Menu
Hvem er online
1 registrerede (tau) og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#51920 - 22/09/2005 12:29 Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom
Jan Sloth
Bruger

Reg.: 21/06/2003
Sted: Nørresundby
Nu har vi set den ene efter den anden kritisere Benny Hinn.

Dem som kritisere ham mangler lys over Guds ord og hvad Gud gør i dag. Det som sker på Benny Hinns møder er jo det samme som skete i den første menighed. Folk bliver frelst i massevis, folk bliver helbredt og Gud berører mennesker på mange forskellige måder.

Når man ser frugten af Benny Hinns liv, da er det tydeligt at han er en af Guds mægtige tjenere.

Så stop al kritikken af ham. Det er synd at kritisere ham, for da går man imod salvelsen.

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#51921 - 22/09/2005 15:59 Salvelse. [Re: Jan Sloth]
springtime
Bruger

Reg.: 17/09/2005
Hej Jan!

Jeg mener at alle mennesker tåler at man stiller spørgsmål til deres gøren og laden. Også Benny Hinn. Jeg er overbevist om at manden er salvet af Gud, men det er alle kristne. Gør jeg noget der er forkert håber jeg at der er nogen der vil hjælpe mig, sige stop - hvis du går videre den vej går det galt.

Kristne menesker er så bange for at stille spørgsmål for der står jo: at den der lægger hånd på Guds salvede.... osv.

Men tænk på Knudby sagen, i Sverige, hvor alt gik galt. Præsten havner vel i fængsel, hvis han ikke allerede er der, og menigheden - ja, hvad bliver der af den. Her var der vel tale om en "Guds salvede", men det gik ikke som præsten prædikede. Der var ikke nogen der stillede spørgsmål.
Det er uansvarligt.
Nu er der en præst i Norge der siger at Gud har talt til ham om at han skal giftes med en bestemt kvinde. Problemet er bare at manden allerede er gift. Det er også en "Guds salvede".
Jan, vi har også et ansvar. Det hele handler vel bare om hvordan vi forvalter det ansvar, om vi er kritisk bare for at være det. Eller vi i kærlighed og forståelse stiller et spørgsmål.

Springtime

Til toppen 
#51922 - 22/09/2005 16:10 Re: Salvelse. [Re: springtime]
Jan Sloth
Bruger

Reg.: 21/06/2003
Sted: Nørresundby
Det er klart de to sager du nævner , der var kritikken berettetiget

strider det imod bibelen det man gør, ja da må man påtale det

Men Benny Hinn gør ikke noget som er ubibelsk. Så derfor er det meget farligt at kritisere ham.

Til toppen 
#51923 - 22/09/2005 22:34 Re: Salvelse. [Re: Jan Sloth]
Anonym
Anonym

Hej.
Jeg kunne godt tænke mig hvis der var nogle af de personer der er imod BH kunne finde på andet at sige end at han fører vranglærer, er en falsk profet osv. der kunne prøve at dokumentere deres synspunkter, for jeg er ved at være godt træt af al den usaglige kritik.
En ting der desværre er meget typisk for den Danske kristne kirke er at vi bruger en forfærdelig bunke energi på at have paraderne oppe overfor hinanden, hvorfor kan vi ikke bare stå sammen om at elske Jesus, og samles i bøn om at den konference med BH vil føre en masse mennesker til Gud, for uanset om man kan lide det eller ej, så er den mand meget ærlig i hans evangelisering - Jesus eller kaos.
Er det ikke vigtigt at nogen er i stand til at samle en masse mennesker og give dem evangeliet i al sin enkelthed på en måde som er til at forstå, for som han selv siger, så er det største under af dem alle FRELSEN, hold dog op med alle de ligegyldige diskussioner om hvorvidt en der blev helbredt senere fik smerter igen, om han har privat jet eller sagde noget i 1970 han senere har fortrudt og bedt om tilgivelse for, hvor kan han være glad for at det ikke er en Dansker der skal dømme ham en gang men Jesus, for Jesus han vil nemlig gerne tilgive os og slette vore overtrædelser når vi stiller os i skyggen af korset og beder Ham om tilgivelse, det kniber mere med os andre vi skal helst blive ved med at vade rundt i det.
Så længe han siger at KUN VED TROEN PÅ JESUS KRISTUS KAN VI BLIVE FRÆLST, og hver gang en er blevet helbredt giver han Jesus ære for det, så kan jeg altså ikke se at han skulle være en så stor trussel for Krist lægeme her på denne vidunderlige jord.

Til toppen 
#51924 - 22/09/2005 23:23 Re: En sand Herrens tjener underordner sig ! [Re: Jan Sloth]
carl
Bruger

Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
Hej Jan Sloth

Citat:
Det er klart de to sager du nævner , der var kritikken berettetiget

strider det imod bibelen det man gør, ja da må man påtale det

Men Benny Hinn gør ikke noget som er ubibelsk. Så derfor er det meget farligt at kritisere ham.

Kommentar:
Nu har springtime på en sober måde prøvet at pege på det farlige ved at nogle absolut vil affærdige alle spørgsmål ved en tjeneste.

Kunne du så ikke prøve at reflektere over dette i stedet for at råbe, at det er farligt at kritisere.
Jamen, Jan

Det er jo netop problemet som dukker op ved problemer med nogle tjenester, at man føler sig hævet over andres bedømmelse og i stedet kalder det uberettiget kritik.

Man kunne fylde bøger med sørgelige fakta om pastorer, helbredelsesprædikanter, profeter, hyrder, evangelister og andre tjenester, som gik galt til sidst.
Og det fordi samtlige altid hævdede, at de kendte sandheden og havde salvelsen og var kaldet af Gud og at ingen havde ret til at tale ind i deres liv uanset hvor forkert vej tjenesten var nået ind på.

En sand Herrens tjener underordner sig nogle, som de respekterer og som har lov til at tale både formaning og opmuntring og korrektion ind i deres liv.

Sådan har Gud indrettet det.

Og i øvrigt var det jo også således, at BH i sin tid måtte erkende og bede om tilgivelse for, at han var faret vild i sin forkyndelse og adfærd.

Og sådan bliver også en som ønsker at tjene Herren på ret vis formanet af Gud. Og det er meget sjældent at Gud gør det direkte (som hos Paulus) derimod bruger for det meste almindelige kristne personer, som er i stand til at bedømme ret og nå ind til de pågældendes hjerter.

mvh
carl

Til toppen 
#51925 - 22/09/2005 23:34 Re: En sand Herrens tjener underordner sig ! [Re: carl]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Nemlig, Carl. (Mht. overskriften her i indlægget).

End ikke paven er hævet over kritik (selvom det måske kan se sådan ud.. ). Siger paven derfor noget, som vi mener er forkert, da må vi råbe vagt i gevær. Det nytter ikke noget, at man aggressivt farer frem i forsvar for paven, og siger at hans lære ikke MÅ bedømmes, at det er "farligt", at man derved "spotter Helligånden" og hvad ved jeg. Det er derimod den, der lærer noget forkert i GUDS NAVN, som spotter Helligånden. Det er dénne person, som skal "passe på", og ikke de, som bare gør deres bibelske pligt - at bedømme læren.

Pave eller Benny Hinn, ingen er hævet over bedømmelse. Og det er ikke bare til lægfolkets bedste, det er også til det bedste for dem selv. Så de ikke risikerer at vække Guds vrede ved det, de evt. . lærer, som er forkert.

Mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#51926 - 29/09/2005 00:49 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Jan Sloth]
Bjarne1
Bruger

Reg.: 03/09/2002
Hej Jan..

Jeg vil gerne diskuterer omkring Benny Hinn. Allerførst synes jeg at man skal tage imod ham med Åbne arme. Jeg kender ikke nok til at dømme ham. Som sagt vil jeg gerne komme til hans møde, hvis det var i Århus. (sagt i et andet forum.).

Jeg har oplevet talere som jeg ikke var vilde med. Rodney howard Browne var en af dem. Han talte 1-1½ time om Hans egne gerninger. Vi skulle simpelthen støtte hans arbejde for det var det vigtigste i Guds rige. Jeg skal blankt erkende at jeg mildest talt var meget kritisk overfor hans forkyndelse. jeg følte at det var ham folk tilbad og ikke Kristus.

Jeg må også sige at jeg ikke er vild med feks Charles Ndifon. jf min artikel et andet sted. Jeg har hørt ham!!!

Nu diskuterer vi så Benny Hinn. Jeg ønsker at hører ham med egne ører. Jeg kan ikke bruge det til særligt meget at andre kritiserer ham. Et ordsprog siger at "Døde fisk flyder med strømmen." og i matt 7 står der "Tag jer i agt for de falske profeter det kommer i fåreklæder, men indeni er de glubske ulve.".
Jeg vil somsagt ikke dømme Benny Hinn inden at jeg har hørt ham. Alligevel falder jeg ikke på næsen af ham. Han er et menneske i alt hvad det betyder mht Synd, fald osv. Desuden er der jo en del fremgangsteologer som spøger i den ultra karismatiske side. Det er feks. Jens Garnfeldt, Christian Hedegaard, Ulf ekmann osv. Dem skal man være meget kritiske overfor. Der er en del i den ultrakarismatiske tradition som ligger meget tæt på den fløj også. (og her har vi en del amerikanske--Jeg føler at Charles Ndifon og Rodney howard Browne er nogle af dem)

Bjarne

Til toppen 
#51927 - 29/09/2005 10:42 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Bjarne1]
Anonym
Anonym

Det var ellers nogle supergode prædikanter du fik nævnt der, dem kan jeg blot varmt anbefale, de er nogle mægtige Guds tjenere

Til toppen 
#51928 - 29/09/2005 11:14 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: ]
Anonym
Anonym

citat:
Det var ellers nogle supergode prædikanter du fik nævnt der, dem kan jeg blot varmt anbefale, de er nogle mægtige Guds tjenere

Altså lige bortset fra at de forkynder et helt "anderledes evangelium" som er helt fremmed for Bibelen og de første apostle!

Til toppen 
#51929 - 29/09/2005 15:42 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom
Anonym
Anonym

Det har de nu aldrig gjort

det er din påstand

Til toppen 
#51930 - 29/09/2005 18:22 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: ]
Anonym
Anonym

citat:
Det har de nu aldrig gjort

det er din påstand

Det er ikke kun en påstand - det er fakta!

Kan du fremføre bibelsk dokumentation for at det sand bibelsk lære at afholde seancer med afdøde personer og modtage budskaber fra sådanne?

Til toppen 
#51931 - 29/09/2005 23:00 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom
Anonym
Anonym

Det har Benny Hinn aldrig gjort

Til toppen 
#51932 - 29/09/2005 23:51 Re: Kildekritik og en fjer og fem høns !
carl
Bruger

Hej AFA

Citat:
Det er ikke kun en påstand - det er fakta!

Kan du fremføre bibelsk dokumentation for at det sand bibelsk lære at afholde seancer med afdøde personer og modtage budskaber fra sådanne

Kommentarer:

Blot disse få bemærkninger:
Prøv selv at researche på de forskellige TROVÆRDIGE kilder, så vil du, hvis du er neutral og glemmer din forudindtagethed finde ud af, at dit postulat IKKE er korrekt.
Sådan noget kommer der af dels at man lytter til sladder og dels at man ikke checker om ens kilder er troværdige.
Det er det man i journalistiske kredse de fleste gange sikrer sig, så man ikke løber med en halv vind eller at een fjer bliver til fem høns.

mvh
carl

Til toppen 
#51933 - 29/09/2005 23:55 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: ]
Anonym
Anonym

citat:
Det har Benny Hinn aldrig gjort

Hvorfor fortæller han så selv at han har sådanne seancer bl.a. med Kathryn Kuhlman og Aimee Semple McPherson?

Prøv at læse lidt HER, der er dokumenterede referancer til kilder hvor Benny Hinn selv udtaler sig!

Med andre ord: Det er fuldt ud dokumenteret at Benny Hinn er spiritist (og dermed er han ikke kristen) og spiritister er ikke kristne, men falske forkyndere.

Til toppen 
#51934 - 29/09/2005 23:59 Er Benny Hinn en troværdig kilde om Benny Hinn ? [Re: carl]
Anonym
Anonym

citat:
Prøv selv at researche på de forskellige TROVÆRDIGE kilder, så vil du, hvis du er neutral og glemmer din forudindtagethed finde ud af, at dit postulat IKKE er korrekt.
Sådan noget kommer der af dels at man lytter til sladder og dels at man ikke checker om ens kilder er troværdige.
Det er det man i journalistiske kredse de fleste gange sikrer sig, så man ikke løber med en halv vind eller at een fjer bliver til fem høns.

Så Benny Hinns eget materiale og TV-shows er altså ikke troværdige kilder til at dokumentere hvad Benny Hinn siger og skriver

Når Benny Hinn selv siger at han får besøg afdøde personer, så er Benny Hinn altså ikke en troværdig kilde til den oplysning

Tja, så er hans forkyndelse vel endnu mindre troværdig!!

Til toppen 
#51935 - 30/09/2005 01:02 Re: Mangel på sand kildekritik og fortolkning !
carl
Bruger

Hej AFA

Citat:

Hvorfor fortæller han så selv at han har sådanne seancer bl.a. med Kathryn Kuhlman og Aimee Semple McPherson?

Prøv at læse lidt HER, der er dokumenterede referancer til kilder hvor Benny Hinn selv udtaler sig!

Med andre ord: Det er fuldt ud dokumenteret at Benny Hinn er spiritist (og dermed er han ikke kristen) og spiritister er ikke kristne, men falske forkyndere

Citat slut.

Kommentar:
Dine kilder kører rundt i sovsen og deres manglende forståelse,AFA, prøv at læse rigtigt hvad der står og ikke hvad du mener der står.
Dine postulater om seancer med de 2 prægtige forkyndere/evangelister er helt forfejlet, som du har fået helt galt i halsen.
Hvordan kan det dog være at du og andre altid kan finde de rædselsulde websider (Tagryggen og Apologetisk Forum) forfattet af personer med en ortodoks forståelse og fortolkning, som ikke altid er i overensstemmelse med skriftens sandheder.

Den sidste indeholder den samme ulidelige kritik af alle karismatiske kirker og mennesker, som alle de kirkesamfund får, som tror på Helligåndens funktion i dag og som oplever fremgang i kvalitet og antal.

Og AFA, HVAD ER DET SÅ DU OG ANDRE LIGE SÅ KLOGE KRITIKERE VIL UDOVER AT KRITISERE KARISMATISKE KIRKESAMFUND OG PERSONER I ALDRIG HAR MØDT?????

Neutral kildekritik jo, tak for kaffe.

Men præster som ikke tror på Gud, reinkarnationsfolk og homofile og alle NEW AGE folkene, og Frimurererne og hvad ved jeg, som findes både blandt præster og medlemmer af de officielle lutherske kirkesamfund de trives fornemt uden nogen hænger dem ud på en offentlig webside.

AK, ja, hvor er verden dog forunderlig og ganske særlig den kristne.

mvh
carl

Til toppen 
#51936 - 30/09/2005 08:52 Re: Mangel på sand kildekritik og fortolkning ! [Re: carl]
Anonym
Anonym

citat:
Dine kilder kører rundt i sovsen [ ... ]

At du benægter faktuel dokumentation kan kun være dit problem ...

Til toppen 
#51937 - 30/09/2005 10:09 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom
Anonym
Anonym

Det er jo lodret løgn og opspind

Benny nåede faktisk aldrig at møde Kuhlmann

Til toppen 
#51938 - 30/09/2005 11:05 Re: Mangel på sand kildekritik og fortolkning !
carl
Bruger

Hej AFA

Citat:Jeg skrev
Dine kilder kører rundt i sovsen [ ... ]og så skriver du:
At du benægter faktuel dokumentation kan kun være dit problem ...

Kommentar:
Som jeg har skrevet til dig, så farer du desværre vild både i det faktuelle og i tolkningen , fordi dine kilder ikke er troværdige, hverken i deres såkaldte faktuelle viden eller tolkning.
Det må være fordi du bekender dig til den ortodokse måde at fortolke bibelen og alting på og så har man selvfølgelig svært ved at forstå andre synsvinkler end sin egen.
Og dermed mener, at de som ikke er for en er imod en og derfor kalder de det forførelse, når nogle kristne oplever Guds ord i praksis på en ny måde.

I øvrigt har alle IKKE ortodokse kirkeretninger op gennem tidsaldrene altid været forfulgt af misforstået faktuel dokumentation. Og dette fænomen er virkelig gældende i dag, hvor informationer og halve sandheder flyver jorden rundt på få minutter, som evige sandheder.
Dette er ikke udelukkende i forbindelse med kirkesamfund, men den sekulære verden har så sandelig også deltaget.

MEN SOM JEG ALLERDE HAR SPURGT I ET ANDET INDLÆG:
HVOR VIL I (DU, GETRIGHT,TAGRYGGEN, APOLOGETISK FORUM OSV.) HEN MED JERES SÅKALDTE FAKTUELLE DOKUMENTATION ?

mvh
carl

Til toppen 
#51939 - 30/09/2005 12:39 Benny Hinns gudsbespottelige pengeforbrug [Re: carl]
Henoch
Bruger

Reg.: 21/02/2005
Sted: Sommersted
Hej Carl

Jeg forstår simpelthen ikke, at du kan forsvare den mand. Prøv f.eks. at se her , hvordan det anerkendte NBC i Amerika med regninger og fakturaer fra organisationens egne regnskaber dokumenterer, hvordan Benny Hinn nat efter nat efter nat bruger mellem 1000 og 10000 $ pr overnatning i kæmpeluksussuiter på verdens dyreste hoteller, og hvordan pengene flyder til hans familie til en fuldstændig horribel og unødvendig luksustilværelse.
Oven i alt, hvad Andreas, CloudHands og andre har fundet frem til, så kan du ikke vedblive med at hævde, at det alt sammen er ondsindede bagvaskelser. Jeg synes, at det er helt på sin plads at advare på det kraftigste mod folk som Benny Hinn. Jeg mener også godt, at man kan advare mod ham, selv om man ikke har mødt ham. Jeg mener også at have set dig advare mod blandt andre Thorkild Grossbøll, som du formentlig også kun kender til fra medierne.

Med venlig hilsen
Henoch

Til toppen 
#51940 - 30/09/2005 12:44 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: ]
Anonym
Anonym

citat:
Det er jo lodret løgn og opspind

Benny nåede faktisk aldrig at møde Kuhlmann

Hvis det er sandt hvad du siger, så er Benny Hinn desuden en gemen løgner!!

Til toppen 
#51941 - 30/09/2005 12:55 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom
Anonym
Anonym

Det kan han jo ikke være, siden han ikke selv nogensinde har sagt at han får åbenbaringer fra døde

Til toppen 
#51942 - 30/09/2005 12:59 Re: Benny Hinns gudsbespottelige pengeforbrug [Re: Henoch]
Anonym
Anonym

Det er rystende at se hvor meget folk finder på om Benny Hinn

Enhver kritik af Hinn er inspireret af satan

og vedr Grossbøll så burde denne mand fyres og aldrig nogensinde have stået på en prædikestol

Men den danske folkekirke er ved at smuldrer væk fordi man tillader synd

Ændret af Faith (30/09/2005 12:59)

Til toppen 
#51943 - 30/09/2005 13:40 Re: Mangel på sand kildekritik og fortolkning ! [Re: carl]
Anonym
Anonym

citat:
MEN SOM JEG ALLERDE HAR SPURGT I ET ANDET INDLÆG:
HVOR VIL I (DU, GETRIGHT,TAGRYGGEN, APOLOGETISK FORUM OSV.) HEN MED JERES SÅKALDTE FAKTUELLE DOKUMENTATION ?

Hvis du kunne lade være med AT RÅBE var der en bedre chance for at du blev hørt.

Der er blevet fremlagt tydelig faktuel dokumentation for at Benny er spiritist.

Der er fremlagt tydelig faktuel dokumentation for at Benny Hinn fører en lære og undervisning der på ingen måder har støtte har i Bibelen.

Benny Hinn er endda gået så langt i sin vildfarelse, at han har sig selv Benny JEHOVA!

Til toppen 
#51944 - 30/09/2005 13:43 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: ]
Anonym
Anonym

citat:
Det kan han jo ikke være, siden han ikke selv nogensinde har sagt at han får åbenbaringer fra døde

Det ER jo netop hvad han siger at han gør!

Til toppen 
#51945 - 30/09/2005 13:51 Re: Benny Hinns gudsbespottelige pengeforbrug [Re: ]
Anonym
Anonym

citat:
Det er rystende at se hvor meget folk finder på om Benny Hinn

Jaså, alle der ikke falder på halen i beundring over vranglæreren og spiritisten Benny Hinn er inspireret af Satan.

Jamen så ved vi da det! Og tak for din fordømmelse. Nu er Benny Hinn jo også kendt for at udtale forbandelser mod dem der kritiserer ham, så det kan jo heller ikke undre at hans disciple og tilhængere gør det samme.
citat:
og vedr Grossbøll så burde denne mand fyres og aldrig nogensinde have stået på en prædikestol

Hvordan i al verden kan du tillade dig at fordømme en præst på den måde når du samtidig tillader dig at kalde alle der kritiserer Benny Hinn for at være inspireret af Satan

Til toppen 
#51946 - 30/09/2005 15:44 Re: Hvor befinder bedømmelsen sig ? [Re: Henoch]
carl
Bruger

Hej Henoch

Citat:
Jeg forstår simpelthen ikke, at du kan forsvare den mand.

Kommentar:
Ærlig talt, hvis du nu læste mine indlæg rigtigt lige fra starten, så vil du tydeligt, hvis du vil, kunne se, at jeg ikke forsvarer BH, som jeg hverken kender eller har mødt og ej heller hans underlige adfærd eller profetier i mange ting

Jeg har derimod tydeligt gjort opmærksom på, hvilket er sandt, at de fleste af de postulater, som allerede fra de første indlæg blev anvendt var halve sandheder og faktuelle fordrejninger. Dette har jeg tydeligt gjort opmærksom på i flere indlæg ligesom jeg har skrevet, at efter min vurdering er ikke alt hvad BH gør eller siger bestemt hverken særlig kønt eller korrekt.
Ligesom jeg IKKE har været eller er særlig begejstret for de kendte helbredelsesprædikanter, som findes i USA og andre steder. Selv om jeg selv i mange år har været forbeder for mange mennesker, som stille og roligt har oplevet Guds underfulde indgriben.

Men det er der minsandten også meget i Folkekirken og den Romersk Katolske Kirke der er skævt og som stadig er der.

Prøv at læse mit lange indlæg til Anne Pande i den anden korte tråd og læs noget tekst om at tage mod frelsen i Kristus, som jeg efter nærmere research har oversat fra BH`s webside.

Min opgave har egentlig blot været at prøve at fortælle de, som ud fra deres ortodokse fortolkninger af bibelen har "himlet" op om alle de sande eller usande fortrædeligheder, at fordi de ikke forstår eller accepterer at Gud kan virke anderledes end de forstår, så behøver andre altså ikke at være hverken spiritister eller folkeførere.

Men det burde måske ikke undre, at en fjer ofte bliver til fem høns også i kristne kredse.
Gad vide hvad Kristus egentlig tænker om os der kalder os kristne og er der ikke noget med at den dom, som vi dømmer andre med, skal vi selv blive dømt med ???

Jeg er helt enig i, at vi skal være vågne og bestemt ikke tro enhver ånd, men jeg tror også på, at bedømmelse bør ske af flere erfarne sunde åndelige personer sådan som bibelen siger og ikke af selvbestaltede kristne dommere, som meget ofte falder i den fristelse, at dømme ud fra deres egne symp- eller antipatier.
Eller ud fra nogle websider, som i bedste fald løber med en halv vind.

mvh
carl

Til toppen 
#51947 - 30/09/2005 15:52 Re: Mangel på sand kildekritik og fortolkning !
carl
Bruger

Hej AFA

Citat:
Hvis du kunne lade være med AT RÅBE var der en bedre chance for at du blev hørt.

Kommentar:
Jamen, det bliver jeg åbenbart nødt til, for jeg har endnu ikke fået et svar fra dig.
Det eneste der kommer i dine indlæg er de samme " Kejserens nye klæder"

Så jeg spørger engang til :
Citat:
HVOR VIL I (DU, GETRIGHT,TAGRYGGEN, APOLOGETISK FORUM OSV.) HEN MED JERES SÅKALDTE FAKTUELLE DOKUMENTATION

mvh
carl

Til toppen 
#51948 - 30/09/2005 16:05 Re: Mangel på sand kildekritik og fortolkning ! [Re: carl]
Anonym
Anonym

citat:
HVOR VIL I (DU, GETRIGHT,TAGRYGGEN, APOLOGETISK FORUM OSV.) HEN MED JERES SÅKALDTE FAKTUELLE DOKUMENTATION

Tja, at du forholder dig så useriøst til direkte citater m.v. fra Benny Hinns egne medier, kan jo kun tale sit eget tydelige sprog.

Alene det at du kalder direkte citater for "SÅKALDTE FAKTUELLE DOKUMENTATION" vidner jo ikke ligefrem om at du lader dig påvirke af kendsgerninger.

Det er blevet ydeligt dokumenteret og bevist, med Benny Hinns egne ord og gerninger, at han er en spiritistisk vranglærer.

Til toppen 
#51949 - 30/09/2005 16:49 Re: Mangel på sand kildekritik og fortolkning !
carl
Bruger

Hej AFA

Citat:

Tja, at du forholder dig så useriøst til direkte citater m.v. fra Benny Hinns egne medier, kan jo kun tale sit eget tydelige sprog.

Alene det at du kalder direkte citater for "SÅKALDTE FAKTUELLE DOKUMENTATION" vidner jo ikke ligefrem om at du lader dig påvirke af kendsgerninger.

Det er blevet ydeligt dokumenteret og bevist, med Benny Hinns egne ord og gerninger, at han er en spiritistisk vranglærer.

Citat slut.

Kommentar:
Jamen dog, kan man også være en spiritistisk vranglærer, det tror jeg da spiritisterne vil grine lidt af.

Nej, jeg kan åbenbart ikke få et klart svar, selv om jeg nu har spurgt så mange gange, men hvad med alle de andre kristne, som måske har fulgt med i debatten, skal de da ikke have et svar ?

Hvor er det I vil hen med det altsammen ?

mvh
carl

Til toppen 
#51950 - 30/09/2005 18:55 What? [Re: ]
Happysam
Bruger

Reg.: 21/06/2005
Sted: Aalborg
citat:

Det kan du da ikke mene? jeg kender igen mennesker der er så fejlfrie at de ikke har brug for kritik, men det er Hinn åbenbart?

Det er typisk for hjernevask at affærdige kritik med at kritikken kommer fra satan, i stedet at tage stilling til kritikken og undersøge om den har substans.

Det lyder rimelig farligt :-(

Når min kone siger at jeg er sjusket når jeg gør rent, så kommer kritikken nok også bare fra satan - sikke et simpelt liv jeg kunne få mig med denne retorik

mvh Samuel

At kræve øje for øje gør blot hele menneskeheden blind - Gandhi

Til toppen 
#51951 - 01/10/2005 12:41 Re: Benny Hinns gudsbespottelige pengeforbrug [Re: ]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Hej Faith, du skrev:
citat:

Hvis du ikke har bedre argumenter end det, så skal du finde et andet sted at udfolde dig end Café Thomas. Og det var ikke ment som en opfordring, men et påbud. Skift stil, eller skift forum!

mvh
Nikolaj
ordstyrer

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#51952 - 05/10/2005 10:51 BH har omvendt sig? Hvorhenne? Til hvad? [Re: carl]
GetRighT
Bruger

Reg.: 09/02/2005
citat:
Hej AFA
Kommentarer:

Carl... Kan du ikke bare finde én utroværdig kilde som er nævnt i de her tråde, hvor det der siges om BH er forkert?

Imens du leder, så kan du passende se yderligere fakta. Du bliver jo ved med at holde fast i at BH har omvendt sig engang i 1995 osv. Det her er fra 2002.

Først læser du det her. To be praised Det er ord for ord af BH selv, uden kommentarer.

Og så læser du det her Response

Jeg synes simpelthen det er langt ude at man ikke engang kan se at BH er en falsk profet. Hvordan skal man så kunne se de små fisk? Tag lige din puls, Carl

Hvem får æren? BH...
Hvem får pengene? BH...
Hvem er taberne? De fattige... De syge...Guds børn
Hvem får dommen? BH og dem der støtter med ham...

Get

Til toppen 
#51953 - 21/10/2005 22:10 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: ]
Bjarne1
Bruger

Faith skrev dette:
"Det var ellers nogle supergode prædikanter du fik nævnt der, dem kan jeg blot varmt anbefale, de er nogle mægtige Guds tjenere."

Det er nok hvilke øjne man ser det med.
Når Charles Ndifon råber ud over forsamlingen om man tror nok, og gør det igen og igen.
Troen er derved blevet en måleståk for mig.

"
For enhver som tror skal ikke fortabes men have evigt liv.
"

Hvis det er Charles Ndifonsk teologi skal man så tror 2 på det eller skal man op på 5 før det går. Sådan som jeg læser biblen er der kun 2 faser og det er enten tror man på Guds ord eller også gør man ikke.

Og med Rodney howard Browne. Her ser du hvad jeg gør, og hvad jeg kan gøre. Man fornemmede næsten at han have glemt Gud. Han synes helt klart at vi skal støtte det. Nogen gange får jeg et billede i min kirke og det er næsten altid fredfyldt, men denne aften var det et meget meget skræmmende billede. (Jeg har bedt for rigtig mange folk og har lært hvordan Gud taler til mig.)

Billedet var ham Rodney og hele menigheden gik op for at tilbede ham, og hans værk. De glemte derved Gud i det. Jeg blev meget ked af at se så mange falde for hans lære.

Venlig hilsen

Bjarne

Til toppen 
#51954 - 21/10/2005 22:15 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Bjarne1]
Anonym
Anonym

citat:
Jeg blev meget ked af at se så mange falde for hans lære.

Vi er blevet fortalt, at man "vil skaffe sig lærere i hobetal der forkynder hvad der kildrer ens ører" - frit citeret efter hukommeren.

Til toppen 
#51955 - 28/10/2005 14:40 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Bjarne1]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Jeg kender nu mest til Charles Ndifon og Christian Hedegaard. Jeg vil sarpt tage afstand fra den sidste, for han er en ulv i fårklæder. Han har kun et formål, at stjæle kristne fra andre menigheder. Vi har jo Jesus ord om den gode hyrde, der går gennem porten til folden og ikke ind andre steder.

I stedet for at tage kontakt med de kristne der er i byen, går han ind og laver møder der har til formål at ødelægge menighederne.

På Færøerne, har han udgivet et blad, hvor han står med et mordvåben hvor der står at han vil gå i krig mod det onde, hvilket er fint nok, men det må aldrig være et våben der er lavet til at slå ihjel, men med Herren Jesus Kristus Ord og kærlighed.

Ellers vil jeg tilslutte mig, alle dem der ser BH som et menneske og en god forkynder, men vi må tage afstand fra de områder, hvor han evt. ophøjer sig selv.

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#51956 - 10/11/2005 14:05 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Jan Sloth]
Anonym
Anonym

Vær Hilset:

Der findes en del forskellige meninger om Benny Hinn og hans
Assembly's of God.. eller hvad de lige præcis hedder.

Jeg har selv læst en bog om ham "Han greb mig" som ellers virker til at være en spændende bog med mange "utrolige" ting. På yder siden synes jeg han virker meget "radikal og oprigtig"

Men ved at læse lidt herinde har jeg fået en del tvivl til Benny Hinn og hans "ideer" m.m

se fx. http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=27

eller klik in på tagryggen.dk :-)

Mvh- Evan

Til toppen 
#51957 - 10/11/2005 14:33 Re: Kort for hovedet... [Re: ]
Anonym
Anonym

Hej Faith..

Jeg vil ikke kommentere på Brown eller Ndifon
Men mere på dig... Kun kort..

Men jeg jeg mangler lidt "dit" argument for hvorfor disse prædikanter eller proklamere er gode/dårlige..
Hvad ligger til grund for din holdning??

Jeg synes du giver nogen meget meget korte udtryk.

Mvh-
Evangelisten

Ændret af Evangelisten (10/11/2005 14:33)

Til toppen 
#51958 - 10/11/2005 14:42 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: ]
Anonym
Anonym

Hej Igen Faith...

Hvorfor ved du at Benny Hill aldrig har gjort det?
Har du noget baggrundsviden som kan være brugbart??

Det lader til du ved nogen ting som vi andre ikke er klar over... Det virker i al fald sådan. Vil du ikke være rar at dele det med os andre... Rent venskabeligt spurgt..

Mvh- Evan

Til toppen 
#51959 - 10/11/2005 14:52 Re: Mangel på sand kildekritik og fortolkning ! [Re: carl]
Anonym
Anonym

:-) så så.... lad os lige få vejret.. :-)

Om de prædikanter forkynder skriftens sandhed, som du mener... er jo så igen fortolkningssag...

Jeg vil helst forholde mig neutral til disse prædikanter, da jeg ikke så vild med deres metoder, men stadig beundre deres evner til at lave møder og sådanne..

Men som teolog :-) forholder jeg mig dog meget kristisk til de meget "løse" og ikke mindst meget udybe forklaringer som jeg synes fx BH giver.

Så jeg ville fx gerne se biblesk grundlag for en del af de ting som BH og hans kirke proklamere som kristent...

mvh- Stud.Theol Evan

Til toppen 
#51960 - 10/11/2005 15:47 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: ]
Claus Due
Bruger

Reg.: 20/01/2005
Hej Evan,

Jeg har med stor interesse læst artiklen om Benny Hinn - generelt synes jeg den er saglig og grundig, men på specielt ét enkelt punkt er den desværre lidt latterfremkaldende:

citat:
Dette lyder så utroligt, men jeg har lagt
klippet ud her, så enhver selv kan høre, at Benny Hinn
henvender sig til Satan. Dette må da ryste de kristne og få
alle til at konkludere, at Benny Hinn nødvendigvis må være
inspireret af Satan, og ikke af Gud. Er vi tro mod den levende Gud, så
må det betyde, at vi vender os væk fra denne falske profet.

Med henvisning til et lydklip.

Det er lang tid siden jeg har set det gamle "hvis du spiller dén her baglæns er der en satanisk besværgelse!", men det gør den selvfølgelig ikke mindre underholdende. Så tak for den, Evan! Jeg håber dog ikke du tager denne optagelse seriøst... ej heller at nogen rent faktisk konkluderer, som artiklen gør, på baggrund af klippet. Jeg kunne med stor sandsynlighed nå samme resultat ved at gennemgå en almindelig dansk kirkelig vielse baglæns, når målet blot er fem sammenhængende "ord" der lyder lidt som "ja, Satan - jeg gør det" - når det siges af en halv-forkølet mand fra Wales.

For god ordens skyld er jeg hverken troende eller tilhænger af Benny Hinn - jeg har skrevet et par kritiske bedømmelser af hans argumentation. Dette er ikke et forsvar for Benny Hinn, bare en påpegelse af hvor svagt dette argument og lydklip står. Der er rigeligt med syge tendenser i Benny Hinns prædikener - man behøver slet ikke anstrenge sin fantasi ved at afspille dem baglæns.

"...there is no greater, nobler, more heroic form of devotion than the act of a man who assumes the responsibility of thinking." -- Ayn Rand

Til toppen 
#51961 - 10/11/2005 17:31 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Claus Due]
Anonym
Anonym

Jeg ved nu ikke om jeg tager den optagelse alvorligt..
Min pointe var nærmere at jeg ligesom så en anden side af ham
Efter at have læst lidt inde på tagryggen.. og det ville jeg bare dele... så kan flok konkludere lige som de vil og finder bedst... eller passende..

mvh- Evan/stud.theol

Til toppen 
#51962 - 10/11/2005 17:54 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: ]
KajQrd
Bruger

Reg.: 17/04/2004
Sted: Herning
Hej Evan
Jeg har også en del at indvende mod Benny Hinn, men jeg undgår generelt at bruge Tagryggen.dk som kilde. For det første fordi den i skræmmende grad minder mig om bladet "En skør skør verden", og for det andet fordi den generelt er fordømmende over for alle kristne. Når Bibelen siger, at "derpå skal verden kende, at I er mine disciple; at I har indbyrdes kærlighed," så finder jeg en side som tagryggen og dens måde at argumentere på akurat lige så uacceptabel som Benny Hinn.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Til toppen 
#51963 - 10/11/2005 18:25 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: KajQrd]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Mark - jeg er enig med dig.
Jeg har af og til fundet artikler i Tagryggen, som jeg godt kunne bruge, men man skal helst læse dem med en stor håndfuld groft salt, tror jeg.

Så hellere Dialogcenteret, www.dci.dk ..

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#51964 - 29/11/2005 14:19 Falske profetier!? [Re: Henoch]
Malle
Bruger

Reg.: 12/12/2004
Sted: Ødsted
Hej folk der debaterer

Min mening om Benny Hinn er også negativ. Ikke nok med hans meget matrialistiske syn på penge osv.. Har jeg hørt mange dårlige ting om ham (bl.a. fra www.tagryggen.dk).

En ting der er særdeles skræmende er det faktum at han har profeteret forkert. Han profeterede at Fidel Castro ville dø i år 1993, hvilket jo ikke er sket.

En anden ting jeg tager meget ilde op er, at han selv har udtalt at han i starten af hans "karriere" var under en falsk salvelse, men senere kom under salvelsen fra Gud! Det er også dejligt at han er det (hvis han taler sandt). For det mærkelige er at han ikke har tilbagekaldt en eneste af de bøger han har skrevet mens han har været under inflydelse fra den falske salvelse.

Håber at mit debatindlæg vil hjælpe folk til den rette konklusion til emnet.

Mvh Martn

Til toppen 
#51965 - 06/12/2005 21:30 Re: Falske profetier!? [Re: Malle]
GetRighT
Bruger

Reg.: 09/02/2005
Den gode gamle ABBA sang...

money money money...

Ændret af GetRighT (06/12/2005 21:32)

Til toppen 
#51966 - 06/12/2005 22:36 Tagryggen. [Re: Malle]
Bjarne1
Bruger

Hej Martin.

Jeg vil på det kraftigste advare om tagryggen. Jeg bryder mig overhovedet ikke om den side og dens formål. Langt hen af vejen komme de med det ene bibelcitat efter det andet og forskruer det mere og mere. Der er kritik af ALLE kristne menigheder. Her er nogle eksembler på forfejlet kritik.

Kritik af Bill hybels. (http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=279)
Her er konklusionen:
"
Der er så mange dybdegående misforståelser i Hybels tankegang og direkte mangel på tro. Det er som om, det ikke er Herren der skal velsigne vore hænders værk, men os der skal velsigne Herrens."
-----------------------------
Kritik af Alpha kurset.

http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=198

konklusionen var her.
"Uanset hvem du er: Må Gud velsigne dig til at kunne se, at Alpha afviger så meget fra Guds ord på de væsentligste punkter, at det kan være et spørgsmål om liv eller død, om man finder forskellen mellem dem."

Spørger man så hvor de kommer henne er svaret følgende.
"
Folk spørger jævnligt om hvem vi er og hvorfra vi kommer.
Vi er nogle kristne som ikke er medlem af nogen menighed. Vi har været nødt til at gå ud af diverse menigheder på grund af de ting som sker i dem i dag. Der tillades at utallige åndelige manifestationer, som har rødder i det okkulte, får lov til at florere sammen med ikke Bibelsk undervisning, der vildleder Guds folk."

----------------------------------------------------

Konklusion på tagryggen side.

Jeg mener ikke at vi kan bruge tagryggen til ret meget. Tagryggen hovedformål er at kritiserer alle kristne menigheder sønder og sammen uden at de selv kommer med noget som helst svar på hvor den Perfekte menighed er. Samtidig er det en forfejlet kritik der føres mod kristne. På den baggrund synes jeg ikke at man skal bruge Tagryggen som en troværdig kilde.

hilsen

Bjarne

Til toppen 
#51967 - 08/12/2005 14:28 Re: Tagryggen. [Re: Bjarne1]
Jonathan
Bruger

Reg.: 23/03/2005
Hej Bjarne!
Jeg er generalt enig i din bedømmelse af Tagryggen undtagen bl. a. ang. deres menupunkt "Bibelen", som jeg finder er et positivt menu på Tagryggen
Mvh. Jonathan

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)

Til toppen 
#51968 - 08/01/2006 17:47 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Jan Sloth]
Tommy Barnabas
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Rønne, Bornholm
Hej gruppe af tåber der skændes!

Magen til ævl og kævl, har jeg aldrig læst før! det eneste i er enige om er at være uenige... I er faktisk rigtigt gode til at fremme Kristi kærlighed (for dem der ikke forstod den, var den ironisk)

Havde denne tråd bare lugtet lidt af en saglig debat, havde jeg ikke skrevet dette indlæg, og i havde sluppet for mine sure opstød.

Tagryggen.dk, ved nok om denne side til at sige den minder om denne debat/skænderi, totalt usaglig og absolut usmagelig på alle måder, til jeg for længst har droppet at besøge siden.

"En løgn kan sagtens siges som sandt, og en sandhed kan sagtens siges som en løgn"

Hvis man vil undersøge noget, sagligt, bliver man nød til at sætte sig ind i begge sider, det betyder at prøve at forstå "modstanderen".
Man kommer ingen veje ved, dum smarte kommentarer om noget man ikke aner en s... om, sæt dig ind i matrialet, før du åbner din mund og lad det foregå i kærlighed, jeg gentager kærlighed!

Jeg må dog sige at det er ikke alle der virker som tåber herinde, men af frygt for forfølgelse er intet navn nævnt (ironi, endnu en gang)

Hvad jeg siger er, på en lidt hård måde måske? Prøv at debater tingene, skriv dagen efter his du bliver vred, slap af, vær en hippie, og skriv så, når dampen er dampet af
Læsning til gruppen:

1 Korint 13
Rom 14

For al god ordens skyld: Jeg ælsker jer alle sammen

Guds Fred,

Tommy.

Til toppen 
#51969 - 08/01/2006 18:52 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Tommy Barnabas]
Nikolaj
Bruger

Hej Tommy

Selv om jeg er sikker på, at dit indlæg er skrevet i god mening, er jeg nok, som ordstyrer, nødt til at gøre opmærksom på, at det er dårlig stil at kalde hinanden for tåber. Og din sarkasme ang. Kristi kærlighed havde jeg nok også hellere været foruden.

mvh
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#51970 - 08/01/2006 23:10 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Nikolaj]
Tommy Barnabas
Bruger

Hej Nikolaj.

Ok, jeg kunne også kalde dem øgleyngel - hvorfor?

Deres skænderi skaber én ting, splid! det er tåbeligt spild, derfor tåber.
Øgleyngle, fordi Jesus bruger ordet om tåber, der åbner sin mund for at sprede galde. Men Tommy, du gør det samme, kan man så sige; Ja måske, det vil tiden vise, om jeg skal dømmes for mine tomme ord?

Jeg bekymrer mig ikke for min stil, det gjore min Herre Jesus Kristus heller ikke, Han bruger ordet tåber om tåber.

citat:

v34 Øgleyngel, hvordan skulle I, som er onde, kunne sige noget godt? For hvad hjertet er fuldt af, løber munden over med. v35 Et godt menneske tager gode ting frem af sit gode forråd, og et ondt menneske tager onde ting frem af sit onde forråd. v36 Men jeg siger jer: På dommens dag skal mennesker aflægge regnskab for ethvert tomt ord, de har talt. v37 På dine ord skal du frikendes, og på dine ord skal du fordømmes.«

Matt 12.

Sarkasmen angående Jesus kærlighed, jeg kan forklare brugen sådan: Elsk hinanden, lad vær med at søle jerers kald til at elske hinanden til, med tåbelige diskutioner, som ikke gør andet end at bygge volde op omkring jer, hvor vil i hen med diskutionen, ingen er saglig alle, rækker tunge og skriger "ævbæv bussemand" kort sagt, tomme, flade og ja, jeg bruger ordet igen, tåbelige ord! Sarkasmen gælder ikke Jesu kærlighed, men vores, manglende brug af den!

Hvis du/i er kommet så langt i mine tåbelige ord, så forstå at jeg taler ud fra erfaring, jeg har selv været den tomme ords tåbe, bævle ævle, bygge vold bygge vold, indtil jeg forstod at vi er én Kirke, med mange menigheder, at vi skal stå samme, i Herren Jesu Kristi navn, ikke smide tåbelige ord kaskader mod hinanden, jeg have ikke sagt et kvæk, hvis jeg havde set, at dem der diskuterede, prøvede at forstå hinanden.

Og det er skrevet i god mening, men jeg tror ikke alt skal pakkes ind i vat, vi har behov for et klask over nakken engang i mellem, inkluderet mig selv.

Jeg er ikke her for at skabe vrede, men gerne for at åbne øjne.
Alle mine ord er skrevet i kærlighed - kærlighed er ikke nødvendigvis pussenusse ord, men også engang i mellem alvorlige og hårde ord.

Lad os samle ikke sprede, vi er ét, brødre og søstre.

Gud Fred,

Tommy.

Til toppen 
#51971 - 08/01/2006 23:11 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Tommy Barnabas]
Anonym
Anonym

Hykleri :-) eller?

Til toppen 
#51972 - 08/01/2006 23:13 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: ]
Tommy Barnabas
Bruger

Øh, hvad?

Til toppen 
#51973 - 08/01/2006 23:20 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Tommy Barnabas]
Anonym
Anonym

Jeg er ikke enig med dig Tommy..
Hvilken kirkeretning er du fra??? (frikirken??)

Jeg synes faktisk rigtig mange her på Jnet er meget saglige.
Mange af dem som jeg krydser klinger med synes jeg kommer med gode argumenter som jeg tydeligt ser hvorfor de mener, og jeg synes der tit og ofte er henvisninger til biblen, litt. historie osv. Som gør det hele meget sagligt, og jeg synes vores ordstyrer er med til at holde tingene på et godt plan. Måske kan udsagn blive hårde, men sådan er livet.. og somregel synes jeg Jnet er fyldt med mange spændende og saglige snakke.

vi kan ikke alle være enige Tommy, bare se selv i biblen den er da proppet med snak og diskution, og selv i oldkirken og hele vejen har diskution været et middel til at bearbejde biblen
Tommy du har min respekt, men vil du ikke nok lige lade være med at fordømme os alle sammen fordi vi tillader os at diskutere synspunkter på tro, tanke og Gud....

Jeg synes det bibelsted er lidt malplaceret her, men jeg forstår din pointe...fx. mig og Mark (jesusfreak) er slet ikke enige i ret meget, men derfor mener vi ikke om hinanden at nogen af os er onde... derfor bliver debatten udluftninger af synspunkter på mange ting, noget som jeg finder godt og nødvendigt.... og selvom tonen kan blive hård, tænker jeg intet ondt om Mark (og for¨håbentligt vice versa )

Om du åbner øjne...
Jeg synes nu mere det lignede en fordømmelse....
men du mente det godt siger du... så giv dig tid til at forstå diskusionens disiplin.

:-)

stud.theol
Lars :-)

Til toppen 
#51974 - 08/01/2006 23:22 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Tommy Barnabas]
Nikolaj
Bruger

Hej Tommy

Min henstilling gik ikke på, om de, der har skrevet indlæg i tråden, er tåber eller ej; men derimod på, at det ikke er befordrende for debatten at kalde hinanden for tåber. Det er ikke den tone, vi ønsker her på Café Thomas. Og det står ikke til diskussion.

mvh
Nikolaj

Til toppen 
#51975 - 08/01/2006 23:41 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: ]
Tommy Barnabas
Bruger

Hej Lars.

Jeg er frikirke.

Mit problem, er at jeg syntes der mangler en vilje til at møde hinanden, jeg kan sagten, og syntes det er ok, at være uenige. Hvis bare dem der diskuterer vil prøve at møde hinanden, ikke nødvendigvis blive enige.

Det er hvad jeg mener er god diskution, at mødes, uden nødvendigvis at blive enige.

Fordømmende, er jeg ikke enig med dig i, jeg er, jeg har også i mine indlæg, sagt at det ikke er alle jeg mener er "Tåber" for at bruge det ord igen, Da der faktisk er nogle der kan snakke sammen, uden vold byggerriet, du nævner selv, dig og JesusFreak.

Hvad var mit mål...? det er måske opnået.

Jeg er da godt klar over at, mine indlæg ikke nødvendigvis falder i god jord med alle, og det er også ok, det kan jeg godt leve med.

Og som jeg skrev i mit sidste indlæg, er der nogle gange behov for at folk får en i nakken, så længe det er af kærlighed, og det er det fra min side, man kan måske ikke lige se det.

Der er altid en fare ved at diskutere sin tro, man bliver såret, fordi andre i deres, jeg ville gerne bruge ordet, men OK, uvidenhed, mangel på saglihed, og på grund af rygter om den og den prædikant, bla. bla mig her og der. At vi dog ville fatte at det er ikke det det handler om, vi er ikke kaldet til at være enige, vi er kaldet til at elske hinanden, fordi vi er Kristi disiple, vi kan have forskællige dåbs syn, o.s.v. Men hvis vi lader det splitte os ad som kirke, kommer vi aldrig videre, aldrig!
Når et lem på legmet lider, lider vi alle.

Må vi dog forstå det, nu når vi har taget huld på et nyt år, bryd de latterlige volde ned, og kom sammen!

Jeg undskylder ikke min holdning, men hvis jeg har såret nogen, er jeg oprigtig ked af det, tilgiv mig det.

Guds Fred,

Tommy.

PS: Ser frem til et fedt nyt år, hvor Herren skal råde, elskede Brødre og Søstre.

Til toppen 
#51976 - 08/01/2006 23:43 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Nikolaj]
Tommy Barnabas
Bruger

Hej Nikolaj.

Nakkedrag modtaget ;-)

Som sagt i et andet indlæg, jeg undskylder ikke min holdning, men hvis jeg har såret nogen, beder jeg, om jeres tilgivelse.

Guds Fred,

Tommy.

Til toppen 
#51977 - 08/01/2006 23:47 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Tommy Barnabas]
Anonym
Anonym

(smiler)

Hejsa igen Tommy..
Ja, jeg anede lidt frikirke i dig.. Har selv kommet der.
Så din ide er ikke fremmed, og slet ikke forkert, så direkte da i mine øjne.

Og din vilje til at vi skal være forsonlige og skabe noget istedet for at skændes er osse en ædel tanke.
Men fordi jeg og Jesusfreak "debattere" så ser jeg stadig på ham som en bror, ligesom dig, og mange andre herind, og der kommer nok en dag i fremtiden oppe i himlen, hvor jeg og Jesusfreak kan klappe hinanden på skulderen og se tilbage og grine lidt af alt det her.... who knows?.. :-)

Det eneste jeg beder dig om, er at vi er nogen der ser dette som en saglig debat som er god og vigtig... forstå mig ret.

.-)

Lars/stud.theol

Til toppen 
#51978 - 09/01/2006 00:18 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: ]
Tommy Barnabas
Bruger

Hej Lars.

Jeg er da absolut, enig med dig, meget langt :-)

Men for mig handler debat ikke om, jeg har ret, derfor er du en nar!
Debat, som sagt, handler ikke nødvendigvis om at blive enige, det forstår jeg godt, har levet længe nok til at forstå det :-)

For mig handler debat om, for vi bliver jo ikke enige, at mødes, at få en forståelse af hvor den andre er, og hvad der ligger til grunde for hans/hendes holdning, ligesom en teolog, eller for den sags skyld en lægmand, må prøve at sætte sig ind i begge sider, eller flere, først for at finde sin egen holdning, dernæst for at forstå, modpartens holdning.

Vi kan lytte til professore eller kloge folk, men i sidste ende er det os, der må tage valget; er jeg her, eller er jeg der?

Hov, kom jeg lidt ud af den der?

Hvad er det jeg skriger på, pussenusse debat? nah, men gerne i en venlig og forstående tone, prøve at sætte sig i modpartens stol.

well, sikker på du har forstået hvad jeg mener, men der er ingen stemme, som sin egen, eller er det pen? ;-)

Guds Fred,

Tommy.

Til toppen 
#51979 - 09/01/2006 00:24 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Tommy Barnabas]
Anonym
Anonym

(smiler og smiler lidt mere)

jeg tror vi er næsten enige Tommy,
lad os hvile ved det :-)

stud.theol
Lars

Til toppen 
#51980 - 09/01/2006 00:35 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: ]
Tommy Barnabas
Bruger

hviler... :-)

Til toppen 
#51981 - 09/01/2006 03:07 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Jan Sloth]
Anonym
Anonym

Kender vi andre end lige Benny selv inden for hans organisation, som vi kan gå i sømmene`?

stud.theol
Lars

Til toppen 
#51982 - 09/01/2006 11:31 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: ]
Henoch
Bruger

Hej Evangelisten

Jeg kunne give dig masser af dokumentation for forbrydelser begået af andre fremgangsteologer. Men det ser jeg intet formål i. Grunden til, at jeg og andre har advaret så skarpt mod Benny Hinn er, at han 28.-30. april 2006 kommer til Danmark, og tusinder af danskere sandsynligvis vil aflevere deres penge til ham og hans kriminelle organisation, hvilket jeg på det skarpeste vil advare imod.

Med venlig hilsen
Henoch

Til toppen 
#51983 - 09/01/2006 11:51 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Henoch]
Anonym
Anonym

Ganske enig. Benny Hinn skal ikke financeres af DK

Stud.theol
Lars

Til toppen 
#51984 - 09/01/2006 15:25 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Henoch]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej - måske nogle af jer vil have interesse i at læse denne dci-artikel,
hvor der i afsnittet om Torronto-vækkelsen står lidt om Benny Hinn ...

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#51985 - 09/01/2006 17:02 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: kristina]
Tommy Barnabas
Bruger

Hej Alle sammen.

Hvor er det lige at der finder en dialog sted, hos Dialogcenteret??

Dialog, er det ikke når 2 meninger bliver udvekslet? jeg syntes det virker meget ensidet.

Bla. deres artikeler, virker meget, lad os finde så meget smudst, som muligt.

Jeg kan ikke tage sådan noget seriøst, især ikke når man kalder det et dialogcenter.

Hvis jeg vil have en dialog med en person, starter jeg ikke med at angribe, alt det han lever for, eller i.

Jeg siger ikke, at dialogcenteret tager fejl, men hvor er dialogen? og så skal vi også passe på vi ikke hopper på alt hvad andre skriver, jeg nævner ikke tagryggen.dk, ups, det gjore jeg.

Jeg ved godt, det er Benny Hinn, og den store stygge karismatiske bevægele, denne tråd handler om, jeg ved ikke særligt meget om Benny Hinn.

Men jeg har været på en måneds Bibelskole, men Torontofolk.

Uha da, ja, men det var der jeg gik, fra et interlektuel forhold til Gud, til hov, der er også en åndelig dimension.
Og nej jeg løber ikke rundt som en fuld høne til møder, men det sker jeg løfter mine hænder!

Hvad er det jeg siger, lyt til andre, men prøv hvis du har mulighed for det, at erfare tingende selv, jer der er forargede over Benny Hinn, tag til hans møde, og der kan du så få bekræftiget eller afkræftiget dine fordomme.

Guds fred,

Tommy.

Til toppen 
#51986 - 09/01/2006 17:09 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Tommy Barnabas]
Anonym
Anonym

citat:
Hvad er det jeg siger, lyt til andre, men prøv hvis du har mulighed for det, at erfare tingende selv, jer der er forargede over Benny Hinn, tag til hans møde, og der kan du så få bekræftiget eller afkræftiget dine fordomme.

Et endnu bedre råd: Inden du begiver dig afsted til et møde med mirakkelmager, så sammenhold vedkommendes forkyndelse, lære og liv med det Bibelen forkynder! Fremkommer der modsætninger ved en sådan undersøgelse, så hold dig væk frfa vedkommendes møder !!

Til toppen 
#51987 - 09/01/2006 17:15 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom
Tommy Barnabas
Bruger

citat:

Et endnu bedre råd: Inden du begiver dig afsted til et møde med mirakkelmager, så sammenhold vedkommendes forkyndelse, lære og liv med det Bibelen forkynder! Fremkommer der modsætninger ved en sådan undersøgelse, så hold dig væk frfa vedkommendes møder !!

Ja, det er ikke så ringe et råd, enda. så længe du går til kilden, og ikke bruger oseaner af tid på, absolut at ville finde alle de dårlige ting.

Det er vel lidt som en frisk kilde, ved den smager vandet frisk, men går du længere ned og drikker af søen, kan det godt smage lidt anderledes.

Guds Fred,

Tommy.

Til toppen 
#51988 - 09/01/2006 17:38 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Tommy Barnabas]
Henoch
Bruger

citat:

Jeg mener ikke, at jeg behøver selv at overvære et Benny Hinn-møde for at kunne bedømme, at det i hvert fald ikke er sund kristendom, som han og hans bevægelse står for. Når så mange mennesker og organisationer, som jeg respekterer og stoler på, beviser ved hjælp af hans skrifter, hans egen hjemmeside, avisartikler, hotelregninger, politiefterforskning og meget mere, at manden er vranglærer, løgner, sygeligt selvpromoverende og notorisk bryder såvel etiske som juridiske love for at opretholde hans fuldstændig absurde overforbrug, så ved jeg, at ham skal jeg holde mig langt fra.

Jeg ønsker ikke at angribe hele den karismatiske bevægelse. Jeg har selv været lærer på en karismatisk efterskole og været rigtig glad for det, og jeg kan godt finde på at gå til gudstjeneste i en pinsekirke. Men jeg mener, at hvis den karismatiske bevægelse vil lede mennesker til en sund kristendom, så skulle man mere tydeligt lægge afstand til folk som Benny Hinn, Kathryn Kuhlmann m.fl.

Med venlig hilsen
Henoch

Til toppen 
#51989 - 09/01/2006 17:43 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Henoch]
Anonym
Anonym

citat:
Men jeg mener, at hvis den karismatiske bevægelse vil lede mennesker til en sund kristendom, så skulle man mere tydeligt lægge afstand til folk som Benny Hinn, Kathryn Kuhlmann m.fl.

Og de dele af den karismatiske bevægelse, eller andre bevægelser, der inviterer disse personer til at holde møder i deres kirker m.v., i stedet for at tage klart afstand fra dem, gør man også bedst i at holde sig langt væk fra.

At de inviterer disse, og opfordrer til at deltage i disse møder, kan jo kun betyde at de er enig i væsentlige dele af disse personers tro, lære, forkyndelse og livsførelse.

Til toppen 
#51990 - 09/01/2006 17:50 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Henoch]
Tommy Barnabas
Bruger

citat:
Jeg mener ikke, at jeg behøver selv at overvære et Benny Hinn-møde for at kunne bedømme, at det i hvert fald ikke er sund kristendom, som han og hans bevægelse står for. Når så mange mennesker og organisationer, som jeg respekterer og stoler på, beviser ved hjælp af hans skrifter, hans egen hjemmeside, avisartikler, hotelregninger, politiefterforskning og meget mere, at manden er vranglærer, løgner, sygeligt selvpromoverende og notorisk bryder såvel etiske som juridiske love for at opretholde hans fuldstændig absurde overforbrug, så ved jeg, at ham skal jeg holde mig langt fra.

Cool, nok.

citat:
jeg kan godt finde på at gå til gudstjeneste i en pinsekirke.

Hænder også jeg besøger en folkekirke :-)

Guds Fred,

Tommy.

Til toppen 
#51991 - 09/01/2006 17:53 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Tommy Barnabas]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Tommy, du spørger, hvor der finder en dialog sted på dci-citet, det gør der her!

Jeg er ikke enig med dig i, at vi det er forkert at advare mod falsk forkyndelse.

Hvis der bringes kritiske og falske oplysninger og anklager til torvs - om en person eller en bevægelse - så er der netop al mulig grund til at læse dem, undersøge sagen og, hvis oplysningerne ikke passer, modsige dem med meget store bogstaver!

Jeg synes ikke det er i orden på forhånd at sige:
Her står noget negativt, uha, den slags vil jeg ikke læse ...

Jesus har advaret meget kraftigt mod falske profeter - det skal vi også gøre!
Du anbefaler, at man tager til Benny Hinns møder og erfarer "tingene" selv.
Du skriver at dci er ensidig.
OK, men er det mindst lige så ensidigt ikke at ville sætte sig ind i de konkrete kritiktpunkter, men nøjes med at "erfare" ham selv?

Falske profeter går ikke rundt med en T-shirt hvor der står "falsk profet", og hvis de ikke var stærke, karismatiske, charmerende personligheder, blev de nok sjældent særlig velhavende ...

Men bortset fra det, jeg er enig med dig i, at vores forhold til Jesus er en hjertesag, og ikke noget "intellektuelt", der kun foregår oppe i vores kloge eller dumme hoveder, men også de ca. 30 cm længere nedad ..

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#51992 - 09/01/2006 18:20 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: kristina]
Tommy Barnabas
Bruger

Hej Kristina.

Hov, der sniger sig vist en misforståelse ind, sorry!

Jeg er absolut ikke imod, det at advare imod falsk forkyndelse.

Min pointe er, vi skal passe på ikke at springe ind i ting med vores egen mening, alt, skal prøves i forhold til Bibelen.

Vi har alle sammen, en forudfattet mening, se på dåbs spørgsmålet, jeg mener vi skal lægge den til side, altså vore egen mening, og granske ud fra Ordet, eks. hvis jeg mener Gud er ren kærlighed og ikke andet, læser jeg Bibelen sådan. mener jeg Gud er ren vrede og straf, læser jeg Bibelen sådan. vore personlighed, præger den måde vi forstår ting, og det gælder også Guds Ord. Vi har så helligånden til hjælp, hvis vi gider lytte, jeps selv skyldig her :-)

Kan godt være jeg er, svær at forstå, men jeg er jo også Bornholmer ;-)

Jeg mener ikke vi ikke skal tage imod kritik, men at det følges lidt ad, For hvis jeg kun lytter til kritik, og ikke selv gør noget for at erfare det jeg får fortalt, så kan jeg ende op med andres holdninger, alt ialt er det en balanse, feks. hvis jeg havde lyttet til andres holdninger til Folkekirken, så kunne jeg hurtigt ende op med, at syntes den var noget l...., men det er ikke min holdning, for jeg har gadet sætte mig ind i hvad der sker i Folkekirken og ved derfor, at der er mange dejlige gudsfrygtige menesker der.

Men ligesom der i Folkekirken, forgår nogle ting som ikke er godt, sådan er det også i frikirkerne. lemmerne på kirken er ikke perfekte.

Jeg er tilhænger af én sand kirke, flere menigheder.

OK, lad mig dele min erfaring/vidnesbyrd:

Jeg blev frelst i 2001, gennem mange Kristne venner, både fra LM og pinsekirken.

Jeg var før det, Mormon.

Min erfaring er, det er ikke alt der er sandt, som du læser om Mormonerne.

Og desuden kan sandheden fremlægges som om det var en løgn og omvendt.

Jeg siger ikke; lyt aldrig til kritik, men jeg siger; det er dit ansvar som leder/Kristen, at være sikker på din kritik er sandt! især hvis du formidler den.

Guds Fred,

Tommy.

Til toppen 
#51993 - 16/01/2006 00:53 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Tommy Barnabas]
Buus
Bruger

Reg.: 13/11/2004
Hej Tommy,

citat:
Jeg var før det, Mormon.

Mistede du dit vidnesbyrd om kirken? Er du vokset op indenfor kirken eller blev du medlem senere? Jeg forstår bare ikke hvordan nogen der en gang har haft et vidnesbyrd om kirkens sandhed, kan glide ud af det. Hvad fik dig i sin tid til at tilslutte dig kirken? Mange guddommelige tilkendegivelser hvor Guds ånd har talt til min ånd, har overbevist mig om kirkens sandhed. Det er på det grundlag at jeg er medlem af kirken, og jeg vil aldrig nogensinde kunne glemme disse vidnesbyrd eller tilkendegivelser, som Gud har givet mig mht. disse ting. Aldrig.

Mvh
John

Til toppen 
#51994 - 16/01/2006 03:14 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Buus]
Tommy Barnabas
Bruger

Jeg mistede ikke et vidnesbyrd, jeg fik et, om Jesus Kristus, og den måde NT taler om Ham.

Min store fejl var, at jeg begyndte at studere NT, og ud fra det, fandt jeg, at de Sidste Dages Hellige ikke er, den eneste sande kirke på denne jord.

Jeg ved godt du tror det er Guds ånd der taler til dig, men det tror jeg ikke.

Pas på med at føle, find du hellere sandheden i din Bibel, og Helligånden vil vidne for dig. Hvis du tør, sæt spørgsmålstegn ved ting. Tjek, kirkens lære op mod Bibelen og kun Bibelen, hvis du tør?

Guds Fred,

Tommy

Til toppen 
#51995 - 16/01/2006 08:38 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Buus]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej John - - ja, det er bestemt tankevækkende at læse det du skriver her. Jeg har det lidt på samme måde som du, bare med modsat fortegn:

Hvordan i alverden kan et menneske, der én gang har modtaget evangeliet som det er givet os fuldt og helt med Guds Ord i Bibelen, nogen sinde forlade det og blive JV, mormon, jøde, muslim eller ... you name them all ..

Men det er jo hvad der sker hver eneste dag ..
Sådan kan vi sidde med hver vores sorg eller undren.

Vi må se i øjnene, at mennesker oplever mange meget forskellige, tilsyneladende guddommelige, men modstridende, vidnesbyrd og tilkendegivelser om Gud.
De kan ikke alle være fra Gud, det tror jeg vi er enige om, for Gud modsiger ikke sig selv.

Derfor har jeg valgt at se bort fra, hvad der måtte foregå i min egen hjerne, og mit eget hjerte, og holde mig til hvad Bibelen har at sige om Guds nåde. Det er mig alt nok.

Og så meget er jeg sikker på, at skulle jeg nogensinde miste min kristne tro, ville den aldrig blive udskiftet med nogen anden tro uanset hvad jeg måtte opleve ...
Jeg har nemlig ikke noget religiøst sind.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#51996 - 21/01/2006 17:42 Re: Kritik af Benny Hinn er mangel på visdom [Re: Jan Sloth]
mjl
Bruger

Reg.: 21/01/2006
...og så lige mine tanker...!

Benny Hinn :

Det er din pligt, at vide om han er falsk profet eller ej - du kan ikke undskylde dig på nogen måde - lad dig ikke føre vild!

Hvis andre mennesker, artikler, hjemmesider eller lign. skal overbevise dig, så har du et meget stort problem - Helligånden kan og vil lede dig til sandheden - så du kan undgå at fare vild!

Tagryggen.dk :

Tja - noget af det de skriver (oversætter) er måske godt nok, men de er med til at forvirre, i stedet for at oplyse om Kristi kærlighed - de har opkastet sig til mere end en advarende stemme, de dømmer på kryds og tværs, uden særligt meget kærlighed!

Kære venner - Jesus er vejen, sandheden og livet - Jesus, og Ham alene...

Lær Ham at kende - hans ord (sandheden) er Ham - han vil, at du skal lære ham og Hans inderste at kende - det er vigtig for Ham, at du altid ved hvem Han er, hvad han mener og tænker, og derfor efterlod Han Helligånden, så Ham kunne vejlede og guide dig til hele sandheden - Han har efterladt dig med alt du behøver, for at blive bevaret i Ham - så pas på, hvis ord du læser - Tagryggen.dk, er delvist styret at vrede, og det er ret farligt - du behøver IKKE Tagryggen for at finde/kende Sandheden - lær Jesus at kende, Han venter på dig - lyt på Ham - se på Ham - så finder du den ubegrænsede, og ubetingede kærlighed, der langt overgår Benny Hinn og tagryggens forfejlede forsøg på, at elske Deres næste på en anden måde end den Jesus har anvist.

"Mon jeg finder troen på jorden, når jeg vender tilbage..." Surt at Jesus var nød til at sige dette inden han for til himmels - gør Jesus glad; elsk din næste, og Herren af hele dit hjerte og hele dit sind!!!

P.s. Hjertet sidder ikke 30 cm. under din hjerne - hjertet er dit inderste sande jeg - på samme måde som hjertet af f.eks. København...Jesus ser det inderste, det du skjuler for os andre!

Kærlig hilsen

Martin

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær