Menu
Hvem er online
1 registrerede (tau) og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#51799 - 20/09/2005 20:07 Organisationen Evangelist!
Jonathan
Bruger

Reg.: 23/03/2005
Hej Café!
Hvad skal jeg sige jeg sige til dette svar fra Evengelist:

Nej du skal ikke læse bogen for at finde ud af hvad vi tror på. Hvis du gerne vil vide hvad vi tror på så læs bibelen. Det er den vi følger. at nogen så prøver at forpurre sandheden... Ja det kan vi jo ikke gøre noget ved.
I bogen sejr over demoner forklarer Christian Hedegaard hvordan han blev sat fri for ni onde ånder. derfor synes jeg du skal bestille den.
Ha det velsignet og Guds Fred
på mine spørgsmål om de tror på at kristne kan være besatte af onde ånder. og andre ting jeg havde læst af dårlige ting om dem (om de kunne passe).
Mvh. Jonathan

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)

Til toppen 
#51800 - 20/09/2005 20:13 Re: Organisationen Evangelist! [Re: Jonathan]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Jonathan.

Ja det lyder da selvmodsigende. Tror de ikke på det de selv skriver, siden man ikke kan finde ud af, hvad de tror på, ved at læse det, de skriver??

Mvh. Anne.

Til toppen 
#51801 - 20/09/2005 20:33 Re: Organisationen Evangelist! [Re: AnnePande]
Jonathan
Bruger

Hej Anne!
Hvordan skal spørgsmålet i det flg. forståes?
citat:
Hej Jonathan.

Ja det lyder da selvmodsigende. Tror de ikke på det de selv skriver, siden man ikke kan finde ud af, hvad de tror på, ved at læse det, de skriver??

Mvh. Anne.

Mvh. Jonathan

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)

Til toppen 
#51802 - 20/09/2005 21:21 Re: Organisationen Evangelist! [Re: Jonathan]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Jonathan.

Jeg tænkte bare på det, du citerede dem for, at man ikke skulle læse bogen (jeg forstod det som bogen Sejr Over Dæmoner) for at finde ud af hvad de troede på, men læse Bibelen.
Så spurgte jeg, hvis man ikke kan finde ud af, hvad Evangelist tror på, ved at læse deres bøger, betyder det så, at de ikke tror på hvad de selv skriver - siden det, de skriver, ikke er udtryk for, hvad de tror?

Mvh. Anne.

Til toppen 
#51803 - 20/09/2005 21:37 Re: Organisationen Evangelist! [Re: AnnePande]
Jonathan
Bruger

Hej Anne!
Den bog, som evangelist skrev til mig om, at jeg ikke behøvede, at læse var bogen "Sejr over demoner af Christian Hedegaard". Jeg ved ikke hvad jeg skal svarer på dit spørgsmål. Her er linket til deres hjemmeside http://www.evangelist.dk/default.asp?id=1
Mvh Jonathan

Til toppen 
#51804 - 20/09/2005 22:01 Re: Organisationen Evangelist! [Re: Jonathan]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Hej Jonathan.

Du behøver ikke svare på mit spørgsmål. (Hvordan skulle du næsten også kunne det.) Det var bare noget, jeg undrede mig over, fordi det lød lidt mærkeligt.
Jeg har set på deres hjemmeside før, samt læst "Sejr over dæmoner" og "Bevar din helbredelse" og hørt et par taler / foredrag med Christian Hedegaard, hvor der også blev mulighed for at snakke med ham selv bagefter.
Der er meget fremgangsteologi i det, han forkynder.

Mvh. Anne.

Til toppen 
#51805 - 21/11/2005 17:58 Re: Organisationen Evangelist! [Re: Jonathan]
Anonym
Anonym

He He...

Ja Evangelist og Christian Hedegaard, er og forbliver altid til undren og snak...

Jeg har selv mødt C.Hedegaard en del gange bla. til Korstogene i Haderslev for nogle år siden og til en del andre små arrangementer af forskellig art... og jeg kan egentlig aldrig blive enig med mig selv..hvad jeg egentlig skal synes om dem og ham....

Jeg er helt vild med deres lovsang... ikke al for avanceret og direkte.... i like... :-)
Og jeg synes egentlig at C.Hedegaard har en god evne til at prædike både så det er spændende og sjov og dybt... Men han er osse lidt for god til at påkalde sig status af enevidende i sandheden... Og han er meget "hård" i sine udtalelser og jeg fandt ham faktisk lidt arrogant under min samtaler med ham....

Med henblik på Evangelists budskab... er jeg endnu engang i tvivl om hvad jeg skal mene for de snakker om ting som dog er enig i, men på en nogen gange lidt smagløs måde... og så går der lidt for meget cirkus i det.....

De taler meget om vækkelse og mirakler og helbredelse... og det er jeg skam ikke imod.... og dog.... når det bliver gjort showagtigt og m.m står jeg af....... Jeg ønsker vækkelse i Danmark men ikke fordi kirken vil, men fordi Gud vil.. og det skal ikke være på "åndelig" krigsmaner og det hele... Det lyder altså lidt for "middelalderligt" :-)

Mvh-
Stud.Theol
LaRs/Evan

Til toppen 
#51806 - 26/12/2005 03:21 Re: Organisationen Evangelist! [Re: ]
Jonathan
Bruger

Kære Café!
Jeg hørte disse skønne vidnesbyrd fra folk, som Gud havde sat fri. Hallelujah! Her er linket til vidnesbyrdene http://www.evangelist.dk/default.asp?id=284
Mvh. Jesper

Til toppen 
#51807 - 26/12/2005 14:17 Re: Organisationen Evangelist! [Re: Jonathan]
Jonathan
Bruger

Kære Café!
Jeg sender linket til vidnesbyrdene (beretningerne) af folk, som Gud havde hjulpet gennem Evangelist.
citat:
Kære Café!
Jeg hørte disse skønne vidnesbyrd fra folk, som Gud havde sat fri. Hallelujah! Her er linket til vidnesbyrdene http://www.evangelist.dk/default.asp?id=284
Mvh. Jonathan

Mvh. Jonathan

Til toppen 
#51808 - 27/12/2005 02:06 Re: Organisationen Evangelist! [Re: Jonathan]
Anonym
Anonym

?

Jeg kan ikke rigtigt se hvad dette skulle bevise?
Man kan sagtens stille folk op og give et vidnesbyrd om dit eller dat, men det beviser jo ikke at der er rigtigt...

just a thought....

stud.theol
lars

Til toppen 
#51809 - 27/12/2005 17:12 Re: Organisationen Evangelist! [Re: ]
Jonathan
Bruger

Hej Evangelisten!
Hvad betyder dette citat:
citat:
?

Jeg kan ikke rigtigt se hvad dette skulle bevise?
Man kan sagtens stille folk op og give et vidnesbyrd om dit eller dat, men det beviser jo ikke at der er rigtigt...

just a thought....

stud.theol
lars

Mvh. Jonathan

Til toppen 
#51810 - 02/01/2006 13:23 Re: Organisationen Evangelist! [Re: AnnePande]
Anonym
Anonym

Undskyld jeg måske spørger lidt dumt men hvad er fremgangsteologi?
Jeg har lige fejret nytår på en lejr som Ung Evangelist holdte, nøj hvor var det fedt!! Jeg har virkelig respekt for Evangelist teamet, de er for seje!!!!!!!!!

Til toppen 
#51811 - 02/01/2006 20:32 Re: Organisationen Evangelist! [Re: ]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej Mims

Kort fortalt er fremgangsteologien troen på, at hvis man har en tilstrækkelig stærk tro, kan man kræve, at Gud giver én helbredelse, materiel rigdom, succes osv. Desværre betyder det også, at fremgangsteologer må fortælle dem, der fortsat er syge eller fattige, at de ikke har en god nok tro, og dermed er fortabte. Jeg mener, at man derved lægger ekstra byrder på mennesker, der i forvejen er plaget.

Der er i øvrigt en udmærket artikel i svararkivet om fremgangsteologien her.

mvh
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#51812 - 03/01/2006 13:41 Re: Organisationen Evangelist! [Re: ]
Anonym
Anonym

Jeg har osse oplevet Evangelist meget tæt på..

Og er der noget CH ikke kan lide så er det er det at blive sagt imod eller blive sat i en debat...

jeg synes at CH sætter alt på spidsen.... hvis ikke du oplever fryd... så er det DIN skyld... aha...??

Og så har CH ikke altid pæne ord til overs for andre kirkerretninger.... low score in my book for that one...

Jeg har læst flere af deres bøger og deltaget på deres korstog
og været til fordrag med CH selv.....
Jeg synes han er spændende og der helt sikkert nogen ting de har fattet...... men lidt for meget herlighedsteologi og lidt for meget uden tanke..

stud.theol
Lars

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær