I kunne evt. gå i dybden med Jesu historicitet og evt. inkludere bøger, links og artikler som IKKE var skrevet af kristne
Der ville måske vise sig et og andet der ville gøre jeres projekt interessant ikke bare for andre, men også for jer to!
Hvis det har jeres interesse, så er følgende links til kritisk litteratur om bibelen og kristendommen, efter min mening meget interessant:
Paul N. Tobin En side som går i flæsket på stort set alle huller i bibelen, den kristne tro og historicitet. Den er meget grundig, men desværre går Paul nogle gange over stregen i sin kritik og det virker som om hans personlige "problem" med kristendommen får lov til at tale mere end fakta. Ikke desto mindre en meget udførlig side, som hvis ikke andet, er med til at så frøene til en sund skepsis
Skeptic Dictionary En side som tager alle mulige overnaturlige fænomener og påstande op til revision, deriblandt mirakler og helbredelser. Også en udførlig side, hvor der er mange henvisninger til relateret litteratur.
Early Christian Writings En meget seriøs og sober gennemgang af historiciteten i bibelen og alle de apokryfe skrifter, uden nogen tilsyneladende følelsesmæssige "klemmer". Der er et hav af kildehenvisninger som man kan gå i dybden med, hvis det har interesse.
--------
Følgende er links til internetsider, som drejer sig specielt om videnskabelige problemer med f.eks. kreationismen (dvs. forestillingen om og den påståede videnskab om at jorden er blevet skabt og ikke har udviklet sig)
The Panda's Thumb Et site som jeg kun har kikket på nogle få gange, men det indeholder alle mulige artikler om evolution og kritisk stillingtagen til kreationistiske påstande.
TalkOrigins Et efter min mening meget grundigt og sobert site, med rigtig meget læsestof og endnu flere henvisninger. De har på den side jeg har henvist til, hvis i trykker på linket, listet stort set alle påstande jeg har hørt fra kreationisters side og forsøgt at tilbagevise dem en for en. Et grundigt stykke arbejde, som uanset om man er enig eller ej, kan drage nytte af.
------------
God læselyst I to! Gør jer selv den tjeneste at stille kritiske spørgsmål og tag ikke til takke med kun én side af historien, specielt ikke den der ikke tager udgangspunkt i at bibelen ER sand, for det har det desværre med at blive en cirkelslutning (et argumentatorisk meget dybt hul)... I kan evt. læse om nogle af de logiske fejl man kan begå i sin argumentation generelt, hvis i følger
Dette link, hvilket kunne hjælpe til at gøre jeres opgave ekstra skarp... Altså hvis i formår at undgå fejlene... Pøj pøj med det venner!