Menu
Hvem er online
1 registrerede (tau) og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#50988 - 07/09/2005 01:24 Av min tro
Anonym
Anonym

Efter 2 år på en kristen efterskole, mente jeg at jeg var afklaret med min tro og at jeg troede på Gud og på Jesus.
I årene efter og til nu er jeg blevet mere og mere i tvivl om hvad jeg egentlig tror på.
Jeg føler at jeg i mine år på efterskole blev manipuleret medog at jeg adopterede efterskolens tro.
Det der nok slog hovedet på sømmet med hensyn til min tro eller mangel på samme var da min Farmor døde. Fra da af har jeg kun været i kirke når der har været begravelser.
Nu sidder jeg tilbage med en tom følelse og en følelse af at være blevet manipuleret med. Men på den anden sode mangler jeg det fællesskab jeg fik med andre kristne.

Til toppen 
#50989 - 08/09/2005 15:34 Re: Av min tro
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære ven

Jeg tror, du oplever det som mange andre unge også oplever. Troen på Jesus er vokset frem i et forholdsvis beskyttet og og trygt kristent miljøm hvor du ikke har oplevet, at din tro blev særlig udfordret. Det er ikke det samme som, at du er blevet manipuleret med. Men i det kristne hjem eller på den kristne efterskole var det sikkert meget let at være kristen, fordi det var så mange af de andre også, og I støttede og opmuntrede hinanden. Det er der ikke noget galt i.

Men når man så kommer ud af dette kristne miljø, får andre kammerater og oplever at den naturlige støtte og opmuntring ikke er der længere, så bliver troen pludselig mere sårbar og glider måske helt i baggrunden. Jo mere vi har støttet os til andres tro, des mere sårbar er vores egen tro.

Jeg ved ikke om det er sådan du også har oplevet det. Men under alle omstændigheder, så er troen på Jesus ikke noget, der bare kommer af sig selv - og derefter også passer sig selv. Troen er noget vi hele tiden må kæmpe for og holde ved lige.

Man kan sammenligne troen med et liv, som skal have næring og pleje for at kunne overleve, ja for at kunne vokse. Får troen ikke det, så dør den lige så stille ud.

Og hvad er det så for en næring troen har brug for? Jo, det er fx fællesskabet med andre kristne. Det er den regelmæssige bibellæsning og bøn til Gud. Det er at lytte til bibelsk undervisning og deltage i gudstjenester og kristne møder. Det er nemlig på disse måder, at Gud taler til os og styrker vores tro. Hvis vi holder os væk fra disse steder, hvor Gud på en særlig måde kan kommunikere med os, så gør vi det meget svært for troen at leve. Så sulter vi åndeligt.

Du skriver, at du mangler fællesskabet med andre kristne. Det kunne måske tyde på, at det er der du skal begynde for at finde tilbage i troen på Gud og Jesus. Jeg håber du kender nogen som kan hjælpe dig med at finde ind i et godt kristent fællesskab. Ellers må du meget gerne skrive til os under Personlig kontakt, hvor der er mulighed for at kontakt med lokale kristne.

Jeg vil meget opfordre dig til at give Gud og troen på ham en ny chance, sådan at din egen personlige tro kan vokse og give dig en ny glæde og tryghed i livet.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær