Ingen omvendelse = ingen vækkelse
Af Ole Madsen
Jer 24:7 7 Jeg giver dem Hjerte til at kende mig, at jeg er HERREN; de skal være mit Folk, og jeg vil være deres Gud, når de omvender sig til mig af hele deres Hjerte.
Vækkelse kan ikke eksistere uden omvendelse, det er ligesom at sige at et skib kan sejle på land, hvis skibet ikke er i det rette element, så nytter det ikke noget, på samme måde har vækkelsen brug for at være på grundlag af omvendelse. Gud sender ikke nogen vækkelse uden, sker der en masse uden omvendelse, så tvivler jeg på at Gud i det hele taget er med i det. Gud er hellig, og han vil at hans folk skal være hellige, hvis Gud ikke får lov til at gøre noget i hans folk, så gør han heller ikke nogle af de større ting vi så gerne vil have at han gør.
Ingen vækkelse er gratis, det kommer til at koste hvis vi skal opleve en ny tid for vort land. Men prisen må betales af dig og mig, vækkelse starter altid med os selv. VI kan søge Gud og sige ”væk mig”, men hvor mange tror du ikke er tilbageholdende fordi de ved det koster?
Alt det der skiller må renses væk for at Gud kan komme til, et tomt hus kan fyldes, men fylder synden i vort liv så kan Gud ikke gøre noget for os. Vi må først bede Gud rense os fra synden, men ikke kun det vi lige har gjort, også uopgjort synd, vi er kaldede til at leve et højere liv, frigjorte fra synden.
Når vi er klar til at få ryddet ud af hele vort hjerte, så vil Gud også starte med os. Vi kan godt nøjes med små skridt, men så går det også kun så hurtigt fremad.
http://thesoundofrevival.dk/art-norden/olemadsen/Ingenomvendelse-ingenvaekkelse.php