Menu
Hvem er online
1 registrerede (tau) og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#50884 - 30/09/2005 01:18 Kommer Paulus til danmark [Re: GetRighT]
Vandrer
Bruger

Reg.: 18/11/2002
Sted: Susaalandet
Kære GetRighT

GRT: .. hvorfor brugte Paulus så store dele af hans breve på at advare mod vildfarelsen? Fordi han havde oprigtig kærlighed for hans menighed, tugtede ham dem og advarede dem.
Hvordan virker det, at man tugter og advarer?
Virker det ikke sådan, at man bliver uselvstændig og afhængig af overgrebsmanden... for jeg mener det er overgreb, som kommer til udtryk i størstedelen af hans breve!
Hvem tror I, at BH har fået sine mindre pæne sider fra. Der er da ikke ret mange andre end Paulus, som kan have inspireret BH til at tale grimt og fordømme dem, der ikke lige føler som de.

GRT: Ikke fordi jeg på nogen på nogen måde kan sammenlignes med Paulus, men vi bør da følge hans eksempel.
Jeg ved godt, at Paulus selv siger at vi skal være som ham(Paulus selv), og der er mange, som følger ham. Men har de ikke forladt Menneskesønnen og følger en anden?

GRT: Så folk kender ikke Bibelen, det skinder pænt igennem når man læser folks indslag, også her på jesusnet.
Efter jeg har fulgt med her på CaféThomas, forekommer det mig, at der kommer mange perler frem, hvor "folk" formår at bringe en dyb kendskab til Bibelen frem i debatterne. Der er jo flere måder at kende og forstå bibelen, og der er ikke én måde, som ene er den rigtige.
Spørg dig selv, hvad er det, du vil have ud af at læse Bibelen...!

GRT: Jeg mener at mange mennesker vil blive forført og vildledt p.g.a. han kommer til dk. Jeg vil gøre mit til at informere om hvem han virkelig er.
Apg. 9, 1-2. ...
Spørg dig selv, hvem vil du ligne...!

Vil du kaste dig over nogen, hvis du kunne få lov...
Husk på, det gælder "folk", eller Folket!

GetRighT, hvis du synes du har fornemmelse for Jesus, er det så ikke ham du kan ligne og følge hans eksempel...!
Det behøver ikke være alt på en gang, men bare dét, du inderst inde ved du har lært af ham, som du derfor kan praktisere. Så skal du se, der selvfølgelig er mer, men når han lige så stille får lov til, at tage styringen i dit liv, så går det ikke hurtigere end du kan klare ad gangen.
Jeg tror du kan finde en langt bedre læremester til Faderen, i Jesus, end du kan ved at følge Paulus eksempel.

Fred og Alt Godt

Vandrer

- Så stor en Glæde at finde i Stilheden Gud -
&#1506;&#1489;&#1491; &#1497;&#1492;&#1493;&#1492;

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#50885 - 01/10/2005 12:43 Tråden lukkes pga. længden [nt] [Re: GetRighT]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær