At agte legemet er livets brød
Mit motto
Hvad mener jeg med det? Jo, det drejer sig om at være menighed på Guds måde, og det er ved at vi tager os af hinnanden. Ikke kun når vi kommer i menigheden, men også når vi til dagligt har tid til det, når vi ikke er optagede af vores arbejde.
Skal legemet læges, må der strømme liv ud i hele legemet. (Hjertet, hvis vi skal blive i billedet, pumper blodet ud i lemmerne uden lemmernes anstrengelse, de tager bare imod) Legemet læges kun ved at den enkelte begynder at tage sit liv med Gud alvorligt, og begynder at leve for andre, at tjene andre.
Vi er kaldede til at tilhøre Jesus, men gør vi det, så tilhører vi også en ny familie. Der er nogle bånd imellem kristne som gør at vi kan føle en samhørrighed når vi mødes med andre kristne. Gud ønsker at vi styrker disse bånd som han selv har givet, så vi bærer endnu mere frugt. Gud har lagt grundvolden, nu må vi bygge videre ovenpå.
Men hvordan gør vi det? Jo, det Gud lægger i vores hjerter øges kun ved at bruges, Gud vil ikke velsigne noget der ligger ubrugt hen, med mindre man omvender sig til at gøre brug af det.
Der er to menigheder især som jeg mener vi skal lægge mærke til i Åbenbaringsbogen, den levende og den døde. Skal vi tilhøre den levende menighed, så må vi vågne op og begynde at leve livet i Kristus overfor hinnanden.
"At agte legemet er livets brød" betyder at der hvor livet er, livet i Kristus, det er der hvor man tager sig af menigheden.
Ole