Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#57445 - 13/01/2006 12:13 Chat-side. voiceforum
Anonym
Anonym

Nå så er det også lukket!
Ja mulighederne bliver mindre og mindre i landet. Og hvad mener jeg så med det?
Jo det blev slået stort op med cyber-kirke også. Og hvad blev det til? En enlendig hjemmeside, hvor der aldrig er en online præst, eller en besøgende kan se kirkelige handlinger på nettet. (som blev poster milioner af kr. i kille DR.)
Hele det kriste grundlag er et flop i landet, som aldrig kommer længere end spørgsmålet er det en synd, eller dette skrevet af unge, der aldrig har prøvet gjort noget alvorligt for at læse biblen. Det kan regnes i så små procent, at nogle har læst hele biblen og gider selv slå op i den for at finde ud af hvad der menes med dette eller dette i deres liv. Nej så er det bedre at stille de samme spørgsmål igen og igen og på den måde kommer ingen ud af stedet, hverken dem som vil noget med deres kristendom eller dem der vil forsøge at gøre en lille smule ved deres liv. Derfor har vi ingen kristen ingen webtv, radio, eller andet som i USA, fordi det ikke er seriøs kristendom i Danmark. Og desuden blander man islam ind i det kristlige som noget der tilhøre det kristlige, for man skulle jo nødigt komme til at træde på nogen, så de blev sure. Og derfor er det også iorden at mænd bliver partnere med mænd og kvinder med kvinder, for vi er jo så kærlighedsbeviste i det kristlige fordi Gud elsker alle syndere og derved skal vi jo også gøre det, med det resusltat at alt bliver tilladt og vi skal forstå alt og gøre alle tilpasse. Ja det er en livsholdning der vil noget ikke?

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#57446 - 13/01/2006 12:46 Re: Chat-side. voiceforum
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Cyber-kim ... ja, det er lige til at blive i rigtig dårligt humør af ...

Eller vi kan bede Gud om at give os

1) - tålmodighed til at se bort fra al den elendighed, som vi ikke kan gøre gøre noget ved, og som vi i forbøn må lægge i Hans hænder,

2) - styrke og arbejdsglæde så vi kan afhjælpe den nød, vi har indflydelse på, og

3) - visdom til at skelne 1) fra 2).

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#57447 - 13/01/2006 16:35 Homoseksuelle - igen..
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej CyberKim,

jeg kom til at tænke på noget. Nu skriver jeg selv mails med en homoseksuel kvinde, og jeg tænker nogen gange på, om Gud mon ønsker, at hun skal blive heteroseksuel. ? Jeg ved det ikke. På et andet kristent netsted skriver de, at Gud elsker de homoseksuelle, som de er , og dermed siger man vel, at de netop ikke skal forsøge at blive heteroseksuelle. Det er et svært spørgsmål.

Men jeg må sige, at jeg er overbevist om, at Gud elsker alle mennesker lige højt. Det er vigigt at huske i en ofte ophedet debat. Kunne vi så nå dertil, hvor vi selv husker kærligheden, når vi debatterer så svære emner som homoseksualitet. Jeg ønsker det men må også erkende, at jeg ikke altid lyder kærlig. Man bliver så let ophidset, fordi det er vigtige sager. Det drejer sig jo om, at vi er nogle kristne, der mener, at homoseksuelle lever i synd , hvilket er en ganske alvorlig sag.

Når det så er sagt, så kan man jo også leve i synd på mange andre områder, så det er ikke engang sikkert, at de homoseksuelle er de eneste, som lever i synd. Formår vi at se bjælken i vort eget øje...??

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#57448 - 13/01/2006 18:11 Re: Homoseksuelle - igen.. [Re: tau]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej tau, du skriver:
citat:
Gud elsker de homoseksuelle, som de er , og dermed siger man vel, at de netop ikke skal forsøge at blive heteroseksuelle. Det er et svært spørgsmål.
Ja, Gud elsker os alle som vi er, og ønsker at frelse os alle fra død og fortabelse.
Vi kan komme til ham som vi er, uanset hvem og hvordan vi er.
Men den, som for alvor er kommet til Jesus og har lagt sit liv i Hans hænder, kan umuligt forblive den samme, som han før var!
Der sker en ny fødsel!

1.Joh 3: Vi véd, at vi er gået over fra døden til livet ...
Læg mærke til, at der står "Vi véd .. "

2.Kor 5,17: Altså: Er nogen i Kristus, er han en ny skabning. Det gamle er forbi, se, noget nyt er blevet til!
citat:
tau: Når det så er sagt, så kan man jo også leve i synd på mange andre områder, så det er ikke engang sikkert, at de homoseksuelle er de eneste, som lever i synd. Formår vi at se bjælken i vort eget øje...??
Jeg vil være endnu mere radikal og sige, at det oven i købet er helt sikkert, at der ikke findes et eneste menneske, der ikke er en synder!

Og kristendommens lære herom er, at at ingen kan ønske at leve i synd, dvs. forlige sig med synden og beslutte at fastholde det syndige liv med den ene hånd, og samtidig holde Jesus i den anden hånd og regne med, at han vil være så venlig at se igennem fingre med, at vi overtræder hans bud.
Gud er kærlig og retfærdig, men ikke spor tolerant!

Rom 6,23: For syndens løn er død, men Guds nådegave er evigt liv i Kristus Jesus, vor Herre.

Så enhver kristen må træffe et valg: Vil vi slutte fred med synden og blive i "kødet" (= synden = gamle selvrådige Adam), eller vil vi modtage gaven = bøje os for Gud og leve retfærdiggjorte af Hans nåde?

Evangelisten Johannes skriver i sit første brev, 1.8-10:

Hvis vi siger, at vi ikke har synd, fører vi os selv på vildspor, og sandheden er ikke i os. Hvis vi bekender vore synder, er han trofast og retfærdig, så han tilgiver os vore synder og renser os for al uretfærdighed. Hvis vi siger, at vi ikke har syndet, gør vi ham til en løgner, og hans ord er ikke i os.
Og Jak 2,10: Den, som ellers overholder hele loven, men fejler blot på ét punkt, er blevet skyldig i dem alle.

Men tak og lov: Jesus har gjort fyldest og betalt den ufattelig høje pris for alle synderes synd!
Vores gældsbrev er slettet, og Gud vil ikke kræve betaling for den en gang til!

Så hvis vi tror på Jesus og vil modtage den kærlighedsgave, han har sat ind på vores konto og vil leve af den, så er Guds ord og Hans Ånd i os, og så vil vi som Hans børn stræbe efter og kæmpe for at gøre vor himmelske Fars åbenbarede vilje!

Jesus siger (Joh 11,25-26): »Jeg er opstandelsen og livet; den, der tror på mig, skal leve, om han end dør.
Og enhver, som lever og tror på mig, skal aldrig i evighed dø.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#57449 - 14/01/2006 09:00 Re: Homoseksuelle - igen.. [Re: tau]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Tau

Tak for et godt indlæg. ja, det er en uomtvistelig kendsgerning at homoseksuel praksis iflg Bibelen er synd..........men hvad med begæret, der udspringer af vort eget hjerte? Det kan man ikke sådan lige stoppe med . Jeg er klar over at de ydre synder er tegn på ubodfærdighed, men dybest set, ønsker vi at opgive de andre synder, dem som ingen kan se?

Og hvad så, har vi overhovedet noget at lade de homoseksuelle høre for?

Mkh Malli

Ændret af malli (14/01/2006 09:01)

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#57450 - 14/01/2006 10:23 Re: Homoseksuelle - igen.. [Re: malli]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Malli

Jeg er helt og aldeles enig med dig i det du skriver til tau.

En tårnhøj etik + et farisæersind kan være en giftig cocktail.

Her står vi alle lige strafskyldige og må bøje vores syndige hoveder - og rette os op igen i glæden over Guds nåde!

Joh 5,24: Den, der hører mit ord og tror ham, som har sendt mig, har evigt liv og kommer ikke for dommen, men er gået over fra døden til livet.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#57451 - 14/01/2006 13:29 Re: Homoseksuelle - igen.. [Re: malli]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Malli

tak for kommentaren.

Altså, jeg ved ikke rigtig, om vi kan tillade os at sige noget til de homoseksuelle. Og jeg vil give dig ret, hvad med de skjulte synder.

Jeg tror, at jeg selv gør sådan, at jeg godt kan sige min mening om homoseksualitet (og lignende "ting"), når jeg bliver spurgt. Men bliver jeg ikke spurgt, siger jeg ikke noget. Således siger jeg heller ikke til hende den lesbiske pige, jeg skriver med, at hun måske lever i synd. Hun kender min holdning, da jeg jo er katolik, og hun ved også, at det er sådan, mange kristne læser Bibelen. Hun har så selv valgt at læse det som tidsbestemt, det der taler imod homoseksualitet, og det må så være hendes egen sag overfor Gud.
Jeg vil i hvert fald ikke prædike død og dom, det er slet ikke mit bord..

Men er der nogen, som er kaldede til at prædike på den måde overfor andre (kristne især) ? Jeg ved det ikke. For Sandheden skal jo på den anden side også siges højt??

Mvh Tau.
Godt at se dig her inde igen.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#57452 - 14/01/2006 14:01 Re: Homoseksuelle - igen.. [Re: tau]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
citat:
På et andet kristent netsted skriver de, at Gud elsker de homoseksuelle, som de er , og dermed siger man vel, at de netop ikke skal forsøge at blive heteroseksuelle.

Hej Tau

Jeg kom lige i tanke om en lille sentens: Gud elsker os, som vi er; ikke som vi burde være. Jeg synes, det siger meget godt, at Gud elsker os, uanset hvor gode vi er til at gøre Hans vilje. Gud har en mening om, hvordan vi burde være og gøre, og han ønsker, at vi skal rette os efter den; men om vi kan det har intet at gøre med, om han elsker os eller ej. Gud elsker alle mennesker, uanset vores fejl. Derfor tror jeg også, at Gud ønsker, at de homofile skal lade være med at dyrke homosex, men at han elsker dem, uanset om de formår det eller ej.

mvh
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#57453 - 14/01/2006 14:44 Re: Homoseksuelle - igen.. [Re: Nikolaj]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Nikolaj,

jeg tror, at vi er enige, vi udtrykker os bare lidt forskelligt. For jeg mener også, at Gud elsker de homoseksuelle her og nu, og ikke først når og hvis de evner at lade være med at dyrke sex med partnere af samme køn som dem selv, eller når de bliver heteroseksuelle. Han elsker dem allerede nu. Men derfor kan Han jo godt ønske for dem, at de enten kan leve i cølibat eller blive heteroseksuelle.

mvh Tau.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær