Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kefas) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#5558 - 31/10/2002 23:28 Ådslet og gribbene
Gæsten
Bruger

Reg.: 27/10/2002
Sted: DK
Jesus fortæller om de barske tider der vil komme,
Hvad er det egentlig Jesus mener, når han svarer disciblene : »Hvor ådslet er, dér vil også gribbene flokkes.« ? Luk. 17,37

Med venlig hilsen

--- Gæsten

Til toppen 
#5559 - 31/10/2002 23:48 Re: Ådslet og gribbene [Re: Gæsten]
Eva
Bruger

Reg.: 02/10/2001
Han taler om at genkende menneskesønen, når han kommer igen.

Vi er så vant til at forestille os noget negativt i forbindelse med ådsel og gribbe, men jeg tror ganske enkelt Jesus fortæller, at de fugle, der lever af ådsler, de kan altid finde ådslet.
På samme måde vil de mennesker, der lever af Guds nåde altid kunne genkende Gud, når han kommer - altså også vide, når det er Jesus, der kommer tilbage.

Jeg må straks sige, at det er min egen tolkning. Jeg har nemlig selv forgæves forsøgt at få den negative mening ind i det, som jeg forbandt med gribbe og ådsler. Men hvem siger, at det er negativt?

Vi bruger jo selv andre udtryk for at vide, hvor det gode er, når vi siger, at nogen flokkes som bier om en honningkrukke (eller som fluer om en kolort)

Giver det mening?

Venlig hilsen Eva

Til toppen 
#5560 - 01/11/2002 16:14 Re: Ådslet og gribbene [Re: Eva]
Gæsten
Bruger

Reg.: 27/10/2002
Sted: DK
Ja det er også noget i den retning mine egne tanker har været omkring.
Men at det ikke skulle være en negativ betydning har jeg ikke lige overvejet.

Kan det tænkes at ådslet er "falske undere" og gribbene er mennesker som lader sig forføre ? Det er hård tale, men sådan var Jesus jo så direkte. ( 'øgleyngel' , kaldte han farisæerne)

--- Gæsten

Til toppen 
#5561 - 11/11/2002 09:20 Re: Ådslet og gribbene [Re: Gæsten]
Eva
Bruger

Reg.: 02/10/2001
Jeg tror, det skal forstås meget enkelt. Ikke som en lignelse, bare som almindelig billedtale, hvor man ikke skal spekulere så meget på, hvem der er ådsel og hvem der er gribbe.
Noget i retning af, at hvis det der ud til, at der er noget at hente, så skal folk nok komme myldrende.

Måske var det ligefrem et almindeligt mundheld, og så har ingen fundet grund til at forklare det?
(Det er ikke noget, jeg ved noget om, det er bare et gæt)

Venlig hilsen Eva

Til toppen 
#5562 - 10/12/2002 03:23 Re: Ådslet og gribbene [Re: Eva]
Jens
Bruger

Reg.: 02/02/2002
Sted: Svendborg
Kære Eva

Du skriver, at hvor ådslet er der flokkes gribbene og det skal nok forstås enkelt og klart.

Da jeg var yngre da forstod jeg det som dig, men har nu den modsatte opfattelse som dig!

Jesus sagde at man skulle passe på farisærenes surdej og farisærene er gribbene.

I kejser Neros tid, da blev de kristne kastet for løverne og de kristne var ådslerne.

Jesus sagde også at den som vil gå i Hans fodspor må gennemleve den somme modgang og bespottelse som Ham og vi kan derfor forvente hvis der nogen sinde kommer en genkomst, så vil den person blive betragtet som et ådsel af farisærene i dagens verden.

Så der er intet nyt under solen, men alt kører som på Jesus tid med druk og svir i samfundet og de skrift kloge tror at de har fundet den rette vej, men verden ser dog noget miserabel ud hvis man ikke lige bor i en præste bolig.

Det er min mening Jens

Jeg har haft store og fantastiske åbenbaringer igennem 21 år som alle peger på Kristi genkomst og som jeg har fået nedskrevet på min hjemmeside.

Til toppen 
#5563 - 16/12/2002 16:36 Re: Ådslet og gribbene [Re: Eva]
void
Bruger

Reg.: 11/10/2001
>eller som fluer om en kolort...Giver det mening?
ja da, meget

mvh void www.ateist.org

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær