Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kefas) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#56080 - 17/08/2006 00:02 Re: Nej til homoseksuelle præster. [Re: The Fighter]
Anonym
Anonym

Citat:
- Mig og min kone Lotte har sølvbryllup neste år.
- Har I nogen børn?
- Ja, en dreng, Erik, på 23 år og en pige, Hanna, på 27 år.

Forhåbentligt er det så gjort op for 25 år siden...

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#56081 - 17/08/2006 00:32 Re: Nej til homoseksuelle præster. [Re: The Fighter]
SimonKL
Bruger

Reg.: 01/03/2002
Sted: København SV
Citat:
Forstår jeg dig sådan, at hvis du efter en Gudstjeneste kom i snak med præsten, og han fortalte (navnene og aldrene er naturligvis fiktive!) at
- Mig og min kone Lotte har sølvbryllup neste år.
- Har I nogen børn?
- Ja, en dreng, Erik, på 23 år og en pige, Hanna, på 27 år.
...så tenke når du gik hjem "Jeg tror ikke at jeg går til flere af HANS gudstjenester"?

Nu skal vi jo selvfølgelig lade Nikolaj svare, da det er ham du spørger. Men nej det ville da være fjollet at udelukke en præst for noget der ligger 27 år tilbage og er mellem ham og Gud. Hvis han forkynder Guds ord ret og i hans gerning sætter dette som nummer ét, så må man formode at han har gjort op med sin synd om sex før ægteskabet. Man kan jo gætte på at præsten kom fra en ikke-kristen tradition og blev omvendt og mødte kaldet til præstegerning senere i livet. Eller hva ved jeg. Der er klart ingen grund til at udvandre i hvert fald. Vi skal generelt passe meget på at dømme andre mennesker på deres synder. Man kan formane andre og påpege at Bibelen siger ét mens de gør noget andet. Synd er mellem synderen og Gud.

Citat:
Eller hvis han fortalte han var skilt?

Skilsmisser gør ikke folk til slemme mennesker og ikke nødvendigvis til dårlige kristne. Kristne mennesker kan også gå hen og blive skilt. Dog hvis præsten fortalte at han var skilt og gift igen (og igen) fx, så er vi længere ude i en bibelsk diskussion... I så fald ville jeg høre hvilke Bibelske argumenter min præst havde for at leve som han gør, for hvis han kunne påvise mig et bibelsk grundlag for sine handlinger så ville jeg ikke frygte for mit åndelige helbred ved at komme hos ham. Men hvis hans handlinger bunder i et ligegyldigt forhold til Bibelen, ja så kan jeg ikke se nogen grund til at kalde ham min præst...

Men igen: synd er mellem synderen og Gud.

"Hier stehe ich und kann nicht anders!
Gott helfe mir, Amen!
"
- Martin Luther

Til toppen 
#56082 - 17/08/2006 09:24 Re: uægteskabeligt samliv [Re: The Fighter]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Fighter .. hvis jeg skal give mit besyv med her, så tror jeg, at jeg ville have fortsat den citerede "efter-gudstjenesten-samtale" lidt endnu og spurgt ham, hvordan han så nu, efter 25 års langt ægteskab, så på spørgsmålet om samliv før bryllup - -

Og hvis han så svarede noget med, at " tjaa - det kommer jo an på ..." eller noget andet uldent - - så tror jeg ikke han skulle være præst for mig.

Kan man opdatere og omredigere et enkelt af Guds bud (og det kan han ikke være uvidende om, at han har gjort, siden han er præsteuddannet), og finder det i orden at gøre det, så er man principielt ude på den brede, og meget befærdede, glidebane, hvor Guds bud erstattes med situationsbestemt human-etik ..

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#56083 - 20/08/2006 14:03 Re: Nej til homoseksuelle præster. [Re: The Fighter]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej Fighter

Jeg har vist ikke noget at tilføje til det, Jalokin, Simon og Kristina har skrevet. De har svaret så udmærket for mig.

mvh
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær