Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#53671 - 07/11/2005 17:11 Pluralisme på JesusNet
Anonym
Anonym

Jeg er af den opfattelse at JesusNet.dk er et missionsprojekt fra IMs side - og hvis dette er korrekt, tror jeg desværre at siden virker mere forvirende end missionerende.

Siden er fyld med forskellige holdninger - babtister, katolikker, Indre Missionske, herlighedsteologer osv osv. Alt dette er forvirrende for mig, som ellers betegner mig selv som garvet kristen. Hvordan må det så ikke være for ny-kristne, søgende eller helt udeforstående?

Som religionsdiskussion fungerer siden fint - men som sund evangelsk missionprojekt er siden for pluralistisk!

Til toppen 
#53672 - 07/11/2005 18:15 Re: Pluralisme på JesusNet [Re: ]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Hej Anonym8000!

Lad os starte fra en ende: Ja, JesusNet.dk er en side udarbejdet og drevet af Indre Mission. Det lægger vi vist ikke skjul på såvidt jeg ved!

Med hensyn til de forskellige holdninger, så opleves det, som jeg ser det, kun på Café Thomas. Der er en klar linie i forhold til artikler og rådgivning, der gives på JesusNet. At Café Thomas så falder udenfor er jo lige præcis meningen: Her er der plads til at komme med sine holdninger og meninger.

Med venlig hilsen

Kristian Lindholm

Til toppen 
#53673 - 08/11/2005 17:42 Re: Pluralisme på JesusNet [Re: ]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Anonym8000.

Jeg har ikke så meget at tilføje til det, Nardus allerede har sagt. Blot det, at selv om Café Thomas er et sted, hvor enhver må komme til orde med sin holdning i debatten, er en af vores regler også, at vi ikke vil lægge plads til mission fra andre religioner eller kirkesamfund. På den baggrund har vi tidligere givet påtale til brugere, i enkelte tilfælde også afvist dem. Det har fx. drejet sig om muslimer, fremgangsteologer eller Jehovas Vidner.
Så der er heller ikke ren pluralisme på debatten, men alle emner (der er relevante, naturligvis) kan debatteres, og enhver kan udtrykke sin mening indenfor Netikettens rammer. Den, der vil høre Jesusnets klare holdning, må spørge svarpanelet eller netmissionæren eller læse artiklerne.
Der ville jo ikke være meget mission i det, hvis kun de, der var enige med os i forvejen, måtte skrive. Og dialog er i hvert fald én måde at drive mission på. Vel en af de vigtigste.

Mvh. Anne.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær