Jan, kunne du ikke sætte dig ned og læse Ezekiel kap. 37 igen - det er jo én af "så-siger-Herren"-profetierne.
Profeten talte ord fra Herren, lige de præcise ord som Herren talte gennem ham, i lige præcis den situation ...
Og giv dig også tid til at læse de forfærdende ord af profeten Jeremias, Jer.14,13-15:
Jeg sagde: »Ak, Gud Herre! Profeterne fortæller dem, at de ikke skal frygte for sværd, og at sult ikke vil ramme dem, fordi du vil give dem tryghed og fred på dette sted.«
Men Herren sagde til mig: »Profeterne profeterer løgn i mit navn. Jeg har ikke sendt dem, jeg har ikke givet dem befaling og ikke talt til dem. Løgnesyner, falske spådomme og svig ud af deres eget hjerte profeterer de for jer.«
Derfor siger Herren mod profeterne, der profeterer i mit navn, skønt jeg ikke har sendt dem, og som siger, at sværd og sult ikke vil ramme dette land: Ved sværd og sult skal den slags profeter omkomme!
Mange bibelord er hård tale, tænk på, at nogle af Jesu egne disciple forlod Jesus med ordene (Joh 6.60b)
»Det er hård tale; hvem kan holde ud at høre på det?« ..
men Jan: vi må ikke springe de ord over!
kristina
Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)