Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 5 gæster online.

Statistik
2619 Brugere
23 Fora
7464 Tråde
119501 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#52552 - 07/10/2005 19:47 Hvorfor er mit liv så svært?
Anonym
Anonym

hvorfor er det svært at lave som kristen, der er mange der siger det er klamt men syntes jeg ikke! jeg er glad for at være kristen og tror på Gud, hvis det er ! at ejg har sån en dårligt liv skal jeg så begå selvmord? snøft ! altså alle sviner mig til i byen så ved ike hva jeg skal leve for? vil i ikke svare mig på det? vil gerne vide om det er værd at leve! fordi det føles som om jeg har skyldfølelse ! sååH har det ikk så goodt ! vil i ikke hjælpe mig med at kommer videre i livet? plZ jeg er en dreng på 13 år!

Ændret af Netmissionæren (13/10/2005 12:17)

Til toppen 
#52553 - 13/10/2005 12:18 Re: Hvorfor er mit liv så svært?
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære ven

Jeg kan se, at du kalder dig uperfekt. Og derfor vil jeg begynde med at sige, at det er kun godt at føle sig uperfekt. For det er lige præcis hvad vi alle samme er! Vi har alle sammen et mere eller mindre urealistisk billede af hvad der er perfekt, men ingen mennesker er det. Og hvis vi tror vi er perfekte, så har vi for alvor problemer, for så har vi mistet vores realistiske sans og sunde fornuft.

Du skriver også at du er glad for at tro på Gud, men at du samtidig synes du har et dårligt liv. Jeg fornemmer, at det hænger meget sammen med, at der er mange af dine kammerater, som ikke forstår dig og som mobber dig fordi du er kristen. Ja, desværre kan verden ofte være så ond og urimelig og det kan gøre det meget svært for os at glæde os over livet. Men det betyder ikke at livet er værdiløst. Slet ikke. Det er ikke dine kammerater, der skal bestemme over dit liv. Det skal du selv - og når du stoler på Gud, så ved du også at han er på din side! Han holder af dig og respekterer dig og elsker dig. Især når du selv føler dig meget lille og uduelig.

Sommetider, så må vi finde os i at blive behandlet urimeligt. Det kan betyde, at du skal undgå at være sammen med de kammerater, som du føler dig utryg ved og som ikke respekterer dig. Jeg håber du andre venner - måske bare én - som du kan lide at være sammen med og som respekterer dig for den du er.

Du er 13 år og du er i en alder hvor den slags ting kan opleves ekstra svært. Men, som du selv skriver, så skal du videre i livet. I din alder ændrer tingene sig ofte meget når man bliver lidt ældre. Det er ikke din skyld, at du føler du har det dårligt. Derfor hjælper det heller ikke, at du straffer dig selv.

Hvis du trænger til at komme et andet sted hen, hvor der er mere respekt og forståelse for dig og din tro, så kunne det være en god idé at tage på en kristen efterskole. Det er der rigtig mange, som har oplevet meget meget positivt. Prøv at snakke med dine forældre om det.

Og sidst: Bed hver dag til Gud om at beskytte dig og hjælpe dig sådan, at du får lyst til at leve og bruge det liv som Gud har givet dig.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær