1 registrerede (tau) og
12
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#5185 - 15/10/2002 00:48
Bibelen er det, den bedste bog for os?
|
Anonym
Anonym
|
Bibelen er den bedste bog jeg har læst, den blev læst i mit barndomshjem.
Sådan udtalte Bent Jensen fra Syddansk Universitet. Hvad med os andre har vi læst Bibelen , den bedste bog der findes, eller samler den støv på boghylden?
Hilsen Hanne
|
|
Til toppen
|
|
|
#5186 - 15/10/2002 19:37
Re: Bibelen er det, den bedste bog for os?
|
Bruger
Reg.: 15/06/2002
|
Hej!
Jeg har læst Bibelen, selvom det tog lang tid, men for mig er det den bedste bog jeg har. Jeg læser måske bare 15 min. i den på et eller andet tidspunkt af dagen, men den gør mig "stærkere". Guds ord gør en stor forskel, men det er ofte den sidste hjælp, jeg kommer i tanke om, når hverdagen bliver lidt for uoverskuelig.
Forleden dag talte jeg med én på mit arbejde om modgang i livet. Hun fortalte, at modgang i hendes liv gjorde hende svagere og mere sårbar. Det fik mig til at tænke på forskellen ved at tro på en Gud, der hjælper, den der beder om hjælp. Jeg er ikke spor anderledes eller bedre end andre, men jeg vælger at hente styrke fra Jesus. En styrke som man kun kan få fra ham, når man søger ham af hele sit hjerte. Modgang gør mig stærk og mere udholdende. Nogle ting kan man simpelthen kun lære ved at prøve det i praksis, også selvom det er hårdt. Vi er ofte kristne af navn, men vi synder og siger dumme ting lige som alle andre. Gud har aldrig haft personsanseelse. Han hjælper den, der vil vedkende sig ham overfor andre. Der er håb for alle, hvis vi bare vil bøje os for Jesus og erkende ham som vor eneste frelser, så vil han altid tage imod os og glæde sig over, at hans dyrebare børn, vælger at tilhøre ham.
M.v.h. MDA
|
|
Til toppen
|
|
|
#5187 - 16/10/2002 00:32
|
Anonym
Anonym
|
Jeg er også en af dem der dagligt læser i bibelen. Jo mere jeg får læst af Guds ord, des mere fred, glæde, håb, trøst. Jo mindre jeg får læst , mindre fred, glæde,håb, trøst.
Hanne
|
|
Til toppen
|
|
|
#5188 - 20/10/2002 07:36
Re: Bibelen viste mig vejen
|
Anonym
Anonym
|
Som lille når man fik bedt fadervor og ligeledes i min skole år når man startede dagen med at synge en salme og ligeledes med religions timer da syntes jeg det hele var en eventyrlig fortælling, jeg havde en meget stor drøm.
Jeg vil påstå at ikke nok har jeg i lang tid kunne se hvad Jesus budskaber gik ud på,
men jeg vil også påstå at jeg har fundet ud af hvordan selve Herrens budskaber styre det hele.
I min lille landsby som omhandler 7 boliger og 13 personer, da kan jeg gå rundt og se og læse hele Biblens handlinger lige fra skabelsen af, jeg er mildest talt overrasket, ja selve krusifiset er placeret som relief i et træ ud for den Judas person som forrådte Jesus, Jeg spørger mig somme tider om det er det ny jerusalem, jeg vil påstå at vores evangelium skal bruges imod alle også dyr og planter, Jeg har spurgt Herren til råds flere gange og jeg får de dejligste beskeder til bage på de mest mystiske måder.
Jeg vil oplyse at selvfølgelig har jeg da også være indlagt på et sindsyge hospital, for sådan nogle umenneskelige indstillinger kan et moderne samfund da ikke have, men aldrig er der nogen som har kunne tage mig i at bedrage endnu.
J
|
|
Til toppen
|
|
|
#5189 - 20/10/2002 12:35
Re: Bibelen viste mig vejen
|
Bruger
Reg.: 15/06/2002
|
Hej J!
Tak for dit indlæg. Fortæl os hvordan du får svar, hvis du har lyst. Du må være noget ganske særligt for Gud, for jeg tror ikke, at alle kommer så tæt på Guds visdom. Jeg ville blive meget glad, hvis du ville fortælle om Guds vejledning, for sådanne vidnesbyrd, kan jeg aldrig få nok af at høre om. Hverdagsoplevelser med Gud er noget af det, der gør størst indtryk på mig. Jeg ønsker dig alt godt og må Gud velsigne dig.
M.v.h. MDA
|
|
Til toppen
|
|
|
#5190 - 24/10/2002 18:08
|
Bruger
Reg.: 15/10/2002
Sted: Ringsted
|
Heisann....
Tja... jeg har kun én gang læst biblen, og det der var grunden til jeg læste den, var at jeg søgte efter noget, hvad det var kunne jeg ikke sige dengang, men i dag ved jeg at det jeg søgte var ikke i biblen, men et andet sted.
Jer er ved at læse om / studere shamanisme, hvilket også var det jeg søgte dengang, men som jeg først fandt for godt to år siden.......
Biblen har jeg ikke læst siden, men den har en fast plads på hylden, og den er da fremme en gang i mellem.
Linvale
- Shamansk wiccaner | Celtic Druid
|
|
Til toppen
|
|
|
#5191 - 24/10/2002 20:07
|
Bruger
Reg.: 16/10/2002
Sted: Hvide Sande/Danmark
|
Hej Hanne!
Jeg må nok indrømme at jeg ikke får læst så meget i min bibel! Men jeg bruger den tit til at slå ting op i, mm...
Jeg har tænkt mig at anskaffe mig en bibellæseplan der hedder sporet!
Kender du den??
Men også selvom at jeg anskaffer mig den, kan jeg jo ikke være sikker på at jeg får læst HELE bibelen...
Undskyld hvis det er lidt usammenhængende... Syntes bare lige at jeg ville indrømme... Og så bede om forbøn! Det er vigtigt for mig at vide at andre tænker på mig, og beder for mig! Bed om at jeg må komme tættere på min Gud! Det har jeg brug for lige i tiden! Og Jesusnet er en stor hjælp for mig!!
Mvh. Charlotte!
"For du er dyrebar i mine øjne, højt agtet, og jeg elsker dig." Esajas 43.4
|
|
Til toppen
|
|
|
#5192 - 24/10/2002 23:43
[Re: Charlotte]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
|
Hej Charlotte.
Mht. bibellæseplan, så bruger jeg selv Bibelnøglen, som udgives af Bibellæserringen ligesom Sporet. Den har jeg megen glæde af. En læseplan er en god hjælp for bibellæsningen, både for at få orden og sammenhæng og for bedre at forstå det, man læser.
Med sådan en plan kommer man igennem hele Bibelen eller det meste af den, på et vist antal år - så man behøver ikke forhaste sig ;-) .
Du kan finde Sporet (og mere til) på www.blr.dk
God læselyst!
(Ps jeg tillod mig at svare selv om dit spørgsmål var rettet til Hanne - håber det er ok.)
Med venlig hilsen AnnePande.
|
|
Til toppen
|
|
|
#5193 - 25/10/2002 14:40
[Re: AnnePande]
|
Bruger
Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
|
Med Bibelnøglen kommer man hele bibelen rundt på 6 år. Hvis man tager et afsnit om dagen. Og der er en god forklaring til alle afsnit.
Venlig hilsen Ester
Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige
|
|
Til toppen
|
|
|
#5194 - 26/10/2002 01:33
|
Anonym
Anonym
|
Hej Charlotte
Jeg kender ikke bibellæseplanen der hedder sporet, men jeg har selv brugt bibellæseringen. Du er ikke den eneste der ikke altid får læst så meget i bibelen,jeg har heller ikke altid fået læst så meget, som jeg burde. Tit kan vi føle at Gud er langt væk fra os, måske fordi vi har villet klare vores problemer selv, istedet for at lægge det hele over til Gud, sådan har jeg selv haft det. Her på det sidste har der været så mange problemer i mit eget liv at jeg indså at nu måtte jeg have hjælp, både fra Gud og mennesker, jeg har bl.a. fået en at bede sammen med , det har været godt, jeg har også fået mere lyst til at læse i bibelen igen.
Når vi er allerlængst nede er Jesus allernærmest. Vi har alle brug for forbøn, jeg vil også gerne bede for dig.
Kærlig hilsen
Hanne
|
|
Til toppen
|
|
|
#5195 - 27/10/2002 12:13
|
Anonym
Anonym
|
Ubs, bibellæseplanen hedder Bibelnøglen
|
|
Til toppen
|
|
|
#5196 - 27/10/2002 15:53
|
Bruger
|
Hej H.B!
Jeg er glad for at det ikke kun er mig der ikke får læst så meget... Selvom det jo ikke hjælper på det....
Jeg kender godt bibelnøglen! Min bror og mine forældre bruger den....
Sporet er bibelnøglens "lillebror"....
Charlotte
|
|
Til toppen
|
|
|
#5197 - 28/10/2002 00:27
|
Bruger
Reg.: 19/12/2001
Sted: Randers/Danmark
|
Jeg har læst den, og er igen igang med at læse den. Det skyldes især det der står i 567-reglen.
5. Mosebog kapitel 6 vers 7 (også vers 6, men 567 klinger bedre end 5667):
Disse ord, som jeg i dag befaler dig, skal ligge dig på sinde, v7 og du skal gentage dem for dine sønner; du skal fremsige dem, både når du er hjemme, og når du er ude, når du går i seng, og når du står op.
Det kræver jo at vi selv er fortrolige med hvad Guds ord indeholder.
Salme 1:1,2 er også noget som jeg finder meget vigtigt at have i tanke i den henseende.
Hvordan vil man ellers kunne klare den opgave der stilles i Romerbrevet 10:13-15 og Ezekiel 33:7-9? Men det er vist en anden diskussion.
- Salme 139:14 Endnu et eksempel på at Bibelen har ret.
|
|
Til toppen
|
|
|
#5198 - 30/10/2002 12:46
|
Bruger
Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
|
Tja jeg kan vel også ligeså godt bryde sammen og tilstå at jeg heller ikke får læst det jeg burde.
Men det vigtigste er at holde det for øje at Jesus er den der frelser, ikke hvor meget vi læser.
Der er bare det at det er nemmere at holde for øje hvis vi læser meget.
Så på med vanten allesammen (incl mig selv) for jo bedre vi kender Bibelen og Jesus jo bedre husker vi den eneste vej til frelse - JESUS
Venlig hilsen Ester
Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige
|
|
Til toppen
|
|
|
#5199 - 01/11/2002 22:05
[Re: Esmaralda]
|
Bruger
|
Jeg kan kun give dig helt ret!
Det vigtigste er at vi ser at Jesus er vor frelser, og at vi tror på ham!
Hvor meget vi læser, er jo egentlig ikke det vigtigste, men alligevel kommer vi til at kende vor frelser bedre når vi læser....!
Så som du sagde: På med vanten!
Bibelen ER den bedste bog for os!
|
|
Til toppen
|
|
|
|