Menu
Hvem er online
1 registrerede (tau) og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#51907 - 21/09/2005 16:02 Oralsex??
Anonym
Anonym

Nu er jeg ikke gift men det skal jeg vel engang i fremtiden.

Sex i et ægteskab ja bla bla bla men hvad med Oralsex er det okay???

Jeg vil sige det okay og rigtigt at gøre, men nu er jeg snart vand til at folk/relgiøse/Kristne fortæller mig hvad der er synd og osv. og noget af det har jeg haft lidt svært ved at rette mig efter. Så det nok derfor jeg er 1 million km. væk fra Gud, måske fordi synden i mig vil noget andet, eller de dæmoner i mit sind, prøver at få mig på vildspor.... men jeg prøver at finde ud af det.

Er Oralsex okay??? jeg bliver måske lidt træt i mit hoved, hvis der er en der råber SYND, for jeg prøver at forstå Gud ord, og vil gerne snart tilbage til ham.

Så hvad siger I her på Jesusnet

mvh anderZ

Til toppen 
#51908 - 21/09/2005 19:28 Re: Oralsex?? [Re: ]
søgende
Bruger

Reg.: 24/09/2004
Jeg kan ikke se noget problem med det. Så vidt jeg ved behandler Bibelen ikke det emne, så det ville være forkert at fremføre et bestemt "kristent" syn på det.

Søren.

Til toppen 
#51909 - 21/09/2005 22:46 Re: Oralsex?? [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej AnderZ

.. jeg har lige fundet et svarpanel-svar om emnet her.

Men jeg har på fornemmelsen, at det egentlig ikke lige er det, der er dit problem her og nu, siden du ikke er gift?

Er det ikke snarere, at du føler, at synd i al almindelighed skiller dig fra Gud? Det er sådan set også rigtigt, at det kan være sådan, men det behøver ikke at være sådan. Du har nemlig det til fælles med hver eneste af os, at vi er syndere.

Men hvis vi ikke forliger os med at være det, men beder om Guds tilgivelse, når vi falder i (og det gør vi alle, hver eneste dag, i tanke, ord eller gerning!) så tilgiver han os al synd! Det står i Bibelen!

Selv Jesu apostel Paulus måtte erkende, at "det gode, som jeg vil, det gør jeg ikke, men det onde, som jeg ikke vil, det gør jeg". Sådan har vi det alle! Vi er af natur bortvendt fra Gud. Men Jesus har sonet al synd for os, og når vi holder os til Ham er vi tilgivne syndere!

Men vi skal alligevel huske, at syndernes forladelse ikke er det samme som syndernes tilladelse! Vi beder i Fadervor "forlad os for skyld, som også vi forlader vores skyldnere".
Der står ikke: "tillad os, men altså "forlad os" - altså "tilgiv os"!

Så hvis der er kristne, der råber "synder" efter dig, kan du rolig svare: "Det kan I selv være!" Vi kan nemlig ikke være andet - ikke en eneste af os!

Men vi kan holde os til Jesus, som tilgiver os, når vi beder om det, og vi kan bestræbe os på at holde alt det, som han har befalet os!

God kamp!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#51910 - 22/09/2005 15:25 Re: Oralsex?? [Re: ]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej AnderZ.

Måske misforstår jeg dit spørgsmål, men går det bl.a. på, hvorvidt oralsex kan praktiseres udenfor ægteskabet eller ikke?
Jeg mener, det hører ægteskabet til (af samme grund som Anne-Kathrine Thunbo). Man kan ikke sige, at det ikke er "rigtig" sex, så det må man have lov til at praktisere udenfor ægteskabet.
Hvis jeg har misforstået dig, så se bare bort fra mit svar.
Ellers vil jeg bare henvise til Kristinas indlæg og svarpanelets artikel.

Mvh. Anne.

Til toppen 
#51911 - 05/10/2005 11:43 Re: Oralsex?? [Re: ]
Mulle
Bruger

Reg.: 10/10/2001
hej Judas.
Det er frisk af dig at spørge så direkte, og jeg forstår der 100 % godt i forhold til din frygt for hvad der vil blive svaret. HVIS jeg læser dit spørgsmål ret, så går det IKKE på om oralsex er OK UDEN for ægteskabet, men derimod hvordan det er I ægteskabet.
Sex er skabt af Gud - lige som alt andet her på jorden er givet os af Gud. MEN ja, også på dette område har Satan formået at få stukket en kæp i hjulet. Alt det gode Gud har givet kan også misbruges, og for at få klarhed over den rette brug, har Gud givet os Biblen, og også vores sunde fornuft.

SEX ER IKKE SYND - men forkert brug af sex er synd. Forkert brug er eks. sex uden for ægteskabet. Sex i ægteskabet er et af de skønneste ting Gud har givet os. ENDDA VELSIGNET AF GUD. Sex i ægteskabet i respekt og hengivelse er GUD VILLET. Her kommer også oralsex ind. Såfremt det udøves (sært ord) i gensidig respekt er det helt OK. Ydmygende og undertrykkende sex hører ikke hjemme i denne kategori. Det er altafgørende at begge er indforståede og med "på det".

OK - det var lidt længere svar end jeg havde håbet, men for at gøre det MEGET kort, så er sex før/uden for ægteskabet IKKE OK = synd, men det er KUN i ægteskabet sex hører hjemme. Velsignet og Gud-villet.....

Lykke til i livet.....
Hilsen Mulle

Til toppen 
#51912 - 11/10/2005 11:54 Re: Oralsex?? [Re: ]
Buus
Bruger

Reg.: 13/11/2004
Hej andersZ,

I Peters første brev står der:

citat:
Ligesom han, der kaldte jer, er hellig, således skal også I være hellige i al jeres færd; thi der står skrevet: 'I skal være hellige; thi jeg er hellig. (1.Peter 1:15-16)

Oralsex er ikke i harmoni med evangeliets ånd. Ligesom der skal udvises beherskelse i mange ting i tilværelsen, således også i ægteskabet.

Mvh
John

Til toppen 
#51913 - 11/10/2005 12:22 Re: Oralsex?? [Re: Buus]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hej Buus
Den kobling du der laver mellem oralsex og evangeliets ånd forstår jeg ikke helt?
Hvilken slags sex der skal dyrkes i et ægteskab, er det vel op til ægtefællerne at finde ud af i gensidig respekt og kærlighed.
Oder was?

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#51914 - 11/10/2005 17:03 Re: Oralsex?? [Re: anniesr]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Schjelde - jeg er helt enig med dig og synes nærmest det er uanstændigt
at fremsætte regler for, hvordan andre menneskers samliv med hinanden skal foregå.
Når der jo hverken står forbud eller påbud i Bibelen ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#51915 - 11/10/2005 17:13 Re: Oralsex?? [Re: Buus]
Mulle
Bruger

Reg.: 10/10/2001
Hej Buus....
Jeg kunne godt tænke mig at se ind i dine tanker når du skriver som du gør.... Hvad er rigtig og forkert sex?
Sex er skabt af Gud - Gud har givet os mulighed for at elske, og at have lyst til sex - til at begære vores ægtefælle - I SÆRDELESHED også sexuelt.
I det sexuelle samvær mellem ægtefæller er der INTET forkert sex når det foregår i respekt og higen efter at gøre det allerbedste for sin elskede.
Orgasmen er det ypperste sexuelle - og ER HELLER IKKE FORKERT ELLER IKKE-HELLIGT!!!!!!!!!!!
At oralsex skulle være forkert eller ikke-hellig sex falder helt ved siden af.
Jeg er overbevist om at Gud glædes når mennesker udøver det ypperste mellem skabninger - SEX.

Sex er givet mennesket - og det helt unikke ved sex hos mennesker er at vi kan/skal nyde det - det er del af velsignelsen ved at være menneske - og isærdeleshed som kristen ægtepar. Det er IKKE som hos dyr at sex kun må øves når det er for at få afkom..... NEJ GUD VIL SEX - GUD VELSIGNER SEX brugt i de rette rammer.....

Lykke til i livet med Gud.
Hilsen Mulle

Til toppen 
#51916 - 11/10/2005 18:53 Re: Oralsex?? [Re: kristina]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hm ja, du har ret i det med reglerne for andres samliv. Men der står jo faktisk, når vi nu er i gang med at snakke sex, forbud mod flere ting i bibelen (godt nok i GT), både mod sodomi, homosex og utroskab (og den fører jeg så, helt for egen regning, over på swingerklubber og andet i den stil). Men det svære er jo, for mig at se, de steder hvor bibelen ikke udtaler sig klart, eller slet ikke siger noget.
Og der må vi vel, uden at fordømme hinanden, acceptere at folk har forskellige grænser...

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#51917 - 12/10/2005 03:22 Re: Oralsex?? [Re: Mulle]
Buus
Bruger

Hej Mulle,

Nu har Gud jo ikke givet os en detaljeret instruktionsbog for alle livets problemer og spørgsmål, men overladt os selv at bedømme osv. Sexuelt samvær er naturligt og er en velsignelse indenfor ægteskabets rammer. Mht. oralsex så bliver vi ikke enige om det. Der findes sexuelt samvær i ægteskabet, som er baseret på ren og sand kærlighed imellem to mennesker, og så findes der simpelt begær. Hvordan skal jeg ellers sige det? - Man kan også begære forkert indenfor ægteskabets rammer. Hanlingen at blive lovformeligt gift legitimerer ikke i sig selv alle former for sexuelle udskejelser i ægteskabet. Jeg tror på at ligesom der findes et sundt og harmonisk balancepunkt i alle ting i tilværelsen, således også i disse ting.

Mvh
John

Til toppen 
#51918 - 12/10/2005 03:24 Re: Oralsex?? [Re: anniesr]
Buus
Bruger

Hej Schjelde,

Se mit svar til Mulle.

Mvh
John

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær