Nardus
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Hej Dagnir!
Café Thomas styres af en cookie, der automatisk logger dig på hver gang du besøger siden. Er du ikke på Café Thomas 1 uge, vil denne cookie udløbe, og du skal logge ind igen.
Personligt finder jeg det rarest på den måde, da jeg så er fri for at logge ind gang på gang for at læse et indlæg eller to.
Men jeg kan godt se, at det er et problem, hvis du sidder på en offentlig computer eller et sted, hvor andre end dig bruger Café Thomas.
Var det en idé eventuelt at sætte udløbstiden for den cookie, der lægges, ned til 1 dag?
Nej, jeg synes, det fungerer fint, som det er nu. Sættes cookie-tiden ned, burde man have muligheden for at vælge, om cookien skulle gemmes for længere tid (fx en måned) eller om den skulle slettes, når browseren lukkes (eller en time eller noget lignende).
missio
Bruger
Reg.: 11/10/2001
Sted: Hasle, Bornholm
Nej, lad det hellere være som det er. De, der sidder ved en offentlig computer må alligevel på alle andre områder være omhyggelige med at logge af, så det må de også lære at være her.
Det er temmelig fint for de fleste af os, at vi bare kan springe ind, uden at skulle logge på hver gang.
Reg.: 14/10/2002
Sted: Ringsted, sjælland, danmark
Hejsan.
Et forslag (noget som bliver brugt mange andre steder);
evt. lav det sådan at der hvor man logger ind kan man krydse af om ens login (altså en cookie) skal gemmes på computeren.
Hvis man ikke afkrydser denne boks jeg så bliver der ikke lagt en cookie, altså så logger den ud når man lukker browseren.
På den måde kan man frivilligt vælge om ens login skal gemmes eller ej...
MidnightAngel
Eklektisk heks ude efter forståelse for de kristne og en god debat
se metode med en box er jeg absolut tilhænger af !
Det gør jo ingen forskel om boxen er der for de mennesker der har deres egen computer, de logger sig jo bare på én gang for alle, men os der bruger mange forskellige maskiner har et problem, også tidsmessigt...............
i Lyset. Dagnir Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset