Hej Dønner
Citat:
jeg hørte lige her i nyhedderne i aften at mange præster ville blande regeringens fremmed politik ind i deres forkyndelse Juleaften, hvilket jeg syntes er helt forkert for man skal ikke blande politik og Jesus fødsel sammen, men jeg ville da lige høre hvad meningerne er her
Kommentar:
Min mening er: At der i øjeblikket foregår en ret så hektisk sammenblanding af religiøs og politisk aktivitet.
Det kan vi se på balladen om JP Muhammad tegninger contra ytringsfrihed og pressefrihed.
Det kan vi se på de 11 Muslimske Ambassadører, og aktive muslimer som rejser rundt i mellemøsten for at få rejst en religiøs sag som grundlag for at influere på ytrings og pressefriheden i DK.
Så kommer der 22 afgåede pensionerede danske Ambassadører
som over en god frokost udfærdiger et brev, som de selvfølgelig udsender til mediaerne førend statsministeren får det.
Og nu kommer så et antal præster (jeg tror ikke en døjt på Asger Baunsbak Jensens meget usikre omtale af antal) som vil bruge beretningen om Jesu moder Maria og Josef, som måtte flygte til Ægypten i juleaftensprædiken og således sende et politisk signal til Regeringen på et kristent grundlag.
Men problemet her er jo ikke flygtninge, for Maria og Josef og Jesus vendte tilbage til Jerusalem efter at have været i Ægypten.
Så det er ikke flygtninge der er problemet, men derimod indvandrere, som regeringen vil stille krav til -sprogkendskab, kultur -for at få et statsborgerskab.
Men der er ingen tvivl om at vi på mange områder i fremtiden vil opleve mere af dette blanderi, som vi har været forskånet for tidligere.
Der bliver garanteret også blandet religiøsitet og politik omkring homofile ægteskaber og præsters alternative forkyndelse osv.
Så jeg tror, at vi som kristen må øve os i at holde tungen lige i munden, for det bliver virkeligt svært at holde sandheden om Kristus og Guds principper ubesmittede i den kommende fremtid.
mvh
carl