Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#57537 - 17/01/2006 22:39 Kan næsten ikke se forskel på læst og ulæst
Anonym
Anonym

... efter opdateringen.

Det ville være en rigtig god ide om man fant et ikonbillede (eller farvede linien som i gamle dage) der meget tydeligt skiller sig ud.

Det er faktisk frustrerende at man ikke let og umiddelbart kan se forskel på læste og ulæste beskeder.

Og kunne datosøjlen (når man er inde under et emne) ikke ved samme lejlighed gøres noget smallere og emnesøjlen tilsvarende bredere.

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#57538 - 18/01/2006 09:10 Re: Kan næsten ikke se forskel på læst og ulæst
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Hej Eskild!

Jeg er klar over det med med læst/ulæst. Problemet skyldes sandsynligvis en manglende class i vores css-fil (den fil, der styrer grafikken her på JesusNet). Der er kommet en del nye til og det er maget muligt, at jeg har overset en. Jeg tager lige et ekstra kig på det.

Med hensyn til bredden på datosøjlen og emnesøjlen, så tager jeg lige et kig på det. Du har ret i, at det ville være rarere med et bredere emne felt.

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#57539 - 18/01/2006 13:16 Re: Kan næsten ikke se forskel på læst og ulæst
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Citat:
Og kunne datosøjlen (når man er inde under et emne) ikke ved samme lejlighed gøres noget smallere og emnesøjlen tilsvarende bredere

Hermed ændret.

Med venlig hilsen

Kristian Lindholm
admin

Til toppen 
#57540 - 18/01/2006 21:25 Re: Kan næsten ikke se forskel på læst og ulæst [Re: Nardus]
Anonym
Anonym

Citat:
Citat:
Eskild:
Og kunne datosøjlen (når man er inde under et emne) ikke ved samme lejlighed gøres noget smallere og emnesøjlen tilsvarende bredere

Nardus:
Hermed ændret.

Tak for det. Det var meget bedre.

Så mangler vi "kun" opfyldelsen af ønsket om en langt tydeligere markering af hvilke indlæg der er læst og endnu ikke læst! - Håber at dette også kan blive ændret.

Til toppen 
#57541 - 18/01/2006 22:36 Re: Kan næsten ikke se forskel på læst og ulæst
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Citat:
Så mangler vi "kun" opfyldelsen af ønsket om en langt tydeligere markering af hvilke indlæg der er læst og endnu ikke læst! - Håber at dette også kan blive ændret.

Arbejder på det Den nemmeste løsning i første omgang er at ændre ikonet til venstre for emnet ud for nye indlæg. Kan denne løsning bruges i første omgang?

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#57542 - 19/01/2006 06:45 Re: Kan næsten ikke se forskel på læst og ulæst [Re: Nardus]
Anonym
Anonym

Citat:
Den nemmeste løsning i første omgang er at ændre ikonet til venstre for emnet ud for nye indlæg. Kan denne løsning bruges i første omgang?

Det ville være helt fint, at ikonet dér ville adskille sig tydeligt.

Til toppen 
#57543 - 19/01/2006 15:57 Re: Kan næsten ikke se forskel på læst og ulæst
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Så er ikonet ændret. Måske ikke for kønt - men kan der ses forskel?

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#57544 - 19/01/2006 16:16 Re: Kan næsten ikke se forskel på læst og ulæst [Re: Nardus]
Claus Due
Bruger

Reg.: 20/01/2005
Sted: Århus
Hej Kristian,

Måske jeg kan bidrage lidt - det er trods alt mit primære arbejdsområde at løse den slags

[billede]http://skeptiker.dk/jnet_icons/newfolder.gif[/billede] for nye indlæg. Farven er tonet endnu mere ned, så der nu er en klar forskel på ikon og baggrund på rækker med både lys og mørk baggrund. Jeg tror det vil være endnu lettere at spotte, hvis man ligesom mig scroller meget hurtigt.

[billede]http://skeptiker.dk/jnet_icons/newfolder_current.gif[/billede] for bedre highlighting af hvor man netop nu befinder sig. At teksten på linket til indlægget bliver til almindelig tekst (og dermed sort) er, hvis du spørger mig, ikke helt nok - måske dette ikon hjælper?

Jeg overvejede at lave animerede udgaver, men så vidt jeg kan se bliver det ikke nødvendigt. Ikonerne må I bruge, hvis I vil - de er en foræring.

ps: jeg fandt en fejl. Billeder i UBB-code...

"...there is no greater, nobler, more heroic form of devotion than the act of a man who assumes the responsibility of thinking." -- Ayn Rand

Til toppen 
#57545 - 19/01/2006 16:22 Re: Kan næsten ikke se forskel på læst og ulæst [Re: Nardus]
Anonym
Anonym

Citat:
Så er ikonet ændret. Måske ikke for kønt - men kan der ses forskel?

Ja, nu kan der da i al fald ses forskel. Tak for det!

Til toppen 
#57546 - 19/01/2006 17:10 Re: Kan næsten ikke se forskel på læst og ulæst
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
- ja, ok, og jeg håber det er en overgang, at den skriver sorte mærker på nogle af de indlæg, som jeg har læst - også mine egne indlæg - og sommetider mangler på de indlæg, som jeg ikke har læst ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#57547 - 19/01/2006 17:19 Re: Kan næsten ikke se forskel på læst og ulæst [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Citat:
- ja, ok, og jeg håber det er en overgang, at den skriver sorte mærker på nogle af de indlæg, som jeg har læst - også mine egne indlæg - og sommetider mangler på de indlæg, som jeg ikke har læst ...

Ja, det er sikkert kun en overgang. Kan vi håbe på!

Men hver gang "superdoktormanden" har været inde at "rode" i config- og CSS-filerne kan der nemt opstå sådanne små midlertidige uregelmæssigheder.

Til toppen 
#57548 - 19/01/2006 17:29 Re: Kan næsten ikke se forskel på læst og ulæst [Re: Claus Due]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Hej Claus!

Tak for det. Betydeligt pænere end den hurtige løsning Jeg ser lige, om jeg ikke kan få dem sat ind i løbet af i morgen.

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#57549 - 19/01/2006 17:31 Re: Kan næsten ikke se forskel på læst og ulæst [Re: kristina]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Citat:
ja, ok, og jeg håber det er en overgang, at den skriver sorte mærker på nogle af de indlæg, som jeg har læst - også mine egne indlæg - og sommetider mangler på de indlæg, som jeg ikke har læst ...

Vær opmærksom på, at du hopper direkte til et nyt indlæg, når du går ind i en tråd og der er nye. Derfor vil du nogle gange ikke have markeringen for et indlæg. Hvis du bruger frem- og tilbageknappen i din browser, kan du opleve, at siden hentes fra browserens hukommelse. Klik dig i stedet frem og se, om det ikke skulle løse problemet.

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 

Ordstyrer:  Nardus 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær