Det er et meget centralt spørgsmål du stiller. For det er vigtigt, at vi finder ud af, hvordan vi skal forholde os til Bibelen – og de forskellige skrifter, som den udgør. Vi har tillid til Bibelen som Guds Ord, men det betyder ikke, at der ikke er mere at sige om Bibelen end blot det – og der kan være mange spørgsmål, som vi bør gøre os selv den tjeneste, at finde svar på. Så jeg er sikker på, at det også vil blive opbyggende for din tro, at søge svar på det, der undrer dig i Bibelen.
Når det konkret handler om Guds navn i skriften, og hvordan det har været skrevet tidligere og senere ændret, så vil jeg henvise dig til vores svarpanel i
”Hvad siger Bibelen?” Der sidder en række teologer, som har kompetencen til at svare dig på dit konkrete spørgsmål. Du får da svar sendt til din e-mailadresse, ligesom vi vil lægge både spørgsmål og svar (anonymiseret) ud i vores arkiv, så det er tilgængeligt for alle, der er interesseret i samme spørgsmål. Prøv at gå ind i vores svar-arkiv under
”Hvad siger Bibelen?” Der er en udmærket søgefunktion, hvor du kan finde artikler, der er interessante i forhold til det emne.
Jeg videregiver her nogle links, som jeg helt sikkert tror er relevante for dig:
Hvad er Guds navn? Hvilke forskellige bibelsyn findes der? Hvordan er Bibelens Guds ord? Hvordan er Bibelen samlet? Er Bibelen ikke for menneskelig? På genhør i
Hvad siger Bibelen? Med venlig hilsen
Benna Asmussen Hørlück
Netmissionær
Benna@jesusNet.dk