Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kefas) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#55214 - 08/12/2005 18:00 Tagryggens hjemmeside
Jonathan
Bruger

Reg.: 23/03/2005
Hej Café!
Min mening om Tagryggen kan læses her.
Mvh. Jonathan

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)

Til toppen 
#55215 - 08/12/2005 20:51 Re: Tagryggens hjemmeside [Re: Jonathan]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Jonathan.

Hvor vil du, sådan lidt nærmere forklaret, hen med dit indlæg? Er det for at lave en ny tråd om et nyt emne i stedet for at fortsætte med at skrive om Tagryggen i en tråd, der handler om noget andet?
Eller vil du diskutere Tagryggen? Eller hvordan?
Bare ren nysgerrighed.

Jeg er heller ikke selv så begejstret for Tagryggen. Der er lidt for meget konspirationsteori over den, synes jeg (fx. juletræet (med kugler på) er udtryk for soldyrkelse, korset er dæmonisk mv.,) og flere af tingene er jeg heller ikke teologisk enig i.
Der er dog også okay artikler imellem, men jeg synes der skal sorteres en del. Jeg ville ikke anbefale siden som helhed.

Mvh. Anne.

Til toppen 
#55216 - 08/12/2005 21:06 Re: Tagryggens hjemmeside [Re: AnnePande]
Jonathan
Bruger

Reg.: 23/03/2005
Hej Anne!
citat:
Hvor vil du, sådan lidt nærmere forklaret, hen med dit indlæg? Er det for at lave en ny tråd om et nyt emne i stedet for at fortsætte med at skrive om Tagryggen i en tråd, der handler om noget andet?
Eller vil du diskutere Tagryggen? Eller hvordan?
Bare ren nysgerrighed.
Det er for, at debattere/diskuterer Tagryggen , at jeg ville forsætte debatten i en ny tråd.
Mvh. Jonathan

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)

Til toppen 
#55217 - 08/12/2005 21:14 Re: Tagryggens hjemmeside [Re: Jonathan]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Jonathan.

Nå, ja, jeg havde jo set, at du henviste til en anden tråd, så jeg havde nok en ide om det.

Mvh. Anne.

Til toppen 
#55218 - 08/12/2005 22:12 Re: Tagryggens hjemmeside [Re: Jonathan]
carl
Bruger

Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
Hej Jonathan

Tagryggen.dk er en ukristelig butik, som giver sig ud for at være et Guds talerør.
Men sagen er at de kun taler for sig selv og mener, at al kristen aktivitet, som ikke er som for 40-50 år siden er af det onde.

Jeg mener at bedømmelse i kristne kredse er absolut nødvendig, men det som den hjemmeside desværre gør er, at bekæmpe alt hvad de ikke forstår.
Såfremt man kunne ane en smule respekt og omsorg for andre kristne og gerne med en konstruktiv bedømmelse, så ville det da være godt at bruge en rimelig og afbalanceret kritik.

Men i den tid jeg har betragtet hjemmesiden er jeg aldrig stødt på noget sådant og det kan simpelthen ikke passe.

Topmålet for mit vedkommende var, da de bl.a kritiserede Alphakurserne, som er det mest vellykkede tiltag som en bred vifte af folke- og frikirker tog til sig og som også IM orienterede præster er gået igang med i en tilrettet udgave.
Alpha er nok det tiltag, som har bragt flest danskere i forbindelse med en bred indføring i evangeliets indhold i de seneste årtier.

Jeg har stadig ikke fundet ud af hvem disse skribenter er, eftersom de ikke åbent giver udtryk for deres eget ståsted, men kun kritiserer andre kristne og som mange også giver udtryk for, så mener jeg ikke, at de er repræsentanter for en åben, troværdig og omsorgsfuld evangelisk kristendom.

mvh
carl

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær