1 registrerede (Kefas) og
8
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#54273 - 25/11/2005 18:09
Bøsser og kristendom
|
Bruger
Reg.: 26/09/2002
|
På jesusnet.dk's side om homoseksualitet står der: citat: I den forbindelse er det vigtigt for os at skelne mellem den homoseksuelle orientering, tiltrækningen af sit eget køn, og så den homoseksuelle praksis, hvor man er åben overfor aktive homoseksuelle forhold. Bibelen betegner den homoseksuelle adfærd og praksis som noget der er imod Guds bud. Det er ikke forkert at have homoseksuelle følelser, men Bibelen advarer imod at praktisere sin homoseksualitet. Ligesom det ikke er forkert at være tiltrukket af min nabos kone, men nok at indlede et forhold til hende.
Det er jeg lidt forundret over at læse pga. to forhold: - Paulus skriver i første Timotheusbrev, første kapitel:
citat: v8 Men vi ved, at loven er god, hvis man bruger den, som lov skal bruges, v9 og når man ved, at en lov ikke er bestemt for retskafne, men for lovbrydere og genstridige, for gudløse og syndige, for spottere og ugudelige, for dem, der slår deres far eller mor ihjel, for drabsmænd, v10 utugtige, mænd der ligger i med mænd, bortførere, løgnere, menedere, og hvad der ellers strider mod den sunde lære v11 efter det evangelium om herligheden hos den salige Gud, som jeg har fået betroet.
Her ligestilles (praktiserende?) bøsser med drabsmænd, spottere, bortførere mm. Det må da siges at være en tekstlig grund til at forfølge bøsser.
- Jesus siger selv i Matthæus, femte kapitel:
citat: v27 I har hørt, at der er sagt: 'Du må ikke bryde et ægteskab.' v28 Men jeg siger jer: Enhver, som kaster et lystent blik på en andens hustru, har allerede begået ægteskabsbrud med hende i sit hjerte. v29 Hvis dit højre øje bringer dig til fald, så riv det ud og kast det fra dig; for du er bedre tjent med, at et af dine lemmer går tabt, end med, at hele dit legeme kastes i Helvede.
Så vidt jeg forstår ovenstående er tanken om hor / utroskab lige så slem som handlingen; så slem faktisk, at man hellere bør rive øjet ud end lade det begå synden. Dels forstår jeg da ikke, hvordan det åbenbart ifølge jesusnet er OK at have følelser for sin nabos kone (det står jo ligefrem i et af budene, at man ikke må begære hende). Dels forstår jeg ikke hvorfor de homoseksuelle følelser da ikke er lige så slemme som handlingen?
Jeg forstår det ikke.
Mvh Zaphod
ID proponents "who so staunchly and proudly touted their religious convictions in public, would time and again lie … to disguise the real purpose behind the ID Policy." Dommer JE Jones
|
|
Til toppen
|
|
|
|