Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 10 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#52573 - 10/10/2005 19:16 Projekt
L-P
Bruger

Reg.: 10/10/2005
Hej alle sammen.
Jonas og jeg skal have projekt om kristendommen. Vi er begge kristne. Men vi kunne godt tænke os at høre hvad andre synes vi skal gå i dybten med og evnt. hjælpe os lidt å vej. Vi skal starte projekt i uge 43. Det ville være skønt hvis der var nogle der gider at smide nogle beskeder til os. Eller en mail på: lphansen@ofir.dk

Mange venlige hilsner Jonas og Line-Pernille.

Til toppen 
#52574 - 10/10/2005 19:31 Re: Projekt [Re: L-P]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej L-P - ... jeg synes I skal skrive om Jesus!

Kig ind på Hvorfor Jesus? her på JesusNet -mon ikke I der finder, hvad I skal bruge til opgaven?

Også Kristendommens ABC, som nok kan nok give inspiration til, hvordan I kommer endnu videre ..

Held og lykke med opgaven!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#52575 - 11/10/2005 00:23 Til kristina og L-P. [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej kristina

helt enig. Det må være det helt centrale. Er vi Kristocentriske, da er vi på rette spor.!!! Ingen kan vel være mere interessant for kristendomsprojektet end netop Jesus Kristus.

Til L-P: God vind med projektet. Spørg endelig hvis I har konkrete spørgsmål, I gerne vil have svar på.

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#52576 - 11/10/2005 08:26 Re: Projekt [Re: L-P]
Anonym
Anonym

I kunne evt. gå i dybden med Jesu historicitet og evt. inkludere bøger, links og artikler som IKKE var skrevet af kristne

Der ville måske vise sig et og andet der ville gøre jeres projekt interessant ikke bare for andre, men også for jer to!

Hvis det har jeres interesse, så er følgende links til kritisk litteratur om bibelen og kristendommen, efter min mening meget interessant:

Paul N. Tobin En side som går i flæsket på stort set alle huller i bibelen, den kristne tro og historicitet. Den er meget grundig, men desværre går Paul nogle gange over stregen i sin kritik og det virker som om hans personlige "problem" med kristendommen får lov til at tale mere end fakta. Ikke desto mindre en meget udførlig side, som hvis ikke andet, er med til at så frøene til en sund skepsis

Skeptic Dictionary En side som tager alle mulige overnaturlige fænomener og påstande op til revision, deriblandt mirakler og helbredelser. Også en udførlig side, hvor der er mange henvisninger til relateret litteratur.

Early Christian Writings En meget seriøs og sober gennemgang af historiciteten i bibelen og alle de apokryfe skrifter, uden nogen tilsyneladende følelsesmæssige "klemmer". Der er et hav af kildehenvisninger som man kan gå i dybden med, hvis det har interesse.

--------

Følgende er links til internetsider, som drejer sig specielt om videnskabelige problemer med f.eks. kreationismen (dvs. forestillingen om og den påståede videnskab om at jorden er blevet skabt og ikke har udviklet sig)

The Panda's Thumb Et site som jeg kun har kikket på nogle få gange, men det indeholder alle mulige artikler om evolution og kritisk stillingtagen til kreationistiske påstande.

TalkOrigins Et efter min mening meget grundigt og sobert site, med rigtig meget læsestof og endnu flere henvisninger. De har på den side jeg har henvist til, hvis i trykker på linket, listet stort set alle påstande jeg har hørt fra kreationisters side og forsøgt at tilbagevise dem en for en. Et grundigt stykke arbejde, som uanset om man er enig eller ej, kan drage nytte af.

------------

God læselyst I to! Gør jer selv den tjeneste at stille kritiske spørgsmål og tag ikke til takke med kun én side af historien, specielt ikke den der ikke tager udgangspunkt i at bibelen ER sand, for det har det desværre med at blive en cirkelslutning (et argumentatorisk meget dybt hul)... I kan evt. læse om nogle af de logiske fejl man kan begå i sin argumentation generelt, hvis i følger Dette link, hvilket kunne hjælpe til at gøre jeres opgave ekstra skarp... Altså hvis i formår at undgå fejlene... Pøj pøj med det venner!

Til toppen 
#52577 - 15/10/2005 13:54 Re: Projekt [Re: L-P]
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej!

Er der nogle bestemte emner, som I selv har bestemt jer for bl.a. at skrive om? Jeg spørger, fordi det er lidt nemmere at give ideér, når jeg har en fornemmelse af, hvor vidt I er.

M.v.h. MDA

Til toppen 
#52578 - 17/10/2005 18:10 Re: Projekt [Re: MDA]
L-P
Bruger

Reg.: 10/10/2005
hej. vi har tænkt på at skrive lidt om de sidste tider og om der er ligheder mellem virkeligheden og kristendommen. altså paraleller mellem bibelen og virkeligheden. og måske også kristendommen gennem tiderne, eftersom at vi både skal have noget historie og geografi med i projektet det er noget man skal i 9 klasse sådan er det bare. men det er meget hvad vi har tænkt.

Til toppen 
#52579 - 17/10/2005 18:50 Re: Projekt [Re: L-P]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Hej,
Jeg synes I skal skrive om mission og korstog, og trække paralleller op til vore dages korstoge.

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#52580 - 17/10/2005 19:29 Re: Projekt [Re: LarsBj]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
... ja - god ide - og måske også kigge lidt på, hvordan kristne i vor tid har det i andre dele af verden - prøv f.eks. www.forfulgt.dk

Bladet "Åbne Døre" kan læses online.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær