Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kefas) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#55540 - 13/12/2005 14:45 Dræb Jim Christensen
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
... eller hvad?

Jeg har fulgt lidt med i skriverierne om, hvorvidt det er lovligt og acceptabelt at opfordre til at dræbe folk på baggrund af deres etniske eller religiøse tilknytning.

Normalt er dette ikke tilladt, med undtagelse af DR2 og deres dokumentarudsendelse om musikgruppen Stormslag. Læs mere her: http://www.dr.dk/stormslag/

NU tænker jeg så, om vi enten skal følge denne accept og lave en modkampagne der hedder "Dræb Jim Christensen" eller om man burde politianmelde ham og hele DR i stedet.

På sådan en træls mandag (det er godt nok tirsdag i dag) kan man jo hurtigt komme i underskud m.h.t. energi og kaffe, og så kan man da pludselig føle sig meget truet, når man møder Jim Christensen på gaden og husker hans opfordring "Dræb de kristne" - og tja, hvis man er i bil og han er på cykel, kan man jo i ren selvforsvar komme til at pløje ham ned. Eller hvad?

Jeg låner svigerfars jagtgevær, er der andre, der er med?

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#55541 - 13/12/2005 15:22 Re: Dræb Jim Christensen [Re: Machine_A]
Claus Due
Bruger

Reg.: 20/01/2005
Sted: Århus
Hej MA,

Jeg selv og vennerne ser showet som vanvittig satire - for det meste ufrivillig og mod dem selv. Deres "Dræb de kristne"-maling er for os at se noget af det mest kiksede, der findes. Så ureflekteret et budskab stammer enten fra rent had - eller god, gammeldags stupiditet. Det sidste er nok mest stilen for Stormslag.

Måske skulle du starte en "Dræb Deicide" eller en "Dræb Glen Benton"-kampagne. Det er så vidt jeg ved dér, udsagnet stammer fra - endda i selve nummerets titel (Kill the Christian) fra albummet "Once Upon The Cross". Deicide mener det også ret så meget mere inderligt end Stormslag... og kiksede? Jo, det er begge grupper skam.

"...there is no greater, nobler, more heroic form of devotion than the act of a man who assumes the responsibility of thinking." -- Ayn Rand

Til toppen 
#55542 - 13/12/2005 17:42 Re: Dræb Jim Christensen [Re: Machine_A]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
...Grin af dem! Højt og tydeligt, humor er et dejligt våben. "I kan ikke slå os ihjel, vi er en del af jer selv... la la la"

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#55543 - 13/12/2005 20:53 Re: Dræb Jim Christensen [Re: anniesr]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Ved I hvad, jeg synes de forargede reaktioner er noget af det mest pinlige og forargelige ...

Det rigtig sjove og finurlige er jo netop, at de er så totalt kiksede, at man kan komme i tvivl om det er med vilje - eller om det bare er - nåja - kiks der virkelig krummer i sengen ...

Uanset hvad, tænk at der findes kristne, der tager sig selv så knaldhamrende højtideligt at de ikke kan grine af de der Stormslag i luften! - jeg græmmes!!

Jeg ved godt, at der er tilgivelse at få for alt ... men altså! ... en så ekstrem mangel på humoristisk sans ... er der ikke hjælp at få? - det må da være behandlingskrævende?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#55544 - 13/12/2005 21:06 Re: Dræb Jim Christensen [Re: kristina]
Anonym
Anonym

citat:
Jeg ved godt, at der er tilgivelse at få for alt ... men altså! ... en så ekstrem mangel på humoristisk sans ... er der ikke hjælp at få? - det må da være behandlingskrævende?

Et par karikerede tegner i JP ku' måske hjælpe lidt på det

Til toppen 
#55545 - 13/12/2005 21:24 Re: Dræb Jim Christensen [Re: kristina]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Enigenig..

Det rigtigt sjove er så, at Jim, i en artikel i Politikken idag, fortæller at det er et tidligere band, der har skrevet det..

Men altså.. Kom dog lige on mand.. Der sidder et par tumper og føler sig store, hvad gør det.. Jeg kunne forstå, hvis det var en markant personlighed, der seriøst stod frem og udmeldte, at man bør dræbe kristne..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#55546 - 14/12/2005 19:57 Re: Dræb Jim Christensen [Re: Machine_A]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Machine A.

Har du læst bjergprædikenen for nylig, eller det Jesus bad for dem der klyngede ham RIGTIGT op - og ikke bare nøjedes med at skrive det på væggen?

Mvh. Anne.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær