Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kefas) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#55134 - 08/12/2005 00:18 Hvad vil han?
Mr. Jones
Bruger

Reg.: 08/01/2002
Gud han giver,..men altid kun for at tage igen..!
Gud han giver glæde,..men altid kun for at hive mine tårer frem igen..!
Gud han giver en lidenskab,..men kun for at vi gang på gang skal gå på kompromi og dermed miste glæden i det vi fik!

Hva vil han egentligt,..?,..Jeg har aldrig haft og har stadig ikke været i tvivl om Guds Eksistens og tror,..og ja elsker Gud,..men livet fungere bare ikke uanset hvad,..der sker aldrig noget når man folder hænderne,..man bliver ikke mere sikker i på sit privat'liv og følelserne deri osv.,..det eneste jeg ser er himmeriget,..så hvorfor ikke stoppe nu?..Ikke at jeg overvejer selvmord,.det er der dog for meget godt i livet til,..men jeg er træt af at tingene aldrig ændrer sig,..livet er en lang kedeligt og monotom motovej rent følelsesmæssigt,..verden kommer aldrig videre, så hvorfor blive ved?..

Til toppen 
#55135 - 08/12/2005 00:40 Re: Hvad vil han? [Re: Mr. Jones]
Anonym
Anonym

Hej Mr. Jones

Jeg kunne vende spørgsmålet om: "Hvad vil du?"

Gud kan ikke ses, høres, smages, lugtes eller mærkes. Når gud ikke kan erfares gennem de kanaler vi bruger mest til at erkende verden, så er det måske mere vigtigt at du får afklaret med dig selv hvad du vil, istedet for at søge hvad gud vil, for svaret får du muligvis aldrig og i sidste ende kan du ikke afgøre om en eventuel forandring kom fordi du bad til gud, på grund af tilfældigheder eller om du bare gjorde noget anderledes den dag end du havde gjort de andre dage.

Det kan være dejligt og trøstende at tømme sit hjerte til gud, men lad det ikke stoppe der. Fortæl for ham og ikke mindst for dig selv hvad det er du vil, sådan at det bliver klart for dig.

Der var en gang en der sagde at gud hjælper dem der hjælper sig selv og selvom det ikke er den mest kristne måde at se det på, så mener jeg at det menneskeligt set er den mest frugtbare måde at se det på.

At sidde i sit rum, at køre på den monotone følelsesmæssige motorvej og bede til gud for et tegn på hvad han vil og hvad meningen er med alt det her, det er dødens pølse og ganske uden udvej.

Du bliver nødt til at gøre noget. Gøre noget anderledes end du har gjort før. Hvis du bliver ved med at gøre det samme, så bliver du ved med at få det samme resultat. Hvis du vil have et andet resultat så må du gøre noget andet...

Kan du se hvad jeg mener?

Uanset om gud er til og lytter til dig eller ej, så er det dig der bestemmer om du løfter din arm eller går ud på gaden, slukker for fjernsynet, taler pænt til din kone, cykler en tur, ryger en cigaret, åbner bibelen, går i kirke osv. osv.

Det er dig der gør noget... Ikke gud!

Det kan være at gud har en mening om det du gør, hvis han er der, men det er ikke ham der gør det for dig...

Ændret af CloudHands (08/12/2005 00:42)

Til toppen 
#55136 - 08/12/2005 05:20 Re: Hvad vil han? [Re: Mr. Jones]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Hej

jeg tror mere du oplever den kamp vi alle går igennem, nogle gange mere end andre, vi skal ikke undres siger NT fordi vores brødre går igennem det samme, vi må bare lære at væbne os selv, der er virkelig så mange ting i livet der kan ske, især når Gud er med.

Jeg har selv været igennem nogle reet træls ting, men 4 mdr på en bibelskole gav det hele fremgang åndeligt set, måske du skulle prøve at kultivere dit liv med Gud overfor andre, og måske dele det du ved om bibelen med andre, har du en du er fortrolig med i den menighed du kommer i? snak med vedkommende så du kan få det af hjertet. Ting kan godt tage tid, men det er mere pga vi ikke kan omstille os så hurtigt, men mens du er på vej i en retning, så giv dig også samtidig tid til at nyde det, find ting du kan bruge tid på som gør dig glad.

Jeg har selv være langt nede, men er kommet op igen, jeg har altid godt kunnet lide at lave hjemmesider, så det har jeg gjort en del indtil fornyelig da jeg fik en anden til at lave en for mig, men nu elsker jeg at skrive artikler, og det er på en måde sådan Gud gør i mit liv lige nu, han giver mig noget at skrive om for at få mig videre, men det er bare sådan han gør for mig, måske han vil gøre noget andet for dig, måske noget lignende, men det er en god måde at holde andagt på.
ved ikke om alt det her hjælper noget, men skriv endelig noget mere

Ole

Til toppen 
#55137 - 08/12/2005 09:13 Re: Hvad vil han? [Re: Ole Madsen]
Anonym
Anonym

Hej Ole

citat:
Jeg tror mere du oplever den kamp vi alle går igennem...

Bare for min egen nysgerrigheds skyld Ole... Hvorfor bruger du netop den fremhævede formulering i citatet ovenfor?

Til toppen 
#55138 - 08/12/2005 09:42 Re: Hvad vil han? [Re: ]
Ole Madsen
Bruger

hvad vl du med det spørgsmål?

Ole

Til toppen 
#55139 - 08/12/2005 09:59 Re: Hvad vil han? [Re: Ole Madsen]
Anonym
Anonym

Jeg var nysgerrig efter at vide hvorfor du brugte netop den formulering, fordi det kommer til at se ud som om du mener at dit indlæg skal læses i kontrast til mit...

Til toppen 
#55140 - 08/12/2005 13:08 Re: Hvad vil han? [Re: ]
Ole Madsen
Bruger

nej, den tanke havde jeg ikke haft

Ole

Til toppen 
#55141 - 08/12/2005 17:16 Re: Hvad vil han? [Re: Ole Madsen]
Anonym
Anonym

Nej det havde du vel ikke...

Til toppen 
#55142 - 09/12/2005 00:40 svar! [Re: Mr. Jones]
Mr. Jones
Bruger

Hej!

Ole du siger : så giv dig også samtidig tid til at nyde det, find ting du kan bruge tid på som gør dig glad..
.....Problemet er at JEG IKKE KAN NYDE DE TING SOM GØR MIG GLAD,.,..

Ole du siger også: måske dele det du ved om bibelen med andre, har du en du er fortrolig med i den menighed du kommer i? snak med vedkommende så du kan få det af hjertet.
.....At dele det jeg ved om biblen med andre,...ja det har jeg gjort i mange år, men jeg har aldrig fået noget igen jeg ku bruge, det har altid været mig der har ført snakken fordi alle andre har haft det bedre med at tie stille så det gider jeg helt ærligt ikke bruge min energi på mere',..jeg har også snakket med andre om det, men det hjælper jo ligesom ikke noget når tingene ikke ændrer sig,.,..,..! Kniven sidder stadig i brystet indtil den er blevet hevet ud

CloudHands du siger: Fortæl for ham og ikke mindst for dig selv hvad det er du vil, sådan at det bliver klart for dig.
....JEG VED HVAD JEG VIL, JEG GØR DE TING JEG BRÆNDER FOR,..så unlad lige at overfortolke indlægget næste gang,.. Når jeg skriver hvad vil han, så er det i henhold til den følelsesmæssige side af mit Gudsforhold.''..(Jeg går udfra at du aldrig har følt GUD', da beskriver dig selv som værende Ateist og derfor så kan du jo næppe relatere til lige netop det nævnte område.)

CloudHands du siger også: Uanset om gud er til og lytter til dig eller ej, så er det dig der bestemmer om du løfter din arm eller går ud på gaden, slukker for fjernsynet, taler pænt til din kone, cykler en tur, ryger en cigaret, åbner bibelen, går i kirke osv. osv.
....Du ved ikke rigtigt noget om hvorvidt jeg har gjort noget for at ændre på dette eller om jeg bare har siddet i sofa'en og gloet,..så unlad også lige at skrive som om du ved hvad det hele drejer sig om....Uanset havd man gør, hvilke omvæltninger og nye ting man gør i sit liv, så ændrer tingene sig ikke,..der bliver ved med at være noget der gør at man aldrig bliver tilfreds'..OG det er lige netop det problem der gør tilværelsen Monotom,..man kan hverken vende eller dreje sig uden at der er et eller andet galt og forkert,..'livet er på så mange måder utilstrækkeligt"!!..

Men til jer begge,..TAK for jeres besvarelser,.''

p.s. Til dig Cloudhands: !. The world will bow and knees will be broken for those who don't know how

Til toppen 
#55143 - 09/12/2005 01:09 Re: Hvad vil han? [Re: Mr. Jones]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hey mr. Jones.
Du skriver noget om at livet er en lang og monoton motervej, vil du ikke skrive lidt om hvad det er, du savner? Jeg tror det vil gøre det lidt lettere for de, som måtte have noget at give dig, at hjælpe.
Gud siger at han hans planer er ikke vores planer, og hans veje er ikke vores veje, han har lagt planer for os om lykke, ikke om ulykke, og om at give os en fremtid og et håb.
Jeg ved ikke, hvad det er du kæmper med, vi har jo hver vores, men jeg tror på, at der er en som har lovet at gå ved siden af dig, og bære dig når det er sværest, ligemeget om du føler det eller ej.

Guds Fred og Glæde.
Schjelde.

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#55144 - 09/12/2005 10:50 Re: svar! [Re: Mr. Jones]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Nu ved jeg godt du ikke har en let tid, men kunne det være, at du ikke kender alt til Cloudhands??
Og hvorfor dog den (nærmest hadske) afvisning af ham.. Manden prøver trods alt at være der for dig...

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#55145 - 09/12/2005 11:13 Re: svar! [Re: Mr. Jones]
Anonym
Anonym

Hej Mr. Jones

Jeg er ked af at du oplever at jeg har overfortolket dig. For alt hvad jeg ved og kan se, så er det ikke tilfældet. Det virker nærmere til at du overfortolker mig.

Jeg gav min mening, fordi du spurgte. De informationer du gav var ret sparsomme og floromvundne, så det var med udgangspunkt i det at jeg skrev mit indlæg.

Hvis du ikke kan bruge det til noget eller ikke føler dig genkendt, så er det jo bare sådan det er. Jeg finder det betænkeligt at du bliver nødt til at svare tilbage i sådan en defensiv tone.

citat:
Du ved ikke rigtigt noget om hvorvidt jeg har gjort noget for at ændre på dette eller om jeg bare har siddet i sofa'en og gloet

Det har du fuldstændig ret i.

Hvad får dig iøvrigt til at tro at jeg anser dig for bare at have siddet i sofaen og gloet? Det mener jeg ikke at jeg hverken har nævnt eller ment.

citat:
så unlad også lige at skrive som om du ved hvad det hele drejer sig om....

Har jeg skrevet som om jeg ved hvad det hele drejer sig om? Mig bekendt ikke...

citat:
Uanset havd man gør, hvilke omvæltninger og nye ting man gør i sit liv, så ændrer tingene sig ikke

Det er da ærgeligt at det er din oplevelse, men jeg vil nu stadig holde fast i at hvis du får de samme resultater, så er det fordi at du gør det samme.

Ingen tvivl om at det er en forsimplet måde at se tingene på, men i dets kerne er udsagnet så sandt som det kan blive. Den samme årsag vil altid have den samme virkning, det er en af de få ting vi kan være næsten 100% sikre på her i verden.

Hvis du vil have mere specifikke råd, uanset om du vil have dem fra mig eller en anden, så bliver du nødt til at være lidt mere præcis i din formulering af dit problem. Sådan ser jeg det i hvert fald.

citat:
der bliver ved med at være noget der gør at man aldrig bliver tilfreds

Den mest almindelige årsag til dette problem er at man sætter sine forventninger for højt. At idealbilledet inde i hovedet slet ikke matcher tilværelsen. Hvis det er tilfældet, så vil man altid gå rundt og sukke efter noget bedre eller noget mere og som du selv siger aldrig blive tilfreds.

En kilde til stor lykke i mit liv er at være tilfreds med det som er. At stilne sindet omkring alle fremtids og -fortidsidéer og fokusere på lige nu. Droppe tanker om skulle og burde.

citat:
OG det er lige netop det problem der gør tilværelsen Monotom,..man kan hverken vende eller dreje sig uden at der er et eller andet galt og forkert,..'livet er på så mange måder utilstrækkeligt"!!..

Hvis du går og har urealistiske forventninger til livet, så vil det være det du sår og efterfølgende det du høster... Skuffelse og en følelse af at livet på så mange måder er utilstrækkeligt.

Hvis du reelt er interesseret i en dialog omkring det her, så er jeg åben... Men jeg gider ikke at du fortæller mig at alle knæ skal bøje sig, for for nærværende samtale har det jo absolut ingen relevans. Du spurgte og jeg svarede efter bedste evne... Så vil jeg ikke skydes i skoene at jeg overfortolker eller at jeg ikke ved noget om gud eller følelsen af at have kontakt med sådan en. Det ved du jo i sagens natur ingenting om... Det er om noget overfortolkning...

Så er du interesseret i at høre hvad jeg har at sige?

Til toppen 
#55146 - 09/12/2005 16:21 Re: Hvad vil han? [Re: Mr. Jones]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Mr. Jones.

Måske kunne du have glæde af at skrive til brevkassen Ondt I Troen?
Hvis du har det svært med at få mange svar, der peger i forskellige retninger - som der nok vil være en tendens til her på debatten - ville det måske være bedre.
Der er måske også nogle af de tråde / svar, der ligger derinde i forvejen, der kunne blive til opmuntring for dig.

Guds fred

mvh. Anne.

Til toppen 
#55147 - 09/12/2005 17:20 Re: Hvad vil han? [Re: Mr. Jones]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Mr. Jones - jeg har tænkt en del på dit indlæg, men ikke rigtig turdet skrive noget, fordi jeg ikke véd, hvor du er henne - det er lidt svært når man kun har nogle bogstaver på en skærm ..

Nu vover jeg mig alligevel frem med en tanke - kassér den, hvis du er sikker på, at den er forkert - men kan det tænkes, at du er rendt ind i en regulær depression, som er lægens bord?
Jeg talte en gang med én, som satte ord på sin depression således:
"Nu, i min depression, ser jeg klart: Denne verden er tom og meningsløs og ikke til at holde ud at være i. Når jeg ikke er deprimeret, lever jeg på den illusion, at dette liv er værd at leve."

Jeg har ikke kunnet glemme hans rystende ord, og hvis jeg ikke havde haft min kristne tro, havde jeg nok kunne give ham ret ..

Jeg ved, at min yndlingskunstner, maleren Allan Skuldbøl, for nylig har overstået en depression - det varede to år, hvor han var ude af stand til at male - og først fik hjælp, da han søgte en psykiater og kom i behandling. Han har det fint nu, og er i gang med at male igen - bedre end nogen sinde! - og er bare meget ked af, at han ikke erkendte noget før, hvad der var galt, når han fandt hele dette liv tomt og ligegyldigt og meningsløst - sådan som du beskriver dit.

Jeg begår ikke noget diskretionsbrud ved at nævne det her, for han er selv meget åben omkring det og har forklaret det offentligt ..

Skuldbøl er kristen - Jeg tænker, at hvis jeg ikke var kristen i forvejen, så ville jeg blive det bare ved kigge på hans billeder. Men det er nok bare noget jeg tror ...

En anden tanke:
Opgiv håbet og få det bedre!

Og dermed mener jeg jo:
Hold op med at kæmpe!
Smid kortene!
Kast det hele fra dig i skødet på Ham, som har omsorg for dig!
Eller styrt med dine sidste kræfter hen til lægen - hvis du ikke allerede har gjort det.

Til tider kan man få det sådan - jeg ved ikke om du kender det - at man har dårlig samvittighed over at have det dårligt, når der nu er så mange, der har meget dårligere betingelser, og som har det godt.

Næste fase ned ad bakken kan være:
Dårlig samvittighed over at have dårlig samvittighed over at have det dårligt ... og så fremdeles ..

Jeg ønsker for dig, at du må nå frem til Guds fred og glæde - også her i denne verden!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#55148 - 11/12/2005 17:12 Undskyld! [Re: Mr. Jones]
Mr. Jones
Bruger

Hej!

Da mange ting er blevet misforstået, vil gerne lukke og slukke alt det her, som jeg jo iøvrigt selv startede!
,..først og fremmest vil jeg gerne sig UNDSKYLD til CloudHands, det var ikke fair af mig at angribe' sådan...(Selvom jeg dog stadig mener, at man ikke tale med om at ha følt GUD hvis man ikke har prøvet det og hvis man har følt Gud så kan man ikke kalde sig Ateist..),,...Men jeg undskylder for det var stadig forkert af mig,.

'Livet er en Gave FRA GUD, så derfor mener jeg ikke man kan have for høje forventninger til det og jeg mener også klart at hvis man bare sidder og er tilfreds med det man har,..jaaa så får man jo aldrig noget nyt,.!..Hvis I er tilfredse så er det jo fint, for det betyder at i har opnået det i ville,..det har jeg bare ikke og derfor er jeg endnu ikke tilfreds.!.

mvh. Mr. Jones

P.S....Jeg har ikke nogen Depression, som nogen tolkede og jeg beklager ikke at ha udtrykt mig klart nok omkring emnet,...nå men sådan er det,..Må Gud Velsigne Jer!

Til toppen 
#55149 - 11/12/2005 20:29 Re: Undskyld! [Re: Mr. Jones]
Anonym
Anonym

Hej Mr. Jones

citat:
Livet er en Gave FRA GUD, så derfor mener jeg ikke man kan have for høje forventninger til det og jeg mener også klart at hvis man bare sidder og er tilfreds med det man har,..jaaa så får man jo aldrig noget nyt,.!..Hvis I er tilfredse så er det jo fint, for det betyder at i har opnået det i ville,..det har jeg bare ikke og derfor er jeg endnu ikke tilfreds.!.

Det er ikke umuligt at vores misforståelse på følgende område skyldes at vi ser forskelligt på ordet "tilfreds", men jeg vil gerne forklare min del tydeligt...

At være tilfreds er ikke noget man bliver når alle ens ønsker er opfyldt og alle ens ambitioner indfriet, det ville være en tom, hul og ganske forgængelig tilfredshed.

Den tilfredshed jeg snakker om er en væren... At betragte verden som den er lige nu og erkende at det er den eneste måde det kan være på lige nu.

Det er ikke en passiv, apatisk tilgang til livet, hvor man bare meditativt sidder og glor ud i luften. Det er derimod en tilstand hvor man er og ved at være får man gjort alt det der skal til. Det er ikke en stræben efter eller en indfrielse af et mål, det er ren tilstedeværelse og nærvær.

Denne tilfredshed bliver om man sad med bar røv på antarktis... (går jeg ud fra... )

Til toppen 
#55150 - 11/12/2005 20:54 Re: nærvær / fravær [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej CH - måske er der off topic i denneher tråd, men jeg vil sige, at jeg er ret enig med dig i dine betragtninger her:

Den tilfredshed jeg snakker om er en væren... At betragte verden som den er lige nu og erkende at det er den eneste måde det kan være på lige nu.

Det er ikke en passiv, apatisk tilgang til livet, hvor man bare meditativt sidder og glor ud i luften. Det er derimod en tilstand hvor man er og ved at være får man gjort alt det der skal til. Det er ikke en stræben efter eller en indfrielse af et mål, det er ren tilstedeværelse og nærvær.

Dog ville jeg for mit eget vedkommende slette sidste ord "og nærvær"
For at være nærværende (som jeg helst vil, for ikke at være fraværende ,)må jeg være Gud - og/eller et menneske - nær. Eller flere mennesker ..

Mener du ikke der er forskel på væren og nærvær?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær