2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#52201 - 28/09/2005 07:12
Re: Uretfærdighed.
[Re: MDA]
|
Anonym
Anonym
|
Hej MDA citat: ...vi bor i et land (Danmark), hvor utilfredshed er nogle af de største problemer...
En undersøgelse der blev publiceret for et års tid siden placerer os danskere på top 10 (3. eller 5. pladsen mener jeg) over de mest lykkelige lande i verden. Folk blev spurgt om de var lykkelige og rigtigt mange, mere end 50% hvis ikke jeg husker forkert, mente at de var lykkelige eller næsten lykkelige.
Undertegnede er lykkelig og har formået at være det selvom verden ikke altid virker lige retfærdig.
Jeg tror i bund og grund at årsagen til min lykke er at jeg har droppet idéen om at kategorisere ting og sager som henholdsvis retfærdige og uretfærdige.
|
|
Til toppen
|
|
|
#52202 - 28/09/2005 07:30
|
Bruger
Reg.: 05/06/2003
Sted: København
|
Som jøde mener jeg, at det er op til os selv, at gøre verden perfekt... Det er menneskets indstilling til sin næste, der gør forskellen på, om verden fungerer eller ej... Og ja.. Så længe der er mennesker der føler sig hævet over andre, så er verden altså bare ikke altid et lige fedt sted at bo  .. CH: Lagde lige mærke til, at du dyrker KM  .. Sådan  Mvh
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#52203 - 28/09/2005 16:36
[Re: Kefas Ben-Adam]
|
Anonym
Anonym
|
Ja det har jeg gjort et par måneder nu... Er det noget du selv dyrker? Meget praktisk og nede på jorden... Det tiltaler mig meget i disse tider!
|
|
Til toppen
|
|
|
#52204 - 28/09/2005 16:54
Til eftertanke...
|
Bruger
Reg.: 30/07/2004
Sted: Sønderjylland
|
Hos frisøren
Jørgen sad ved frisøren og ventede på at det blev hans tur. Da kunden i frisørstolen blev færdig og havde betalt, blev det så Jørgens tur. Han havde flere gange været hos denne frisør. Det var derfor ikke svært at finde på noget at snakke om. De kom ind på mange emner undervejs. På et tidspunkt drejede samtalen sig ind på Guds eksistens. Frisøren mente, at Gud ikke kunne være til. Det kunne man jo tydeligt se rundt omkring i verden, med al den nød og elendighed, og krig og uretfærdighed, der er i verden. Jørgen var ikke enig i frisørens påstand, men besluttede sig alligevel til ikke at begynde at diskutere med frisøren. Det var jo ikke det, han var kommet her for. Da han var færdig, betalte han og sagde tak. Idet han gik ud på gaden så han en mand, der mildest talt lignede en vildmand. Han havde langt hår og langt fuldskæg. Nu ombestemte Jørgen sig. Han drejede om på hælen og gik ind til frisøren, der lige havde sat den næste kunde i frisørstolen. Inden frisøren nåede at sige noget, sagde Jørgen: ”Der findes heller ikke frisører!” Frisøren rynkede panden ”Hva’?”, sagde han. ”Der findes ikke frisører” gentog Jørgen. Det var frisøren ikke helt enig i. Men Jørgen stod fast på sit. Frisøren vidste ikke helt, hvad det var Jørgen mente, så han spurgte: ”Hvorfor findes der ikke frisører?”. ”Jo,” svarede Jørgen ”se på den mand, der går forbi ude på gaden. Der kan jo ikke findes frisører, når der går mennesker rundt og ser sådan ud!”
MVH Lennart
Der står skrevet: »Den retfærdige skal leve af tro.« www.dictio.dk
|
|
Til toppen
|
|
|
#52205 - 28/09/2005 17:51
[Re: ]
|
Bruger
Reg.: 05/06/2003
Sted: København
|
Har overvejet at starte til det.. Men troede ikke der var specielt mange steder, man kunne træne det??
Mvh
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#52206 - 28/09/2005 19:19
[Re: Kefas Ben-Adam]
|
Anonym
Anonym
|
Der er to steder i danmark hvor man kan træne det... Enten i Valby medborgehus eller et sted i jylland... Det er de to "rigtige" steder der underviser i "rigtig" Krav Maga, men der er en del steder der efter min træners udsagn udbyder en "lignende service" under et andet navn... Ikke autoriseret af de "rigtige" KM-folk...
|
|
Til toppen
|
|
|
#52207 - 30/09/2005 19:50
|
Bruger
Reg.: 15/07/2005
|
Hej MDA
Jeps, det gør jeg også hver eneste dag. Der er så mange gode ting også, og de kommer fra Gud, tror jeg. Det er Ham, jeg giver æren for alt godt i hvert fald. Verden skal falde fra hinanden, før Vor Herre kommer igen og rydder op i den, det står i Bibelen om man tror den. Verden er syg; forgiftet af den Onde selv, og det betyder, at bl.a. uretfærdigheder hærger her sammen med meget andet ondt. Vi må holde fast ved det gode og holde godt øje med, hvilke veje, vi selv vandrer ad.
Mvh Liselotte
|
|
Til toppen
|
|
|
#52208 - 02/10/2005 16:52
[Re: ]
|
Bruger
Reg.: 15/06/2002
|
Er du/I så lykkelige, at du/I ikke er bange for at dø?
M.v.h. MDA
|
|
Til toppen
|
|
|
|