Vejledere søges
Noget jeg har savnet i mit liv er vejledere, nogle der har kunne se mine gaver og som har kunnet vejlede og inspirere mig til at gå hele vejen i livet med Gud.
Vi kan hverisær påtage os den rolle overfor hinnanden, vi kan opfordre dem vi kommer sammen med til at sprænge de rammer vi har, og gå videre i livet med Gud, Gud er ikke færdig med os selv selvom vi måske syntes vi er nået langt. Han har endnu større planer end vi kan fatte, giv Gud lov til at vise dig det, og du vil blive forbløffet over hvor meget du ikke selv har kunnet regne ud hvad angår hans planer for dit liv.
Ef 3:20 20 Men ham, som formår over alle Ting at gøre langt ud over det, som vi bede eller forstå, efter den Magt, som er virksom i os,
Hvis vi ikke lever det liv hvor vi taler ord til opmuntring til andre om at gå videre med livet med Gud, så er det på tide vi starter i dag, vi kan være med til at fremskynde Guds herlighed over et andet menneske, det kan Gud bruge dig til.
Vi har den rigtige vejleder som vores forebillede som siger:
Es 30:21 21 dine Ører skal høre det Ord bag ved dig: "Her er Vejen, I skal gå!" hver Gang I er ved at vige til højre eller venstre.
Han har syn for os, og han retter os ind når han ser vi er på forkert vej. Men han kan også give os syn for andre så vi siger til andre, “her er vejen du skal gå”. Vi kender måske ikke Guds vilje for andres liv, men vi kan se om folk bærer frugt eller ikke, hvis de ikke gør det, så må vi grave og bearbejde jorden omkring dem så de kan bære frugt, i samarbejde med Gud, i bøn og samtale med den enkelte.
Ole