Menu
Hvem er online
1 registrerede (tau) og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#52148 - 27/09/2005 10:01 Rystet over udtalelse fra Netmissionæren
Anonym
Anonym

Jeg læste en artikel her på Jesusnet om homoseksualitet skrevet af netmissionæren.

Han skriver:

Det er ikke forkert at have homoseksuelle følelser, men Bibelen advarer imod at praktisere sin homoseksualitet. Ligesom det ikke er forkert at være tiltrukket af min nabos kone, men nok at indlede et forhold til hende.

Det er rystende at læse sådan noget. Jesus siger selv at hvis blot vi kaster en lysten blik på en vi ikke er gift med, så har vi allerede begået utugt i vores hjerte. Er man tiltrukket af en man ikke er gift med, da er det synd. Jesus siger det selv. Og om det så er en af modsatte køn eller af samme køn, ja det er naturligvis i begge tilfælde synd. Jeg håber ikke at denne holdning netmissionæren kommer med er indre missions officielle holdning, for så siger jeg ellers tak for kaffe da.

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#52149 - 27/09/2005 13:40 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
loewendahl
Bruger

Reg.: 31/12/2003
Sted: Randbøl Hede
Fald nu lige en anelse ned på jorden igen.
"På jorden at blive, det tjener os bedst"!

Læs nu HVAD der står i artiklen OG hvad netmissionæren skriver, een gang til.

Prøv så at grunde lidt på, hvad homosex. følelser er.

-Vil det sige, at man, når der kommer en "hunky steg" forbi, fantaserer man sig allerede i kanen med ham/hende????
-Eller vil det sige, at man forelsker sig i ens eget køn???

Nok ikke helt korrekt at sætte det så skarpt op. For det kan vel være, både-og/enten-eller.

Men Faith, du kan da ikke udelukke, at det kun er første mulighed?!
Og i så fald, må konsekvensen også være at heterosex. ikke må forelske sig??!

Det andet du gik helt i selvsving over, var Jesu ord om at kaste et lystent blik på den gifte nabokonen.
Her er jeg fuldstændig overbevist om, at Jesus mente sex. fantasier/lyster.
Og der er da en verden til forskel på, om man synes konen er sød og flink.
Eller om man ønsker sig, have sex med vedk.

Hvis man er så uheldig, at blive forelsket i ex. nabokonen/manden.
Ja, så er man da heldigvis selv herre over, hvad man gør med den forelskelse.
Lader den begå selvmord el. gøder den.

At forelske sig, det kan ved min søde rødgrød altså ikke være forkert. At lade det udvikle sig, i form af fantasier og direkte sex.handlinger.
Ja, de´t er forkert og synd.
Og det kan jeg garentere for, at også netmissionæren mener. Uden jeg, iøvrigt, skal forsvare hans indlæg.

Jeg mener du andet steds, her i Cafe´Thomas, nævnte at man vha. bøn biver sat fri for synd.
Ikke korrekt citeret. Men meningen med det, er forhåbentlig ikke helt forkert!?
Og ja, du har ret i, at man gn. bøn bliver hjulpet.
Men sat fri?!
Det er nu ikke hver gang det sker.

Selv Paulus, med tornen i kødet, havde problemet. Gang på gang havde han bedt om at blive fri for den. Men det var ikke lykkedes for ham.

Uden at have den mindste viden om det, så kunne det vel godt tænkes, at ex. Karsten Amby har bedt om at blive fri for hans homosex. følelser?!
Men Gud har tilsyneladende ikke bønhørt ham.
Hvad så?
-Er det fordi han ikke tror nok??
-Beder nok og korrekt??
-Fordi han ikke er/omvendt sig??

Eller kunne det uhyrlige tænkes, at Gud faktisk havde en mening med galskaben??
At Gud kan bruge Karsten Amby, til at tjene Ham, blandt homosex.??

MVH Helle

Ændret af loewendahl (27/09/2005 13:43)

"Jesus vandt og jeg har vúndet"!

Til toppen 
#52150 - 27/09/2005 16:23 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
Anonym
Anonym

Hvis netmisonæren mener noget andet, hvorfor skriver han så det jeg citerede i første indlæg ?

Og jo det er synd at have en uren tanke om en man ikke er gift med. Vi skal lade vores sind blive forvandlet ved Guds ord. Det er jo ikke lige det som sker hvis man har urene tanker.

Og hvis karsten har bedt om at blive fri, men ikke er blevet det, jamen så kan det jo skyldes flere ting. Jeg vil råde ham til at gå til en som tror på at bede for mennesker så de bliver sat fri. For Gud ønsker at Karsten skal leve i frihed.

Hvorfor snakker du pludselig om Paulus Torn i kødet. Det handler om at Paulus blev forfuldt og spottet. Det har intet med dette her emne at gøre

Til toppen 
#52151 - 27/09/2005 18:04 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
loewendahl
Bruger

Hej igen

Du skulle vel da ikke være single???
Eller har du bare glemt, hvordan det var at være forelsket???

Jeg gentager: Der er stor forskel på at have, som du kalder det, urene tanker og så være forelsket.
Bare prøv at læse Højsangen!

Mhs. til Paulus´ torn i kødet. Så er det, så vidt jeg ved, ikke nogensinde blevet opklaret hvad nøjagtig "tornen" repræsenterer.

Men uanset hvad, så bad Paulus om, at den skulle forsvinde. Det gjorde den ikke.
Ergo, er det ikke alt, vi gerne vil og be´r om, vi får opfyldt!
Det var det jeg ville med "Paulus´torn".

Mhs. til Karsten, så vil jeg næsten tro, der er mange kristne der har bedt for og med ham.
Og ærlig og redelig, så tror jeg sandelig også han er sat fri.
Sat fri - som en tilgivet synder!
Akkurat som jeg - og måske også dig??!

Som jeg tyder artiklen, er jeg aldeles overbevist om, at han er sat fri - som tilgivet synder. Til at tjene Gud, blandt homosex.

Forøvrigt skal du passe meget på med at ligge noget i Guds mund.
Du og jeg kender ikke nøjagtig, ned til detaljer, Guds vilje med den enkelte.
Vi be´r Guds vilje ske.
Det betyder ikke, at vi kan diktere Gud. Men at vi kan lægge alt i Guds hænder, i fuld forvisning om, at han kun vil os det bedste.
Hvad det bedste er, det har du og jeg ikke den ringeste anelse om.
Det må vi overlade til vores Himmelske Fader.

MVH Helle

Til toppen 
#52152 - 27/09/2005 18:12 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: loewendahl]
Anonym
Anonym

Om du er forelsket i en fra dit eget køn eller om du har urene tanker er lige forkert. Det er begge ting synd.

Om jo Paulus torn var forfølgelse.

Prøv at læs bogen "Herren din læge"

Den viser klart og tydeligt at Paulus torn var forfølgelse

Og det glæder mig da hvis Karsten er sat fri for homosekuselle følelser. Men så er han jo heller ikke homoseksuel mere og så er han heller ikke en synder hvis han er tilgivet. Så er han retfærdig.

Til toppen 
#52153 - 27/09/2005 18:49 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
loewendahl
Bruger

Hej

Så er vi vel derhenne, hvor det ville være rart med Bibel-henvisninger.
Hvor er det du ser, det er syndigt at være forelsket i en fra sit eget køn??

Mhs. til "Paulus´torn".
Tak for henvisningen til bogen.
Men der skal lidt mere til, end "Herren" i titlen, for at jeg tager noget for gode varer!
De lærte, skændes til stadighed om, hvad "tornen" er.
Men til 7. og sidst, så er det underordnet.
Det jeg kan lære af det er, at selv Paulus, -en Herrens tjener. Han kunne ikke bare få sin vilje overfor Gud.
Der var ting som han bad om at måtte blive fri for. Men han blev tilsyneladende ikke altid bønhørt.

(Bare lige for en god ordens skyld:
Jeg kender IKKE Karsten. Så det jeg skriver, er på det absolut teoretiske plan. Og ud fra det der står i artiklen).

Jeg skrev, at Karsten var sat fri.
Ikke FRA denne verden. Og alt dens møje og nød.
Men sat fri fra SYNDEN i hans liv.
Dvs. at han ved tilgivelsen i Jesu blod, hver dag, er en tilgivet synder.
Synder JA, men TILGIVET!
Akkurat på samme vilkår, som alle andre af Guds elskede syndere.
Gud sender aldrig en sønderknust synder væk.
Hverken heterosex., homosex, el. what ever.

MVH Helle

Til toppen 
#52154 - 27/09/2005 20:02 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: loewendahl]
Anonym
Anonym

Nu kan jeg ikke lige huske hvor det står, men der hvor israliterne var i ørkenen står der, at mænd var sammen med mænd og det var en vederstyggelighed i Guds øjne.

At du ikke vil modtage undervisning i bibelen vedr Paulus torn, ja det er jo dit problem og ikke mit

Til toppen 
#52155 - 27/09/2005 21:04 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
loewendahl
Bruger

Hej igen

Jeg tænker det er 3.mos.18.22 + 20.13, du har i tankerne.
-At man ikke må have samleje med en mand, som man har det med en kvinde.

Og se, det var jo ikke det vi var uenige om, vel!?
Uenigheden består i, om det er forkert at kunne blive forelsket i en af ens eget køn. Det står der intet om her. Eller andre steder.

Mhs. til at modtage undervisning i Biblen.
Jo, det gør jeg gerne.
Men jeg er, som du sikkert også er, kritisk med hvor jeg får undervisningen fra.

MVH Helle

Til toppen 
#52156 - 27/09/2005 21:54 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: loewendahl]
Anonym
Anonym

Det er jo det samme. Du kan ikke kompromisse med Guds ord

Og det stemmer jo godt overens med at Gud skabte en kvinde til manden.

Til toppen 
#52157 - 28/09/2005 07:32 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Hvordan kan du få det, at være forelsket i en person, til at have sex med en person??

Du kan da sagtens have følelser for en person, som du ikke vil være sammen med af forskellige årsager... Jeg har selv været møgforelsket i en rigtig god vens kæreste, men holdt mig på lang afstand af respekt for deres forhold.. Hvad gjorde jeg lige forkert i det tilfælde??

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#52158 - 28/09/2005 07:49 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
loewendahl
Bruger

Hej igen

Hmmmmn, godt nok er jeg ikke ekspert. Men jeg skulle nu mene, der var en lille forskel på forelskelse og sex.
Men jeg har godt nok kun været gift i 18 år. Så hvad ved jeg??!

MVH Helle

Til toppen 
#52159 - 28/09/2005 08:40 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
citat:
Og det stemmer jo godt overens med at Gud skabte en kvinde til manden
Det er jeg ikke uenig med dig i, men bliver det ikke et problem, når du tidligere har skrevet:
citat:
Om du er forelsket i en fra dit eget køn eller om du har urene tanker er lige forkert. Det er begge ting synd.
Hvordan skal mand og kvinde finde sammen, hvis man ikke må være forelsket?
Kristian

Til toppen 
#52160 - 28/09/2005 12:14 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej Faith m.fl.

Jeg kan godt forstå noget af din kritik. Min artikel kan nemlig godt misforstås derhen, at bare synden kun foregår i tankerne, så er den helt ok. Det er selvfølgelig ikke det jeg mener og derfor har jeg nu tilføjet en sætning til artiklen, som herefter lyder: (tilføjelsen i fed)
citat:
Bibelen betegner den homoseksuelle adfærd og praksis som noget der er imod Guds bud. Det er ikke forkert at have homoseksuelle følelser, men Bibelen advarer imod at praktisere sin homoseksualitet. Ligesom det ikke er forkert at være tiltrukket af min nabos kone, men nok at indlede et forhold til hende. Også selvom det kun foregår i fantasien.
Jeg håber at denne tilføjelse kan være med til at forhindre den misforståelse, at tankesynder ikke har nogen betydning. Jesus taler klart om, at den synd som jeg praktiserer i hjertet er ligeså forkert som den synd jeg praktiserer i handling.

Men jeg mener samtidig, at det er meget vigtigt at skelne mellem de følelser vi kan have og så de ting vi gør - uanset om det er i tankerne eller i praktisk handling. Forelskelse er fx en følelse, som jeg ikke bare kan undgå. Men hvis jeg oplever en forelskelse i en anden mands kone eller i én af mit eget køn, så er det en følelse jeg ikke skal pleje eller nære. For så synder jeg.

Faith skriver her:
citat:
Det er ikke synd hvis satan frister en til at tænke begærlige tanker mod et menneske som man ikke er gift med uanset hvad køn det er. Men så snart man ikke afviser øjeblikkeligt sådan en tanke, da synder man.
Det er jeg enig i. At blive forelsket i andre end sin egen kæreste/ægtefælle er en fristelse, som vi skal afvise - for ikke at komme til at synde!

På samme måde er det vigtigt, at vi ikke fordømmer mennesker for at have homoseksuelle følelser. Det kan man nemlig godt have uden at give efter for de fristelser, som det medfører. Det er fx det Karsten Amby fortæller om i artiklen "Jeg er ikke forkert". Ligesom en heteroseksuel kan føle sig tiltrukket af en anden andens kæreste eller ægtefælle uden at give efter for fristelsen til at flirte med ham/hende eller fantasere om sex med ham/hende - altså dyrke "urene tanker", som det også kan formuleres.

Endelig, så skriver du, at Karsten da bare kan bede om at blive fri og så vil han blive det. Her er jeg meget enig med loewendahl i hendes svar:
citat:
Mhs. til Karsten, så vil jeg næsten tro, der er mange kristne der har bedt for og med ham.
Og ærlig og redelig, så tror jeg sandelig også han er sat fri.
Sat fri - som en tilgivet synder!
Akkurat som jeg - og måske også dig??!
At blive sat fri af Jesus handler ikke om at være syndfri, men om at være tilgivet. En kristen er en tilgivet synder. Og bliver aldrig andet. Derfor kan en homoseksuel være lige så fri, som enhver anden tilgivet synder.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#52161 - 28/09/2005 14:21 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
nelle
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: Nederland

Hej Faith

"Gud skabte en kvinde til manden."

Jeg synes bestemt ikke din udtalelse lyder særlig rar, det får mig næsten til at føle mig som en slags ejendom, uha, så jeg er glad for, jeg ikke mener der er en gud der har skabt mig til manden.

Når du nu mener at gud har skabt mennesket, kunne du så ikke i stedet skrive: kvinde og mand er skabt for hinanden?

Til toppen 
#52162 - 28/09/2005 14:34 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: asas]
Anonym
Anonym

Hej Netmissionær

Jeg er glad for din tilføjelse, så er vi enig mht til at have forkerte tanker også er synd når man giver efter for det.

Det andet med at man stadig er en synder efter man har omvendt sig, det kan vi så ikke blive enig i, men lad nu det ligge for vi har diskuteret det for et par år siden på onsdagsmøderne på nettet.

Men hvis Karsten ikke giver efter for fristelser, så ER han jo også en fri mand.

Til toppen 
#52163 - 28/09/2005 14:36 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: nelle]
Anonym
Anonym

Ordkløveri er vi vist inde i her. Manden er skabt til kvinden og omvendt. Vi er ikke skabt til at være alene. I al fald er det bedst at leve i ægteskab. Men derfor er det nu ikke forkert hvis man vælger at være single

Til toppen 
#52164 - 28/09/2005 14:38 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: Nardus]
Anonym
Anonym

Man må godt være forelsket i sin kæreste, men ikke i en som allerede er gift eller en fra sit eget køn

så er det sat på plads

Til toppen 
#52165 - 28/09/2005 14:39 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: loewendahl]
Anonym
Anonym

jeg henviser til mig svar til Nardus

Til toppen 
#52166 - 28/09/2005 14:41 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Nu ved jeg ikke om du gav efter for disse følelser, hvis du ikke gjorde det og afviste disse tanker og følelser øjeblikkeligt, så har du ikke gjort noget galt

Til toppen 
#52167 - 28/09/2005 17:54 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Men jeg har stadig haft de følelser... Du bliver jo nødt til at erkende, hvis du har nogle følelser.. Det er den eneste måde, du kan komme videre...

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#52168 - 28/09/2005 19:13 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Hvis du har haft de følelser og du føler de har været på en forkert måde, så bare bekend det for Jesus og bed om tilgivelse, og så er det ude af Verden. Så er det glemt hos Gud. Og tænk ikke mere over den sag

Gud er en kærlig og tilgivende Gud *S*

Til toppen 
#52169 - 29/09/2005 07:44 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hvorfor skulle jeg dog bekende noget over for Jesus?? Det ville ikke fjerne følelserne.. Eller ændre noget som helst..

Lad os lige holde os til debatten her..

Du siger, at en person der har homoseksuelle tendenser, men ikke efterlever dem, er ligeså "slem" som en person der har homoseksuelle tendenser og efterlever dem...

Har jeg forstået dig ret her??

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#52170 - 29/09/2005 08:21 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Ja hvis du giver efter for følelserne ved ikke at afvise dem øjeblikkeligt

Man SKAL bekende synd for Jesus for at få tilgivelse

Til toppen 
#52171 - 29/09/2005 16:10 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Faith

citat:
Man SKAL bekende synd for Jesus for at få tilgivelse
Glemmer du ikke, at Kefas er jødisk ? Han tror jo ikke på, at Jesus er den ventede Messias, og derfor tror han jo heller ikke på, at han skal bekende sine synder for Ham. Derfor - omend jeg er enig med dig, så nytter den slags tale jo ikke overfor jøder og andre ikke kristne. Men forstår da godt dit ærinde, og vi skal da også vidne, men ja hm..

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#52172 - 29/09/2005 19:53 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: tau]
Anonym
Anonym

Den eneste måde man kan få tilgivelse på er at bekende sin synd for Jesus, så er det ligemeget hvem man er.

Vi er nødt til at sige sandheden uanset hvad

Til toppen 
#52173 - 30/09/2005 10:48 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
loewendahl
Bruger

Hej igen!

Vi kom jo egentlig fra det med skriftsteder, der kan bekræfte din påstand, at "ren" forelskelse i en af sit eget køn, er forkert.

Kunne du ikke lige prøve at komme med det?

MVH Helle

Til toppen 
#52174 - 30/09/2005 11:38 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: loewendahl]
Anonym
Anonym

Vi har allerede konstateret af Guds ord siger at det er forkert når mænd går i seng med mænd. Og Jesus siger selv at hvis blot vi kaster et lystent blik på en, da har vi allerede syndet.

Hvorlænge vil du blive ved med at krybe udenom Guds ord ?

Til toppen 
#52175 - 30/09/2005 15:53 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
loewendahl
Bruger

Lige indtil du kommer med et skriftsted, der viser at det er forkért at FORELSKE sig i en af sit eget køn.

MVH Helle

Til toppen 
#52176 - 30/09/2005 16:11 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: loewendahl]
Anonym
Anonym

3.mos.18.22 + 20.13 siger at mænd ikke må gå i seng med hinanden og i Mat 5:28 siger Jesus at blot vi kaster et lystent blik på en, da har vi allerede begået synd. Så blot du kaster et lystent blik på en du ikke er gift med, så har du syndet

Til toppen 
#52177 - 30/09/2005 17:20 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Så hvis du er forelsket i en person, så er det lig, at ville have sex med personen??

Shabbat shalom..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#52178 - 30/09/2005 17:23 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Den eneste jeg skal bekende noget over for, er Herren, den Levende...

Jeg bekender intet til døde mennesker.. Det er imod TaNaCh og Herrens Ord...

At du har behov for at personificere Herren i et menneske, gør det jo ikke mere rigtigt, at Jesus skulle være haMoshiach.. Han er da et godt forbillede for ikke-jøder, men intet menneske har behov for en mellemmand til Herren..

Shabbat shalom

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#52179 - 30/09/2005 18:36 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Jesus er vejen, sandheden og livet

Jesus er den levende Guds søn, verdens Herre og frelser

Til toppen 
#52180 - 30/09/2005 18:37 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Det har jeg ikke sagt, men man må ikke kigge med begær på et menneske man ikke er gift med

Man må heller ikke kigge med begær på sin kæreste, det er også synd

Til toppen 
#52181 - 30/09/2005 19:08 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
KajQrd
Bruger

Reg.: 17/04/2004
Sted: Herning
Det har jeg ikke sagt, men man må ikke kigge med begær på et menneske man ikke er gift med

Man må heller ikke kigge med begær på sin kæreste, det er også synd

Hvor i alverden har du det fra? Det står ingen steder i Bibelen. Den pasus i bjergprædikenen, som du bruger i denne situation taler om at kigge på en anden mands kone med begær. Det er regulær farisæisme at lægge til i Bibelens krav på den måde. Faktisk siger Bibelen ikke engang nogen steder direkte, at sex før ægteskabet er synd.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Til toppen 
#52182 - 30/09/2005 19:28 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
loewendahl
Bruger

At være forelsket, betyder ikke nødvendigvis at begære sexuelt.
I modsat fald, må vi ellers i kristne rækker, gå over til arrengerede ægteskaber. Hvor ægtefællerne ikke kender hinanden før brylluppet?!

MVH Helle

Ændret af loewendahl (30/09/2005 19:29)

Til toppen 
#52183 - 01/10/2005 21:14 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Det har jeg nu heller ikke sagt, at du har sagt... Jeg spørger om det er det, du mener??

Det er pga af din sammenkædning af et af budene om seksuel urenhed i Torah og det Jesus har sagt om, at man ikke engang må kaste blikke på sin næstes hustru...

Hvordan kan det være en synd, at begære sin kæreste?? Må man heller ikke føle sig tiltrukket af det modsatte køn?? Det er en temmelig streng religion I kristne har ..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#52184 - 01/10/2005 21:16 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Én ting kan jeg være enig i her.. At Jesus er (en af) Herrens børn.. Som alle os andre...

Alt det andet kan du jo sagtens påstå.. Jeg vil jo så omvendt sige, at Jesus var en falsk messias, der (pænt sagt) floppede...

Herren er én!

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#52185 - 17/02/2006 16:26 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: ]
jfonss
Bruger

Reg.: 14/02/2006
Nu kunne Jesus ord her jo også forstås derhen, at han bl.a. i bjergprædiken sprænger alle rammerne for loven for just at forhindre selvgodhed og frelst fromhed - noget han netop afskyede mere end alt andet. Er man selvgod sætter man sig nemlig automatisk over andre, idet man har gjort noget, der gør en til et bedre menneske end resten af "pøblen".

Et menneske må aldrig blive færdig med sig selv, aldrig hvile i tilfredshed med egne bedrifter, og just dette forhindres ved at gøre loven umulig at opfylde. Man kan faktisk stille spørgsmålstegn ved, hvor alvorligt Jesus egentlig tog loven, når det kom til stykket.

Jeg kan stærkt anbefale Wilhelm Grønbechs bog "Menneskesønnen", hvis man ønsker en nærmere analyse af Jesu psykologi.

Grønbech er forresten blevet klandret for at være ateist. Ikke at det i princippet gør hans udsagn ugyldige, men dette er stærkt omstridt - i særdeleshed når man opdager med hvilken kærlighed til Jesus "menneskesønnen" er skrevet i.

Split a piece of wood, and I am there. Lift up the stone and there you will find me.

Til toppen 
#52186 - 26/02/2006 11:38 Re: Rystet over udtalelse fra Netmissionæren [Re: loewendahl]
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Citat:
Mhs. til "Paulus´torn".
Tak for henvisningen til bogen.
Men der skal lidt mere til, end "Herren" i titlen, for at jeg tager noget for gode varer!
De lærte, skændes til stadighed om, hvad "tornen" er.

Jeg har også hørt en overbevisende teori om, at Paulus faktisk havde malaria (og at dette var denne torn i kødet (legemelig sygdom)). Begrundelserne lå til dels i at han havde en læge med når han skulle krydse de sydlige bjerge i Tyrkiet, hvor malaria var voldsommere.

Øh, det var så lige en sidebemærkning.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 

Ordstyrer:  Nardus 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær