Egentlig burde jeg ikke reklamere, for set med mine øjne er Benny Hinn en falsk profet lige efter Mat 24.
Men jeg ønsker bare at gøre opmærksom på, at når dine venner bliver hel opslugt af "Bennys store mirakler" , så er det tid for dig at fortælle om hvem han virkelig er og hvem han tjener. For dette vil føre yderligere danskere ind i et bedrag.
hvorfor mener du, at Benny Hinn er en falsk profet?
Mvh Tau.
(Lidt er på engelsk, håber det er ok:)
Benny Hinn er jo katolik så jeg kan godt forstå at du spørger. Her er et link som beskriver lidt omkring hans katolske side: DITC link
Der skal ikke så meget til for at klasificere profeter i falske og sande profeter.
En sand profet:
En der taler det som Gud siger han skal sige, 100% korrekt. Vi må her også skelne imellem at være profet og den profetiske nådegave. Den profetiske nådegave eksisterer stadig i dag, men profeten som vi kender den fra det gamle testamente og fra apostlene findes ikke. Der bliver ikke skrevet / tillagt noget til Ordet mere, det er færdigt.
Man kan ikke "lære" at blive profet som det er meget oppe i tiden at dyrke på diverse profetskoler. Profeten er kaldet og vi ser tydeligt i det gamle testamente at det ikke var et yndet erhverv som det pludeselig er blevet nu. Måske har det noget at gøre med at hvis man profeterede falsk blev man stenet? Og folket hadede profeten fordi han talte sandt og talte omvendelse? Men den Profet, der formaster sig til at tale noget i mit Navn, som jeg ikke har pålagt ham at tale, eller taler i en anden Guds Navn, den Profet skal dø!"
En falsk profet:
En der ikke taler sandt eller taler fra Gud. Det han siger er menneskeskabt eller dæmonisk. Eller: Når en Profet eller en, der har Drømme, opstår i din Midte og forkynd dig et Tegn eller et Under, og det Tegn og Under, han talte til dig om, indtræffer, og han samtidig opfordrer eder til at holde eder til andre Guder, som I ikke før kendte til, og dyrke dem, så må du ikke høre på den Profets Tale eller på den, der har Drømmen; thi HERREN eders Gud sætter eder på Prøve for at se, om I elsker HERREN eders Gud af hele eders Hjerte og hele eders Sjæl.
så vid: Hvad en Profet taler i HERRENs Navn, uden at det sker og indtræffer, det er noget, HERREN ikke har talt. I Formastelighed har Profeten udtalt det, og du skal ikke være bange for ham!
men når en Profet profeterer om Fred, kendes den Profet, HERREN virkelig har sendt, på at hans Ord går i Opfyldelse."
Er Benny Hinns profetier gået i opfyldelse?
Benny Hinn advarede Fidel Castro: “Fidel Castro vil dø i 90’erne”.
Han advarede også at ”omkring 94 eller 95, ikke senere end det, vil Gud destruere det homoseksuelle samfund Amerika...Han vil ødelægge det med ild”.
Sjovt nok så blev noget af det ødelagt med vand for nylig...
"The Spirit of God tells me -- an earthquake will hit the east coast of America and destroy much in the 90's."
Wednesday, the Wednesday before the 20th would be the 19th, correct, no the 18th of December at 2 am I awakened to a prophecy ringing in my heart. I was hearing myself prophesy. ... I will tell you this, Satan is ready to unleash horror and terror on this earth as never before. But I heard the Lord say, literally I heard Him speak those words, He said, "Dark days are ahead for the world, and bright days for my people." (Applause) I was prophesying it. "Those who know me and those who walk with me will know light and beauty, says the Lord." God began to speak these words. ... March 3rd. I just heard March 3rd in my ears. What's March 3rd? What day is that? We don't know. I don't know what March 3rd what day it would be? I'm not sure what I would be, I don't know what crusade or service or maybe I'm not anywhere. But I'm hearing the Lord say that to me. (Benny Hinn, TBN "Praise The Lord", 12/30/02)
Partial transcript of March 29, 2000 on TBN where Benny Hinn used prophesies of Jesus Christ appearing to raise money for TBN:
Hinn: "I know deep in my soul something supernatural is going to happen in Nairobi, Kenya. I feel that I may very well come back. And you and Jan are coming - Paul and Jan are coming to Nairobi with me, but Paul we may very well come back with footage of Jesus on the platform. You know that the Lord appeared in Romania recently and there's a video of it, where the Lord appeared in the back of a church and you see him on video walking down the aisle. Yea. Paul do you remember when I came on TBN years ago I showed you a clip of the Lord appearing in our church in Orlando on the balcony on the wall. Yea you remember that
Paul Crouch: "Yea very well I saw it."
Hinn: "That was eighty, something eighty sixty, whatever. You know I always wondered why the Lord, why did He do that , you know why now I look back that was the beginning of the greatest move of God in our church. Because 83, 84, 85 were horrible years for me horrible years. '86 the blessings of God began but they began with this manifestation of the Lord's face on the balcony that stayed for 8 weeks, 8 solid weeks. The Lord has done this in the past but He 's about to do it again. Now here this I'm prophesying this Jesus Christ the son of God is about to appear physically in some churches and some meetings and to many of His people. For one reason to tell you He's about to show up. So wake up Jesus is coming saints. You have held back from the Lord in the past don't you dare do it now. The day will come you will stand before Him and give an answer. How dare we not give to God? How dare we hold back? Who do we think He is -- some neighbor of ours? He's God Almighty -- we fear the Lord God of hosts. He's not some man -- He's God. If Jesus tonight appeared on this platform here and looked through this camera and said to you I need your offerings so I can touch the world, would you give Him? Of course. Well I've got news for you. He's saying it, He's saying it, He's saying it through his servants, He's saying it through his Word He's saying it. The Bible clearly states "how shall they go unless they be sent?" And God is speaking to you so obey him. Some of you need to give large sums tonight. Don't you give those small sums if you have the large sums. Many of you have those small sums. The best you can give is all God wants from you. The best you can give is all expects of ya. But some of you watching right now have money in the bank your gonna leave it behind, You may even lose it unless you obey God tonight. Give to God tonight. God is speaking to you now. Do you know by holding back from God you're keeping God's blessings from your family by holding back from the Lord? You're saying "No, Lord, I don't want you presence in my home." And when you call tell the Lord "I'm sowing tonight because I believe what this man is saying on TV. I believe what Benny Hinn is saying is what I need to hear. The anointing of God is about to invade my home, my life my children. I'm giving in faith believing Lord that my seed will touch your heart." In fact I'm going to say something I never said on a telethon I believe that God is healing people while they are making a pledge tonight. There are people getting healed making a pledge. No, no, you are not paying for that healing, and you know that. But God is honoring you for your obedience and touching your body ..."
Eller hvad med hans omgang med det okkulte? Benny snakker med de døde?
Der må ingen findes hos dig, som lader sin Søn eller datter gå igennem. Ilden, ingen, som driver Spådomskunst, tager Varsler, er Sandsiger eller øver Trolddom ingen, som foretager Besværgelse eller gør Spørgsmål til Genfærd og Sandsigerånder og henvender sig til de døde; thi enhver, der gør sligt, er HERREN vederstyggelig, og for disse Vederstyggeligheders Skyld er det, at HERREN din Gud driver dem bort foran dig.
Mr. Hinn at the Blaisdale Arena, Honolulu, HI, on February 28, 1997.
I’ve know moments of such anointings, it’s really hard for me to describe those moments. I’ve known moments when I’ve not only felt the presence of God, I’ve smelled the presence of God. I did this morning right here. And others around me smelled the fragrance of frankincense. In Detroit, Michigan, so great was the presence of God, the entire building filled up with a mist and we began to breathe in and smell it, frankincense, presence of the Lord. Steve Brock, you smelled it with me and Ron . . . I’ve seen the presence of God. I’ve not only felt it. I’ve not only smelled it. I’ve seen it with my own eyes."
"He’s more real to me than my own children. Do you know something? that is difficult for me to explain I’m just gonna tell you. Whenever I talk to Him, I see Him. I can tell you what He wears, I can tell you what color He has on. I’ve seen that so many times. I’m, I’m talking about regular. When I talk to the Lord at times I see Him wearing a, a, a, often most times I’d see Him blue, beautiful, almost like a silkish-looking garment. And under it would be white garment. A white and a scarlet garment. I’ve seen Him at times when just pure white altogether. You say, ‘When do you see Him?’ I don’t know, I just see Him. And often when I see Him, I know whether He is pleased with me or displeased with me. There’s been times when I see Him with a smile. Other times I’ve seen Him with a very serious look. Other times I couldn’t really tell it’s almost like a mist around His face I couldn’t tell. I don’t understand why He allows me to see that. But I do. And He speaks to me so clearly. He tells me to say things and do things and pray even for things. You know, I ask Him questions that most people probably don’t ask Him. Example, I said, ‘Lord, show my my future. Actually, I had a vision. I saw myself as an old man with white hair and I had a dark suit on with stripes, and my girls . . . thirties, old thirties, and they had beautiful curly hair. They looked like Dino’s wife. What’s her name? Dino’s wife? Gary’s sister? Sharon. I said, ‘Lord, how long will I live?’ He told me. He said, ‘Sixty-nine. If you take care of yourself, seventy-three.’ So I want to buy a treadmill. I’ve asked Him these kind of things. I’ve asked him things about people."
Lyder det som en Guds mand? Lyder det som om han har kontakt med den rigtige Jesus Kristus som sidder ved Guds højre hånd?
The Lord gave me a vision of Kathryn Kuhlman sitting with what seemed to be a group of people . . . and every one of them seemed to be urging me to pray. Now, I know this sounds crazy, but it’s all right. I don’t mind crazy because I liked what I saw . . . I was in prayer at uh, least hours . . . At least fifty to seventy of them sitting in a group, and they were saying to me, ‘Pray! Ask God to give you a healing ministry that will touch the world! And suddenly, I heard Kathryn’s voice and suddenly there she was its crystal clear. And she in her beautiful smile, she said, ‘Ask! We’re waiting for you to ask! We’re praying with you to ask!’ And the vision disappeared. And suddenly I said, ‘Lord!’ And I asked. A week later the anointing hit my life.
Til slut:
Ikke enhver, som siger til mig: Herre, Herre! skal komme ind i Himmeriges Rige, men den, der gør min Faders Villie, som er i Himlene. Mange skulle sige til mig på hin Dag: Herre, Herre! have vi ikke profeteret ved dit Navn, og have vi ikke uddrevet onde Ånder ved dit Navn, og have vi ikke gjort mange kraftige Gerninger ved dit Navn? Og da vil jeg bekende for dem Jeg kendte eder aldrig; viger bort fra mig, I, som øve Uret!
Dersom nogen da siger til eder: Se, her er Kristus, eller der! da skulle I ikke tro det. Thi falske Krister og falske Profeter skulle fremstå og gøre store Tegn og Undergerninger, så at også de udvalgte skulde blive forførte, om det var muligt. Se, jeg har sagt eder det forud.
En simpel læsning af Mat 24 ville sige os at hvis der er nogen der siger at Jesus er her eller at de har set ham så er det en løgn. Alligevel ser vi det ikke når vi ser en mand som Mr. Hinn. Vi bliver forblændede!
#50787 - 06/09/200517:24Re: Benny Hinn kommer til danmark
[Re: GetRighT]
tau
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej,
jeg vidste ikke, at Hinn skulle være katolik. Er du sikker på, at du ikke forveksler ham med en anden? Der står godtnok, at han passer på beskrivelsen af en karismatisk, katolsk præst. Men jeg mener da, at Hinn har både kone og børn... Jeg mener, at han er pinsepræst i forbindelse med Torontovækkelsen og alt det der vineyard osv. (???).
mvh Tau.
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
#50788 - 06/09/200520:01Re: Benny Hinn kommer til danmark
[Re: tau]
kristina
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej tau
Ifølge sognepræst Erik Langkjer er blev Benny Hinn smidt ud af sin kirke, Pinsekirken i USA, på grund af sin specielle optræden og forkyndelse, men han blev taget til nåde i 1995, fordi han fortalte, at han havde angret sine synder og forkerte meninger. Jeg kan ikke tro, at han har været katolsk præst?
Hans hypnotiske udstråling siges at være af en sådan karakter, at tilhørerne til hans stormøder falder om i klynger, bare han puster på dem - Men hans pålidelighed i pengesager står vistnok ikke helt mål med hans kraftige gerninger ..
Lige en lille bemærkning om profeter: Profeter taler ikke nødvendigvis om noget fremtidigt, som det vist er almindeligt at regne med. De gammeltestamentelige profeter taler en del om om Jesu komme, som jo for dem er fremtid, men de taler sandelig også her-og-nu-ord fra Gud, og nogle af profeterne taler slet ikke om noget fremtidigt. Profetere betyder proklamere / prædike, og ikke "spå"!
F.eks. kan en præst/prædikant have profetisk nådegave selv om han aldrig prædiker andet om fremtiden end hvad vi kan læse i Bibelen!
Men hvis han profeterer om noget fremtidigt, der ikke går i opfyldelse, er det jo i hvert fald ikke ord fra Gud ...
#50789 - 06/09/200523:10Re: Benny Hinn kommer til danmark
[Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger
Hej kristina
jeg mente heller ikke, at Hinn havde været katolik på noget tidspunkt, det var GetRighT, som påstod det.
Jeg har også mødt en prædikant, som fik deltagerne i mødet til at vælte om, enten når han pustede på dem, eller når han knipsede i deres retning. Jeg lavede et indlæg om det i fri debat vistnok, dengang det forum fandtes herinde. Det hed "knips - og mængden faldt omkuld".
Man kaldte det Helligåndens salvelse, at han kunne disse vælten rundt tricks..jeg tvivler dog kraftigt...
mvh Tau.
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
Lige en lille bemærkning om profeter: Profeter taler ikke nødvendigvis om noget fremtidigt, som det vist er almindeligt at regne med. De gammeltestamentelige profeter taler en del om om Jesu komme, som jo for dem er fremtid, men de taler sandelig også her-og-nu-ord fra Gud, og nogle af profeterne taler slet ikke om noget fremtidigt. Profetere betyder proklamere / prædike, og ikke "spå"!
F.eks. kan en præst/prædikant have profetisk nådegave selv om han aldrig prædiker andet om fremtiden end hvad vi kan læse i Bibelen!
Helt enig. Netop det at udlægge Ordet er jo profetisk i så fald det er Helligånden der er den inspirerende kilde. Og det er nok der den profetiske nådegave som jo gives af Helligånden til hvem han vil, er mest i funktion.
Man kaldte det Helligåndens salvelse, at han kunne disse vælten rundt tricks..jeg tvivler dog kraftigt...
mvh Tau.
Nej, du har helt ret tror jeg. Alene det at mennesker tror de kan styre Helligånden som en eller anden "kraft" er jo hovmod i sig selv. Hvis vi ser på Helligåndens frugt, kan jeg ikke se disse manifestationer som en del af dem.
Men Åndens Frugt er Kærlighed, Glæde, Fred, Langmodighed, Mildhed, Godhed, Trofasthed, Sagtmodighed, Afholdenhed.
Undskyld mig, men det ser ud til at du er helt ude på "Herrens mark".
Lad mig først slå fast, at jeg ikke kender Benny Hinn, men at jeg ved om ham og hans tjeneste og han er IKKE katolik og at han heller ikke bruger katolske ritualer eller symboler. Han er karismatisk pinsepræst.
Benny Hinn havde en periode for ca. 5 år siden, hvor Gud havde ham under en særlig behandling. På grund af store oplevelser skete der det, som næsten alle i den situation kommer i, at man tror man kan selv og ikke stadig være en gren på vintræet -Kristus.
Gud elskede Benny Hinn og han måtte igennem en hård tid, hvor Gud formanede ham og irettesatte ham og Benny Hinn kom helt derned på knæ og bede Gud om tilgivelse, hvor han måtte erkende, at han var og skulle altid være afhængig af at lade Kristi lederskab styre hans liv og tjeneste.
Og denne renselsesproces synes at have formet og fremmet en fornyet tjeneste, hvor Benny Hinn i respekt for Herrens tugtelse, fungerer på en anden måde end tidligere.
Med hensyn til profetisk tjeneste så er den nytestamentlige tjeneste af en anden karat end i GT. Og det du beskriver kan lyde mærkeligt og der er også mange ting i NT som vi heller ikke forstår f.esk. i Åbenbaringsbogen, men alt skal bedømmes udfra Guds ord og Helligånden og den bedømmelse er ikke for kristne uden gave til bedømmelse, men derimod af andre med profetisk tjeneste og ansvarlige åndelige ledere. Prøv at læse 1. Kor. 14. vers 29: "To eller tre kan tale profetisk og DE ANDRE skal bedømme, hvad de siger"
Men når alt kommer til alt, så er det åndens frugter som skal vise om ens tjeneste er frugtbar og i den sidste ende hos Gud, når vor tjeneste skal testes om det er hø eller halm, som kan brænde op i røg.
Undskyld mig, men det ser ud til at du er helt ude på "Herrens mark".
Tak! Det håber jeg sandelig, der er intet sted jeg hellere vil være.
citat:
Lad mig først slå fast, at jeg ikke kender Benny Hinn, men at jeg ved om ham og hans tjeneste og han er IKKE katolik og at han heller ikke bruger katolske ritualer eller symboler. Han er karismatisk pinsepræst.
Nå, men du skriver at du ikke kender ham og så går du så igang med at fortælle en hel masse om ham. At han er katolik kan vi ikke diskutere, da han selv siger det. Katolisismen lever fint i hans hverdag og i hans crusades.
Hinn proudly stated, "My upbringing, of course, was Catholic in that I attended the Catholic school in Jaffa, Israel. And so my mentality basically is a Catholic mentality. When I was born again, I was Catholic in my ways. I was very Catholic in my ideas, in my behavior." (Christianity Today, Sept. 3, 1991
citat:
Benny Hinn havde en periode for ca. 5 år siden, hvor Gud havde ham under en særlig behandling. På grund af store oplevelser skete der det, som næsten alle i den situation kommer i, at man tror man kan selv og ikke stadig være en gren på vintræet -Kristus.
Gud elskede Benny Hinn og han måtte igennem en hård tid, hvor Gud formanede ham og irettesatte ham og Benny Hinn kom helt derned på knæ og bede Gud om tilgivelse, hvor han måtte erkende, at han var og skulle altid være afhængig af at lade Kristi lederskab styre hans liv og tjeneste.
Og denne renselsesproces synes at have formet og fremmet en fornyet tjeneste, hvor Benny Hinn i respekt for Herrens tugtelse, fungerer på en anden måde end tidligere.
Uha ja, han har sandelig omvendt sig.... Prøv at kigge på hans hjemmeside og se om du kan finde noget der ikke handler om at du skal give penge og hvor meget du bliver velsignet hvis du giver. Frem med lædderet så kommer der strømme af velsignelser ned fra himmelen.
citat:
Med hensyn til profetisk tjeneste så er den nytestamentlige tjeneste af en anden karat end i GT. Og det du beskriver kan lyde mærkeligt og der er også mange ting i NT som vi heller ikke forstår f.esk. i Åbenbaringsbogen
Du mener altså at BH er en ny testamentelig profet hvor det er ok at profetere falsk, bare man rammer sådan ca. 50 % rigtigt med sit budskab? Det er da til at forstå: Men vogter eder for de falske Profeter, som komme til eder i Fåreklæder, men indvortes ere glubende Ulve. Det er rene Ord for pengene! Og det kræver da ikke megen bedømmelse at se det falske når man har det hele på skrift? Hvor langt skal vi gå?
citat:
Prøv at læse 1. Kor. 14. vers 29: "To eller tre kan tale profetisk og DE ANDRE skal bedømme, hvad de siger"
Hvis det ikke var taget så meget ud af kontekst (Det handler om ikke at blabre løs med tungetale, men hellere tale profetisk) kunne vi bruge det til noget og dog: Her siges netop at andre skal bedømme det.
citat:
Men når alt kommer til alt, så er det åndens frugter som skal vise om ens tjeneste er frugtbar og i den sidste ende hos Gud, når vor tjeneste skal testes om det er hø eller halm, som kan brænde op i røg.
Ja, problemet er bare at hvis man så har taget fejl så er det lidt for sent. Her på jorden har vi stadig en chance for at vende om.
Kærlighed er at række en finger i vejret og sige: Her er noget galt! Alternativet er at holde sin mund og lade dem sejle sin egen sø. Jeg har valgt det første...
#50797 - 07/09/200516:15Re: Benny Hinn kommer til danmark
[Re: carl]
kristina
Ordstyrer
Bruger
Hej Carl, du er der lige en enkelt ting af dit, jeg vil kommentere, nemlig:
citat: Men når alt kommer til alt, så er det åndens frugter som skal vise om ens tjeneste er frugtbar og i den sidste ende hos Gud, når vor tjeneste skal testes om det er hø eller halm, som kan brænde op i røg.
Jo - - men det os ikke altid givet at se resultaterne af tjenesten - det ser vi først når Herrens dag bryder frem. Og ikke alle Guds børn er kaldet til udadrettet tjeneste.
1.Kor. 3,12-13: Hvis nogen bygger på grundvolden med guld, sølv, ædelsten, træ, hø, halm, skal det vise sig, hvad slags arbejde enhver har udført. Dagen skal gøre det klart, for den bryder frem med ild, og ilden skal prøve, hvordan hver enkelts arbejde er.
Det afgørende er jo: Bygger og lever vi på selve grundvolden, nemlig Jesus Kristus, eller på noget i os selv?
Åndens frugter er ikke stormøder med undere og helbredelser - der står der i hvert fald ikke noget om - men, som der står i Galaterbrevet (5,22-23): kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, mildhed og selvbeherskelse.
#50798 - 07/09/200517:08Re: Benny Hinn kommer til danmark
tau
Ordstyrer
Bruger
Hej kristina
citat: Åndens frugter er ikke stormøder med undere og helbredelser - der står der i hvert fald ikke noget om - men, som der står i Galaterbrevet (5,22-23): kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, mildhed og selvbeherskelse.
Jeg er enig med dig i, at de nævnte er åndens frugter. Men kan stormøder med undere og helbredelser ikke også være det? Hvordan ved du, at det ikke er Helligånden/Jesus, som udvirker underne?
mvh Tau.
Citat: Det afgørende er jo: Bygger og lever vi på selve grundvolden, nemlig Jesus Kristus, eller på noget i os selv?
Åndens frugter er ikke stormøder med undere og helbredelser - der står der i hvert fald ikke noget om - men, som der står i Galaterbrevet (5,22-23): kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, mildhed og selvbeherskelse. Citat slut.
Måske er vi alligevel enige?
Kommentar: Er vi uenige.
Jeg skrev: Men når alt kommer til alt, så er det åndens frugter som skal vise om ens tjeneste er frugtbar og i den sidste ende hos Gud, når vor tjeneste skal testes om det er hø eller halm, som kan brænde op i røg. Citat slut.
Kommentar: Hvor ser du forskellen i vore holdninger ? Og som troende kristen kan vi jo ikke bygge på andet end Jesus Kristus, som det sikre fundament.
Enten kan eller vil du ikke læse ordentligt, men hvis du oversætter rigtigt, så sigeer B.Hinn, at han var opdraget katolsk i sinbarndom og ungdom, men derfra til at hævde at han er katolik er temmelig langt. Det er jo et umuligt postulat at påstå, at hvad man var engang det er man altid. Iøvrigt kan jeg heller ikke se problemet, hvis han er "katolik" eftersom han så hører til de pragtfulde karismatiske katolikker, hvoraf mange af dem har værdifulde nådegaver fra Gud.
Så harcelerer du over at jeg skriver om B.H og at jeg ikke kender ham. Nej, det gør jeg ikke, men derfor har jeg alligevel en viden om ham.
Citat: Prøv at læse 1. Kor. 14. vers 29: "To eller tre kan tale profetisk og DE ANDRE skal bedømme, hvad de siger"
Hvis det ikke var taget så meget ud af kontekst (Det handler om ikke at blabre løs med tungetale, men hellere tale profetisk) kunne vi bruge det til noget og dog: Her siges netop at andre skal bedømme det. Citat slut.
Kommentar: Du har desværre ikke forstået det. Hvis du selv har profetisk gave eller tjeneste så bør du vide, at det intet har med at blapre løs, men at andre med profetisk gave er i stand til at bedømme. Det er således at nogle med profetisk gave eller tjeneste har flere nådegaver at betjene andre med, derunder bedømmelse. Prøv at læse hele kapitel 12 +14 igen.
Citat: Kærlighed er at række en finger i vejret og sige: Her er noget galt! Alternativet er at holde sin mund og lade dem sejle sin egen sø. Jeg har valgt det første... Citat slut.
Kommentar: Den kærlighed kunne også hedde noget andet og i øvrigt har du selv talt med ham eller læst noget af hans nyere vidnesbyrd? Kunne du så ikke fatte dig i korthed og fortælle alle vi andre konkret, på hvilke punkter B.H. er falsk. Det vil lette debatten. Tak.
Citat: Benny Hinn was born in 1953 in Israel to a Greek father and an Armenian mother. He was raised in the Greek Orthodox religion. Hinn claims that while he was a young boy of 11 years of age in Israel, God first appeared to him, and has been appearing to him ever since. At the age of 14, Hinn moved to Canada with his parents. While attending high school there, he says he had visions of himself preaching before huge crowds. He also claims that God healed him of a stuttering problem so that he could become a preacher.
Yet in spite of the visions and God's appearing to him for several years, Hinn marks the year of his being born again as 1972 when he was about 20 years old. It was at a Kathryn Kuhlman service the following year that he says he had a "profound spiritual experience."
Hinn readily admits that much of the misunderstanding that has arisen from his teachings is the result of his lack of formal Bible training. In fact, almost immediately after his having been "born again," Hinn says, "The Lord launched me into ministry almost overnight." Citat slut.
#50802 - 07/09/200519:36Re: Benny Hinn kommer til danmark
kristina
Ordstyrer
Bruger
Hej Carl, nej, jeg tror vi er enige, selv om vi udtrykker os lidt forskelligt.
Jeg har dog vanskeligheder med dette:
men alt skal bedømmes udfra Guds ord og Helligånden og den bedømmelse er ikke for kristne uden gave til bedømmelse, men derimod af andre med profetisk tjeneste og ansvarlige åndelige ledere. Prøv at læse 1. Kor. 14. vers 29: "To eller tre kan tale profetisk og DE ANDRE skal bedømme, hvad de siger"
... for hvem skal bedømme DE ANDRE som altså skal bedømme disse "to eller tre" .. Lige præcis her ligger min modstand mod at overgive mig disse "andres" bedømmelse af dem der mener at tale ord fra Gud?
Jeg holder mig til min Bibel, Guds Ords forkyndelse og de hellige sakramenter .. Guds nåde er mig nok!
Og som du er jeg glad for at være på Herrens mark og søger ikke andre græsgange!
Jeg kommenter det som jeg synes vi kan diskutere. Jeg skal gøre det kort og konkret som du beder om.
citat:
Enten kan eller vil du ikke læse ordentligt, men hvis du oversætter rigtigt, så sigeer B.Hinn, at han var opdraget katolsk i sinbarndom og ungdom, men derfra til at hævde at han er katolik er temmelig langt. Det er jo et umuligt postulat at påstå, at hvad man var engang det er man altid. Iøvrigt kan jeg heller ikke se problemet, hvis han er "katolik" eftersom han så hører til de pragtfulde karismatiske katolikker, hvoraf mange af dem har værdifulde nådegaver fra Gud.
Hvis man bibeholder de traditioner som man fik ind med skeen som barn, som f.eks. at opsøge de døde, søge åbenbaringer af jesus i form a lysende billeder på væggen i sin "kirke" osv. så har man ikke lagt det bag sig.
citat:
Kommentar: Du har desværre ikke forstået det. Hvis du selv har profetisk gave eller tjeneste så bør du vide, at det intet har med at blapre løs, men at andre med profetisk gave er i stand til at bedømme. Det er således at nogle med profetisk gave eller tjeneste har flere nådegaver at betjene andre med, derunder bedømmelse. Prøv at læse hele kapitel 12 +14 igen.
Nej, det er rigtigt - jeg ejer ikke nogen nådegave. Jeg kan heller ikke videregive nogen. Det er suverænt Helligånden der tildeler gaver til hvem han vil og når han vil. Desværre leder dette skriftafsnit os helt væk fra emnet så nok om det og om udlægningen af det.
citat:
Kunne du så ikke fatte dig i korthed og fortælle alle vi andre konkret, på hvilke punkter B.H. er falsk. Det vil lette debatten. Tak.
Falsk profet = En der taler som om det var fra Gud det han siger og at det så ikke går i opfyldelse.
Falsk lærer = En der lærer noget kontra det som står i Ordet.
Den, som siger: "Jeg kender ham," og ikke holder hans Bud. han er en Løgner, og i ham er Sandheden ikke;
Når du nu mener at du både har profetisk nådegave og så mener du også at så har man andre nådegaver, bl.a. bedømmelsen nådegave - hvorfor kan du så ikke bedømme korrekt her? Hvor afsporet skal man være før det er en anden ånd?
#50805 - 15/09/200515:56Re: Benny Hinn kommer til danmark
Anonym
Anonym
Jeg synes det er dejligt at Benny Hinn kommer til Danmark. Endelig kommer der en Guds mand, som kan få "hundene til at gø", "farisæerne og dæmonerne" til at blive rasende og hunderæd. Mange er misundelige på den Guds mand og Satan har travlt med at bilde folk ind at han er en falsk profet. Hvorfor? Fordi djævelen ryster i bukserne over at,når der kommer en Guds mand, så kommer han til at tabe så mange sjæle. Der bliver ALTID kæmpet mod sådanne mennesker, som har "bragt hele verden i oprør". Prøv at læse bibelen! Jeg synes det er dejligt. Og hunde (jeg taler til dæmonerne og de mennesker der lader dæmonerne tale igennem dem): fortsæt med at gø løs, jeg fryder mig over jeres gøen, for det er tegn på at Satan er hunderæd fordi en Guds mand kommer til vores land. Priset være Herren Jesus! En mægtig bevægelse fra Gud kommer med den Guds mand, og modstandere....I kan skabe jer lige så tosset I vil, ....men jeg håber af hjertet at I en dag vil overgive jer til Gud med samme overgivenhed som Benny Hinn og blive brugt af Gud til at høste sjæle ind i hobetal Klart at Satan raser gennem mennesker.... Vi er ikke bare kristne for sjov, vi er her på jorden for at føre masser af vidunderlige mennesker til Jesus Kristus, og det er nøjagtig, hvad Benny Hinn succesfyldt og med Guds kraft og salvelse gør. Lad os følge hans eksempel... Når alt kommer til alt er ingen af os fejlfrie i os selv, og ingen af os har teologien 100% på rette plads, men vi arbejder alle på det med iver. Gud ser til hjerterne, ikke til hovederne. Benny Hinns hjerte er SÅ stort og ægte for Gud. Han har overgivet sig helt til Hans plan. Derfor bruger Gud ham.
#50806 - 15/09/200516:00Re: Benny Hinn kommer til danmark
Anonym
Anonym
Hej Kristina! Du siger Helligånden ikke vælter rundt med nogen? Det synes jeg ellers Han gør flere gange i bibelen..... Profeterne blev endda...tilsyneladende ....smidt op på bjergene nu og da af Gud. Der står virkelig mange gange at folk der kom i kontakt med Gud faldt skælvende ned, faldt ned som døde...
#50807 - 15/09/200516:33Re: Benny Hinn kommer til danmark
[Re: Jan Sloth]
KajQrd
Bruger
Reg.: 17/04/2004
Sted: Herning
Hej Johan Jeg undrer mig en del over nogle af dine udsagn, men jeg synes nok, du skulle have en chance for at forklare dig... Blot så det er klart fra start: Dit med blåt, mit med sort :-)
Jeg glæder mig til at Benny Hinn kommer til Danmark. Har selv været til flere af hans møder og de er helt fantastiske
Det er selvfølgelig godt, hvis du har fået noget ud af de møder, du har været til. Og for os, der ikke har været det, er det selvfølgelig væsentligt, at vi kan høre om andres oplevelser omkring Benny Hinn... Derfor har jeg da også en del spørgsmål, der er ganske væsentlige for om jeg vil kunne anbefale folk at tage til et møde med ham.
1. Er Jesus det centrale i hans møder, eller er det helbredelse, undere, åndelige oplevelser osv?
2. Taler han ud fra Bibelen eller ud fra åbenbaringer? Stemmer eventuelle åbenbaringer overens med Bibelens ord?
3. Får Gud hele æren eller kommer Benny Hinn til selv at stå i vejen for at mennesker kan møde Gud?
Benny er ikke en falsk profet. Det er farligt at sige sådan noget. Man rører salvelsen og det kan få alvorlige konsekvenser for dem som gør det.
Jeg håber, du kan tage kritik, for når du kommer med en udtalelse som denne, vil den komme... For det første: at man får en nådegave fra Gud er ikke det samme som, at det, man gør med denne nådegave er godt. Nådegaver kan bruges til at fremme Guds riges arbejde, men de kan bestemt også misbruges. Så man kan sagtens sige at Benny Hinn er en falsk profet uden at røre ved hans salvelse. Den mister vi (heldigvis) ikke selv om vi kommer på afveje. Omvendt betyder det også, at en karismatisk person (ikke teologisk karismatisk, forstås) vil kunne føre andre kristne med sig væk fra det sande evangelie... Vel at mærke ved hjælp af deres nådegaver, som de har fået til det stik modsatte.
Netop derfor er det også vigtigt, at enhver forkyndelse, åbenbaring og prøves på Guds ord. Ellers vil vi kunne drives hid og did af menneskers idéer. Vi skal jo netop ikke følge mennesker, men Gud. Netop derfor er det væsentligt, at der, hvor såvel profeti og åbenbaring som helbredelse, tungetale og undere finder sted også er mindst én, der har nådegave til at bedømme ånder (og som vel at mærke har frimodighed til at benytte den...) Det er netop forudsætningen for, at vi kan være trygge ved disse ting, at vi ved, at de sker i overensstemmelse med Guds vilje, som er udtrykt i hans ord.
Så for nu at gøre en lang historie kort, så er der for det første ikke nogen nødvendig sammenhæng mellem at være en falsk profet og så ikke at være salvet. Nådegaver kan misbruges. For det andet så er det ganske enkelt en kristen pligt at være kritisk over for forkyndere med mange efterfølgere, ikke så vi ser spøgelser overalt, men så vi hele tiden er opmærksom på, om forkyndelsen sker i overensstemmelse med Guds ord...
Nikolaj
Bruger
Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej Mr Stormwind
Du skrev (med mine fremhævelser):
citat: Jeg synes det er dejligt at Benny Hinn kommer til Danmark. Endelig kommer der en Guds mand, som kan få "hundene til at gø", "farisæerne og dæmonerne" til at blive rasende og hunderæd. Mange er misundelige på den Guds mand og Satan har travlt med at bilde folk ind at han er en falsk profet. Hvorfor? Fordi djævelen ryster i bukserne over at,når der kommer en Guds mand, så kommer han til at tabe så mange sjæle. Der bliver ALTID kæmpet mod sådanne mennesker, som har "bragt hele verden i oprør". Prøv at læse bibelen! Jeg synes det er dejligt. Og hunde (jeg taler til dæmonerne og de mennesker der lader dæmonerne tale igennem dem): fortsæt med at gø løs, jeg fryder mig over jeres gøen, for det er tegn på at Satan er hunderæd fordi en Guds mand kommer til vores land. Priset være Herren Jesus! En mægtig bevægelse fra Gud kommer med den Guds mand, og modstandere....I kan skabe jer lige så tosset I vil, ....men jeg håber af hjertet at I en dag vil overgive jer til Gud med samme overgivenhed som Benny Hinn og blive brugt af Gud til at høste sjæle ind i hobetal Klart at Satan raser gennem mennesker....
Her på Café Thomas kalder vi ikke hinanden for hunde. Og vi beskylder ikke hinanden for at være Satans og dæmoners talerør, fordi vi er uenige. Desuden siger vi ikke, at vores meddebattører skaber sig, blot fordi vi er utilfredse med det, de skriver, og vi beskylder ikke hinanden for ikke at ville overgive sig til Gud. Det bedes du respektere. Ellers må du finde et andet sted at være.
I al respekt Nikolaj, ordstyrer
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
#50810 - 15/09/200518:03Re: Benny Hinn kommer til danmark
AnnePande
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Jan Sloth.
Du skriver: "Benny er ikke en falsk profet. Det er farligt at sige sådan noget." Hvorfor det? Er det ikke mere farligt at tie stille, hvis man ser en mand forkynde noget, der strider imod Guds ord? Og så kan det selvfølgelig godt være, det senere viste sig, at man tog fejl i sin kritik, men så måtte man jo bare indrømme det, hvis det var. Hvis du ikke mener, at den kritik af Benny Hinn, der er forekommet her i tråden, er berettiget, så er du naturligvis velkommen til at argumentere for det. Jeg vil gerne høre dine argumenter for, hvor du mener, at kritikerne tager fejl. Det er ikke nok bare at sige, at "det er farligt at sige, at Benny Hinn er en falsk profet". Hvis det er farligt, er det vel rimeligt nok, at folk får at vide, hvorfor?
Du skriver: "Man rører salvelsen". Nu spørger jeg måske dumt, men hvad mener du? Hvad betyder det helt nøjagtigt? Det lyder som et meget indforstået udtryk på mig. Er det noget i retning af, at man spotter Gud ved at modsige hans tjenere? Eller hvad?
"Og det kan få alvorlige konsekvenser for dem, der gør det." Igen, hvorfor? Og hvilke konsekvenser? Guds straf? Eller hvad? Ja, jeg spørger, for jeg ikke, hvilke alvorlige konsekvenser, du tænker på.
Hvis man fremsætter en sådan (næsten) trussel om, at det er farligt at sige / gøre noget bestemt, kræver det også en argumentation for, hvorfor.
Der er jo ikke tale om, at nogen vil angribe Benny Hinn som person, eller fordømme ham. Blot bedømme hans lære, sådan som vi alle har lov, ja pligt, til. Det handler heller ikke om, at nogen ønsker at gå imod Gud. Hvis man er bekymret over, hvorvidt det, man ser eller hører, er fra Gud, handler det vel om det stik modsatte?
citat:
Når du nu mener at du både har profetisk nådegave og så mener du også at så har man andre nådegaver, bl.a. bedømmelsen nådegave - hvorfor kan du så ikke bedømme korrekt her? Hvor afsporet skal man være før det er en anden ånd?
Citat slut.
Kommentar:
Nej.jeg mener ikke, jeg ved at sådan er det.
Men problemet i dine indlæg lige fra start er, at du desværre ikke kan se fordi du tilsyneladende har kikkerten for det forkerte øje.
Du og jeg kender ikke Benny Hinn andet end gennem medierne eller sladder og det virker som om du har fået et problem , som du har svært ved at komme over.
Denne hellige retfærdigheds harme, som mener den har ret, fordi der er nogle ting, som man mener er forkerte, men som man faktisk ikke kender alle fakta.
Jeg hævder ikke noget, for jeg kender ikke nok til personen, men jeg gør som Paulus, prøv alt, behold det gode.
Iøvrigt er det i sådanne situationer godt at læse Romerbrevet kap. 14 +15 og så prøve at reflektere lidt over de ord.
Det gør jeg ihvertfald hvergang jeg er i tvivl om andre kristnes motiver eller livsførelse.
Du mener; hvorfor kan du ikke bedømme korrekt her??? Fordi du bedømmer det til at være forførelse ??????
Jamen, det må så blive din sag.
Jamen, jeg giver mig altså ikke af med at spå, det lader jeg andre om og sådan fungerer bedømmelse altså ikke efter min erfaring.
Hvis jeg skal bedømme noget skriftligt fra en person, så vil jeg gerne læse eller høre det som vedkommende selv har skrevet eller udtalt og ikke noget som andre har redigeret eller manipuleret med.
Jeg har læst een bog om bøn af Benny Hinn og selv om den var anderledes fandt jeg intet, som ikke kunne begrundes bibelsk.
Beklager.
PS. Men hvis du mangler skyts til at kritisere kristne, som er anderledes, så prøv tagryggen. dk, de er leveringsdygtige i alt.
Jeg har været på 6 af Benny Hinns møder, læst alle hans bøger og ser hans daglige tv udseendelse. Jeg kan kun bekræfte at alt krititk af Benny Hinn intet har på sig. Alt hvad han siger og gør er bibelsk
Dem som kritisere ham kender garanteret intet til ham.
Det er sådan at når en stor Guds mand kommer til Danmark, så tuder dæmonerne fordi de er skrækslagende. Det giver sig udtryk i den kritik som hagler ned over ham
#50813 - 15/09/200519:06Re: Benny Hinn kommer til danmark
AnnePande
Ordstyrer
Bruger
Hej Jan Sloth.
Du skriver, at du kender Benny Hinn, fint, nok, men også, at de der kritiserer ham, garanteret ikke kender noget til ham.
Der skal da nok være kritikere, der løber med en halv vind, men jeg tror bare ikke på, at det gælder dem alle.
Hvad vil du fx. sige til det, GetRight citerede i sit 2. indlæg her i tråden? Er det bibelsk? Eller passer det ikke, at Benny Hinn har sagt og gjort det nævnte?
Du har i øvrigt ikke svaret på det, jeg spurgte dig om. Det kan selvfølgelig være, det skyldes tidnød eller lignende. Men jeg ser frem til dit svar.
Hvad mener du med det sidste, du skrev? Mener du, at alle der kritiserer eller modsiger Benny Hinn, er påvirket af dæmoner? Også, hvis det, de påpeger, er profetier, der ikke gik i opfyldelse eller lignende?
Jeg kan kun sige en ting, og det er at al kritik af Benny Hinn er løgn. Mennesker som kritisere ham lader sig bruge af satan og de bør omvende sig omgående.
De ting som han bliver beskyldt for af kritikere er altid løgn.
Og jo jeg har svaret på alt, men du er jo ikke tilfreds før du hører noget som kildrer i dine øre
#50815 - 16/09/200519:24Re: Benny Hinn kommer til danmark
Nikolaj
Bruger
Reg.: 07/04/2003
Hej Jan
Det er meget uheldigt, at når du bliver modsagt i denne tråd, så svarer du ikke ved at argumentere for din overbevisning, men i stedet skriver du:
citat: Benny er ikke en falsk profet. Det er farligt at sige sådan noget. Man rører salvelsen og det kan få alvorlige konsekvenser for dem som gør det. ... Dem som kritisere ham kender garanteret intet til ham. Det er sådan at når en stor Guds mand kommer til Danmark, så tuder dæmonerne fordi de er skrækslagende. Det giver sig udtryk i den kritik som hagler ned over ham ... Jeg kan kun sige en ting, og det er at al kritik af Benny Hinn er løgn. Mennesker som kritisere ham lader sig bruge af satan og de bør omvende sig omgående. De ting som han bliver beskyldt for af kritikere er altid løgn. Og jo jeg har svaret på alt, men du er jo ikke tilfreds før du hører noget som kildrer i dine øre
Det er simpelt hen uacceptabelt fra ende til anden. Hvis du kun kan forsvare dit synspunkt ved at angribe dine meddebattører for at være løgnagtige, uvidende, dæmoners tudehorn, Satans redskaber, tabubrydere og modstandere af den sunde lære, så skulle du hellere tage og lade helt være.
mvh Nikolaj, ordstyrer
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
#50816 - 16/09/200522:52Re: Benny Hinn kommer til danmark
AnnePande
Ordstyrer
Bruger
Hej Jan Sloth.
Du har svaret på alt, siger du, okay, det er muligt, jeg har overset det så.
Din begrundelse for at det var farligt at kritisere Benny Hinn, var så, at man rørte salvelsen og det kunne få alvorlige konsekvenser. Så det var vel den begrundelse, du mente.
Jeg mener bare ikke at have kunnet finde, hvor du har forklaret mig, hvad konsekvenserne er, eller hvad salvelsen er. Men det vil vel så sige, at man ikke må kritisere forkyndere eller deres udrustning, fordi det ikke er godt for en. Du må korrigere det, hvis det er en misforståelse.
Så langt, så godt.
Du siger, at al kritik af Benny Hinn er løgn.
Må jeg spørge om nogle enkelte kritikpunkter?
Er det løgn, at han har profeteret falsk, sådan som GetRight refererede?
Jeg kan ikke prale af at have læst alle hans bøger. Men jeg har engang læst hans bog "Salvelsen". Det er dog mange år siden, så hvis jeg husker forkert, må du rette mig.
I den bog fortæller han selv om, hvordan folk faldt om på hans møder, angiveligt under Åndens kraft. Imidlertid skete det en dag, at folk ikke faldt om.
Dette kunne han ikke forstå og blev ked af det, fordi det ifølge ham måtte betyde, at Ånden ikke var der.
Snart begyndte folk dog at falde om igen, og så var han tryg.
Men er det bibelsk at sige sådan - at hvis folk ikke falder, er Ånden der ikke - når der ikke skete sådan noget på pinsedagen, hvor Helligånden blev sendt til kirken?
Og bemærk, det er ikke noget jeg digter for at kritisere eller lade mig bruge af Satan eller lign. Det er noget, han selv har skrevet. Dog med det forbehold, at jeg evt. husker forkert.
Jeg er ikke ude på bare at høre noget der "kildrer i mine ører", ellers havde jeg vist forladt dette forum for længe siden.
Hej. Jeg har læst alle indlæg om at Benny Hinn kommer til Danmark. Til det har jeg nogle spørgsmål? Når ikke I kender ham hvorfor er det så vigtigt at have en mening om ham? Jeg kender ham lidt, har været sammen med ham kender en del af hans medarbejdere og jeg kan ikke genkende det I skriver om. Jeg kender mennesker her i Danmark der er kommet til tro på Jesus på grund af Benny Hinns tjeneste. Mennesker hvis liv er blevet forvandlet på grund af denne tjeneste. De tilbeder stadig Jesus Kristus Guds søn og ikke Benny Hinn, men er taknemlig for det Gud har gjort for dem gennem hans tjener.
#50823 - 19/09/200510:57Re: En bemærkning
[Re: Nikolaj]
Anonym
Anonym
Kære Nikolai Det er selvfølgelig ment i al kærlighed. Siger jeg noget som ikke er ret af mig, så må folk meget gerne kalde det jeg siger for "hundegjalden" eller hvad man kalder det Jeg mener bare stærkt at man gør noget forkert ved at kalde ham for falsk profet. Der er intet ondt ment mod mennesker i det jeg siger, men taler man imod Guds værk, mener jeg ofte det er fordi man er inspireret af dæmoner. Lyder barskt, men det mener jeg... Jesus sagde til Peter "vig bag mig Satan". Dermed mente han at det han sagde var fra Satan. Det er det jeg mener med det. Og jeg tror personligt at vi mennesker nogle gange lader os styre af dæmoners mening. Men jeg skal acceptere dette forum og passe på med sådanne udtalelser.
#50824 - 19/09/200511:01Re: En bemærkning
[Re: Nikolaj]
Anonym
Anonym
Desuden skulle jeg nok bedre have forklaret hvad jeg mente med hunde, kan jeg se Jeg ville bruge billedet med at hunde er nogle som løber bagefter folk og biler og gør og gør. Det var alt. Det skulle ikke på nogen måde forstås nedværdigende når det gælder mennesker. Men at vi mennesker nogle gange lader dæmoner styre vores meninger, det mener jeg klart. Jeg har skrevet mit indlæg og så er det jo op til folk at bedømme om det er mig der er en "hund" eller om det er dem selv. Ikke ukærligt ment, bare rimelig provokerende Håber ikke flere har opfattet det sådan. Ellers siger jeg undskyld.
Citat: men taler man imod Guds værk, mener jeg ofte det er fordi man er inspireret af dæmoner. Lyder barskt, men det mener jeg... Jesus sagde til Peter "vig bag mig Satan". Dermed mente han at det han sagde var fra Satan. Citat slut.
Kommentar: Jamen, selv om du mener det, behøver det jo ikke at være rigtigt. For det første kan og gør alle påstå at det man ved eller en anden siger eller gør er Guds værk og at "man" er inspireret af dæmoner. Det kan det selvfølgelig være, men oftest er det sund kritik, som selv troende kristne må acceptere. Og således bliver vi nødt til at lade Guds principper råde, nemlig at i alt lade Helligånden gennem mennesker bedømme disse ting. Således virker Gud også og endda nogle gange ved at lade ikke-kristne give os kristne noget at reflektere over.
Guds visdom er således, at sandheden om Guds vilje og vej ikke ligger hos een person, men at Kristus er midt iblandt os, når to eller tre er samlet i hans navn. Hvorfor ? Fordi Gud ved at det er nødvendigt for os at underlægge os hinandens bedømmelse, således at vi kan blive bevaret fra hovmod og selvophøjelse. Kun Gud skal ophøjes i Kristus Jesus og Han blive større og vi blive mindre. Alt skylder vi Ham og at give Ham vor ydmyghed og underordnelse og respekt for Hans principper og værdier.
Dine indlæg har givet mig endnu mere vished om Jesu snarlige genkomst!
2Th 2:3 Lad ingen bedrage eder i nogen Måde; thi først må jo Frafaldet komme og Syndens Menneske åbenbares, Fortabelsens Søn, 2Th 2:4 han, som sætter sig imod og ophøjer sig over alt. hvad der kaldes Gud eller Helligdom, så at han sætter sig i Guds Tempel og udgiver sig selv for at være Gud.
Frafaldet er i fuld sving og Paulus omtaler det som værende det endegyldige tegn på Vor Herres snarlige komme. Også Jesus siger det i Mat 24.
Hvorfor ikke selv tage på møde med Benny Hinn og bedømme det, og bedømme det udfra skriften. Jeg er sikker på at det er ikke dette "frafald" bibelen taler om. Det er snarere de menigheder der er blevet moderne, hvor man ikke forkynder Jesu Kristi blod. Det tror jeg i hvert fald. Benny Hinn forkynder frelse gennem Jesu Kristi blod, kommen i kødet og opstået fra de døde. Hvordan kan dette lede til frafald og hvordan kan dette være falsk?
AnnePande
Ordstyrer
Bruger
Hej mrstormwind1.
Selv om man måske skulle komme til at give en fejlagtig kritik, så behøver det vel ikke at være dæmonisk påvirkning nødvendigvis? Vores tanker og meninger er jo ikke bare enten fra Gud eller fra dæmoner. Der er kommet nogle konkrete kritikpunkter ang. Benny Hinn i denne tråd. Har du noget at sige til dem? Det tror jeg, ville være mere frugtbart end blot at tale om dæmonisk påvirkning. Det er jo også sådan, at hvis man uden videre siger (til en menighed fx.), at kritik af en bestemt person er dæmonisk inspireret, så lukker man for al bedømmelse (som Bibelen ellers formaner til at bruge), og så er der stor fare for manipulation og vildførelse. Hvis nogen profeterer, skal de andre bedømme det, siger Paulus. (1.Kor.14). Jeg kan ikke se, at Benny Hinn skulle være en undtagelse fra denne bedømmelse, så det at følge en sund bibelsk formaning pludselig skulle gå hen og blive dæmoninspireret! Er det, fordi han gør mirakler? Men dette er ikke et blåstempel i sig selv, siger Jesus. Falske profeter kan også gøre mirakler, og derfor skal det, de siger, bedømmes. Er du enig eller uenig i det?
Det er sjovt, måske dansk. Her skriver man om Benny Hinn og giver det videre som andre mener, uden at kende manden. Skriver at han er falsk og noget der værre. Så kommer jeg på banen, påstår jeg kender Benny Hinn endda været sammen med, men igen har en kommentar eller et spørgsmål. Vil det sige at I kun er intereseret i at tale om en mand og ikke vide hvem han er og om det er sandt hvad I har hørt eller læst?
Kristina. Vi kan jo mene hvad vil vil, men hvad med sandheden? Kan et menneske skrive et i dag og forandre sig og skrive noget andet i morgen? Hvad skal han/hun så bedømmes på? Jeg så 33 mennesker rejse sig fra deres rullestole de ellers havde været lænket til i årevis, på et møde i Norwich, England. De mennesker var glade og mente ikke at manden var falsk. Der var heller ikke nogen der ikke ville tage imod deres helbredelse af den grund at Benny Hinn havde skrevet eller sagt noget forkert, engang.
#50834 - 20/09/200515:03Re: Benny Hinn kommer til danmark
[Re: springtime]
Claus Due
Bruger
Reg.: 20/01/2005
Hej springtime, du spørger Kristina:
citat: Vi kan jo mene hvad vil vil, men hvad med sandheden?
Sandhed afgøres af ubestridelig overensstemmelse med virkeligheden. Det er således muligt at mene noget, der samtidig er sandt.
citat: Kan et menneske skrive et i dag og forandre sig og skrive noget andet i morgen? Hvad skal han/hun så bedømmes på?
Eftersom jeg selv er sådan et menneske, vil jeg selv foretrække at blive bedømt på mine handlinger. Hvad jeg gør, afhænger i høj grad af hvad jeg ved, og hvad jeg ved ændrer sig fra dag til dag - stort set.
Og jeg vil helst dømmes på baggrund af ubestridelig overensstemmelse med virkeligheden; altså om mine handlinger virker for at nå dét, der er sandt, eller ej.
Sandhed opnår man ikke ved blot at gentage igen og igen, at det man siger er sandt. Falskhed er dog let at opnå: man skal bare sige noget, der ikke er i overensstemmelse med virkeligheden, og det er alt andet lige en del lettere.
"...there is no greater, nobler, more heroic form of devotion than the act of a man who assumes the responsibility of thinking."
-- Ayn Rand
#50837 - 20/09/200519:10Re: Tråd slettes
AnnePande
Ordstyrer
Bruger
Hej Jan.
Grunden til, at dine tråde blev slettet, har du fået at vide af Nikolaj. Det har ikke noget med "ytringsfrihed i Danmark" at gøre, men med dette punkt i Debatvejledningen:
"Brug ikke Debatten som opslagstavle! Debatten er ikke beregnet til indlæg, hvis primære formål er at annoncere eller gøre reklame for arrangementer, hjemmesider eller andre tiltag, som ikke har med JesusNet.dk at gøre. Den slags har ordstyrerne lov til at slette."
#50838 - 20/09/200520:20Re: Benny Hinn kommer til danmark
Kefas Ben-Adam
Bruger
Reg.: 05/06/2003
Sted: København
Kan vi få dokumentation på, at det rent faktisk er sket og at folk ikke er "faldet" tilbage i deres sygdom (hvilket vel selvfølgelig skyldes, at de ikke har "troet" nok )..
#50839 - 20/09/200522:51"Kraftige gerninger" - fra Gud?
Anonym
Anonym
På Moses' tid viste ægypterne, at de var i stand til at kopiere en del af de tegn, som Moses gjorde, fx at lade en stav blive til en slange. Hvem gav dem kraften til det? Det var tydeligvis ikke Gud.
Jesu ord er også på sin plads her; Matt. 7:15-23: „Vær på vagt over for de falske profeter . . . Mange vil sige til mig på den dag: ’Herre, Herre, har vi ikke profeteret i dit navn, og uddrevet dæmoner i dit navn, og gjort mange kraftige gerninger [Mirakler, Rosenørn-Lehn, Schindler; undergerninger, Seidelin] i dit navn?’ Og alligevel vil jeg da erklære over for dem: Jeg har aldrig kendt jer! Fjern jer fra mig, I som øver lovløshed.“ (NV)
Det vil være forkert at udlede, at blot fordi en eller anden øjensynligt gør kraftige undere, at han så har Guds velsignelse og opererer i Guds navn.
citat: Det vil være forkert at udlede, at blot fordi en eller anden øjensynligt gør kraftige undere, at han så har Guds velsignelse og opererer i Guds navn.
Det er også det jeg har tænkt på. Men er Gud ikke med idet, ville mennesker så være taknemmelige til Gud for deres mirakel? Jeg har endda mødt mennesker der er blevet mere begejstret for Jesus efter forbøn af Benny Hinn! Det er jo noget rod, hvis Satan laver mirakler og de der modtager miraklerne giver Gud æren og endda bliver mere forelsket i Jesus Kristus.
kristina
Ordstyrer
Bruger
Hej Kefas - godt indlæg! ..
.. ja, det er jo lige netop det, det også handler om - den kolossale forskel mellem at elske og at være forelsket
Jan - har du tænkt på, at forelskelse er noget der går over? Det kan være fantastisk så længe det varer, det kan føre en masse godt - og sommetider en masse skidt - med sig.
Nogle mener det er en slag momentan sindssyge.
Men det går i hvert fald over, selv om der kan komme gentagne tilbagefald.
Og der kan af og til også ske det helt fantastiske, at det ender med kærlighed!
citat: Hvordan vil du så forklare at folk bliver helbredt for kræft, aids, sukkersyge, gigt, hjertesygdomme og ja alle slags sygdomme på hans møder ?
Bibelen har jo svaret som altid. Søg og du skal finde?
Thi falske Krister og falske Profeter skulle fremstå og gøre store Tegn og Undergerninger, så at også de udvalgte skulde blive forførte, om det var muligt.
Kan vi få dokumentation på, at det rent faktisk er sket og at folk ikke er "faldet" tilbage i deres sygdom (hvilket vel selvfølgelig skyldes, at de ikke har "troet" nok )..
Mvh
Nej, det tror jeg ikke du kan. Faktisk er BH årsag til at mange fattige og virkeligt syge, stopper med deres medicinske behandling fordi BH har sagt at nu er de raske. Der er mange dokumenterede sager hvor de døde kort tid efter p.g.a. dette. Og så skal de jo give penge.. De sidste de har som nok kunne være brugt mere fornuftigt end til BH's luksusliv.
#50847 - 21/09/200515:54Re: Benny Hinn kommer til danmark
Anonym
Anonym
he, ja jeg tror også det forkerte dræber sig selv....det er jo også bibelsk. En af de skriftkloge sagde at hvis et værk ikke er fra Gud, da kommer det ikke til at bestå
#50848 - 21/09/200516:00Re: En bemærkning
[Re: AnnePande]
Anonym
Anonym
Hej annepande
Jeg siger ikke at Benny hinn ikke er kommet til at tage fejl i profetier. bibelen siger jo at så længe vi er i det ufuldkomne, da skuer vi det hele dunkelt. Vi er mennesker og selv en ægte profet kan komme til at tage fejl. vi er jo ikke Jesus. Grunden til at en mand som benny hinn gør fejl vi alle ser, er at han netop gør noget. Hvis vi vil undgå fejl, skal vi lade være at forsøge at gøre noget. Hvad med at se på alle de profetier som er gået i opfyldelse, hvad med at se på alle de mennesker der er kommet til at elske Jesus gennem møderne? Han har samlet flere millioner på et sted nogle steder og mennesker er kommet til tro på Jesus og kommet til at elske Gud. Alle profetier skal bedømmes siger Guds ord, og det er jo netop fordi de bliver talt af ufuldkomne mennesker, som nogle gange kommer til at blande sine egne tanker ind i det. Det er også hvad benny hinn selv ville sige
#50849 - 21/09/200516:04Hvorfor kommer mennesker tilbage i sygdommen?
[Re: ]
Anonym
Anonym
En af grundende til mennesker falder tilbage i sygdommen kan måske i nogle tilfælde være at de glemmer at give Gud æren...og det er ikke prædikantens (eller hvem der nu beder) skyld. Jesus siger at Gud stadfæster sit eget ord gennem tegn og undere.
#50850 - 21/09/200517:11Re: Hvorfor kommer mennesker tilbage i sygdommen?
Anonym
Anonym
citat: En af grundende til mennesker falder tilbage i sygdommen kan måske i nogle tilfælde være at de glemmer at give Gud æren...
Og det kan du give en bibelreferance der kan bekræfte?
HVIS det er Gud der står bag helbredelserne, så er helbredelsen vel hel og total og så forsvinder den vel ikke bare igen?
Alene det at alle disse "helbredelsesmagere" fører sig frem ved hjælp af kampangner hvor det er "helbredelserne" der er det store trækplaster burde være nok til at man er skeptisk over for det der foregår.
Og når man, som Benny Hinn, påstår at man taler med afdøde personer, så burde samtlige advarselslamper gå i fuld aktion og mere til!
Om Benny Hinn, profetier og indsamling af millioner af kroner er der denne lille notits:
citat: Jackie Alnor skrev i Juni 2001 en artikel om TV-prædikantenBenny Hinn, der bruger falske profetier for at samle millioner af dollars fra umistænksomme ofre. Hun skrev: ”Det er velkendt, at Hinn har stribevis af falske profetier bag sig. En af de mest kendte er, at Herren ville ødelægge alle homoseksuelle i USA med ild i 1994-1995. Men det er ikke sket. Han har profeteret om et voldsomt jordskælv i 90erne. Det er heller ikke sket. Ligeledes har han forudsagt, at Castro ville dø i 90erne, som heller ikke er gået i opfyldelse. Og mange flere.
Jeg synes endvidere at denne beretning er meget sigende:
citat: Det mest hjerteskærende i denne udsendelse, er beretningen om Amendra og Mila Prakash, som jeg før kort har nævnt, hvis søn lider af en hjernesvulst. Af en eller anden årsag, nænner jeg ikke, af hensyn til dem, at vise det på nettet. Det er så følsomt og det er med en stor klump i halsen, jeg har måttet se deres historie. Det er nogle mennesker, som man fra første blik, fatter stor kærlighed til. Så ydmyge og behagelige, at man ikke kan holde ud, at se på den mishandling de får, som knapt 1 år gamle, i troen på Gud.
Familien, bliver før mødet interviewet, hvor de med stor forventning fortæller at, intet er umuligt for Gud. De forventer sig et mirakel. Under mødet, interviewer Benny dem, hvor de fortæller, at det var Benny som fik dem til at konvertere til kristendommen, hvilket Benny Hinn selvfølgelig med det samme afviser, og peger op imod himmelen og siger, ”Han gjorde det, Herren frelste dig”. Manden nikker undskyldende mens resten af salen jubler.
Benny Hinn gør det klart, at han sjældent ligger hænder på folk, for at de skal blive helbredt. Han ligger hænder på dem, efter de er blevet helbredt. Men han vil være mere end glad for at gøre det nu.
Moderen fortæller, at hun ikke ville have sin søn opereret. Lægen fortalte hende, at hun kunne prøve at tage til Benny Hinns møder, måske kunne han hjælpe, og en operation ville ikke være nødvendig.
Benny Hinn samler staks tråden op, og gentager historien, hvorefter han peger mod himmelen og siger, det er ikke Benny Hinn, men Jesus, Guds Søn.
Forvent et mirakel, siger han til forældrene, hvorefter han rør ved Ashnil og siger ”Herren kommer til at røre ved dig, unge dreng, Herren kommer til at røre ved dig kæreste.”
Da familien kommer hjem, interviewes moderen og fortæller at, der ikke skete noget. Men hun er ikke skuffet, for hun ved det er Guds plan. Faderen fortæller, at de tror på at svulsten er stoppet fuldstændigt med at vokse, og vi ved at Gud arbejder med ham. Måske bliver det ikke i dag, i morgen eller i overmorgen, men Han kommer til at gøre det. Han har sine planer, Han har sine datoer. Vi må bare have vores tro.
Benny Hinn opfordrede familien til at give 100 dollar (ca. 700 kr.) om måneden, og de blev grebet af en stærk nød for at give.
Faderen fortæller han ville betro Benny sit liv. Og Gud talte til ham i aftes, i kolosæum-centeret, hvor crusaden afholdtes, at han skulle donere ham endnu 2000 dollars (ca 14.000 kr.)
Moderen siger, ”de ord der blev sagt, havde virkelig rørt ved dem, og hun kunne gøre hvad som helst for dem”. Intervieweren spørger ”I giver penge til denne tjeneste, før i køber mad til jer selv?”. Moderen svarer ja, og faderen uddyber at det første de gør, når de får løn, er at tage Guds del ud af den. Derefter kommer kirken, og så familien.
Til slut i udsendelsen, får man at vide, at 7 uger efter mødet i Portland, døde Ashnil. Man ser familien stå ved den sø, hvor Ashnil lærte at svømme, hvor de også har spredt hans aske.
Man ser forældrene hjemme i stuen, hvor de siger:
”At være hans forældre gør, at vi savner ham meget. Vi elskede ham, han var vores baby. Vi troede ikke på, da lægerne fortalte at svulsten var begyndt at vokse igen. Da han sagde at han ville dø, troede vi ham ikke. Vi troede på guden, og vi havde tro på at Gud ville helbrede ham”
Intervieweren spørger:
”Har i aldrig følt, at Gud har svigtet jer?”
Faderen svarer:
”Følelsesmæssigt har jeg aldrig tvivlet., men….”
Moderen overtager:
”Jeg fortale bare Gud, hvad jeg forventede skete ikke og hvorfor han tog mit barn fra mig. Vi er kun en meget lille familie, kun 4 i huset og jeg elske Ashnil så meget. Efter han døde kunne jeg bare ikke klare det. Mit højt elskede barn, er væk.”
Man ser faderen opløst i gråd, med hånden oppe foran øjnene.
Mit hjerte græder lige nu, hvor jeg fortæller om det. Det er frygteligt. For det første er Ashnil død, og for det andet sidder der tilbage, to frustrerede forældre, hvis håb og tro er bristet. De er ikke engang 1 år gamle i troen på Jesus, og har ikke meget at stå imod med.
Takket være et falskt og løgnagtigt evangelium, leveret af Benny Hinn, har de fået presset en falsk forventning ned over hovedet, idet Benny Hinn har beordret dem, at forvente et mirakel. De har ikke haft nogen erfaring, eller nogen kendskab til Gud, hvorigennem de har kunnet bedømme og finde støtte. De har stået uden noget våben og Benny Hinn har udnyttet situationen til at give dem dødsstødet.
Jeg håber, og beder inderligt til Gud om, at hvor end disse mennesker er, må Han støtte dem og give dem styrke til at komme igennem deres trængsel, med troen i behold.
Benny Hinn har hænderne fulde af blod. En mand i udsendelsen, udtrykker sig således:
”Jeg håber der findes en speciel plads i helvede, for mennesker som forsøger at berige sig selv, på andres lidelse. At narre de blinde, de lamme, de døende, de lidende, de endegyldige syge - at lokke med håb, over for forældre med et svært lidende barn, er en ubeskrivelig ond ting at gøre. At gøre det i Guds navn, at gøre det i religionens navn, mener jeg er utilgiveligt.”
Jeg vil understrege denne mening med Bibelen, der siger: ”I hyklere! I æder enker ud af huset og beder længe for et syns skyld. Derfor skal I dømmes så meget hårdere.” (Matt 23:14) – ”Men den, der bringer en af disse små, som tror på mig, til fald, var bedre tjent med at få en møllesten hængt om halsen og blive sænket i havets dyb” (Matt 18:6)
Kilde: Ashnil Prakash. Og der er mange flere tankevækkende beretninger i den artikel. Og ja, jeg ved godt at mange ikke kan lide den hjemmeside, men ændrer det på de fakta der bliver lagt frem i artiklen? Nej vel?
Du har sikkert/forhåbentlig bemærket mine indlæg om dette emne og min holdning til både sladder og fakta om Benny Hinn, som jeg ikke kender udover at have læst en bog om bøn.
Men jeg vil gerne sige, at desværre er en sådan beretning ikke enestående for de der har en tjeneste med forbøn. Her er det så BH som er på tapetet og i flere omgange og BVH hører til blandt de kendte og må derfor stå til regnskab for sin gøren og laden..
Og samtidig kan man sige, at det til gengæld ofte sker at ydmyge forbedere overalt på kloden oplever at få lov til at se mange mennesker blive udfriet både fysisk og psykisk.
Jeg bryder mig IKKE om det ofte usunde røre, som ofte omgiver kendte prædikanter og de som kaldes helbredelsesprædikanter og det hysteri, som ikke ALTID skyldes prædikanterne, men så sandelig også mennesker omkring dem. Plus de "kristne" som render med sladder og som elsker at dissekere andre kristne ned til sokkeholderne.
WWJD What would Jesus do? Kunne måske anvendes med fordel i alle disse situationer, når alle parter totalt går op i en spids.
I øvrigt synes jeg det er lidt trættende at læse en artikel fra www.tagryggen dk. som desværre anvender en form, som jeg skal undlade at sætte ord på. .
Bortset fra dette! De anerkender kun hvad de selv prædiker og det kunne vi andre fra forskellige kirkesamfund så skrive mange mærkelige skrøner om.
#50853 - 21/09/200520:35Re: Helbredelse- fakta eller sladder?
Anonym
Anonym
Uanset om du og jeg (samt alle andre) kan lide Tagryggen.dk eller ej, så er disse rædselsvækkende beretninger om Benny Hinn (samt andre der tilhører samme kreds af mirakkelmagere), såvel som utallige andre beretninger, veldokumenterede.
Ligeledes er det veldokumenteret at Benny Hinn taler med afdøde personer og får budskaber fra dem. Den slags er spiritisme! og dermed i klar modstrid med Bibelens tydelige lære desangående.
Og nu er de oplysninger jeg citerede fra Tagryggen.dk altså heller ikke noget personerne fra Tagryggen.dk selv har fundet på, men de oplysninger de fremdrager er veldokumenterede fra en række af dem uafhængige kilder, samt med citater og videoklip fra Benny Hinn og hans egne organisationer.
Det kan ikke benægtes at Benny Hinns tjeneste og forkyndelse på flere væsentlige punkter er i direkte modstrid med Bibelens lære og forkyndelse.
Citat: Uanset om du og jeg (samt alle andre) kan lide Tagryggen.dk eller ej, så er disse rædselsvækkende beretninger om Benny Hinn (samt andre der tilhører samme kreds af mirakkelmagere), såvel som utallige andre beretninger, veldokumenterede.
Kommentar: Jamen, jeg vil gerne selv bedømme tingene og ud fra denne sunde opfattelse og sålænge jeg ikke har tydelige beviser eller fakta fra andre seriøse sider, så vil jeg vente med at udtale min vurdering. Min erfaring er, at noget er sandt og andet er opspind, som ofte er opstået -ikke fra ikke-kristne, men gennem udtalelser fra kristne, som mener at de alene kan bedømme ånder. Selv om det ofte ikke er på grund af bedømmelsesgaven, men snarere ud fra en almindelig menneskelig bedømmelse.
Citat: Og nu er de oplysninger jeg citerede fra Tagryggen.dk altså heller ikke noget personerne fra Tagryggen.dk selv har fundet på, men de oplysninger de fremdrager er veldokumenterede fra en række af dem uafhængige kilder, samt med citater og videoklip fra Benny Hinn og hans egne organisationer.
Kommentar: Det er muligt, men tagryggen er leveringsdygtig i meget og de "uafhængige" kilder du skriver om aner jeg ikke hvem er. Hvad mener du med uafhængige ??????
Men alt i alt nu kan denne tråd nok ikke holde til mere om BH og hans meriter. Men varierende har det været og forhåbentlig er eventuelle læsere blevet meget klogere.
Såvidt jeg har kunnet læse mig til i nogle af indlæggene, så kommer BH til DK på eet eller andet tidspunkt, så kan folk jo så med deres egne øjne se eller med deres ører høre, hvad der foregår. Og så er alle sikkert meget klogere til den tid.
#50855 - 21/09/200523:16Re: Helbredelse- fakta eller sladder?
Anonym
Anonym
citat: Jamen, jeg vil gerne selv bedømme tingene og ud fra denne sunde opfattelse og sålænge jeg ikke har tydelige beviser eller fakta fra andre seriøse sider,
Det er meget let at finde seriøs dokumentation om Benny Hinn og hans virke ved en simpel søgning via google.dk
Nu har jeg læst om tagryggen.dk flere gange her på Jesusnet, hvad er tagryggen.dk? Hvem står bag? Hvordan ved man at det ikke er løgne og opspind? Er det et kirkesamfund der står bag? Jeg har set deres hjemmeside, men kan ikke finde ud af hvem de er. Hvordan kan man bruge information fra en hjemmeside hvor folk gemmer sig. Er det seriøst? Eller er det bare mig der ikke kan finde rundt på denne hjemmeside.....
Citat:Jeg skrev Jamen, jeg vil gerne selv bedømme tingene og ud fra denne sunde opfattelse og sålænge jeg ikke har tydelige beviser eller fakta fra andre seriøse sider,
Du citerer så delvist:
Det er meget let at finde seriøs dokumentation om Benny Hinn og hans virke ved en simpel søgning via google.dk
Kommentar: Nå, da da, jamen der er masser af info på alle søgemaskiner, og sådanne har jeg i mange år kendt særdeles godt til via mit job. Men at det er uafhængige kilder allesammen man finder tvivler jeg meget på at du tør påstå. Og det vil sige at alt hvad du og andre kender til manden er andenhåndsviden og det vil sige, at du baserer din egen bedømmelse på andres bedømmelse. Det kan man da kalde seriøs analyse og bedømmelse så det batter noget.
Men her til slut. Hvem er det der bliver forført gennem BH hvis han er falsk, de kristne ? Jamen, de bør vel kende Guds Ånd og bibelen og dermed de kan vel ikke forføres eller kan de ??? Og hvad er det de bliver forført til ??? Og hvad med de som eventuelt bliver helbredte gennem forbøn ?? Hvad skal man så kalde det ???
AnnePande
Ordstyrer
Bruger
Hej mrstormwind1.
Spørgsmålet er så bare, om Benny Hinn selv har indrømmet sine fejltagelser - offentligt? (Offentlig falsk profeti må kræve en offentlig korrektion fra ham slv hvis han opdager fejlen.) Man kan jo ikke bare sige, at man har noget fra Gud, og så undlade at korrigere det, når / hvis man opdager, at det er forkert. Guds ord taler jo meget alvorligt om falsk profeti.
Når hans tilhængere - og han selv - ligefrem advarer mod at modsige eller kritisere ham, fordi det angiveligt er alvorligt at "røre en salvet Guds mand" (som om man ikke måtte bedømme længere), så virker det ikke sandsynligt, at han skulle indrømme den slags fejl. Men ret mig, hvis det jeg skriver, er forkert.
Grunden til, at han gør fejl, er at han gør noget, siger du. Ja, men det er der også mange andre der gør. Også af hans kritikere. Det hjælper ikke meget med succeskriterier og antal, hvis det er falsk lære, han forkynder.
Det er ikke rigtigt at vi alle skal mene det samme. Derfor er denne mulighed for at skrive lidt sammen også berigende. Jeg mener ikke at Benny Hinn er en Profet i Bibelens betydning. Det har jeg heller aldrig hørt at han har givet udtryk for. Jeg ved at han ofte siger at Gud har talt til ham om det ene eller det andet. Og man tænker, skulle du ikke tage den lidt med ro. Men hen er uden tvivl en Evangelist. En af den gamle skole, der taler om korset, om blodet og om at omvende sig fra det gamle liv. Han siger altid at det største mirakel af alle er at blive frelst (give sit liv til Jesus). Der er flere teologer der har været efter Benny Hinn for hans fejlagtige meddelelser hvor han bagefter har stået frem offentligt og bedt om tilgivelse. Det er klart at man skal bedømme alt. Prøv alt hold fast ved det gode. Tænk, hvis nu Benny Hinn ikke kommer fra Satan. Eller endnu være: Tænk, hvis det er Gud der sender ham til Danmark. Tænk, hvis Gud elsker Benny Hinn. Nå, det var nok for langt ude, men jeg ved at Han (Gud) elsker mig!
#50862 - 22/09/200523:08Re: Helbredelse- fakta eller sladder?
kristina
Ordstyrer
Bruger
Hej Carl
citat: Hvem er det der bliver forført gennem BH hvis han er falsk, de kristne ? Jamen, de bør vel kende Guds Ånd og bibelen og dermed de kan vel ikke forføres eller kan de ???
Bør? Jamen hvis vi nu ikke gør? Kristne kan desværre godt forføres, det vidner Bibelen om, - og det eneste vi har at holde os til, når vi skal bedømme, er jo netop Bibelen.
Hvad vi kan blive forført til? Jo, til at komme bort fra vor Herre og Frelser og i stedet blive knyttet til falske kristus'er. Jesus siger, Matt. 24,24: .. for der skal fremstå falske kristus'er og falske profeter, og de skal gøre store tegn og undere for om muligt at føre selv de udvalgte vild ..
Nogle bliver helbredt ved falske kristus'er - og jo, det kan godt være ved Guds overordnede indgriben, selv om det sker ved formidling af en vranglærende prædikant, det kan bestemt ikke udelukkes. Men vi kan ikke vide det ...
Og hvis det sker ved en vranglærers formidling, så tror jeg, at den helbredte kan risikere at komme fra asken (fx. i form af sygdom) i ilden (dvs. blive ført bort fra sandheden ..)
Jeg ved godt, at det er skrækkelig upopulært at sige at det ikke alt det der "virker" efter vores ønske, der er fra Gud ..
Men det er meget forståeligt, at mange, når de eller deres kære er syge, beder "ske min vilje" .. eller endda "forlanger" at Gud skal gøre et mirakel - og løber fra den ene healer til den anden for at finde én der "virker" -
I min fk-menighed beder vi tit i al stilfærdighed for syge, og når det er i kirken, er det præsten, som formulerer bønnen, f.eks. "Herre, gør NN rask, det ved vi du kan, men hvis du ikke vil, at det skal ske, så beder vi om, at du vil give ham styrke og udholdenhed, lindre hans lidelser, og være ham nær .. " og lignende ordlyd. Jeg er sikker på, at Gud altid hører bøn, og at han opfylder bønnen, når det er til det bedste for den syge. Det kan vi ikke selv vide, om det er, men Gud ved det.
#50863 - 22/09/200523:29Re: Helbredelse- fakta eller sladder?
tau
Ordstyrer
Bruger
Hej Kristina
RIGTIG godt indlæg. En supergod bøn, som din præst beder for de syge. Det er nemlig så vigtigt, at vi beder : Ske Din vilje og ikke min. Selvom det er fristende at bede: Vil du ikke nok gøre min vilje til Din..? (Nej, der står ikke, gør Din vilje til min, men netop: Gør MIN vilje til Din. Præcis hvad vi IKKE skal bede.)
Sådan har vi det nok alle - jeg selv inklusiv. Men jeg synes heldigvis, at jeg mere og mere formår at bede: Ske Din vilje. Det er ikke let, det er ikke sjovt, men det er det bedste. Guds vilje er altid den bedste, men den ser ikke altid sådan ud. Det er lige det.
Jeg skal nok lade være med at skrive noget om læreembedet i forbindelse med, hvordan vi kan bedømme noget.. Skal jo ikke forpurre debatten og afspore den.! Min mund er (for en gangs skyld) lukket.
mvh Tau.
Og derfor skal vi passe på at der sker bedømmelse begge veje ifølge bibelen og Helligånden, som Gud har givet til at vejlede os til hele sandheden.
Og som jeg har skrevet i den øverste tråd til Jan, Gud har lagt det sådan at vi som tjener Herren må underordne os andre, som har ret til at tale ind i vores liv, både korrektion, formaning og opmuntring. Sådan er det, men også sådan, at vi bliver nødt til at sige til hinanden, at det ikke er alle der har bedømmelsens særlige nådegave eller en visdom og et hjerte, som er i stand til at nå de pågældende. Derimod er der ikke ende på alle de, som tror de har lov til at kritisere andre ud fra deres egen livserfaring eller at fare med en halv vind og lade en fjer blive til de berømte fem høns.
Jeg husker tydeligt de useriøse indslag i BT om IM, som viste sig at være tæt på den berømte fjer og de fem høns.
Vi har alle (ikke kun såkaldte helbredelsesprædikanter) brug for en sund bedømmelse på grundlag af Guds ord og ånds vejledning.
#50865 - 23/09/200507:16Re: Helbredelse- fakta eller sladder?
kristina
Ordstyrer
Bruger
Hej Carl - vi er ret tæt på at blive enige her, kan jeg se!
citat: Derimod er der ikke ende på alle de, som tror de har lov til at kritisere andre ud fra deres egen livserfaring eller at fare med en halv vind og lade en fjer blive til de berømte fem høns.
JA! Det er så sandt så sandt!
Det med "livserfaring" - det er ikke noget godt bedømmelsesgrundlag. Somme tider har jeg på fornemmelsen, at erfaring fører os på vildspor - vi har alle forskellige erfaringer, og de skal bruges med stor varsomhed, hvis de overhovedet skal bruges.
Som udgangspunkt må vi nok helst holde os til, at personlige erfaringer/oplevelser er billet til et tog, der er kørt ... der skal mere til for at drage vidtrækkende konklusioner.
Godt vi har den Bibel! Jeg tror, at vi - sandelig også jeg selv - skal gøre os umage for især at standse ved, og fordybe os i, de skriftsteder, som vi ikke bryder os om, i stedet for at læse hen over dem og forsøge at bortforklare dem ..
#50866 - 23/09/200510:22Re: En bemærkning
[Re: AnnePande]
Anonym
Anonym
Hej Anne
Det han forkynder er Jesus Kristus som korsfæstet, verdens frelser og at der er frelse gennem ham, frelse gennem Jesu blod, tilgivelse for alle synder gennem Jesus. Det har jeg hørt ham tale om på faktisk alle de møder jeg har været på. Er det falsk lære? Luthers lære er jo den lære folkekirken bygger på, og han anses for en Guds mand, men det betyder vel ikke at man er enig i alt han stod for, vel? Er luther så en falsk profet?
Faktisk er det sådan at benny hinn flere gange har rettet sig selv. Du kan endda læse om det i hans bog "Han greb mig", hvor han fortæller om at han har gjort fejl (hvem har ikke det?), men at folk den dag i dag fortsætter at angribe ham for de fejl.
Er det nødvendigvis spiritisme at man får en åbenbaring af nogen som har levet men som er draget til himmelen? Hvad med Peter, Jakob og Johannes der så Moses og Elias sammen med Jesus på forklarelsen på bjerget? Ja bibelen siger at vi ikke skal henvende os til genfærdsånder, og det skal vi rette os efter....og vi henvender os heller ikke til døde. Men det er da ikke helt ubibelsk at få en åbenbaring af nogle som er gået forud for os....
#50868 - 23/09/200510:29Re: Hvorfor kommer mennesker tilbage i sygdommen?
Anonym
Anonym
Bibelen giver løfter til israelitterne om at hvis de vil holde sig til Herren, følge ham og være ham lydig, så vil han ikke bringe nogle af de sygdomme på dem som blev bragt over ægypterne. Hvad om nogle er blevet helbredt og de så vælger Gud fra? Da er der vel ikke noget til hinder for at sygdommen kan vende tilbage?
#50869 - 23/09/200516:32Re: En bemærkning
[Re: springtime]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger
Hej Springtime.
Jeg har desværre ikke tid til at skrive så meget lige nu, blot en lille kort bemærkning: Jeg har ikke sagt, at Benny Hinn kom fra Satan. Jeg har forholdt mig til det han forkynder, og hvorvidt det er bibelsk eller ej. Det er alt, hvad der er nødvendigt for mig at se. Den meget udbredte tendens til at sige, "hvor folk / ting er fra" er jeg ikke så begejstret for generelt.
Tænk hvis Gud elsker Benny Hinn. Ja, det er jeg helt sikker på han gør. Men det har ikke så meget med lærebedømmelsen at gøre. Gud elsker også Grosbøll og Ribers, uden sammenligning i øvrigt.
Tænk hvis det er Gud der sender ham til Danmark. Man kan spørge sig selv, om Gud ville sende en, der forkyndte falsk lære. Tænk hvis han gør det! Har du set Claus Dues indlæg om Hinns forkyndelse? Jeg synes, alle der går ind for hans forkyndelse, skylder at tænke over de ting, som han har sagt. Hvordan kan det være fra Gud?
Nej, alle var fremmede for mig. Jeg ved ikke navnene på deres sygdomme. En moden dame, med en sygehjælper var på platformen for at fortælle hvad der var sket. Der var sikkert også nogle af de andre der fik sagt noget, det kan jeg ikke huske. Jeg var gæst i England i nogle dage, hvor jeg også deltog på de 2 møder Benny Hinn havde. Jeg ved ikke om der var kontrol af nogen ting i England så tæt var jeg ikke på. Men jeg ved at der lokale personer i Danmark der skal udpege 10 danske alm. læger der er med i Forum for at tilse de der siger at de er raske. Det er ikke nogen læger Benny Hinn har med. Er det sådan i Danmark var det sikkert også sådan i England. Dog, var det største indtryk alle de mennekser der ikke blev helbredt. Det er mit store spørgsmål til Gud. Jeg havde vanskeligt ved at glæde mig over de 400 der blev helbredt da jeg så alle de der ikke blev helbredt.
Nej jeg ved heller ikke om de alle har fået et tilbagefald.
Som barn var der nogen i min familie der ikke kan li suppe. De havde aldrig smagt suppe. Alligevel kunne de ikke li det. Nu sidder vi og diskuterer Benny Hinn. Kan vi li ham og hans måde at udlægge kirkens budskab. De hårdste kritikere findes på tagryggen.dk Her er alt fra Satan undtagen deres bevægelse. Mange af deres artikler er taget ud af en sammenhæng hvor de ikke hører hjemme. Nå men jeg kender ikke nok til Benny Hinn. Jeg vil gerne komme til hans møde hvis det lå i min by (Århus.) jeg vil opfordre alle kritikere til at høre ham med Åbne arme og en positiv indstilling til tingene fra start.
Analyserer så det du ser til mødet.
1: Ser du en ½-1½ times kollekttale hvor man skal hjælpe ham med at udbrede budskabet om kristus. Mellem linierne kan man mærke at det er ham der er det eneste redskab til det. Her skal man være på vagt. Jeg oplevede det med Rodney Howard-Browne. Jeg troede at jeg skulle høre et godt budskab, men blev lidt skuffet. Nogen gange beder jeg over det og til det møde så jeg helt konkret et billede af der var en flok mennesker som tilbad manden og ikke Gud. Jeg blev lidt bedrøvet over det.
2: Det er Guds Nåde, som gør at vi bliver helbredt. Vi skal ikke præstere noget i den sammenhæng. Tror du nok til at blive helbredt. Troen kan flytte noget, men det er ikke vores tro. Det er kristi kærlighed som gør at vi evt bliver helbredt. Vores handling er minimal. Apg 3,6 "Sølv eller Guld har jeg ej, men alt hvad jeg har gir jeg dig. I Jesu navn stå op og gå, " Matt 20,32-33 "Og Jesu kaldte på dem og sagde >> Hvad vil i have at jeg skal gøre for jer.>> De svarede ham >>Herre at vore øjne må blive åbnet>> Og Jesus fik medynk med dem og rørte ved deres øjne. Hvis der er nogen som råber og skriger mig ind i mine ører, og siger om jeg tror nok er jeg på vagt, Jeg mener ikke at det er Guds kærlighed som de afspejler. Jeg beder om Jesu nåde over mit liv og han siger at hans nåde er mig nok. Det er nok derfor er jeg ikke er særligt begejstret for Charles ndifon. Alligevel har jeg hørt om en som blev helbredt for sclerose. (Jeg vil helst ikke diskuterer hans virke, da det er lidt dobbelt.)
Jeg har været kritisk overfor et par talere, men man skal give prædikanterne en chance også Benny Hinn. Jeg vil gerne være med en aften. Jeg har også oplevet gode talere fra USA. Jeg har hørt flere talere fra Vineyard og de er rigtig gode.
citat: Er det nødvendigvis spiritisme at man får en åbenbaring af nogen som har levet men som er draget til himmelen? Hvad med Peter, Jakob og Johannes der så Moses og Elias sammen med Jesus på forklarelsen på bjerget?
Jo, det er spiritisme!
Ja, hvad med Moses og Elias. Jeg fristes til at sige, at dersom du du havde et grundigt kendskab til Bibelen da ville du vide at Bibelen lærer at Moses blev oprejst fra de døde efter sin død samt at Elias slet ikke døde men blev taget levende op til Himmelen uden at dø. Derfor er der slet ikke noget underligt i at netop de to personer blev åbenbaret for de nævnte disciple.
Det er en helt anden sag når Benny Hinn søger åndelig vejledning hos Kathryn Kuhlmann og Aimee Semple McPherson -se mere her: BENNY HINN and NECROMANCY
Lad os sige at adskillige mordtrusler, telefonterror o.lign. foregår. Ville du så lade dit personlige telefonnr. og eller adresse være tilgængeligt for det offentlige?
Hvis du oprigtigt søger svar, så er de mere end villige til at mødes med dig.
Spørgsmålet om Tagryggens undervisere er da ikke svært, de skriver jo gladeligt deres navne under hver lektion. Men kære Getright, eftersom du åbenbart ved mere om den hjemmeside end alle vi andre, så forstår jeg bedre dit voldsomme angreb på denne forføriske BH.
Og med hensyn til trusler, så tvivler jeg temmelig meget herpå. Hvem skulle det dog være . Der er da ingen af de sunde kristne som jeg kender og det er mange, som tager den hjemmeside alvorligt eller som udtryk for en virkelig sandhedskilde.
Den minder mest af alt som noget fra 40-60èrnes temaer og det kan nye kristne da ikke bruge til ret meget.
Som salig Søren Kirkegaard sagde det: Citat: "Kristendommen er et budskab om eksistens. Derfor begynder den forfra med hver generation. De tidligere generationers lærdom er i det væsentlige overflødig, dog ikke at foragte, når den forstår sig selv, men yderst farlig, når den ikke gør det"
#50878 - 29/09/200513:52Re: Helbredelse- fakta eller sladder?
Anonym
Anonym
citat: Som salig Søren Kirkegaard sagde det: Citat: "Kristendommen er et budskab om eksistens. Derfor begynder den forfra med hver generation. De tidligere generationers lærdom er i det væsentlige overflødig, dog ikke at foragte, når den forstår sig selv, men yderst farlig, når den ikke gør det"
Tja, nu var den salig Søren Kirkegaard jo også først og fremmest filosof, og det langt mere end han var troende kristen. Jeg benægter ikke at han havde en filosofisk kulturkristendom, men det er jo en helt anden snak.
Hvis det er sandt, hvorfor brugte Paulus så store dele af hans breve på at advare mod vildfarelsen? Fordi han havde oprigtig kærlighed for hans menighed, tugtede ham dem og advarede dem. Ikke fordi jeg på nogen måde kan sammenlignes med Paulus, men vi bør da følge hans eksempel.
Jeg er dog delvis enig, klart at vi skal forkynde sandheden, det er jo fordi vi kender sandheden at vi kan se det falske. Studér sandheden, Guds Ord, så behøver man ikke at studere det falske.
Problemet er bare i dag, at generalt så er Bibelen nedprioteret og der søges andre steder, menneskers visdom i stedet for Guds. Så folk kender ikke Bibelen, det skinder pænt igennem når man læser folks indslag, også her på jesusnet.
Jeg mener at mange mennesker vil blive forført og vildledt p.g.a. han kommer til dk. Jeg vil gøre mit til at informere om hvem han virkelig er.
Der er ingen tvivl om at Gud lader folk blive forført, fordi de ikke søger ham men som folket på Jesu tid, undergerningerne og det overnaturlige. Folk tror igen i dag at det er det der gør at folk omvender sig. Jesus siger det modsatte.
Citat: Jeg skrev: Citat: "Kristendommen er et budskab om eksistens. Derfor begynder den forfra med hver generation. De tidligere generationers lærdom er i det væsentlige overflødig, dog ikke at foragte, når den forstår sig selv, men yderst farlig, når den ikke gør det"
og så svarer du: Citat: Tja, nu var den salig Søren Kirkegaard jo også først og fremmest filosof, og det langt mere end han var troende kristen. Jeg benægter ikke at han havde en filosofisk kulturkristendom, men det er jo en helt anden snak. Citat slut.
Kommentar. Ha, sikke en viden. Jeg må desværre rette dig i dit postulat.
SAK var i starten overvejende filosof, men blev også en sand kristen på et senere tidspunkt. Joakim Garff har skrevet en udmærket og tilgængelig bog om den filosofiske side og Peter Thielst ligeledes i bogen "Livet forstås baglæns, men må leves forlæns", hvor Peter Thielst skriver om den filosofiske raptus og den kristelige afklaring. Johannes Møllehave har ligeledes skrevet en fremragende bog om den åndelige side af SAK`s kristne tro. Herudover findes der bøger, som dog kan være vanskeligt tilgængelige.
Filosofisk kristendom, javel,men det er nu også et postulat uden fakta. Det er vel så det du mener det er, at det opgør SAK havde med kirken i dens verdslige organisation med betalte præster og biskopper, som ikke levede op til det kald de vitterligt havde. Nogle af hans sidste ord på dødslejet var et svar til hans gamle ven Emil Boesen, som spurgte om SAK ville have den hellige nadver ?"Jo, men ikke af en præst, men af en lægmand" Da det vanskeligt kunne ske, så udbrød vennen, at han da måtte have en præst. Så blev konklusionen på den ting at SAK sagde: "Derom kan ikke diskuteres, jeg har gjort mig valg, har valgt. Præsterne er kongelige embedsmænd, kongelige embedsmænd forholder sig ikke til kristendommen."
Lad mig slutte med dette fra SAk`s Dagbogen 1851: " Citat: Gud, lad mig aldrig glemme, at selv om jeg aldrig vandt et eneste menneske- hvis bare mit liv var udtryk for, at jeg frygter dig, da er alt vundet. Og omvendt: om jeg så vandt alle mennesker, men mit liv ikke var udtryk for, at jeg frygtede dig, da var alt tabt"
#50881 - 29/09/200515:11Re: Helbredelse- fakta eller sladder?
Anonym
Anonym
citat: Ha, sikke en viden. Jeg må desværre rette dig i dit postulat.
SAK var i starten overvejende filosof, men blev også en sand kristen på et senere tidspunkt.
Det kan da kun glæde mig at høre! Det er muligt at det jeg har læst af ham ikke hører til det sidste han har skrevet! Og nu er det også snart nogle år siden jeg sidst har beskæftiget mig med ham.
Filosofisk retorik og retorisk filosofi har aldrig været min hverken største interesse eller stærke side
Henoch
Bruger
Reg.: 21/02/2005
Sted: Sommersted
Hej Andreas
citat: Tja, nu var den salig Søren Kirkegaard jo også først og fremmest filosof, og det langt mere end han var troende kristen. Jeg benægter ikke at han havde en filosofisk kulturkristendom, men det er jo en helt anden snak.
Så fik vi vist lige gjort os færdige med en af filosofien og kirkehistoriens største figurer. Dette indlæg skal ikke ses som en støtte til dem, du ellers diskuterer med, men alene som et forsøg på at forsvare Søren Kierkegaard mod dette angreb på hans kristentro.
Søren Kierkegaard så sit forfatterskab som "en Gjerning, som Gud selv har anvist mig" (IX,A,69). Han sagde om sit forhold til Gud: ""Dette mit Guds-Forhold er mit i mange Maader ulykkelige og besværede Livs lykkelige Kjerlighed" (18,121). Søren Kierkegaard så sit filosofiske forfatterskab som underlagt det religiøse forfatterskab - forkyndelsen. Han talte om, at han skrev sit filosofiske forfatterskab med venstre hånd, og det forkyndende med højre. Tvært imod at være en del af en kulturkristendom formede hele hans liv sig som en lang kamp mod den "fortyndede", rationalistiske kulturkristendom, som fandtes på hans tid. En kamp, der til sidst kostede ham livet. Der kan findes 100´er af eksempler. Her bare et par stykker: "Som en gammel Mand, der har mistet Tænderne, nu gumler ved Hjælp af Stumperne, saaledes har den moderne christelige Tale om Christendommen tabt den energiske Terminologies Kraft til at bide- og det Hele er en tandløs "Vævlen" (10,62). "I Det Nye Testamente fremstiller Verdens Frelser, vor Herre Jesus Christus Sagen saaledes: Veien, som fører til Livet, er trang, Porten snever - Faae de som finde den - nu derimod er, for blot at blive ved Danmark, vi Alle Christne, Veien saa bred som vel mulig, den bredeste i Danmark, da det er den vi alle gaae ad, derhos i alle Maader beqvem, comfortabel, og Porten saa viid som det er muligt, videre kan jo dog en Port ikke være end den gjennem hvilken Alle gaae en masse: Ergo er Det Nye Testamente ikke mere Sandhed. Ære være Menneske-Slægten! (19,115)
Dette er bare nogle få citater hentet fra Orla Villekjærs "Betjent og reformator - om Søren Kierkegaard". Personligt må jeg sige, at bøger som "Kærlighedens gjerninger" og "om begrebet Angest" har betydet meget for, at jeg er kristen i dag. Det er ofte meget tungt at læse Kierkegaard, men jeg synes helt klart det er besværet værd.
citat: Så fik vi vist lige gjort os færdige med en af filosofien og kirkehistoriens største figurer. Dette indlæg skal ikke ses som en støtte til dem, du ellers diskuterer med, men alene som et forsøg på at forsvare Søren Kierkegaard mod dette angreb på hans kristentro.
#50884 - 30/09/200501:18Kommer Paulus til danmark
Vandrer
Bruger
Reg.: 18/11/2002
Sted: Susaalandet
Kære GetRighT
GRT: .. hvorfor brugte Paulus så store dele af hans breve på at advare mod vildfarelsen? Fordi han havde oprigtig kærlighed for hans menighed, tugtede ham dem og advarede dem. Hvordan virker det, at man tugter og advarer? Virker det ikke sådan, at man bliver uselvstændig og afhængig af overgrebsmanden... for jeg mener det er overgreb, som kommer til udtryk i størstedelen af hans breve! Hvem tror I, at BH har fået sine mindre pæne sider fra. Der er da ikke ret mange andre end Paulus, som kan have inspireret BH til at tale grimt og fordømme dem, der ikke lige føler som de.
GRT: Ikke fordi jeg på nogen på nogen måde kan sammenlignes med Paulus, men vi bør da følge hans eksempel. Jeg ved godt, at Paulus selv siger at vi skal være som ham(Paulus selv), og der er mange, som følger ham. Men har de ikke forladt Menneskesønnen og følger en anden?
GRT: Så folk kender ikke Bibelen, det skinder pænt igennem når man læser folks indslag, også her på jesusnet. Efter jeg har fulgt med her på CaféThomas, forekommer det mig, at der kommer mange perler frem, hvor "folk" formår at bringe en dyb kendskab til Bibelen frem i debatterne. Der er jo flere måder at kende og forstå bibelen, og der er ikke én måde, som ene er den rigtige. Spørg dig selv, hvad er det, du vil have ud af at læse Bibelen...!
GRT: Jeg mener at mange mennesker vil blive forført og vildledt p.g.a. han kommer til dk. Jeg vil gøre mit til at informere om hvem han virkelig er. Apg. 9, 1-2. ... Spørg dig selv, hvem vil du ligne...!
Vil du kaste dig over nogen, hvis du kunne få lov... Husk på, det gælder "folk", eller Folket!
GetRighT, hvis du synes du har fornemmelse for Jesus, er det så ikke ham du kan ligne og følge hans eksempel...! Det behøver ikke være alt på en gang, men bare dét, du inderst inde ved du har lært af ham, som du derfor kan praktisere. Så skal du se, der selvfølgelig er mer, men når han lige så stille får lov til, at tage styringen i dit liv, så går det ikke hurtigere end du kan klare ad gangen. Jeg tror du kan finde en langt bedre læremester til Faderen, i Jesus, end du kan ved at følge Paulus eksempel.
Fred og Alt Godt
Vandrer
- Så stor en Glæde at finde i Stilheden Gud - עבד יהוה