1 registrerede (Kefas) og
8
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#55706 - 17/12/2005 08:09
hvor er tilgivelsen
|
Anonym
Anonym
|
Da jeg læste indlægget fra singel kvinden fik jeg bekræftet hvorfor man ikke finde en kristen kærste, folk der er meget kristen leve i en anden verden og stiller for stor krav ikke til sig selv men til andre, ja langt om længe blev mine bønner hørt jeg fandt en kristen kvinde ,oven i købet fra samme by, hun sang i kirke-kor, havde med alfa/beta at gøre osv. Vi begyndte at ses og ja kom i hinannens hjem og havde daglig kontakt, og jeg kunne mærke hun kunne lide mig, ja jeg skulle til at møde hendes venner og værer en del af hendes fælles skab. så jeg ssyntes det var på tide at fortælle om min fortid ( misbruger) ja hun vente 180 grader og kunne ikke fortælle hverken familie eller venner at hendes ven var ex- misbruger, ja heer d. 18 dec har jeg været 3 år ude af misbrug, og min erfaring siger mig gud kan tilgive men ikke mennesker og speciel kristen, jeg oplever at kristen-fælles-skab er lukket land hvis man ikke er født ind i det, over for gud, kirke og fællesskab snakker man om ikke at dømme, tilgive og næst-kærlighed men sådan fungere det ikke i det virkelige liv.
|
|
Til toppen
|
|
|
#55707 - 17/12/2005 09:30
Re: hvor er tilgivelsen
[Re: ]
|
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
|
Hej Sjoni
du har ret i at der er nogle der ikke lever det ud som står i bibelen, men som jeg engang har sagt, så er der bare mere velsignelse til mig,(ja, det de ikke vil have kan Gud jo give til mig), jeg er også blevet så skuffet over andre kristne nogle gange, men de er også mennesker, det er det jeg tror vi må huske på, de er ikke fuldkomne, de har fejl og mangler, jeg har det også, men uanset hvor træls det er lige nu, så vil du opleve at komme dig over det, sådan har jeg oplevet det.
Men et vil jeg sige, tag det budskab til dig om tilgivelse og lad det forme dig, lad det ikke bare ligge ubrugt hen, når alt kommer til stykket, så kan den slags oplevelser også bruges til noget godt, sådan er det altid, omend du måske ikke kan tage imod det nu, så tag det op i gen senere hvis du ikke kan nu, det kan jeg godt forstå hvis du ikke har lyst til, sådan kan man nemlig godt have det.
Hvor en dør er lukket, åbner Gud en anden, så fat mod hvad angår at finde en anden pige.
Gud velsigne dig
Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
#55708 - 17/12/2005 11:03
|
Bruger
Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
|
Hej Sjoni, Det lyder som en rigtig træls historie, og jeg kan godt forstå du bliver ked af det og skuffet, både over din pige og det kristne fællesskab sådan generelt! Den problematik du skriver om, er nok noget af det mest sørgelige ved det kristne fællesskab overhovedet, for ja - det kan være møgsvært at blive accepteret hvis man på en eller anden måde falder ved siden af, og det er stik modsat af hvad Jesus giver os besked på! Det viser, om noget, hvorfor kristne har brug for lige så megen tilgivelse fra hinanden og Gud og resten af verden, som alle andre. Men idet vi kender kærligheden gennem Jesus ligger der også en speciel forpligtelse til at vise den, og give den videre. Men vi er mennesker og fejler igen og igen. Men hvad de kristne kan mangle i kærlighed har Jesus, det er jo heldigvis ham der er centrum i kristendommen og er død for at kunne være sammen med os! Derfor vil jeg bare sige at jeg håber ikke du vender ham ryggen også, for det ville han aldrig gøre mod dig. Han siger selv at den der kommer til ham vil han aldrig vise bort, og han står ved det! Jeg vil ikke gå ind og lege hverken psykolog eller parterapeut men bare et lille spørgsmål: Har I snakket om, om dit tidligere misbrug var årsagen til at hun trak sig væk fra dig? For det gør mig ked af det at høre, selv om jeg nu også tror det kunne ske for en ikke-kristen pige. Kvinder er nu engang nogle underlige størrelser...
Du kan jo lige tjekke salme 147, 3 hvis du har en bibel - det er nogle gode vers, når kærligheden gør nas.
Mvh.
There is a crack in everything, that's how the light gets in. (Leonard Cohen)
|
|
Til toppen
|
|
|
#55709 - 28/12/2005 00:08
|
Bruger
Reg.: 13/11/2004
|
Hej Sjoni,
citat: folk der er meget kristne...
Med de erfaringer du har gjort dig vil jeg nærmere sige at du har mødt nogle der er meget lidt kristne, eller som snarere har været kristne med deres mund end i gerning. Hvis man virkelig tror på Kristus så vil man også kunne tilgive og bære over med andre menneskers fejl, og ikke fokusere negativt på hvad et menneske engang har været rodet ud i, men ligesom Gud og Kristus give det en ny chance.
citat: Kærligheden... er velvillig...tilregner ikke det onde... den tror alt, håber alt. (1. Kor. 13:4-5, 7)
Et menneske som er i besiddelse af Kristi rene kærlighed vil ikke fordømme et andet menneske for dets fejl eller mangler. Et menneske der har Kristi kærlighed i sig vil tro på det godes potentiale i et andet menneske, uanset dets fejl i fortiden eller i nutiden, give det en ny chance, tro alt, håbe alt, mht. det gode i dette menneske, og på denne måde følge Kristi store eksempel.
Jeg holder meget af en ordvending der siger, at Gud ikke ser på hvad vi er, men han ser på hvad vi kan blive. Jeg var selv ude i et misbrug i 1978 og havde sikkert ikke levet idag, om ikke Kristus havde grebet ind i mit liv. Jeg er taknemlig for hans hjælp og for de gode mennesker, som han sendte på min vej. Må Herren være med dig og føre gode mennesker på din vej, som kan støtte dig og vise dig det eksempel, som Han ønsker at vi skal vise hinanden.
Mvh
John
|
|
Til toppen
|
|
|
|