Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#57282 - 11/01/2006 01:00 Moses Hansen på sexmesse!
Anonym
Anonym

Her i weekenden blev der i Aalborg Kongres- og Kulturcenter afholdt Erotic World - den famøse sexmesse. Moses Hansen, som normalt plejer at stå udenfor Aalborghallen for at demonstere imod sexmessen havde sørme i år valgt at sætte en stand op IDENFOR i selve messen.

Så kunne det jo være interssant at spørge Moses Hansen og alle de andre missions-kristne som også har demonstreret imod messen, om I stadig har frarådet befolkningen at besøge messen? For de andre år har det jo været sådan, at de kristne demonstranter stod udenfor hallen for at få de besøgende til at overveje en ekstra gang om det nu er deres ønske at gå derind. Her i år har de kristne altså nu selv lejet sig ind til sexmessen, og og så må det vel fra deres side betragtes som positivt hvis der kommer mange besøgende.

Men hvad er det så denne Moses Hansen vil på denne sexmesse?? På hans hjemmeside skriver han:
For jeg har fået en stand inde i hallen, hvorfra vi kan vidne og dele traktater ud.

....Og det undrer mig heller ikke hvis tilfældet er, at han har fået en stand inde i hallen altså uden at betale noget for den. For jeg er sikker på at arrangørerne af sexmessen betragter hans tilstedeværelse som helt fantastisk i kraft af den omtale, som messen har fået i medierne.

Nå, denne Moses Hansen har altså fået sig en stand inde i sexmessen. Og hvad laver han så derinde?? Tja...i lørdags kunne man på forsiden af Nordjyske Stiftstidende se Moses Hansen stå helt tæt omgivet af to halvnøgne strippere. Og man kan se han nyder det. Hvis man lægger mærke til stripperen til højre for ham. Ja så bærer hun faktisk også en halskæde med "Jesus på korset" på samme måde som Moses Hansen gør det. Så der er ingen tvivl om at Moses Hansen er en populær mand blandt stripperne derinde.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre de kristne herinde om, hvor langt det egentlig er natuligt at gå, hvis man gerne vil agitere for det kristne budskab? Ligesom Jesus var sammen med syndere - så vil Moses Hansen gerne være sammen med strippere. Men er det ikke at gå for vidt - når han jo agiterer imod sexindustrien?

Og jeg er da helt sikkert på at med Moses Hansens stand i sexmessen har alle de mandlige missionerer nu lige pludselig fået en undskyldning for at gå til sexmesse. Og så kan de ligesom Moses Hansen jo altid skele lidt på alt det andet, der er at kigge på.

Til toppen 
#57283 - 11/01/2006 13:06 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: ]
Anonym
Anonym

Jeg kan ikke forstå hvad Mogens Hansen, og andre kristne har imod en erotisk messe......
Sex er en normal del af menneskelivet, og jeg kan vitterligt ikke se hvad skulle være forkert ved kikke en til en sexmesse.
:-)

Hvad MH egentlig vil signalere aner jeg ikke, men det er da meget friskt at stille en stand op, hvis han kan nå nogen derinde, så respekt for det.... Men jeg synes osse at folk skal have lov til at gå til en sådan messe, hvis hr og fru Jensen kan få lidt "spændende" ud af det, then it okay with me..........

Men, det virke i mine øjne problematisk, at MH som er imod messerne, så stiller sig glad til fotografering med strippere, det sender da nogle underlige signaler. Men tilgengæld, hvorfor skulle en kristen ikke kunne gå til en erotisk messe?

Jeg har været til sådan en messe, og jeg følte mig dog ikke videre fristet, jeg synes faktisk meget af det var spas og sjov.

Hysteri i mine øjne.....
For den rene er alting rent......

stud.theol
Lars/evan

Til toppen 
#57284 - 11/01/2006 13:34 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Lars/evan

"For den rene er alting rent", mener du.
Ved du hvad, lige netop det udsagn er med på min hadeliste, på linje med
"Enhver er sin egen lykkes smed". Det er simpelthen noget vrøvl!

Jeg er sikker på, at også du får sorte tæer, hvis du jogger rundt i en mødding, og det gælder også i overført betydning.

Ja, jeg er enig med dig i, at sex er en vigtig del af menneskelivet. Så vigtig faktisk, at Gud vil beskytte os mod at sjuske med det, og det har han gjort ved at fortælle os, at det hører hjemme i ægteskabet og kun der.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#57285 - 12/01/2006 03:58 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: kristina]
Tommy Barnabas
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Rønne, Bornholm
Hej Kristina.

Uha, har du en hadeliste, håber ikke det er nemt at komme på den

Jeg må erklære mig enig med dig!

Ligefrem at gå på sexmesse med sin kone/mand, hvor andre kvinder og mænd, stiller sig selv til skue, og hvor formålet med det hele er at tænde mænd/kvinder, hvis ikke ens kærlighed kan ordne den sag, ja, så er der måske noget man skulle snakke om?

Guds Fred,

Tommy.

Til toppen 
#57286 - 12/01/2006 08:52 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: Tommy Barnabas]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Tommy
citat:
Uha, har du en hadeliste, håber ikke det er nemt at komme på den
Nej Tommy, lad mig omgående trøste dig med, at det ikke alene ikke er nemt, det er faktisk umuligt!

Dels findes den slet ikke irl, og dels står der ingen personer på den!

Det er mere de sentenser - ualmindelig vildledende "visdomsord" - som jeg af og til hører, udtalt med et sigende, klogt og eftertænksomt blik ...

TÆNK hvis nogen tror det kan have sin rigtighed!

Som min ørelæge så klogt sagde, da jeg fik taget høretest:
Du skal ikke være ked af, at du ikke hører så godt - det meste af det folk siger er noget vrøvl!"

Også denneher er noget sludder: "Intet er så galt, at det ikke er godt for noget".

Jeg vil snarere sige: Intet er så galt, at det ikke kan blive meget værre!

Men hav en god dag, trods alt!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#57287 - 12/01/2006 20:02 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: ]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
Jeg ville nu ikke have gjort som MH har valgt at goere i aar - ganske enkelt fordi det kan sende de forkerte signaler... Og mht. "evangelistens" (men HVILKET "evangelium" der er tale om er jeg efterhaanden blevet i tvivl om...) tale om at der intet er i vejen med sexmesser kan jeg henvise til bl.a. 1. Kor, 7:2 (for kun at naevne et enkelt eksempel - for der kunne naevnes MANGE!), hvor der staar saaledes:

"Men for at undgå utugt skal enhver mand have sin hustru, og enhver kvinde sin mand."

Jeg har svaert ved at laese dette paa anden maade end at sex udelukkende hoerer til i aegteskabet, og ikke i noget som helst andet - heller ikke prostitution....

Er fuldstaendig enig i at sex er noget godt, noget smukt, og en vidunderlig gave fra Gud - men det er en gave som skal bruges ordenligt......

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#57288 - 13/01/2006 17:44 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: JesusFreakDK]
Tommy Barnabas
Bruger

Sendte jesus de forkerte signaler, da han spiste med toldere, snakkede med skøger og var der hvor de var?

Må jeg selv svare?

Ja, det gjorde han, ifølge de skriftkloge. Men var det forkert af Ham at være der, nej det var det ikke, for hvordan skulle Han kunne nå dem, hvis ikke Han gik derhen/derned hvor de var. De havde mødt, nok stenkastende tåber, til at skubbe dem væk fra den Gud, de så i dem der kastede sten.
Jesus forstod at vise dem, hvem de var uden at kaste en sten, men ved at tale ord til dem.

Du vinder ikke menesker med sten, men med levende vand!

Må vi følge Jesus eksempel, og gå til dem.

Guds Fred,

Tommy.

Til toppen 
#57289 - 13/01/2006 17:47 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: kristina]
Tommy Barnabas
Bruger

Hej Kristina.

Glæder mig
Og endnu engang må jeg sige ordet, sandhed! til det du siger, søster.

Guds Fred,

Tommy.

Til toppen 
#57290 - 14/01/2006 14:18 Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: ]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Hej Prins Kosmos
citat:
Og jeg er da helt sikkert på at med Moses Hansens stand i sexmessen har alle de mandlige missionerer nu lige pludselig fået en undskyldning for at gå til sexmesse. Og så kan de ligesom Moses Hansen jo altid skele lidt på alt det andet, der er at kigge på.

Det er jeg nu ikke så sikker på. Jeg tror ikke, der er mange kristne udenfor Moses Hansens egen lille omgangskreds, der ser ham som et forbillede. Da slet ikke i Indre Mission og de andre lutherske missionsforeninger (som jo er bedst repræsenteret her på JesusNet). Her tror jeg mere, folk enten ler ad ham eller er irriteret over ham.

mvh
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#57291 - 14/01/2006 14:47 Re: Moses Hansen [Re: Nikolaj]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Nikolaj

Jeg kender Moses IRL, og jeg kender også hans metoder, men ikke mindst den flammende kærlighed, der ligger bag. Det er Guds ønske at nå alle mennesker, og Moses forsøger efter bedste evne at være Guds sendebud. At han så nogen gange opnår det modsatte af det tilsigtede er ærgerligt, men han gør alt, hvad han gør, af kærlighed. ! Sådan er Moses.

Jeg kan ikke se, at der er noget af grine af, når Moses aktionerer.

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#57292 - 14/01/2006 14:51 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: Nikolaj]
Tommy Barnabas
Bruger

citat:
Jeg tror ikke, der er mange kristne udenfor Moses Hansens egen lille omgangskreds, der ser ham som et forbillede. Da slet ikke i Indre Mission og de andre lutherske missionsforeninger (som jo er bedst repræsenteret her på JesusNet). Her tror jeg mere, folk enten ler ad ham eller er irriteret over ham.

Øv, det er jeg da ked af at læse!

Du får det næsten til at lyde som om han er en sektleder, med sin helt egen inderkreds af små tilbedere

At folk ler eller er irreteret over ham, er måske et udslag af at de ikke selv tør stå frem, og at janteloven er en realitet i deres liv.

Måske mener de han er en orginal, vis mig en profet i det GT der ikke var at betegne som orginal, Frans af Asisi, var en orginal, men det betyder ikke at vi ikke kan se at han havde ret i nogle ting, men han irreterede og folk lo af ham, man kunne sige det samme om Luther han var en af de store reformatorer! kendt som jøde hader tilsidst, men han sagde sandheder!

Mange af vore kirke fædre har været orginaler, der havde andre metoder og meninger, men betyder det at de tog fejl?

Fordi et meneske gør en fejl, se kong David, skal vi ikke afsætte dem som Guds værktøj, så kan vi lige så godt alle, forberede os på at blive afsat!

Guds Fred,

Tommy.

Til toppen 
#57293 - 14/01/2006 15:30 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: Tommy Barnabas]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Tommy

Helt enig i dit indlæg.
Jeg kan tilføje, at Frans af Assisi, som til en start var rig (MEGET RIG) købmandssøn, solgte ud af sin fars dyre klædestoffer, og gav pengene til de fattige.
Senere løb han nøgen gennem gaderne i byen, ved dog ikke hvorfor.
Det var også ham, der sagde de berømte ord; Forkynd Evangeliet til hver en tid, om nødvendigt - brug ord.
Altså han mente, at vi i handling skulle forkynde, ikke bare i ord, som mange, også dengang, havde for vane.

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#57294 - 14/01/2006 15:45 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: Tommy Barnabas]
JesusFreakDK
Bruger

Men saa vidt vides gik han aldrig ind paa bordeller?

Jeg siger ikke at vi skal foele os hoejt haevet over disse mennesker, og mener at vi skal have samme sind overfor dem som Jesus havde, men jeg mener IKKE dette betyder at vi skal rende til sexmesser...
MH har foer med succes faaet kontakt - og saa vidt jeg husker er der endda en tidligere stripper blandt hans "tilhaengere" (selvom det i virkeligheden jo er JESUS hun er discipel af)

-Grundtvig

Til toppen 
#57295 - 14/01/2006 16:21 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: JesusFreakDK]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej,

er det mon Kira Eggers, du tænker på, som nu følger Moses ?(ja, Jesus, er det jo egentlig, som du skriver).
Hun blev jo døbt i spaen, da hun var med i BigBrother VIP, hvor også Moses var med. Det var lidt spøjst men også cool at se Moses døbe hende, hun sad topløs i spaen sammen med ham, og så fik han lov at døbe hende.

mvh Tau.

Til toppen 
#57296 - 14/01/2006 16:45 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: Tommy Barnabas]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Tommy, jeg hører ikke selv til dem, der ler af Moses, jeg tror faktisk, at han er seriøs nok, og når jeg er betænkelig, skyldes det udelukkende, at jeg har svært ved at forestille mig, at han med sin særlige stil formår at række evangeliet til flere mennesker end det antal, han skubber meget langt væk fra vejen, sandheden og livet.

Men jeg kan jo tage fejl ..

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#57297 - 14/01/2006 16:58 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: kristina]
Tommy Barnabas
Bruger

Hej Kristina.

Jeg er nu mest bekymret for dem som overhoved ikke "skubber".

Kan godt se din pointe i, at vi som kristne kan frygter at menesker bliver skubbet væk, men skulle vi ikke hellere bekymre os om, dem der overhoved ikke bliver skubbet?

Desuden bruger Gud, menesker, om vi kan lide dem eller ej, om vi mener de er galt ude eller ej.

Vi skulle måske stole på, at Gud ved hvad han gør?

Og være glade for, at det ikke er vores bedømmelses evner der, bestemmer hvem Gud kalder og bruger.

Guds Fred,

Tommy.

Til toppen 
#57298 - 14/01/2006 17:25 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: Tommy Barnabas]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Tommy
citat:
Jeg er nu mest bekymret for dem som overhoved ikke "skubber".

Kan godt se din pointe i, at vi som kristne kun frygter at menesker bliver skubbet væk, men skulle vi ikke hellere bekymre os om, dem der overhovedet ikke bliver skubbet?
Jo!
citat:
Vi skulle måske stole på, at Gud ved hvad han gør?
Og være glade for, at det ikke er vores bedømmelses evner der, bestemmer hvem Gud kalder og bruger.
Jo!
Jeg er ikke i tvivl om, at Gud ved hvad han gør, og hvem han bruger og kalder. Men jeg kan godt komme i tvivl om, hvorvidt det nu virkelig er Gud, der gør det ..
Måske/måske ikke.

Spørgsmålet er, om den enkelte prædikant nu også altid har et guddommeligt kald til at gøre alt det, som han/hun gør, eller om gamle Adam upåagtet sniger sig ind og blander sig i noget af det.
Mange mennesker, som har fået overvældende gaver fra Gud, kan ryge i den fælde, at de mener, at hvert eneste af deres indfald er fra Gud, det har vi set en del triste eksempler på.

Gal 5,22-23: Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, mildhed og selvbeherskelse.

Der står ikke noget om, at vi skal kaste os ud i spektakulære TV-egnede provokationer med os selv som midtpunkt ...
Fristelsen til selv-iscenesættelse kan være stor.
(Ikke at jeg kan bedømme dette konkrete - eller noget andet - tilfælde ...)

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#57299 - 14/01/2006 23:15 Re: Moses Hansen er et forbillede.! [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej kristina

nu må jeg lige blande mig lidt.

Som jeg også skrev til Nikolaj, så kender jeg rent faktisk Moses IRL, hvad ingen af Jer formentlig gør. Så mon ikke, jeg kender ham bedre end Jer. Det tror jeg. Men I må selvfølgelig gerne sige Jeres mening, det er ikke det, jeg anfægter. Jeg vil bare gerne, at I prøver at se bag om det, I ser i medierne. De viser tit tingene fra en dum vinkel, til skade for Moses og Evangeliet.

citat:
Mange mennesker, som har fået overvældende gaver fra Gud, kan ryge i den fælde, at de mener, at hvert eneste af deres indfald er fra Gud, det har vi set en del triste eksempler på.
Har Moses nogensinde sagt, at alt hvad han gør, er pålagt ham af Gud? Jeg tror snarere, at Moses siger, at det han gør, det gør han af kærlighed til muslimerne, for nu at tage dem, han ofte aktionerer overfor. De to ting er ikke det samme, og jeg kan ikke se, at Moses har påberåbt sig guddommelig ordre, på alt hvad han gør..

citat:
Der står ikke noget om, at vi skal kaste os ud i spektakulære TV-egnede provokationer med os selv som midtpunkt ...
Fristelsen til selv-iscenesættelse kan være stor.
(Ikke at jeg kan bedømme dette konkrete - eller noget andet - tilfælde ...)
Hvorfor siger du det så? Moses gør ikke noget for selv at blive midtpunkt. Du skal vide, at Moses ikke ønsker at være midtpunkt for noget. JESUS er hans midtpunkt, og det er Ham, han ønsker at bringe fokus på, ikke sig selv. Sikken skammelig insinuation..
Moses bruger endvidere meget af sin tid og sine sparsomme kræfter (han lider af en fejl i en hjerteklap, har været opereret og har været meget afkræftet i flere måneder) på at guide mennesker rundt i Israel. Guds folks eget land. Dette gør han helt i det skjulte, der er ikke mediebevågenhed på dette, og det er heller ikke det, Moses ønsker. Moses guider mennesker, mens han selv har prøvet mange gange at blive kastet med sten på af nogle af de ortodokse jøder dernede. Moses udsætter sig selv for fare på liv og helbred, alene for at andre mennesker kan komme ned og se det forjættede land.. Så kom ikke og sig, at Moses vil være midtpunkt, intet kunne være mere forkert.

Tilsidst citerer du Bibelen:

citat:
Gal 5,22-23: Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, mildhed og selvbeherskelse.
Moses ér alle disse ting. !!! Tro mig, jeg kender ham. Du tænker måske, ahhh selvbeherskelse, det er ikke lige Moses...
Men JO, det er det. Moses reagerer ikke med trusler om vold og terror, når nogen bespotter og håner "hans" Jesus. Nej, han reagerer med kærlig forbøn for spotterne, nøjagtig som Frelseren selv gjorde det, da man hånede og forfulgte Ham, mens Han stadig levede på jorden.

Dette sagt af en katolik!, som holder af Moses, for den han er, og for det han gør.

Jeg er ikke det mindste vred, jeg er bare ked af, at man ikke ser den sande Moses, som ér en virkelig kærlig og omsorgsfuld mand.

Mvh Tau.
PS. Moses har selv offentligt på sin hjemmeside fortalt om sin sygdom med hjerteklappen, som er defekt, så det er ikke noget hemmeligt, jeg her bralrer ud med. Bare for lige at få dét på plads.

Til toppen 
#57300 - 14/01/2006 23:50 Re: Moses Hansen er et forbillede.! [Re: tau]
Raven
Bruger

Reg.: 08/07/2003
Sted: Brejning
Hej Tau

Tak for dit indlæg.

Jeg kender til Moses fra Apostolsk Kirke i Kolding og min kone har været i Israel med ham som guide.

Jeg oplever ham som en mand med et stort hjerte og med en brand for at forkynde evangeliet. I hans nidkærhed for at nå ud, kan han dog godt (efter min mening) træde over grænsen.

Jeg kan godt li' ham

Mvh
Raven

Til toppen 
#57301 - 15/01/2006 00:00 Re: Moses Hansen er et forbillede.! [Re: Raven]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Raven

også tak for dit indlæg.

Jeg kan høre, at du også kender mere til Moses, end det man kan læse i aviserne og se i tv. Det er altid et bedre udgangspunkt, når man vil debattere noget, en person siger og gør. !

Jeg kan også godt lide Moses, og det kom vist også tydeligt frem i mit indlæg.

Ja, Moses går i sin iver nogle gange over stregen, men undladelsessynder (som vi andre nok lige så ofte begår, når vi IKKE forkynder i givne lejligheder) er ikke mindre forkerte. Så ingen har vist noget at lade de andre høre.!!!

mvh Tau.

Til toppen 
#57302 - 15/01/2006 00:10 Re: Moses Hansen er et forbillede.! [Re: tau]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej tau - - jamen hov, jeg skrev generelt, og ikke specielt om Moses!!!

Det jeg svarede på var et udsagn fra Tommy:
"Vi skulle måske stole på, at Gud ved hvad han gør?"

Jeg er altid på vagt, når jeg læser sådanne udsagn, for min overbevisning er,
at vi ikke kan vurdere forkyndere ud fra om vi personligt sætter stor pris på dem, heller ikke ud om de er kærlige og sympatiske mennesker, som slider sig op for at forkynde Kristus ..

Selvfølgelig skal vi stole på, at Gud ved hvad han gør, og mit indlæg var kun udtryk for min generelle og store bekymring over, at nogle evangelister/prædikanter med meget stærke personligheder er blevet idoler for hengivne og nærmest forelskede disciple, som ikke magter at modsige dem, og som får indgivet det indtryk, at enhver kritik af dem er det samme som en bespottelse af Helligånden ...

Bortset fra det: Jeg er glad for det du skriver om Moses!
Det er dejligt mærke dit stærke engagement og dit forsvar for ham!

Jeg selv tror også godt om ham. Jeg har ikke truffet ham personligt, men jeg har læst hans bog, så jeg kender hans fortid og er ikke det mindste i tvivl om, at han brænder for at sætte Jesus i centrum.
Men det er ikke det samme som at være sikker på, at den måde, han gør det på er den rette og efter Guds vilje. Det er muligt, men jeg véd det simpelthen ikke ..

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#57303 - 15/01/2006 00:13 Re: Moses Hansen er et forbillede.! [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej kristina

Tak for dit indlæg. Det var opklarende.!

Men Altså - nu har jeg IGEN misforstået et indlæg. Jeg har gjort det flere gange med Evolutionisten, og nu med dig og dit indlæg. Måske jeg skulle drosle ned på mine indlæg, når jeg bare misforstår og fjoller rundt hele tiden..æv. Jeg troede bare, at du mente,...osv. osv. osv.

mvh Tau.

Til toppen 
#57304 - 15/01/2006 00:21 Re: Moses Hansen er et forbillede.! [Re: tau]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Kære tau, nej, du skal ikke være ked af, at du skrev som du gjorde, for uanset hvad:
Det var ualmindelig meget velanbragt her midt i en kold tid!
Og jeg mener det!!!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#57305 - 15/01/2006 00:55 Re: Moses Hansen [Re: tau]
Nikolaj
Bruger

Hej Tau

Jeg betvivler for så vidt ikke Moses Hansens motiver, jeg tror såmænd, at han gør alt af god vilje. Men jeg er, ligesom Kristina, bange for, at han bestemt ikke opnår det, han ønsker, nemlig at lede folk til Kristus, ved hans aktioner, men derimod det modsatte. Han giver folk et vrangbillede af, hvad det vil sige at være en kristen. Jeg griner heller ikke ad Moses Hansen, mest fordi hans handlinger er så katastrofale. Jeg tror nemlig, mange såkaldt almindelige mennesker synes, han er dybt latterlig, og der er ikke langt fra dét til også at synes, at den Jesus, han forkynder, er latterlig. Jeg tror virkelig, han gør Jesus en slem bjørnetjeneste.

mvh
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#57306 - 15/01/2006 01:41 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: Tommy Barnabas]
Nikolaj
Bruger

Hej Tommy Barnabas
(Jeg advarer om, at det muligvis kræver en vis anstrengelse at optage hele mit indlæg i bedste mening)
citat:
Du får det næsten til at lyde som om han [Moses Hansen] er en sektleder, med sin helt egen inderkreds af små tilbedere

Tjah. Så vidt, jeg kan forstå, er Moses Hansen en ledende skikkelse i den såkaldte trosbevægelse (ret mig endelig, hvis jeg tager fejl), så sektleder er nok ikke helt skudt ved siden af.
citat:
At folk ler eller er irreteret over ham, er måske et udslag af at de ikke selv tør stå frem, og at janteloven er en realitet i deres liv.

Janteloven er ganske rigtigt en realitet i mit liv, Gud ske lov! Selvfølgelig kan Janteloven (ligesom f.eks. de Ti Bud) misbruges til at nedgøre andre mennesker, men anvendt rigtigt fordrer den gode kristne dyder som ydmyghed og beskedenhed.
Jeg hører til dem, der er irriteret over Moses Hansen, fordi han efter min mening gør evangeliet en grum bjørnetjeneste. De fleste ikke-kristne danskere enten afskyr ham eller led ad ham, og hvis der endelig er nogen, der kommer til tro ved hans forkyndelse, så tvivler jeg på, at det er nogen sund tro, de får (jf. trosbevægelsen).
citat:
Måske mener de han er en orginal, vis mig en profet i det GT der ikke var at betegne som orginal, Frans af Asisi, var en orginal, men det betyder ikke at vi ikke kan se at han havde ret i nogle ting, men han irreterede og folk lo af ham, man kunne sige det samme om Luther han var en af de store reformatorer! kendt som jøde hader tilsidst, men han sagde sandheder!
Mange af vore kirke fædre har været orginaler, der havde andre metoder og meninger, men betyder det at de tog fejl?

Du får det jo næsten til at lyde som om, Moses Hansen er en nutidig Jeremias eller Sokrates, men så sær synes jeg nu ikke, han er. Problemet med Moses Hansen er ikke, at han er en original. Det kan man faktisk kun beundre ham for. Problemet er, at han opnår det modsatte af, hvad han vil, nemlig at lede folk til tro på Kristus.
citat:
Fordi et meneske gør en fejl, se kong David, skal vi ikke afsætte dem som Guds værktøj, så kan vi lige så godt alle, forberede os på at blive afsat!

Selvfølgelig ikke. "Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe" (At fejle er menneskeligt, men at forblive i fejltagelsen er hæsligt), som man siger. Moses Hansens metoder og strategier er, efter min mening, forfejlede.

Guds fred
Nikolaj

Til toppen 
#57307 - 15/01/2006 01:45 Re: Moses Hansen på sexmesse! [Re: ]
Sandheds-søger
Bruger

Sted: Danmark
Nu kender jeg ikke andet til Moses Hansen end noget medie-omtale og så hvad der bliver skrevet om ham her i forummet.

Mit indtryk af ham, når han stiller op på en sex-messe er at han nok har et glimt i øjet. Emner der er vigtige for én kan godt blive befordret af at inkludere lidt humoristisk sans. At det kan virke lidt skørt kan være en fordel hvis man vil ruske lidt op i konventionerne, og måske vil han gerne rykke lidt ved det normale og almindelige, hvem ved?

Hmm, når det kommer til stykket ved jeg selvfølgelig intet om hans bevæggrunde, dette var blot nogle tanker.

Mvh,
Lars Peter

Til toppen 
#57308 - 15/01/2006 02:10 Re: Moses Hansen på sexmesse! [Re: ]
Til lykke! Bent
Bruger

Reg.: 30/08/2005
Jeg syntes Moses Hansen gør noget fedt her. han gå ind i løves hule hvor folk ikke tror kristne vil komme, men der er en som ikke er bange.
hvorfor skal han altid høres for kritik, han gør et mega ting ved at tage afsted på de messer, jeg vil ikke kunne det, men han kan hvorfor så ikke støtte ham i det.

Til toppen 
#57309 - 15/01/2006 09:06 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: Nikolaj]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Nikolaj - ja, vi har vist de samme tåkrøllende fornemmelser, kan jeg se, men jeg synes også, at det er så flot at nogle - de ægte modstrømslaks? - vender tommeltotten opad!

Og til det latinske vil jeg lige tilføje:

Errare humanum est, ignoscere divinum!
= at fejle er menneskeligt, at tilgive er guddommeligt -
(Cicero)

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#57310 - 15/01/2006 10:28 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: Nikolaj]
Sandheds-søger
Bruger

Nikolaj skrev:
citat:
Janteloven er ganske rigtigt en realitet i mit liv, Gud ske lov! Selvfølgelig kan Janteloven (ligesom f.eks. de Ti Bud) misbruges til at nedgøre andre mennesker, men anvendt rigtigt fordrer den gode kristne dyder som ydmyghed og beskedenhed. ...

Janteloven er en nedgørelse uden at blive misbrugt: "Du skal ikke tro du er noget".

Mon ikke også Jesus kendte til janteloven og modsatte sig den? Jesus sagde jo ikke sæt dit lys under en skæppe, grav dine betroede talenter ned, nej vel?

Mvh,
Lars Peter

Til toppen 
#57311 - 15/01/2006 15:01 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: JesusFreakDK]
Anonym
Anonym

min pointe var, at hvis et ægtepar går på sexmesse, det kan jeg virkelig ikke se er forkert..
Den gamle katolske sexfrygt, den nægter jeg virkelig at bukke under for....

Og hvis du er i tvivl om hvad jeg står for, så kan jeg da let svarer at jeg reprænsentere dem alle 4. Novum testamentum

lars

Til toppen 
#57312 - 15/01/2006 15:09 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: kristina]
Anonym
Anonym

du har hadelister, det er din hovedpine :-)

For den rene er alting rent, og det syntes jeg faktisk er en pointe i NT. Ingen ydre urenhed, kun den indre................
Tag fx bare fat i William Padens redegørelse.

Sexmesser er spøjse, og jeg mener ikke vi skal rende til messe allesammen, men jeg synes man puster noget op til noget det ikke er. Hvis man falder i synd ved at tage til en messe skal man da ikke tage med.. Da jeg var med grinede vi for det meste og morede os ved alle de løjerlige ting man kunne se og købe og så tog vi hjem, and nothing bothered me afterwards

Jeg synes man skal tage det med et gran salt, jeg har ikke noget imod at ikkekristne tager afsted til det, og heller at kristne gør det..... altså sex er sex, og vi kender biblens rammer, og jeg mener ikke at jeg bliver begærlig eller falder ved at tage afsted til det... wake up...

Jeg synes mere det er problematisk med al den frygt og foragt vi kristne sender....

stud.theol
LArs

Til toppen 
#57313 - 15/01/2006 15:13 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: Tommy Barnabas]
Anonym
Anonym

Da vi var afsted var det mest stande med sexlegetøj og smykker og alt muligt slagstøj, og helse ting osse.............

Der var nogen steder hvor var nogle flotte piger uden tøj på, og ja det er da problematisk for en kristen, hvis synes af en kvinde ødelægger ham.... så du er altså enig med muslimerne?
LOL

Skræmmescenarium....punktum.

Må kristnepar da ikke have sexlegetøj?

stud.theol
LArs

Til toppen 
#57314 - 15/01/2006 15:17 Re: Moses Hansen på sexmesse! [Re: Bent]
Anonym
Anonym

Jeg kan vitterligt ikke se, hvorfor at en sexmesse skulle være en løvenshule.
Hvad med bilmesser, Jagtselskaber, modeshows?
get real....

Det lyder i mine øre som naiv frygt.

Jeg finder det intressant at han tager med, respekt for det.

stud.theol
V. Aarhus Universitet
Lars

Til toppen 
#57315 - 15/01/2006 15:20 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: Tommy Barnabas]
Anonym
Anonym

Gamle Frans.. :-)

Han levede i askese og cølibat, langt væk fra verden, og vandrede vidt omkring.....

Gode Gamle Frans :-)

Til toppen 
#57316 - 15/01/2006 15:37 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: ]
JesusFreakDK
Bruger

Jeg lider ikke af sexfrygt - men mener at Biblens tale om utugt skal tages alvorligt...

Tja - eftersom jeg ikke kan se ind i dit hoved maa jeg gaa ud fra at du tror paa din paastand.... Men du ved vist udmaerket godt hvad jeg mente!

-Grundtvig

Til toppen 
#57317 - 15/01/2006 15:41 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: tau]
JesusFreakDK
Bruger

Nej - jeg mener det var en anden...Kan ikke huske hvem - kendte ikke engang til den episode du omtaler :S

Og ved aerligt talt ikke helt hvad jeg skal sige til den - eftersom jeg ikke har nogen viden om hvad der er gaaet forud eller bagefter..

-Grundtvig

Til toppen 
#57318 - 15/01/2006 15:49 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

jojo, Evan, alt er tilladt, men ikke alt er gavnligt!
Det står i 1.Kor 6,12-17.

Advarsel mod utugt.
v12 Alt er tilladt mig, men ikke alt gavner. Alt er tilladt mig, men jeg skal ikke lade noget få magt over mig. v13 Maden er til maven, og maven til maden, og begge dele vil Gud lade forgå. Legemet er ikke til utugt, men er til for Herren, og Herren for legemet, v14 og Gud oprejste Herren og vil oprejse os ved sin kraft. v15 Ved I ikke, at jeres legemer er Kristi lemmer? Skal jeg da gøre Kristi lemmer til en skøges lemmer? Aldeles ikke! v16 Eller ved I ikke, at den, der binder sig til en skøge, er ét legeme med hende? – det hedder jo: »De to skal blive ét kød.« v17 Men den, der binder sig til Herren, er én ånd med ham.

Rent bortset fra det - du skriver, at du er stud.teol.- læser du på uni og har du planer om at uddanne dig til præst? Bare nysgerrig - du behøver selvfølgelig ikke at svare ...

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#57319 - 15/01/2006 19:56 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: Sandheds-søger]
Nikolaj
Bruger

Hej Lars Peter (Sandheds-søger)

Det var ikke så meget Aksel Sandemoses formulering af janteloven, jeg tænkte på. Dens bud: "Du skal ikke tro, du er noget", "Du skal ikke tro, at du er lige så meget som os" osv., er, som du også siger, ganske nedgørende. Men når jeg skrev janteloven, så mente jeg den funktion inde i mig (og sikkert de fleste af os), som får mig til at tænke: "Jeg skal ikke tro, at jeg er mere end de andre." Det er, hvad jeg forstår ved den gode jantelov.

mvh
Nikolaj

Til toppen 
#57320 - 15/01/2006 22:02 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: Nikolaj]
Sandheds-søger
Bruger

Hej Nikolaj,

citat:
... Men når jeg skrev janteloven, så mente jeg den funktion inde i mig (og sikkert de fleste af os), som får mig til at tænke: "Jeg skal ikke tro, at jeg er mere end de andre." Det er, hvad jeg forstår ved den gode jantelov.

Tak for svaret, jeg kunne ikke vide at det var det du mente eftersom jeg aldrig har hørt om udtrykket "den gode jantelov".

Mvh,
Lars Peter

Til toppen 
#57321 - 16/01/2006 02:47 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: JesusFreakDK]
Anonym
Anonym

Jeg fandt den bemærkning nedsættende...

Til toppen 
#57322 - 16/01/2006 02:54 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Hejsa. Du kunne læse min profil..... der står svarene du ønsker.

Men for at spare dig et helt klik mere.
Ja, jeg læser teologi på aarhus universitet, og elsker det.
Og ja, det er akkurat min vision, at blive præst..............
Kunne du da være i tvivl om det??.. du milde....

Selvfølgelig kan du da bare spørge...

stud.theol.
lars

Til toppen 
#57323 - 16/01/2006 03:43 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: Nikolaj]
Tommy Barnabas
Bruger

Hej Nikolaj.

citat:
(Jeg advarer om, at det muligvis kræver en vis anstrengelse at optage hele mit indlæg i bedste mening)

Ditto

Ok, hvad er trosbevægelsen, alt andet end den Lutheranske kirke?

Moses Hansen, kommer, efter hvad jeg ved, fra den Apotolske kirke.
Desuden er det lige en kende for meget at hentyde at han skulle være sektleder, og det fordi kan kommer fra trosbevægelsen, den er for tynd, du!

Nedenstående angående Folkekirken, er ikke min holdning, men en ilustration.

Så efter min Dictionary, er Den Danske Folke kirke en sekt, da den udskildte sig fra Den Katolske kirke, og derved gør Luther til sekt leder.

citat:
sect |sekt| noun a group of people with somewhat different religious beliefs (typically regarded as heretical) from those of a larger group to which they belong. • often derogatory a group that has separated from an established church; a nonconformist church. • a philosophical or political group, esp. one regarded as extreme or dangerous.

Jantelov tingen har du allerede svaret på i et andet oplæg, men man kunne godt have ønske, at du havde forklaret hvad du mente med din kommentar, den kunne være, og blev misforstået, den var lidt kikset.

Næ, jeg tror ikke Moses Hansen er mere gamel testamentlig profet, end mig selv, men pointen var; alle de der skiller sig ud, har andre holdninger, og måske kommer til at sige og gøre noget som vi ikke kan lide, at se og høre, bliver betraktet som tåber og orginaler, og det er det jeg henviser til, at mænd som; Luther, Asisi og kirkefædre, er af sin samtid, regnet som tåber, kættere og måske enda også sektledere?

Guds Fred,

Tommy.

Til toppen 
#57324 - 16/01/2006 04:05 Re: Dræber denne ikke debatten om MH? [Re: ]
Tommy Barnabas
Bruger

Jeg er ikke politibetjent, men så lige denne, som jeg personligt syntes er meget fornuftig.

citat:
Diskuter ikke andre religioner eller personer
Lad være med at bruge Café Thomas til at diskutere andre religioner eller personer. Debatten er et forum for debat om kristendom og alt som har direkte relation til troen på Bibelens Gud. Ikke et sted hvor vi nedgør eller hænger andre trosretninger ud.

Link:
Debat Vejledning

Jeg vil så også sige, ikke flere Religions og Person diskutioner fra min side.

Naj, hvor kommer i til, at høre meget lidt til mig

Hvad siger "tråden"?

Guds Fred,

Tommy.

Til toppen 
#57325 - 16/01/2006 08:44 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Evan - tak for dit svar!
(Jeg havde faktisk kigget på din profil, men det var så den oprindelige udgave,
hvor der ikke stod så meget.)

God læselyst!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#57326 - 16/01/2006 12:44 Re: Moses Hansen på møbelmesse! [Re: ]
JesusFreakDK
Bruger

Hvordan det?

Jeg kan ikke se at jeg goer andet end foelgende:

1: Slaar fast at jeg ikke lider af sexfrygt

2: Slaar fast at jeg ikke kan laese dine tanker, og dermed at jeg maa tro paa at du selv mener det du siger..

Kan ikke rigtig se det nedsaettende i noget af dette?

-Grundtvig

Til toppen 
#57327 - 16/01/2006 12:49 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: Nikolaj]
JesusFreakDK
Bruger

Jeg vil ikke tage resten af indlaegget op, men.....

"Janteloven er ganske rigtigt en realitet i mit liv, Gud ske lov! Selvfølgelig kan Janteloven (ligesom f.eks. de Ti Bud) misbruges til at nedgøre andre mennesker, men anvendt rigtigt fordrer den gode kristne dyder som ydmyghed og beskedenhed."

Ahvad?? Janteloven er en af de vaerste aspekter af dansk kultur!
"Du skal ikke tro, at du er klogere end os"
-Jamen hvad hvis jeg rent faktisk ER det?
"Du skal ikke tro du er noget"
- Jamen det ER jeg!
"Du skal ikke tro, at du duer til noget."
- Dette er nok den vaerste! ALLE har et eller andet de er gode til!

Kunne godt fortsaette, men tror min pointe er slaaet fast med syvtommersoem

Kan slet ikke se hvordan Janteloven overhoved kan bruges positivt?

Mvh

JesusFreak

-Grundtvig

Til toppen 
#57328 - 16/01/2006 12:51 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: JesusFreakDK]
JesusFreakDK
Bruger

Men DENNE skal lige med - for det er den vaerste!

"Du skal ikke tro, at nogen bryder sig om dig!"

Kan man forestille sig noget mere draebende for et menneske end hvis man rent faktisk bliver overbevist om dette?

Kort sagt: Janteloven er ikke paa noget maade udtryk for noget som helst positivt..Og brugbar til noget som helst der har med kristendom at goere er den SLET ikke - hoejst kan den fremkalde FALSK beskedenhed og ydmyghed - og det har INGEN plads blandt Guds boern! Eller boer i al fald ikke have det...

-Grundtvig

Til toppen 
#57329 - 16/01/2006 18:57 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: JesusFreakDK]
Nikolaj
Bruger

Hej JesusFreak

Som allerede påpeget i mit svar til Sandheds-søger mente jeg ikke Aksel Sandemoses jantelov. Jeg burde nok have været lidt mere specifik, beklager.
Jeg mener, at Aksel Sandemoses (og mange andres) billede af den mekanisme, som kaldes jantelov, er stærkt forenklet. Når jeg skrev, at janteloven er en realitet i mit liv, så betyder det, at jeg normalt undlader at gøre andre mennesker opmærksom på, hvor god jeg selv er.
Du kender jo den Gyldne Regel fra Jesu bjergprædiken: "Gør mod andre, som du vil, at de skal gøre mod dig." Og er der noget mere irriterende end folk, der plaprer løs om sig selv? Nej, det mener vi i hvert fald ikke her ovre i den vestlige del af kongeriget (hvor den slags folk typisk går under betegnelsen "kjøwenhavnere" ) Derfor er det godt og i overensstemmelse med Jesu forkyndelse, at man heller ikke selv opfører sig sådan.
Håber, det har opklaret misforståelsen, som vist mest var min skyld.

mvh
Nikolaj

Til toppen 
#57330 - 16/01/2006 19:22 Re: jantelov [Re: Nikolaj]
kristina
Ordstyrer
Bruger

... og så googlede jeg også lige en Jesu Kristi jantelov! ...

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#57331 - 16/01/2006 22:26 Re: Moses Hansen er et forbillede.! [Re: tau]
Bjarne1
Bruger

Reg.: 03/09/2002
Hej Tau og alle jer andre.

Jeg kan godt forstå Moses Hansen, men hvorfor kan han ikke holde sig væk fra Nørrebro. Det eneste han opnår er at politiet skal beskytte ham.

Han kommer så med udtalelser som Muhammed er død, og Jesus lever. Jeg er 100 % enige med de udtalelser, men det er mest måden det gøres på. Det kan Moses Hansen ikke. Det moses opnår ved en sådan antrit er provokation. Nørrebro vil selv bestemme deres retning. Der skal ikke komme en udefra og bestemme det.
Jeg kunne godt tænke mig at henlede opmærsomheden til en udsendelsesrække på tv2 der hedder menneskedyret. Det er en videnskablig undersøgelse af hvordan man bliver påvirket af hinanden. Det gør vi ikke af provokationer, og demostrationer. Det gør vi med stille samtaler.
Jeg tror også at Guds ånd har bedre vilkår ved ved den stille samtale, og ikke store fremstød i Nørrebro, og tildels også ved sexmesser. Når en alm dansker ser at der er demostration mod messerne tænker man. OK Kristner er Imod Sex eller kristne hader Sex. Det er den almindelige danskers opfattelse af kristne og derfor er de kristne tynget under lovtrældom.

Er det den side af kristendom du vil have at den danske befolkning skal have. Det er ikke der hvor jeg er som kristen.

VH

Bjarne

Til toppen 
#57332 - 17/01/2006 00:21 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: Nikolaj]
JesusFreakDK
Bruger

Arh, ja, ok saa er jeg med... Jeg troede du sad og forherligede den klassiske jantelov - og DET kunne jeg bare ikke forlige mig med

En baya (hebraisk: No problem)

-Grundtvig

Til toppen 
#57333 - 17/01/2006 00:23 Re: jantelov [Re: kristina]
JesusFreakDK
Bruger

Se DEN jantelov kan jeg godt forlige mig med

-Grundtvig

Til toppen 
#57334 - 17/01/2006 12:49 Re: Moses Hansen er et forbillede.! [Re: Bjarne1]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Bjarne

jeg kan godt se din pointe. Jeg synes også, at lige netop med Nørrebro skulle Moses nok lade de kristne og kirker, som er dér, klare sagen selv. Der er ingen grund til, at han blander sig. De gør jo, hvad de kan..

Men derudover, så synes jeg, at vi hver især må gøre det, vi finder rigtigt, og Moses mener jo, at han gør det rigtige. Jeg ved ikke, hvor mange eller hvor få, der bliver kristne som følge af hans missioner. Det ved vist ingen? Men var tallet nul, så tror jeg, at Moses ville lægge stilen om?

mvh Tau.

Til toppen 
#57335 - 17/01/2006 18:35 Re: Moses Hansen er ikke et forbillede [Re: JesusFreakDK]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Jesusfreak.

Hvad så med denne udlægning af Janteloven:

Du skal ikke tro, du er noget
... du skal vide, at du er noget!
Du skal ikke tro, at du duer til noget
... du skal vide, at du duer til noget!
Du skal ikke tro, at nogen bryder sig om dig
... du skal vide, at nogen bryder sig om dig!

Og fortsæt selv...

Mvh. Anne.

Til toppen 
#57336 - 18/01/2006 14:50 Re: Moses Hansen på sexmesse! [Re: ]
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Citat:
Her i weekenden blev der i Aalborg Kongres- og Kulturcenter afholdt Erotic World ....

Møg, den gik jeg da glip af ...

Citat:
Og jeg er da helt sikkert på at med Moses Hansens stand i sexmessen har alle de mandlige missionerer nu lige pludselig fået en undskyldning for at gå til sexmesse.

Jeg har faktisk aldrig brudt mig om ham, men måske skulle man alligevel tilbyde at hjælpe ... ?

Citat:
Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre de kristne herinde om, hvor langt det egentlig er natuligt at gå, hvis man gerne vil agitere for det kristne budskab?

Jeg syntes i hvert fald det er direkte plat at stille sig op og fjoge foran - eller inden i - sexmessen, fordi man er stødt over at naboen gerne vil ind og se hvad der sker.

Jeg tror egentlig også at (i hvert fald kvinderne) ville være rimelig trætte af det, hvis pladsen foran kirken var fyldt med strippere, storskærme med pornofilm og stande med sexlegetøj hver søndag før og efter kirke.

Så jeg syntes gerne man må have noget imod sexmessen, men jeg syntes det er LAMT hvis man vil pådutte andre sine egne indsnævrede holdninger og meninger. Moses Hansen skulle blive hjemme efter at have lejet en pornofilm nede hos Blockbuster, som han så kan sidde hele aftenen og råbe ukvemsord af uden at genere andre.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær