Menu
Hvem er online
1 registrerede (tau) og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#51556 - 18/09/2005 17:07 Hjælp til stavning
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Bare en lille undren herfra, det forum som hedder "Artikel Feedback", burde det ikke, sådan rent sprogligt set, skrives endten som "Artikelfeedback" eller "Feedback på artikler". Det med de sammensatte ord er jo noget bøvl, men har jeg ikke ret i den her, eller?

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#51557 - 19/09/2005 18:28 Re: Hjælp til stavning [Re: anniesr]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej Schjelde

Jeg er jo "kun" ordstyrer, og har ikke beføjelser til at lave om på sådan noget, men du har da helt ret. "Artikel Feedback" er en anglicisme eller lignende. "Artikelfeedback" er vel det korrekte ifølge gældende retskrivning.

mvh
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#51558 - 19/09/2005 18:40 Re: Hjælp til stavning [Re: Nikolaj]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
For syv sytten syltede kanaljer! "Artikelfeedback"? Splitte mine bramsejl! Hvad er det for et sørøversprog? Det kan da aldrig blive retskrivningskorrekt dansk. Det må da hedde "Artikelreaktioner" eller "Reaktioner på artikler".

Torden og lynild!

LarsBj,
Fhv skibsdreng på "Enhjørningen"

PS! Og han HEDDER Max Bjævermose!

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#51559 - 19/09/2005 18:50 Re: Hjælp til stavning [Re: LarsBj]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej Lars, du skrev:
citat:
For syv sytten syltede kanaljer! "Artikelfeedback"? Splitte mine bramsejl! Hvad er det for et sørøversprog? Det kan da aldrig blive retskrivningskorrekt dansk. Det må da hedde "Artikelreaktioner" eller "Reaktioner på artikler".

Ih ja, lad os bruge det gode danske ord "reaktioner"
Pointe: "reaktioner" er lige så fremmed som "feedback" (og "artikel", i øvrigt). Men "artikelfeedback" er den korrekte måde at sætte ordene sammen på på dansk. Orddeling i dette tilfælde er en anglicisme (formentlig, eftersom det vel er den mest hyppige "-isme"-fejltype på dansk).

mvh
Nikolaj

P.S.: Nej, "-isme"-fejltype er ikke godt dansk.

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#51560 - 19/09/2005 23:02 Re: Hjælp til stavning [Re: anniesr]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Schjelde ..

Jo, du har fuldstændig ret!

Det er lidt lissom Lever Postej på Tilbud eller - endnu værre - Napoleons Kager.

Jeg har selv det lille problem, at jeg er født med en usynlig rød speedmarker i hånden, og når jeg er henne i centeret, går jeg og retter alle fejlene på skiltene. Altså kun i tankerne, så der er ingen der opdager det .. man blir så upopulær ellers ...

(Jeg var virkelig god til stavning i skolen, og klarede mig kun fri af mobningen, fordi jeg var kropumulig til regning ... )

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#51561 - 19/09/2005 23:04 Re: Hjælp til stavning [Re: Nikolaj]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Ohoj Skipper,
Der fik du kølhalet en gammel sømand. Men du tager fejl, hvis du tror han stikker op for bollemælk:

"Tilbagemelding på artikler"!

"Tilbagemelding" kan du da for syv tusinde ikke finde i fremmedordbogen.

Skål i Laphroiaig

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#51562 - 20/09/2005 01:07 Re: Hjælp til stavning [Re: LarsBj]
anniesr
Bruger

Sejt! Der findes tilsyneladende andre end undertegnede som har været ordnørder siden de kom ud af ægget!
Nu skal det jo handle om Jesus, men en lille historie til almen foragelse skal vi da have: Forleden i Kvickly på Fredriksberg så jeg et skilt, cirka i A3 størrelse, som var tæt på at få mig til at gnave mit eget ben af i galskab. Sandelig om ikke nogen havde (haber jeg da) sat en eller anden inkompetent flaskedreng til at skrive følgende, med store, fede bogstaver: "Tilbud: Friske Druger"
Eller den her "Frisk Bagt Brød" Jamen, tak fordi I vil bage mit friske brød... Eller ikke sælger gammelt, ubagt brød!

Og så er den indre farisær vist kørt i stilling "tak Herre, fordi jeg ikke er som disse mennesker!" Skam mig.

Og nej, tegnsætning er ikke min force hvis nogen falder over et komma som er ukorrekt sat.

Hva skulle Max B da ellers hedde?

Hav en god nat!

(Leonard Cohen)

Til toppen 
#51563 - 20/09/2005 02:31 Re: Hjælp til stavning [Re: kristina]
Jerry
Bruger

Reg.: 20/08/2003
Sted: Greve
Hej kristina!

Den sprog er en mærkelig en!

Se fx her:

Adams æble.
Var det Eva, der tog en bid af det? Det skal være adamsæble.

God troende.
Skal man være godtroende for at være en god troende?

Halv nøgen dame.
Her er det ikke til at se forskel på om det er den øverste eller nederste halvdel. Det skal være halvnøgen dame.

Par forhold.
Hvad er bedst - et parforhold eller et par forhold?

Fiduso

Jerry

Til toppen 
#51564 - 20/09/2005 08:45 Re: ps. [Re: kristina]
kristina
Ordstyrer
Bruger

... jeg prøver lige at være seriøs et øjeblik:

Hvad med bare at kalde det Feedback?

Godt gammelt velintegreret indvandrerord?

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#51565 - 20/09/2005 09:17 Re: ps. [Re: kristina]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
citat:
Hvad med bare at kalde det Feedback?
Det tror jeg ville være misvisende, idet forumet skal bruges i forbindelse med feedback på artiklerne og ikke som reaktioner over selve JesusNet.dk.

Kristian

Til toppen 
#51566 - 20/09/2005 09:55 Re: ps. [Re: Nardus]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Nardus ...

Nåja - øv - nu troede jeg lige ..

Næste forslag:

Hvad så med, at du bare sender alle os glade fjollede sprognørder ud og lege en timestid, så vi kan få afreageret?

Og så, når vi kommer ind igen, kunne du måske med ophøjet ro henvise os til at leve videre med alle fejlene og manglerne i dette ufuldkomne site?

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#51567 - 20/09/2005 09:57 Re: Hjælp til stavning [Re: Jerry]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#51568 - 20/09/2005 10:02 Re: Hjælp til stavning [Re: anniesr]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

citat:
Hva skulle Max B da ellers hedde?

Hvad med Peter Norvig.. Eller Michael Kristiansen?? Det passer da til karakteren..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#51569 - 20/09/2005 11:26 Re: Smut du bare ud - men kom gerne tilbage [Re: kristina]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

citat:
Og så, når vi kommer ind igen, kunne du måske med ophøjet ro henvise os til at leve videre med alle fejlene og manglerne i dette ufuldkomne site?
Hvorfor skulle I dog lade jer leve med fejlene? Man sender vel ikke bilen til mekaniker for at få at vide, at man må leve med, at udstødningen er utæt!

Næ, Kristina - smut du bare ud og leg i det gode vejr og kom endelig ind igen, når det er blevet koldt (vi har jo godt af frisk luft til de små grå).

Kristian

Til toppen 
#51570 - 20/09/2005 16:46 Re: Hjælp til stavning [Re: kristina]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Kristina og Schjelde.

Ja, der sker også et eller andet med mig, når jeg ser bageren sælge "Vand kringel" eller "Masserinkage".

Mon ikke I - ligesom jeg selv - ville elske denne hjemmeside: www.cigarfar.dk . Den er fuld af den slags skæve tekster.

Ha det nu rækti gådt.

mæd vænli hildsen

Ande panne.

Til toppen 
#51571 - 20/09/2005 21:11 Re: nu gidder jeg slet ikke å leje feed back mer [Re: Nardus]
kristina
Ordstyrer
Bruger

... snøft - Nar dus - - det har man for sin goe vilje -
ville jo bare hjælpe dig - snøft snøft - ku ikke vide at du ville være - snøft - fuld kommen - havde lige læst Matt 19,21-22 - og - snøft - var så bange for at du sku gå bedrøvet bort ..

.. men så må du alså osse sæl om det.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#51572 - 21/09/2005 09:27 Re: Hjælp til stavning [Re: anniesr]
Raven
Bruger

Reg.: 08/07/2003
Sted: Brejning
Nu hvor I er i gang med at hjælpe JesusNet med stavning, kan vi jo lige så godt tage det hele med. Der er et par fejl der "springer mig i øjnene" .... av av

I forumoversigten står:

citat:
Jesus og evangeliet
Brug dette forum til debat og spørgsmål om Jesus, hans liv og hans lære. Hvad er Jesu budskab og hvad kan vi brug det kristne evangelium til?

(find 1 fejl)

og længere nede:

citat:
Ris, ros og hjælp
Har du brug for mere hjælp end du kan finde i Hjælp-linket øverst på siden, er dette stedet du kan stille dine spørgsmål. Her kan du også diskutere og forslå forbedringer eller beklage dig over Debatten.

Det er da synd for de stakkels forbedringer - hvad har de gjort siden de skal have klø ....

.... nå, mæn så er jag dæn der er smodtet!

Mvh
Raven

Til toppen 
#51573 - 21/09/2005 10:01 Re: Hjælp til stavning [Re: Raven]
Henoch
Bruger

Reg.: 21/02/2005
Sted: Sommersted
Sådan skulle indlægget og Jesusnets tekster se ud grammatisk komma:

Nu hvor I er i gang med at hjælpe JesusNet med stavning, kan vi jo lige så godt tage det hele med. Der er et par fejl , der "springer mig i øjnene" .... av av

I forumoversigten står:

citat:
Jesus og evangeliet
Brug dette forum til debat og spørgsmål om Jesus, hans liv og hans lære. Hvad er Jesu budskab , og hvad kan vi brug e det kristne evangelium til?

(find 1 fejl)

og længere nede:

citat:
Ris, ros og hjælp
Har du brug for mere hjælp, end du kan finde i Hjælp-linket øverst på siden, er dette stedet , du kan stille dine spørgsmål. Her kan du også diskutere og fore slå forbedringer eller beklage dig over Debatten.

Det er da synd for de stakkels forbedringer - hvad har de gjort siden de skal have klø ....

.... nå, mæn så er jag dæn der er smodtet!
.... nå, men så er jeg den, der er smuttet

Mvh
Raven

Med venlig hilsen
Henoch

Til toppen 
#51574 - 21/09/2005 20:48 Re: Hjælp til stavning [Re: Kefas Ben-Adam]
anniesr
Bruger

Hm, også nogle interessante muligheder, men ville tintins mindreårige læsere uden kendskab til boligmarked og politik mon også fange den? Det tror jeg ikke, og det ville da være synd og skam!
Vi kunne jo i stedet kalde Michael og Peter for Max Bjævermose?

(Leonard Cohen)

Til toppen 
#51575 - 22/09/2005 10:18 Re: Rettet [Re: Henoch]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Og så skulle de fejl vist være rettet Sig gerne til, hvis I falder over mere.

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#51576 - 22/09/2005 10:19 Re: Rettet [Re: anniesr]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Så er overskriften rettet til Artikelfeedback.

Er der flere fejl, må I endelig sige til, og vi kigger på det.

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 

Ordstyrer:  Nardus 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær