Menu
Hvem er online
1 registrerede (tau) og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#51464 - 16/09/2005 18:28 Festånden må udryddes
Jan Sloth
Bruger

Reg.: 21/06/2003
Sted: Nørresundby
I danmark hersker der blandt kristne en festånd som må ud. Den hindrer vækkelsen i Danmark.

Hvad mener jeg med festånd? Jo på mange kristne møder og i mange menigheder er det normalt at man sætter rockmusik på med kristne tekster. Rockmusik er inspireret af dæmoner og derfor kan man ikke bruge den musik. Det får folk ledt ud i synd.

Derudover er det også normalt at man opfører dans og drama. Det er noget som bedrøver Den Hellig Ånd at kristne begynder at stå og skabe sig i et dramastykke og vrider sig som om de var besatte.

Tobak og alkohol er også noget som er normalt idag at kristne nyder. Men det er synd. Når man ryger skader man sit legeme, og legemet er jo et tempel for Den Hellig Ånd. Alkohol har ført mange mennesker til helvede og derfor bør kristne ikke engang overveje at drikke så meget som en dråbe alkohol.

Sålænge denne festånd er i Danmark blandt kristne, da kan vækkelsen ikke komme og forandre Danmark.

Til toppen 
#51465 - 16/09/2005 18:49 Re: Festånden må styrkes [Re: Jan Sloth]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Hej Jan Sloth,
Du skrev:
citat:
Alkohol har ført mange mennesker til helvede og derfor bør kristne ikke engang overveje at drikke så meget som en dråbe alkohol.

Forkert! Alkohol er gavnligt, som man kan læse i Biozoom (danske biokemikers tidsskrift), der har bragt artiklen Alkohol: vor livsstils salt. Her skriver Leif Sestoft, Speciallæge, dr.med:
citat:
Alkohol bidrager med knap 10 % af befolkningens energiindtagelse og har foruden gunstige psykosociale virkninger afgørende betydning for forebyggelse af hjerte-karsygdomme.

Og han fortsætter:
citat:
De fleste kender tallet, at hver dansker over 15 år i gennemsnit indtager 12 l ren alkohol om året.

Men det er slet ikke noget voldsomt tal:
citat:
Det forholder sig nemlig således, at selve størrelsen af dette pr. capita alkoholforbrug på ingen måde er opsigtsvækkende endsige skadelig. For trehundrede år siden var alkohols energiprocent i den daglige kost mere end 20 og uden alkohol som middel til konservering af fødens energi i perioder med mangel på tilførsel af frisk føde, ville mange befolkninger ikke have overlevet, i det antal de gjorde.

Så selv om, alkohol kan føre til misbrug, er det altså et vigtigt bidrag til vor overlevelse, bl.a. ved at skabe lidt festkultur. Og selv om Noa måske ikke kendte sine grænser, kan VI andre altså godt have fordel af alkohol.

Dine betragtninger om tobak er jeg derimod enig i. Ud med det stads!

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#51466 - 16/09/2005 19:37 Boykot Jan Sloth [Re: Jan Sloth]
Henoch
Bruger

Reg.: 21/02/2005
Sted: Sommersted
Hej Alle

Jeg vil gerne opfordre til en boykot af Jan Sloths indlæg. Han har i de seneste dage fyldt Café Thomas med det ene uhyrlige udsagn efter det andet, og ordstyrerne har allerede flere gange givet ham en reprimande. Det vrimler med tråde, hvor folk har udbedt sig en forklaring eller en bibelsk begrundelse for hans ekstreme synspunkter, og det eneste, han har gjort er at beskylde alle andre for at være besat af dæmoner eller lignende. Jeg kan ikke se, at nogle af os får noget ud af disse "debatter".

Med venlig hilsen
Henoch

Til toppen 
#51467 - 17/09/2005 00:08 Jeg kunne ikke være mere enig [nt] [Re: Henoch]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#51468 - 17/09/2005 00:39 Re: Boykot Jan Sloth [Re: Henoch]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Henoch, jeg er helt enig med dig, og der kommer heller ikke flere svar fra mig på Jans indlæg.
Jeg har også tydeligt givet udtryk for min mening og har ikke mere at tilføje.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#51469 - 18/09/2005 02:37 Re: Festånden må udryddes [Re: Jan Sloth]
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Du skader også dit stakkels legeme ved at indånde biludstødning og andre forureningsgasser typisk forefindende i storbyer. Så jeg anbefaler at man holder vejret sålænge man er i bymæssig bebyggelse.

Ligeledes har man set at sukker har ført til overdreven fedme, hvorfor man også bør undgå dette, da det er usundt.

For megen brug af TV og computer kan også have store negative virkninger, så dette frarådes meget. Så se nu at få slukket din PC, Jan.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#51470 - 18/09/2005 08:17 Re: Festånden må udryddes [Re: Jan Sloth]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#51471 - 18/09/2005 18:26 Re: Festånden må udryddes [Re: Jan Sloth]
KajQrd
Bruger

Reg.: 17/04/2004
Sted: Herning
I danmark hersker der blandt kristne en festånd som må ud. Den hindrer vækkelsen i Danmark.

Hvad mener jeg med festånd? Jo på mange kristne møder og i mange menigheder er det normalt at man sætter rockmusik på med kristne tekster. Rockmusik er inspireret af dæmoner og derfor kan man ikke bruge den musik. Det får folk ledt ud i synd.

Jeg undrer mig lidt over din måde at debatere på. For det første har du ingen som helst bibelsk begrundelse for at sige som du gør. I mange tilfælde kan man direkte afvise, at det du skriver er sandt ud fra Bibelen... At rockmusik er inspireret af dæmoner er der intet som helst belæg for at sige. Tvært imod er mange mennesker blevet rørt af det budskab, som kristne rockmusikere har bragt dem om Jesus Kristus og hans kærlighed til dem.

Derudover er det også normalt at man opfører dans og drama. Det er noget som bedrøver Den Hellig Ånd at kristne begynder at stå og skabe sig i et dramastykke og vrider sig som om de var besatte.

Igen: Du har intet som helst af bibelsk belæg for at sige, som du gør. Og når jeg så ser på, hvad du selv agiterer for, så kommer det til at klinge virkelig hult. At man frakender kristne deres åndelige identitet og autoritet, fordi de er syge...

Tobak og alkohol er også noget som er normalt idag at kristne nyder. Men det er synd. Når man ryger skader man sit legeme, og legemet er jo et tempel for Den Hellig Ånd.

Her mener jeg faktisk, du har en pointe, der bør tages alvorligt. Jeg er ikke 100% sikker på, at du har ret. Især fordi vi også i Bibelen kan læse om den frihed, vi har fået. Jeg selv ryger ikke, og derfor vil det være en lidt for billig måde at fremhæve mig selv på, at sige at rygning er synd. Det står ikke direkte. Men rygning er skadeligt, og jeg undrer mig virkelig over, hvor almindeligt det er i kristne kredse i Danmark, og at der ikke er flere, der har anfægtelser omkring det.

Alkohol har ført mange mennesker til helvede og derfor bør kristne ikke engang overveje at drikke så meget som en dråbe alkohol.

Her er du igen fuldstændig ude i hampen i forhold til Bibelens ord. For det første: Jesus drak selv alkohol sammen med sine disciple. Nadvermåltidet var et regulært måltid, hvor de drak vin til. Paulus rådgiver til, at man ikke skal drikke sig fuld, men han siger ingen steder, at det er forkert at indtage alkohol. Der er talrige eksempler på vers i Bibelen, der fremhæver glæden ved nydelse af alkohol og også en del, der fremhæver faren.

Sålænge denne festånd er i Danmark blandt kristne, da kan vækkelsen ikke komme og forandre Danmark.

Så længe kristne pålægger hinanden bud, der ikke er bibelsk funderede, så vil det føre til unødige stridigheder. For at sige det lidt popsmart, så er det rigelig svært at overholde de bud, Bibelen giver os. Det er slet ikke nødvendigt selv at opfinde nye.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær