholdt nogle enkelte. Gud søger efter en Abraham, der vil bede for mangen en Lot i Sodoma. En Moses, der gik i forbøn for hele folket. Det var kærligheden til fortabte sjæle, der drev dem til bøn.
Er der nogen, du lever i bøn for?

Dagens andagt (c) www.adventist.dk

Andagterne i 2006 er fra bogen "Gnisten" skrevet af forskellige forfattere og redigeret af Walder Hartmann. Bogen er udgivet på Dansk Bogforlag og kan købes på
http://www.danskbogforlag.dk/Default.asp?ID=593&M=Shop&PID=1401&ProductID=627.

---------------------------------------------------------------------

Jeg håber at andre også kan bruge disse tanker til noget i deres kristenliv.