Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kefas) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#54861 - 06/12/2005 00:38 Hvordan er vi kirke i DK:
Bjarne1
Bruger

Reg.: 03/09/2002
Sted: Århus
Hej Gruppe.

Jeg vil meget gerne snakke om hvordan vi er kirke. Jeg mener at det vigtigste for kirken idag er at nå mennesker med det kristne budskab. Jeg kommer i en kirke hvor der kommer rigtig mange som ikke har mødt det kristne budskab før. Jeg beder om at der er flere kirker hvor det er gældende og ikke bare i Århus hvor jeg bor.

At der kommer ganske alm. unge mennesker som ikke er kommet før nu. Det kan godt være at der er ting i deres liv som er i mod Guds plan eks. at de bor sammen uden at være gift. Når vi er i kirke som min bliver vi nød til at accepterer en overgangsordning. Vi kan ikke møde mennesker 1 gang og sige til dem at i skal lige flytte i hver sin lejlighed og derefter blive gift. Hvor høj en standard skal man have for at være Kristen. Hvor rent skab og hvor få lig i skabet skal man have før at vi kristne accepter jer.
Jesus mødte alle uanset hvor mange lig vi har i skabet. Det er sådan at vi skal være som kirke. Jeg oplevede det med det lange diskusion omkring homoseksuelle som blev trådt på. Vi skulle måske sige at i skal komme i vore kirker og opleve Guds kærlighed uden forbehold. Hvordan tager du imod folk med de tendenser?
Hvad med de enlige mødre. Hvis de mødes med den kærlighed i kirke var der min. et sp. som ikke var blevet stillet her i forummet. Det kunne være snak, bagtalelse omkring det. Hvad med at tage imod hende som hun er med det barn som hun har med (som en ekstra gave). Jeg synes at det svar som netmissionæren kommer med er godt, men det skal også leves ud i de forskellige kirker/IM(U).

Jeg mener at vi skal have nogle holdninger, men hvis holdningerne overskygger Guds kærlighed er det noget der er galt. Jeg har mødt mange kristne som rangordner synd. Sex kan fører til den værste synd, hvis det ikke er indenfor Guds plan. Hvad med Bagtalelse? For mig ser Gud lige på al synd, og der er ikke forskel.

"vi har alle syndet og mangler herligheden fra Gud."
Det her er nok et lille tanke til den "pæne" kristne.

Venlig hilsen

Bjarne.

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#54862 - 06/12/2005 00:47 Re: Hvordan er vi kirke i DK: [Re: Bjarne1]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Hej Bjarne

det lyder som en god ide, vi skulle virkelig være mere udadrettede med budskabet om Jesus. Alle kirker skulle have nogle mennesker der går foran og viser vejen til dette liv. Det starter i det små, og så spreder det sig til andre.

Men det MÅ starte ved nogle før det kommer til alle de andre.

Ole

Til toppen 
#54863 - 06/12/2005 20:11 Re: Hvordan er vi kirke i DK: [Re: Bjarne1]
carl
Bruger

Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
Hej Bjarne 1

Du har da ret i mange af dine bemærkninger, men jeg tror sådan set også, at der findes mange menigheder, som både er åbne og trofaste overfor Guds ord og principper.
Og disse 2 begreber behøver absolut ikke at være modsætninger.

Vi behøver nåde til at kunne omsætte Kristi kærlighed i os til praktisk kristendom, men samtidig må vi stå fast på Guds værdier sådan som konteksten i NT beskriver.

Vi kan generelt dele kirken-de kristne menigheder- op i 2 grupper, enten de som lægger vægt på alt skal være som de altid har gjort og så de som mener, at man skal lave moderne søgervenlige gudstjenester og derfor "bandlyser" alt hvad der bare dufter af karismatisk kristendom.

Jeg tror faktisk at ikke-kristne, som kommer ind i en menighed meget hurtigt opdager, når vi "prøver" på at være moderne.
Hvis vi læser 1.Kor. kap. 12 og 14, så står der nogle anvisninger på et forløb i en menigheds gudstjeneste og ligeså andre steder.

Vi skal være åbne og vise tillid overfor ikke-kristne både i vort arbejde, fritid og i kirken, men det betyder ikke, at vi skal tilpasse evangeliet til verden, men derimod vise verden, at der er en forskel, at evangeliet er en Guds kraft til frelse og frihed, glæde og fred.

Mennesker hungrer efter at opleve en forandring og der er tilsyneladende en vældig sult efter det spirituelle islæt og det medfører, at i megen alternativ interesse får mange et holdepunkt.

Mennesker længes efter mere end ord og hidtil har kirken mest koncentreret sig om forkyndelse uden kraft, men Paulus skrev, evangeliet kom ikke kun i ord, men også i kraft.

mvh
carl

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær