Menu
Hvem er online
1 registrerede (tau) og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#51896 - 21/09/2005 09:31 Forandrer dine omstændigheder
Jan Sloth
Bruger

Reg.: 21/06/2003
Sted: Nørresundby
Den eneste måde vi kan forandrer dårlige omstændigheder , er ved tro. Tro nævner det der ikke er som om det var. Det er også det vi kan lære af det som der står i Ezekiel 37, hvor profeten skulle tale til de døde ben i dalen. Hvornår blev de døde ben levende ? De blev de efter at profeten havde talt til dem. Vi skal ikke lade os styre af omstændighederne, vi skal styre omstændighederne ved at vi taler til dem om at forandrer sig. Vi skal på en måde profetere til omstændighederne. Vi har magt, i Jesu navn til at gøre det. Vi skal tale Guds ord, både det skrevne Guds ord, og det ord, som Gud taler til os ved Ånden.

Da vil dårlige omstændigheder forandrer sig og indrette sig efter Guds ord.

Til toppen 
#51897 - 21/09/2005 11:09 Re: Forandrer dine omstændigheder [Re: Jan Sloth]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Jan, kunne du ikke sætte dig ned og læse Ezekiel kap. 37 igen - det er jo én af "så-siger-Herren"-profetierne.

Profeten talte ord fra Herren, lige de præcise ord som Herren talte gennem ham, i lige præcis den situation ...

Og giv dig også tid til at læse de forfærdende ord af profeten Jeremias, Jer.14,13-15:

Jeg sagde: »Ak, Gud Herre! Profeterne fortæller dem, at de ikke skal frygte for sværd, og at sult ikke vil ramme dem, fordi du vil give dem tryghed og fred på dette sted.«

Men Herren sagde til mig: »Profeterne profeterer løgn i mit navn. Jeg har ikke sendt dem, jeg har ikke givet dem befaling og ikke talt til dem. Løgnesyner, falske spådomme og svig ud af deres eget hjerte profeterer de for jer.«

Derfor siger Herren mod profeterne, der profeterer i mit navn, skønt jeg ikke har sendt dem, og som siger, at sværd og sult ikke vil ramme dette land: Ved sværd og sult skal den slags profeter omkomme!

Mange bibelord er hård tale, tænk på, at nogle af Jesu egne disciple forlod Jesus med ordene (Joh 6.60b)

»Det er hård tale; hvem kan holde ud at høre på det?« ..

men Jan: vi må ikke springe de ord over!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#51898 - 21/09/2005 12:25 Re: Forandrer dine omstændigheder [Re: kristina]
Jan Sloth
Bruger

Reg.: 21/06/2003
Sted: Nørresundby
Nu blander du alt sammen igen

det har intet med hinanden at gøre det du skriver til mig indlæg.

Til toppen 
#51899 - 21/09/2005 12:29 Re: Forandrer dine omstændigheder [Re: Jan Sloth]
Anonym
Anonym

citat:

det har intet med hinanden at gøre det du skriver til mig indlæg.

Jamen så kan man jo kun opfordre dig til, ud fra Bibelen klart at vise hvori hun tager fejl. Jeg kan nemlig ikke se at hun tager fejl og/eller blander "alt sammen igen"!

Til toppen 
#51900 - 21/09/2005 14:25 Re: Guds Ånd forandrer dine omstændigheder [Re: Jan Sloth]
carl
Bruger

Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
Hej Jan Sloth

Du skriver til kristina:
Citat:

det har intet med hinanden at gøre det du skriver til mig indlæg

Kommentar:
Jeg er sikker på at kristina selv kan svare dig.
Men herfra som en troende erfaren kristen vil jeg blot formane dig med baggrund i det Gud har givet mig ved Helligånden.
Vær varsom med dine ord, for du kommer til at se dem igen og stå til regnskab for ethvert ord.

Læs Romerbrevet kap. 14 godt og grundigt.

mvh
carl

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær