Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#57921 - 22/01/2006 21:02 Partnerskab
LC_Olsen
Bruger

Reg.: 22/01/2006
Hej alle sammen.
Jeg er lige blevet bruger herinde fordi jeg jeg vil have vendt nogle emner, af fri nysgerrighed.
Jeg er tror på kærligheden, Jesus.
Mit dillemma er at jeg har lært kærligheden at kende igennem biblen, men på den anden side er jeg modstander af, at homosexuelle bliver betragtet som afvigere og feks at man ikke må dyrke sex før ægteskabet. Jeg læste nogen debat indlæg om unge forlovede der sov sammen, men ikke ville have sammenleje fordi det var en synd, men siger de havde stimuleret sig selv og hinanden.
Det er præcis det samme som at dyrke sex. Hvis sex bare var "ind ud..." så havde det da været kedeligt.

Jeg bliver bedrøvet ved tanken om, at den kærlighed jeg føler indeni bare er ganske almindelig fornuft, for hvis jeg stritter imod ved biblen, hvor er min kristne tro så henne?
elsk din næste er den vigtigste sætning for mig overhovedet, men den er dog kun en brøkdel af biblen.

Til toppen 
#57922 - 22/01/2006 22:51 Re: Partnerskab [Re: LC_Olsen]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej LC - ja, jeg kan sagtens forstå dit store dilemma, for hvad er nu lige kærlighed.
Måske vil du tage hul på emnet ved at læse et par svar på lignende spørgsmål fra vores svararkiv her og her.
Der kan du også finde henvisninger til andre svar og artikler om sex.

Måske kan du bruge nogle af dem?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær