Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kefas) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#55524 - 12/12/2005 22:56 mænd og kvinder
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Sagen er ikke om hvem er over hvem, det har intet med sagen at gøre, mange mener at kvinder ikke kan blive præster og gør det til sagen, men sagen er i virkeligheden Guds vilje.

Græsset er ikke grønnere på den anden side, sådan er det, du kan ikke gøre noget en anden er kaldet til og blive ligeså velsignet som hvis du kun gjorde det du var kaldet til. Det er ikke hvad jeg vil, men hvad Gud har kaldet mig til at bære frugt i det drejer sig om, ikke position.

Hvor grønt græsset skal være for dig er op til din villighed i livet med Gud, men området du kan bevæge dig indenfor hedder Guds vilje, og ikke din.

Ole

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#55525 - 13/12/2005 11:05 Re: mænd og kvinder [Re: Ole Madsen]
mlangdahl
Bruger

Reg.: 24/11/2005
Sted: Fredericia
Hvad er det du vil med dette indlæg, vil du blot konkludere at vi er for selv optaget og tænker for lidt på hvad gud vil?kan du ikke prøve at omformulere et eller andet i det til en form for spørgsmål eller provokation så der er noget at debatere om?

Martin Langdahl hæng dig, og du vil fortryde det, hæng dig ikke, du vil også fortryde det, om du hænger dig eller hænger dig ikke, du vil fortryde begge dele. Søren Kierkegaard

Til toppen 
#55526 - 13/12/2005 13:12 Re: mænd og kvinder [Re: Ole Madsen]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Ole.

Tak for dit gode indlæg, jeg synes du har helt ret. Det er ofte en side, der glemmes i debatten om, for eksempel, kvindelige præster.
Det handler jo ikke om, at der bliver forholdt nogle goder for nogen, eller at nogen ikke må få en "prestigefuld" tjeneste (i sig selv en selvmodsigelse), men - som du så rigtigt skriver - hvad har Gud kaldet os (som mænd og kvinder eller bare enkeltpersoner) til, og hvad ikke?

Tjenester er jo mange ting, ikke kun præstetjeneste eller noget andet "fuldtids", selv om det også kan være det.

Mvh. Anne.

Til toppen 
#55527 - 13/12/2005 13:16 Re: mænd og kvinder [Re: mlangdahl]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Hej Martin

jeg er ikke ude på at debatere med indlæget, jeg ville bare dele mine tanker omkring det med mænd og kvinder.

Sagen er den, at der ikke er noget mere frydefuldt og velsignet end det Gud har kaldet dig til, men vil du gøre din egen vilje fordi du syntes noget andet ser bedre ud, så vil du få slid og slæb, og ingen velsignelse eller fryd.

Guds velsignelse følger altid Guds vilje.

Ole

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær